Zo onlogisch is die uitspraak niet, het niveau van de HTS is vergelijkbaar met dat van de gemiddelde universitaire studie.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 00:46 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Whoa, hoe krijgt iemand dat uit zijn strot? Bij nader inzien is StefanP een stuk ernstiger dan ik eerst vermoedde, damm
ooooh jaaaa.. en jij doet natuurlijk ook HTSquote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:57 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Zo onlogisch is die uitspraak niet, het niveau van de HTS is vergelijkbaar met dat van de gemiddelde universitaire studie.
Hier ben ik het nu helemaal mee eens.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:31 schreef p-etr-a het volgende:
Het heeft toch allebei wel z'n voordelen. Om nou te zeggen dat het verschil tussen havo en vwo zo groot is, vind ik onzin. Iedereen die z'n havo-eindexamen haalt kan het vwo halen (tenzij ze al van de mavo af kwamen). Iedereen die z'n hbo-propedeuse haalt, kan naar het wo. Het is maar net wat je zelf wilt leren.
Ik vind het mbo ook niet minderwaardig, je hebt toch al die mensen wel nodig als samenleving? Liever dat iemand voor automonteur of loodgieter leert, dan dat hij een mooie titel behaalt en een hoop weet maar eigenlijk alleen hijzelf er iets aan heeft.
Tada: nog een beta kloon die denkt dat alles behalve beta niets meer is dan stof oplepelen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:14 schreef Ixnay het volgende:
Maar alles is beter dan dat je zo'n wandelende kopieermachine moet zijn om je opleiding te halen die alleen maar boeken uit zn kop moet leren zonder z'n inzicht te hoeven gebruiken.
Je hebt er dus echt geen enkel benul van waar je over praat en je weet duidelijk niet wat een universitaire studie inhoudt.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:14 schreef Ixnay het volgende:
Ja, en ik zit vaak van 9 tot 9 op school, en dan zijn de communicatieeconoblabla mennekes al lang naar huis, en laat ik het maar niet hebben over hoe vaak ik een weekend moet opofferen voor de studie.
Maar alles is beter dan dat je zo'n wandelende kopieermachine moet zijn om je opleiding te halen die alleen maar boeken uit zn kop moet leren zonder z'n inzicht te hoeven gebruiken.
Er is toch ook niemand die beweert dat MBO of HBO minderwaardig is?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:31 schreef p-etr-a het volgende:
Ik vind het mbo ook niet minderwaardig, je hebt toch al die mensen wel nodig als samenleving?
Ben je het al weer vergeten, Ixnay?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 09:29 schreef Ixnay het volgende:
En jij doet zeker alfa.
Ixnay, lees anders het topic (met name de opmerkingen en quotes van Stefan) even door. Ik heb niks tegen hbo en het niveau daarvan. Ik oordeel ook niet over hbo en uni, omdat ik maar een kant ken...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:14 schreef Ixnay het volgende:
Ja, en ik zit vaak van 9 tot 9 op school, en dan zijn de communicatieeconoblabla mennekes al lang naar huis, en laat ik het maar niet hebben over hoe vaak ik een weekend moet opofferen voor de studie.
De reden waarom je gestopt bent zou ik ook niet vertellen als ik jou was.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:33 schreef Sovereign het volgende:
tevens 3+ jaar rondgelopen bij techische natuurkunde
Iemand die met hoge cijfers slaagt op de HTS, zal vast "intelligenter" zijn dan de gemiddelde universitaire student. Aangezien je op de HTS hoofdzakelijk je inzicht/intelligentie gebruikt, terwijl het bij de meeste universitaire studies hoofdzakelijk gaat om het leren van informatie, waarbij je dus je inzicht/intelligentie in mindere mate nodig hebt. Iedereen zou dus de opleiding uiteindelijk wel kunnen halen, al is het 10 jaar met rijke ouders.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:19 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ixnay, lees anders het topic (met name de opmerkingen en quotes van Stefan) even door. Ik heb niks tegen hbo en het niveau daarvan. Ik oordeel ook niet over hbo en uni, omdat ik maar een kant ken...
Maar ik reageer alleen op het kleine menneke dat 'grootverdiener' cliamt te zijn en uit zijn strot kan krijgen dat hij slimmer is dan universitaire studenten. Hij zal best slim zijn, maar ik val van mijn stoel als ik iemand dit soort teksten hoor schreeuwen. Dat betekent namelijk per definitie dat de man gespeend is van dat beetje echte intelligentie.
HTS tuigquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:52 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Iemand die met hoge cijfers slaagt op de HTS, zal vast "intelligenter" zijn dan de gemiddelde universitaire student. Aangezien je op de HTS hoofdzakelijk je inzicht/intelligentie gebruikt, terwijl het bij de meeste universitaire studies hoofdzakelijk gaat om het leren van informatie, waarbij je dus je inzicht/intelligentie in mindere mate nodig hebt. Iedereen zou dus de opleiding uiteindelijk wel kunnen halen, al is het 10 jaar met rijke ouders.
Een grootverdiender kun je ook best worden met HTS en is helemaal niet zo vreemd als je het je goed bekijkt. Bij iemand met alleen LTS zou het anders liggen.
TU-ers verdienen gemiddeld meer, hoofdzakelijk omdat dat meestal betere ingenieurs zijn. Je komt niet binnengewandeld met je bul en krijgt meteen een vet inkomen op basis van je TU studie, je zult eerst eens moeten laten zien wat je kunt met die kennis en hoe je dat toepast als ingenieurs.
Het is wel inderdaad raar als je van de daken gaat schreeuwen hoe slim je bent en wat je verdient.
Niemand?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 09:59 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je hebt er dus echt geen enkel benul van waar je over praat en je weet duidelijk niet wat een universitaire studie inhoudt.
[..]
Er is toch ook niemand die beweert dat MBO of HBO minderwaardig is?
Ja hoor, en de HAVO is gelijk aan het VWO. Die fabeltjes kennen we nu wel. Een HTS-bachelor wordt hooguit gelijk gesteld aan een universitaire bachelor door ze beiden bachelor te noemen. Vervolgens mag je om op het niveau van de universiteit te komen nog minimaal een jaartje een schakelprogramma doorlopen.quote:Zo onlogisch is die uitspraak niet, het niveau van de HTS is vergelijkbaar met dat van de gemiddelde universitaire studie.
Zo zo, noem eens wat studies dan waar dit voor geldt? Of ben je er zo 1 die denkt dat rechtenstudenten het wetboek uit het hoofd leren?quote:Maar alles is beter dan dat je zo'n wandelende kopieermachine moet zijn om je opleiding te halen die alleen maar boeken uit zn kop moet leren zonder z'n inzicht te hoeven gebruiken.
Niet dus. Ik verbaas me er steeds weer over dat zelfs mensen die een universitaire studie volgen claimen dat het niks anders is dan uit het hoofd leren. Natuurlijk moet je veel kennis uit het hoofd paraat hebben om je professie te kunnen uitoefenen en ja, de propedeuse wordt daar maar al te graag voor ingericht. Logisch, want je hebt basiskennis nodig. Daarna ga je die kennis ook nog eens gebruiken. Tenminste, als je lang genoeg op die opleiding kan blijven.quote:terwijl het bij de meeste universitaire studies hoofdzakelijk gaat om het leren van informatie
Nee, het enige dat gezegd wordt is dat een universitaire studie gemiddeld gezien een hoger nivau heeft dan een HBO-opleiding.quote:
Ik vond er geen fuck meer aan en kon de zin ervoor niet meer opbrengen, die reden heb ik al eerder gemeld in meerdere topics hoor.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:41 schreef Ixnay het volgende:
De reden waarom je gestopt bent zou ik ook niet vertellen als ik jou was.![]()
Dat niet, ik vergelijk het béta-HBO-niveau met het niveau van de gemiddelde universitaire studie.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:49 schreef Neuralnet het volgende:
Ja hoor, en de HAVO is gelijk aan het VWO.
Het ene is wetenschappelijk gericht het andere is toegepaster. Beide zijn het ingenieurs opleidingen.quote:Die fabeltjes kennen we nu wel. Een HTS-bachelor wordt hooguit gelijk gesteld aan een universitaire bachelor door ze beiden bachelor te noemen.
Op het HTO krijg je andere dingen dan op de bachelor van de TU, niet minder, het duurt zelfs een jaar langer. Bij een TU bachelor heb je nog niet eens stage gehad, je hebt dus 0,0 ervaring in het bedrijfsleven. Dat schakelprogramma is om de achterstand op wetenschappelijk gebied weg te werken. Kwa toegepaste kennis hebben ze echt niet meer, eerder minder kennis dan de HTO-er.quote:Vervolgens mag je om op het niveau van de universiteit te komen nog minimaal een jaartje een schakelprogramma doorlopen.Dat zegt genoeg. Een HTS diploma is NO WAY vergelijkbaar met een universitaire bachelor en zeker niet met een universitaire master.
Ik heb het over het verschil alfa-beta niet HBO-WOquote:Niet dus. Ik verbaas me er steeds weer over dat zelfs mensen die een universitaire studie volgen claimen dat het niks anders is dan uit het hoofd leren. Natuurlijk moet je veel kennis uit het hoofd paraat hebben om je professie te kunnen uitoefenen en ja, de propedeuse wordt daar maar al te graag voor ingericht. Logisch, want je hebt basiskennis nodig. Daarna ga je die kennis ook nog eens gebruiken. Tenminste, als je lang genoeg op die opleiding kan blijven.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:59 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee, het enige dat gezegd wordt is dat een universitaire studie gemiddeld gezien een hoger nivau heeft dan een HBO-opleiding.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:14 schreef Plato1980 het volgende:
on topic: natuurlijk zijn er HBO'ers de de universiteit aan hadden gekund, maar het niveau van de gemiddelde dan wel de modale academicus ligt boven dat van de gemiddelde of modale HBO'er.
En de reactie hierop:quote:Op zondag 11 september 2005 01:31 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
HBO is een redelijk hoog niveau, je hebt er 4 jaar voor moeten studeren, en dan krijg je niet eens een volwaardige waardering voor je kennis.
quote:Op zondag 11 september 2005 01:39 schreef Singa het volgende:
[..]
Zullen we MBO er dan ook meteen bij nemen?![]()
[..]
Dit vind ik allemaal getuigen van neerkijken op HBO.quote:Op zondag 11 september 2005 20:53 schreef tsjimp het volgende:
Schaf gewoon het HBO af en voeg het allemaal maar toe bij het MBO.
Hebben ze je wel geleerd wat analogie is?quote:Dat niet, ik vergelijk het béta-HBO-niveau met het niveau van de gemiddelde universitaire studie.
Dus? Je hebt ingenieurs op verschillende niveau's. Feit dat het beiden een ingenieur opleveren betekent niet dat ze gelijk zijn. Ik hoop niet dat je wilt stellen dat alle opleidingen die een ingenieur afleveren gelijk of zelfs maar gelijkwaardig zijn.quote:Beide zijn het ingenieurs opleidingen.
Sinds wanneer is tijdsduur kenmerkend voor het niveau? Mijn basisschool duurde 8 jaar...quote:Op het HTO krijg je andere dingen dan op de bachelor van de TU, niet minder, het duurt zelfs een jaar langer.
En sinds wanneer is ervaring in het bedrijfsleven kenmerkend voor het niveau van een opleiding?quote:Bij een TU bachelor heb je nog niet eens stage gehad, je hebt dus 0,0 ervaring in het bedrijfsleven.
Juist, wat ik zei: Ik verbaas me er steeds weer over dat zelfs mensen die een universitaire studie volgen claimen dat het niks anders is dan uit het hoofd leren.quote:Ik heb het over het verschil alfa-beta niet HBO-WO
Je mag daar zeker blij om zijn. Alles wat je zelf doet en bereikt voor je eigen ontwikkeling is mooi.quote:Ik ga wel een master halen (Structural Engineering) voor de wetenschappelijke kennis in mijn richting naar keuze, maar ik ben blij dat ik de toegepaste technische kennis van een HTO-er als basis heb.
Waarom kijk je neer op het HBO als je zegt dat het gemiddelde niveau onder dat van de universiteit ligt?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:31 schreef p-etr-a het volgende:
Dit vind ik allemaal getuigen van neerkijken op HBO.
Omdat het een kromme vergelijking is. Het heeft niets met niveauverschil te maken, maar met denk- en werkwijzen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:50 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waarom kijk je neer op het HBO als je zegt dat het gemiddelde niveau onder dat van de universiteit ligt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |