Errug vervelend!!!quote:Er is sprake van een vaginistische reactie als bij pogingen om geslachtsgemeenschap te hebben de spieren rondom de vagina zich samenknijpen, zonder dat de vrouw dit zelf wil. Gemeenschap is hierdoor niet mogelijk of alleen met veel moeite en pijn. Het spannen van de bekkenbodemspieren gebeurt soms al voor er iets (bv. penis, tampon of speculum) in de buurt van de vagina komt. Vrouwen die vaginistisch reageren denken vaak dat ze ‘te nauw’ zijn. Dit is echter bijna nooit het geval. Het nauwe gevoel wordt veroorzaakt door een verhoogde spanning van de bekkenbodemspieren.
dat schoot ook door mijn hoofd...maar 'went' de vagina dan aan de aanwezigheid van 'iets'???quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:16 schreef Nuek het volgende:
En een vibrator kopen en jezelf ontdekken zou ook kunnen helpen volgens medici. Succes!
quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:17 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
dat schoot ook door mijn hoofd...maar 'went' de vagina dan aan de aanwezigheid van 'iets'???
Het probleem is, als ik een tampon al niet naar binnen krijg dan zal een vibrator al helemaal niet lukken!quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:16 schreef Nuek het volgende:
En een vibrator kopen en jezelf ontdekken zou ook kunnen helpen volgens medici. Succes!
Je kunt meer doen met een vibrator dan em alleen maar ergens in douwen.quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:19 schreef M_Frohike het volgende:
[..]
Het probleem is, als ik een tampon al niet naar binnen krijg dan zal een vibrator al helemaal niet lukken!![]()
nogmaals, heb je je huistarts al gevraagd?quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:19 schreef M_Frohike het volgende:
[..]
Het probleem is, als ik een tampon al niet naar binnen krijg dan zal een vibrator al helemaal niet lukken!![]()
Topic gaat te snel... dus maar ff quotten.quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:18 schreef RiDo78 het volgende:
Er staat hier al een topic van ergens...
Genoeg leesvoer
Volgens mij begreep je totaal niet wat ik er mee bedoeldequote:
ik begreep je wel, maar zij reageert er niet op...haar vagina reageert...quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:22 schreef Nuek het volgende:
[..]
Volgens mij begreep je totaal niet wat ik er mee bedoelde![]()
Oefenen maakt deel uit van het probleem op lossen.
quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:22 schreef JohnDDD het volgende:
Shit ik las veganisme. Nou, dan ben ik weer weg uit dit topic.
De vagina, in tegenstelling tot de eikel van een man, beschikt niet over een denkvermogen.quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:23 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
ik begreep je wel, maar zij reageert er niet op...haar vagina reageert...
zij hoeft dus niet te wennen, dr vagina...
Ik geloof dat het in mijn geval al duidelijk was dat dát dus niet helpt!quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:22 schreef MouseOver het volgende:
Je hebt vaginisme en vaginisme. Het kan soms helpen om je gewoon eerst eens flink te laten vollopen, dan ontspan je vanzelf wel.
Als je het zelf allemaal al weet dan is er vast niets meer aan te doen. Ga eens een afspraak maken met een dokter.quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:25 schreef M_Frohike het volgende:
[..]
Ik geloof dat het in mijn geval al duidelijk was dat dát dus niet helpt!![]()
ben je r zo 1???quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:24 schreef Nuek het volgende:
[..]
De vagina, in tegenstelling tot de eikel van een man, beschikt niet over een denkvermogen.
Zo'n idee had ik ook al ja, maar dat maakt toch weinig verschil...quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:27 schreef Kornovichvb het volgende:
Ik denk dat met alcoholische dranken van te voren het al stukken ontspannender gaat.
En omdat je je er dan 1x overheen zet, gaat het volgende keren waarschijnlijk ook makkelijker.
Nee, eigenlijk niet, waar zie je het staan dan?quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:25 schreef M_Frohike het volgende:
[..]
Ik geloof dat het in mijn geval al duidelijk was dat dát dus niet helpt!![]()
Ik heb zelf een vagina en ik kan je vertellen dat mijn vagina voor een groot deel beinvloed wordt door de hersenen. Niet zozeer door wat er in de buurt van mijn vagina komt.quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:27 schreef J.J.McKay het volgende:
[..]
ben je r zo 1???![]()
ff ontopic: blijkbaar kan haar vagina dus wel reageren op de aanwezigheid van vanalles-en-nog-wat.
Sorry heb je ff verkeerd begrepen..quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:29 schreef MouseOver het volgende:
Nee, eigenlijk niet, waar zie je het staan dan?
Nee das het gekke eraan!quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Alcohol is symptoombestrijding. Je zult de oorzaak weg moeten nemen.
Is er een duidelijk aan te wijzen oorzaak voor jouw vaginisme (bv. een verkrachting in het verleden)?
Aan je icon te zien ben je man..... Misschien dat je het probleem daar moet zoeken?quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:08 schreef M_Frohike het volgende:
[..]
Errug vervelend!!!![]()
Ik heb hier altijd al last van gehad maar weet pas sinds een paar weken dat het blijkbaar vaker voor komt en vaginisme heet. Sex met mijn inmiddels ex-vriend was iedere keer weer een lijdensweg... ook tampons kan ik niet dragen!![]()
Iemand ervaring hiermee en/of tips?
Er is ook niet altijd een directe aanleiding hoor.quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:39 schreef M_Frohike het volgende:
Nee das het gekke eraan!Ik heb nooit nare ervaringen gehad met sex, en de mindere ervaringen díe ik had kwamen juist door het vaginisme.
Bij mij kwam dus éérst het vaginisme en daarna de moeite met sex! Tenminste, dat is de conclusie die ik eruit trek.
quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Aan je icon te zien ben je man..... Misschien dat je het probleem daar moet zoeken?![]()
Er ligt idd doorgaans wel een angst aan ten grondslag, bewust of onbewust. Die angst zul je niet kwijtraken door oefenen met een man, denk ik. Van jezelf weet je dat je je geen pijn gaat doen, dat je niets hoeft te forceren. Dat neemt al een stressfactor weg.quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:39 schreef M_Frohike het volgende:
Hoewel ik denk ik wel altijd een beetje bang ben geweest voor penetratie.... maar weet niet waar dat vandaan komt.![]()
Heel manvriendelijke sig ookquote:Tyler: Could be worse. A woman could cut off your penis while you're asleep and toss it out the window of a moving car
Jack: There's always that
Ja en anaal?quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:42 schreef Allantois het volgende:
Misschien een rare vraag hoor, maar hoe zit het met de beleving van TS op orale sex?
Das juist een heel logische vraag! Ook daarbij kon ik me nauwelijks ontspannen.. Aan de ene kant vond ik het wel heel lekker en wilde ik er ook van genieten maar tegelijkertijd lukte het me gewoon niet altijd...quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:42 schreef Allantois het volgende:
Misschien een rare vraag hoor, maar hoe zit het met de beleving van TS op orale sex?
Nee, het probleem is jouw negatieve gedachtengang mbt je vagina.quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:19 schreef M_Frohike het volgende:
[..]
Ouch!!quote:
Sinds wanneer volgt er altijd penetratie na orale sex?quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:49 schreef M_Frohike het volgende:
[..]
Das juist een heel logische vraag! Ook daarbij kon ik me nauwelijks ontspannen.. Aan de ene kant vond ik het wel heel lekker en wilde ik er ook van genieten maar tegelijkertijd lukte het me gewoon niet altijd...
Ik kon me gewoon niet op het gevoel concentreren, ik maakte me zeg maar al zorgen over de penetratie die ging volgen!![]()
Lekker bezig dus, op die manier kom je er nooit vanaf.quote:Uit wanhoop heb ik zelfs af en toe organsmes gefaked.....![]()
Sporadisch... een remmende factor is hierbij ook dat ik noodgedwongen bij mijn ouders woon op dit moment, ik geen slot op mijn deur heb en er nog wel eens mensen zomaar mijn kamer binnen komen lopen.....quote:Op zaterdag 10 september 2005 11:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Je hebt dus idd een soort penetratie-angst.
Probeer je wel eens met jezelf te oefenen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |