abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30448458
Sonic Rush lijkt de beste Sonic in jaren te worden. Snelheid, twee schermen, eigenlijk alles wat een Sonic game nodig heeft om tof te zijn. De Sonic Advance games voor de GBA waren snel, maar dit is sneller. Sonic Rush introduceert daarnaast een nieuw character in de Sonic wereld. Bekijk zeker dit filmpje, het is een aanrader.


  zaterdag 10 september 2005 @ 11:54:20 #2
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_30448565
Tering man.. anders open je ff wat DS topics
  zaterdag 10 september 2005 @ 11:54:57 #3
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_30448576
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 11:54 schreef King_of_cubes het volgende:
Tering man.. anders open je ff wat DS topics
Thomper

Sonic Rush, die ga ik ook zeker halen
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_30448685
Lijkt me ook een toffe game!
De semi-3D graphics zien er geweldig uit
pi_30448701
Die MOET ik ook al hebben, gvd, dat lijkt me echt zooooon toffe game! November dan is het zover

Een best wel tof gebruik van de functies van de DS
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_30448892
Spam
Xbox Live: Anormius
pi_30449599
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 12:04 schreef Mister_T het volgende:
Spam
Rot is op met je Spam in elk topic

Ban voor meneer!
pi_30449666
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 11:58 schreef Xrenity het volgende:
Lijkt me ook een toffe game!
De semi-3D graphics zien er geweldig uit
idd, een leuke combinatie van een 2- en 3D game

dit lijkt me echt een toffe game, Sonic heroes viel me zoooo tegen! Wanneer is eigenlijk de laatste nieuwe Sonic 2D game uitgekomen
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_30449957
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 12:27 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

idd, een leuke combinatie van een 2- en 3D game

dit lijkt me echt een toffe game, Sonic heroes viel me zoooo tegen! Wanneer is eigenlijk de laatste nieuwe Sonic 2D game uitgekomen
Dat zal Sonic Advance 3 zijn, die was dacht ik ergens in 2004...
pi_30450758
Deze heb ik al besteld via DVDBoxoffice. Lijkt me echt tof (het wordt mn eerste Sonic game )
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_30455573
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 13:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
het wordt mn eerste Sonic game
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
  zaterdag 10 september 2005 @ 16:17:35 #12
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_30455620
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 13:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
Deze heb ik al besteld via DVDBoxoffice. Lijkt me echt tof (het wordt mn eerste Sonic game )
goeie!
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_30455638
ziet er tof uit
pi_30459489
Serieus ja Ik was vroeger prinipieel anti Sonic natuurlijk
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 10 september 2005 @ 21:44:01 #15
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_30466328
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 18:27 schreef Notorious_Roy het volgende:
Serieus ja Ik was vroeger prinipieel anti Sonic natuurlijk
Hehe. Dus je was vroeger dus een echte een fanboy?
pi_30470836
Ik had toen nog oogkleppen op ja
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 11 september 2005 @ 00:25:21 #17
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_30472047
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 18:27 schreef Notorious_Roy het volgende:
Serieus ja Ik was vroeger prinipieel anti Sonic natuurlijk
lol.

Ik speelde Sonic games altijd bij mijn neefje. Ik vond ze altijd maar matig, vooral vergeleken met de Mario games op de NES die ik toen ook speelde.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_30475313
ik heb ooit wel eens sonic gewonnen voor de megadrive, maar deze ingerolen voor megaman 2 voor de nes

deze sonic lijkt me erg mooi
  zondag 11 september 2005 @ 03:49:21 #19
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_30475613
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 18:27 schreef Notorious_Roy het volgende:
Serieus ja Ik was vroeger prinipieel anti Sonic natuurlijk
Koop een Megadrive, je hebt wat gemist
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 11 september 2005 @ 11:18:26 #20
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_30478067
Lachen MMaRsu... Maar serieus, wat heb ik gemist dan?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_30478165
zoiezo alle sonic games, streets of rage, golden axe en een sloot andere goede retro games
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
pi_30481564
ik heb vroeger meewr sonic gespeeld dan mario denk ik

Ik moet deze game echt hebbeeeennnn!!!!!!!!!
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  woensdag 2 november 2005 @ 00:01:59 #23
46045 mikando18
stop drop rofl
pi_31884590
Het ziet er naar uit dat Sonic Rush het beste Sonic spel naast Sonic and knuckels word en er is amper hype

Nog even een hands on dan.
quote:
Dual Screen display
For starters, Sonic Rush truly takes advantage of the system’s dual-screens, portraying all of the action at once, with Sonic’s specific location constantly being moved from top to bottom screen. We’ve always loved Sonic because of the hedgehog’s speed, but we’re seriously forced to react quickly and follow Sonic as he rapidly jumps from screen to screen based on his platform elevation...

...The dual-screen view has to be seen in action to see just how much the gameplay opens up with the environments flowing at full speed. Going forward isn’t always the recommended way to go in Sonic Rush. Using the dual-screen view so frequently overpowers using the touch-screen to control Sonic, so Sega rightfully confined touch screen controls for the bonus stages.

On Gameplay
Either way, the goal for each stage remains the same. To get to the end of a level, each character will once again have to collect rings for life vitality and speed, gradually filling up the tension gauge on the left side of the screen displaying your character’s speed boost meter. At the end of the stage, you’ll receive a letter grade based on the time elapsed during the level, amount of rings collected, and even tallied trick points accumulated through high-flying techniques. Depending on how well you do, bonus levels may be initiated for earning Chaos or Sol emeralds, based on which character you use, to enhance progress of the game.

There’s no touch-screen control here and gladfully so. The A and B buttons are used for jumping, while pressing down and either of those buttons will charge your character up for the classic dash move. In addition, you can also use the R trigger button in mid-air to gain a boost to reach those far-fetched platforms. As mentioned before, the tension gauge is utilized by pressing either the X or Y buttons, and gives either character an extreme boost that slowly depletes the meter. By collecting enough rings and reserving usage of the boost, the gauge can expand three times (red color) giving Sonic, for instance, an infinite boost for a limited amount of time. The boost itself is key for unlocking the special stages, which are unlocked mostly through level speed-through and careful path planning.

On tricks
Ramps are also found in abundance throughout each stage, shooting each character in mid-air, allowing for trick combinations. These tricks, which stack up at the end of a stage, are done by combining the R and B buttons at the same time as the control pad. If you’re able to stack up different tricks during this short period of airlift, you’ll earn serious trick points. However, the same tricks will only result in lower repeated scores.

On audio
Another fantastic element to this title’s presentation factor lays dead center in the audio department. The title really pops out at you upon turning on the game, mixing techo-beats and tunes to encourage the amount of speed that’s really for the game. The pyramid level has several choral chanting sequences, and the jungle level’s audio environment will force you to push that boost button throughout the level.

Final impressions
When we think Sonic, we think of classic, non-stop and speedy action with dynamic boss battles, and extremely interactive level environments. Sonic Rush does leaps and bounds what’s expected of Sonic games these days, and does an admirable job of exceeding even some lofty expectations for the handheld title. This is as close as handheld gaming will ever get to re-capturing that classic Sonic feel. It’s without a doubt in my mind that [despite the excellent track record of portable Sonic games] Sonic Rush for the Nintendo DS will eventually be known as the best handheld Sonic game ever. Simply breathtaking.



push it to the limit
pi_31885144
Door alle Mario Kart nieuwtjes was ik deze game helemaal vergeten *pre ordered NU*
pi_31887125
quote:
Op zondag 11 september 2005 00:25 schreef BMH het volgende:

[..]

lol.

Ik speelde Sonic games altijd bij mijn neefje. Ik vond ze altijd maar matig, vooral vergeleken met de Mario games op de NES die ik toen ook speelde.
Daar waar mario best voor vermaak gezorgd heeft blijft het een traditionele platformer zoals alle anderen ook zijn. Sonic was en is altijd iets anders geweest en dan zo goed en cool dat het ook nog eens erg vet was.

Sonic games zijn de enige games die een niet platform gamer als ik altijd leuk gevonden heb.
Maar Heroes in mindere mate
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')