abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30650182
quote:
Op zondag 11 september 2005 21:02 schreef tsjimp het volgende:

[..]

VMBO en HAVO zouden makkelijk bij elkaar gevoegd kunnen worden ja. Dan heb je niet meer van die irritante HAVOers die denken dat ze slim zijn; VMBOers weten ten minste dat ze niet slim zijn
En jij bent wél slim....
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_31673374
quote:
Op zondag 11 september 2005 21:53 schreef Neuralnet het volgende:
Je kan alles wetenschappelijk noemen, maar er bestaat ook nog zoiets als het academisch niveau. Face it: dat haalt een HBO opleiding gewoon niet omdat het er ook niet voor bedoeld is. Op het VMBO krijg je ook geen opgaven die op de HAVO thuishoren.
Ach, als jij denkt dat een academicus zoveel beter is dan een HBO'er, dat is dus echt niet zo. Dat puur wetenschappelijke waar jij zo prat op gaat is bij veel universitaire studies ook heel ver te zoeken. En 95% van alle werkgevers zit daar ook helemaal niet op te wachten. Dat er verschil is zal zeker zo zijn, maar de echte schifting wordt m.i. gemaakt tussen mensen die HAVO en VWO gedaan hebben. Dat is een veel groter verschil dan tussen HBO-universiteit.
quote:
Op maandag 12 september 2005 17:48 schreef Plato1980 het volgende:
Dat zijn misschien relatief moeilijke HBO-opleidingen, maar het ls lachwekkend om deze opleidingen wetenschappelijk te noemen.
Zie boven Veel wetenschappelijke opleidingen stellen ook niets voor op wetenschappelijk gebied. De universiteit heeft daar nl. weinig aan, het bedrijfsleven heeft er weinig aan, de student heeft er weinig aan. Dus de opleidingen zijn gewoon veel meer praktijkgericht.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:25:38 #53
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31674410
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 05:47 schreef StefanP het volgende:

Ach, als jij denkt dat een academicus zoveel beter is dan een HBO'er, dat is dus echt niet zo.
Volgens mij lijd je aan een minderwaardigheidscomplex.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_31685168
Laat me niet lachen. Ik heb met mijn HTS voor m'n dertigste dingen bereikt die de meeste academici in hun hele leven niet voor elkaar krijgen. Daarvoor heb ik VWO gedaan en de keuze voor de HTS was bewust, omdat ik geen zin had in die pseudo-intellectuele poespas waar jij blijkbaar een misplaats superioriteitsgevoel aan ontleent. Gemiddeld (beta pakket) VWO eindcijfer een 7.6 en HTS eindcijfer 8.0, met lof geslaagd. Heel wat hoger dan de meeste academici die ik ken.

Volgens mij ben jij een of ander filosofie studentje dat van het bedrijfsleven, laat staan van de rest van de wereld, maar weinig afweet. Maar ondertussen wel zo lekker minachtend doen over HBO'ers, dat zijn immers domme plebs. Ik ken heus wel domme HBO'ers, maar zeker zo veel domme academici. En omdat je toevallig bij jouw studie de helft van de tijd aan het 'filosoferen' ( ) bent, betekent niet dat er bij opleidingen als tandheelkunde, informatica en notarieel recht ook maar een minuut aan dat soort dingen wordt besteed.

Als laatste: over minderwaardigheidscomplexen gesproken - aan je deelname in "nog nooit een vriendin of sex gehad" te zien, ben jij het die daar last van heeft.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_31685656
StefanP, ff een serieuze vraag: ik las laatst dat een aantal HTS'ers toch een TU master wilden halen omdat zij hun werk wel goed doen, maar toch (qua salaris) onder hun academische collega's blijven zitten. Wat vind jij hiervan?
pi_31685878
Dat hang waarschijnlijk grotendeels van het bedrijf af. Sommige bedrijven zijn nog 'ouderwets' in de zin dat er altijd een salarisverschil tussen werknemers zit, gebaseerd op opleiding. Zowel bij starters als werknemers die al 10 jaar in dienst zijn, zal daar de academicus meer verdienen dan de HBO'er. Sommige bedrijven daarentegen maken geen onderscheid meer, maar betalen gewoon naar functie en prestatie. Of je daar dan als HBO- or universitair afgestudeerde werkt, maakt niet uit.

Die verschillen tussen bedrijven kun je ook goed zien in de regelmatig verschijnende Intermediair salarisvergelijkingen. Je weet wel, "de 25 beste non-profit werkgevers" en dergelijke. Daar staan tabellen in met vergelijkingen tussen de bedrijven en een kolom 'startsalaris WO' en 'startsalaris HBO'. Bij sommige zijn die gelijk, bij sommige niet.

Zelf zou ik niet zo snel voor een bedrijf werken waar ze een WO'er standaard meer betalen dan een HBO'er, omdat ik vermoed dat dat een indicatie is van een rigide, star bedrijf waar een hoop onzinnige regeltjes gelden en er erg gehecht wordt aan formele, 'ouderwetse' waarden. En dat zoek ik niet in een werkgever.

Maar als mensen daar naar tevredenheid werken, en het enige wat hen tegenhoudt om meer te verdienen een WO titel is, dan geef ik ze geen ongelijk dat ze daar alsnog voor gaan. Dan heb ik het dus enkel over de reden die jij aangeeft, niet over mensen die voor verdere ontwikkeling en uitdaging weer een studie oppakken

Zelf haal ik misschien ooit ook nog wel eens een master, al was het alleen maar om gniffelende mensen als Plato te tonen dat dat papiertje geen ijzersterke barriere is tussen "die lui" en "ons, de intelligentsia"
-Mark Steyn
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:59:08 #57
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_31686275
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 20:08 schreef StefanP het volgende:
Laat me niet lachen. Ik heb met mijn HTS voor m'n dertigste dingen bereikt die de meeste academici in hun hele leven niet voor elkaar krijgen. Daarvoor heb ik VWO gedaan en de keuze voor de HTS was bewust, omdat ik geen zin had in die pseudo-intellectuele poespas waar jij blijkbaar een misplaats superioriteitsgevoel aan ontleent. Gemiddeld (beta pakket) VWO eindcijfer een 7.6 en HTS eindcijfer 8.0, met lof geslaagd. Heel wat hoger dan de meeste academici die ik ken.

Volgens mij ben jij een of ander filosofie studentje dat van het bedrijfsleven, laat staan van de rest van de wereld, maar weinig afweet. Maar ondertussen wel zo lekker minachtend doen over HBO'ers, dat zijn immers domme plebs. Ik ken heus wel domme HBO'ers, maar zeker zo veel domme academici. En omdat je toevallig bij jouw studie de helft van de tijd aan het 'filosoferen' ( ) bent, betekent niet dat er bij opleidingen als tandheelkunde, informatica en notarieel recht ook maar een minuut aan dat soort dingen wordt besteed.

Als laatste: over minderwaardigheidscomplexen gesproken - aan je deelname in "nog nooit een vriendin of sex gehad" te zien, ben jij het die daar last van heeft.
Verlicht ons over die geweldige dingen die je gedaan hebt dan? ik ben wel benieuwd.

Oh, en een 8 op het hbo halen is heus niet zo bijzonder, dat is ongeveer een 6 op het WO.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_31686855
Uh-huh Dat verklaart zeker ook waarom zoveel WO-verlaters die bij ons op de HTS kwamen, ook allemaal gemiddeld een 8 haalden (niet dus). Elk tentamen in 1x halen zag ik ze ook al niet doen. Net zoals er op het VWO maar weinigen waren met zulke cijfers, en dan al helemaal niet met een beta pakket. Die zijn zeker op de uni ook uit het niets intelligenter geworden, zo intelligent dat ik ineens weer dom werd in vergelijking. Terwijl dat voorheen nooit zo was - puur en alleen omdat ze een academische studie gingen volgen zeker

Maar in plaats van dat ik voor de zoveelste keer als arrogant bestempeld word omdat ik het -alweer- over mijn werk en salaris ga hebben, vertel jij eens wat voor geweldige dingen je wel niet beter kunt dan ons plebs? Probeer simpele termen te gebruiken, want ik ben niet bijster intelligent...
-Mark Steyn
pi_31687514
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 21:29 schreef StefanP het volgende:
Uh-huh Dat verklaart zeker ook waarom zoveel WO-verlaters die bij ons op de HTS kwamen, ook allemaal gemiddeld een 8 haalden (niet dus). Elk tentamen in 1x halen zag ik ze ook al niet doen. Net zoals er op het VWO maar weinigen waren met zulke cijfers, en dan al helemaal niet met een beta pakket. Die zijn zeker op de uni ook uit het niets intelligenter geworden, zo intelligent dat ik ineens weer dom werd in vergelijking. Terwijl dat voorheen nooit zo was - puur en alleen omdat ze een academische studie gingen volgen zeker

Maar in plaats van dat ik voor de zoveelste keer als arrogant bestempeld word omdat ik het -alweer- over mijn werk en salaris ga hebben, vertel jij eens wat voor geweldige dingen je wel niet beter kunt dan ons plebs? Probeer simpele termen te gebruiken, want ik ben niet bijster intelligent...
Die mensen verlieten niet voor niks WO?

Maar goed, ben het op zich met je eens, hoewel ik dus wo in delft doe. Het enige wat ik krom vind is je vergelijking op cijfers. Mijn prof geeft toevallig ook bepaalde colleges aan de HTS en we hadden het er laatst over. Hij was vrij positief (ben ik eigenlijk ook wel) over niveau en alles. Vond alleen dat het wel makkelijker was om een hoger gemiddelde te halen. Met name de taaie wiskunde ontbrak volgens hem, wat hier je hele gemiddelde naar beneden trekt... Maar goed, als jij er blij mee bent, dan zie ik het probleem niet. Nog een paar puntjes en ik evenaar je, ik probeer nog met lof af te studeren...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:04:20 #60
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31687609
De frustratie druipt er echt van af Stefan. Het is zelfs zo erg dat je er dingen bij gaat halen die er niks mee te maken hebben omdat je blijkbaar het niveau mist om je inhoudelijk te kunnen verweren.

Het feit dat je zegt een Master (of Arts, of Science, of Philosophy?) te gaan volgen om anderen te laten zien hoe goed je wel niet bent spreekt boekdelen. Blijkbaar ken je erg veel waarde toe aan het oordeel van academici.

pi_31687805
Over inhoudelijk reageren gesproken, waar doe jij dat dan? Dat doet toch wel afbraak aan je superioriteit hoor... mijn posts hierboven bevatten voorbeelden en argumenten, die van jou niet. Enkel de regel dat ik wel aan een "minderwaardigheidscomplex zal lijden." Wie is er dan analytisch minder onderlegd?

En ik heb geen behoefte aan een master, ik sloot het alleen niet uit ooit in de toekomst nog te gaan doen.
-Mark Steyn
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:14:36 #62
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31687816
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 20:08 schreef StefanP het volgende:

En omdat je toevallig bij jouw studie de helft van de tijd aan het 'filosoferen' ( ) bent, betekent niet dat er bij opleidingen als tandheelkunde, informatica en notarieel recht ook maar een minuut aan dat soort dingen wordt besteed.
En het feit dat je zo kortzichtig bent om op een nickname af te gaan zegt natuurlijk ook genoeg over jou.

n topic: natuurlijk zijn er HBO'ers de de universiteit aan hadden gekund, maar het niveau van de gemiddelde dan wel de modale academicus ligt boven dat van de gemiddelde of modale HBO'er.
pi_31688239
Ok, gemiddeld, dat ben ik waarschijnlijk wel met je eens. Maar er zijn ook 'domme' academici net zoals er 'slimme' HBO'ers zijn.
-Mark Steyn
pi_31688880
Ja, duh, uitzonderingen kan je altijd vinden. Maar dat draagt nooit bij aan een discussie.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:54:05 #65
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_31690254
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:03 schreef Neuralnet het volgende:
Ja, duh, uitzonderingen kan je altijd vinden. Maar dat draagt nooit bij aan een discussie.
Ach, StefanP meent ook als HBO'er dat psychologie geen 'wetenschap' is (wat zou betekenen dat je menselijk gedrag niet op een wetenschappelijke wijze zou kunnen bestuderen ), dus trek je conclusies.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 00:28:33 #66
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_31690928
Kan het niet laten om deze qoute van StefanP even te lichten uit W&G: "Ik heb dan een HTS diploma maar ben stukken slimmer dan de meeste academici."

pi_31691331
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 00:28 schreef Sovereign het volgende:
Kan het niet laten om deze qoute van StefanP even te lichten uit W&G: "Ik heb dan een HTS diploma maar ben stukken slimmer dan de meeste academici."

Whoa, hoe krijgt iemand dat uit zijn strot? Bij nader inzien is StefanP een stuk ernstiger dan ik eerst vermoedde, damm

EDIT: Ik hoor hem ook de hele tijd maar lullen over het 'grootverdiener' zijn en weet ik wat nog meer. Stefan: Geef eens wat cijfers, ben benieuwd....

[ Bericht 13% gewijzigd door Drive-r op 26-10-2005 01:05:34 ]
pi_31692976
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:54 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Ach, StefanP meent ook als HBO'er dat psychologie geen 'wetenschap' is (wat zou betekenen dat je menselijk gedrag niet op een wetenschappelijke wijze zou kunnen bestuderen ), dus trek je conclusies.
Trek je eigen conclusies, ik loop niet als een zielepiet te trollen in elke post van iemand die me niet aanstaat. Dat jij je toevallig aangesproken voelt als ik zeg psychologie geen wetenschap te vinden, is jouw probleem. Misschien moet je diezelfde psychologie eens raadplegen om je af te vragen waarom je zulk kinderlijk gedrag vertoont.
-Mark Steyn
  woensdag 26 oktober 2005 @ 09:44:16 #69
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_31695009
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 02:43 schreef StefanP het volgende:
Trek je eigen conclusies, ik loop niet als een zielepiet te trollen in elke post van iemand die me niet aanstaat. Dat jij je toevallig aangesproken voelt als ik zeg psychologie geen wetenschap te vinden, is jouw probleem. Misschien moet je diezelfde psychologie eens raadplegen om je af te vragen waarom je zulk kinderlijk gedrag vertoont.
Inhoudelijk reageren in twee draadjes waar StefanP toevallig vertoeft noemt hij "trollen in elke post van iemand die me niet aanstaat", dit terwijl StefanP niet eens de topic starter is.

Zie je vaker spoken, Stefan?

Maar we zullen je wel gewoon niet begrijpen, jij bent immers veel te slim voor ons.
pi_31695112
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 09:44 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Inhoudelijk reageren in twee draadjes waar StefanP toevallig vertoeft noemt hij "trollen in elke post van iemand die me niet aanstaat", dit terwijl StefanP niet eens de topic starter is.

Zie je vaker spoken, Stefan?

Maar we zullen je wel gewoon niet begrijpen, jij bent immers veel te slim voor ons.
Ik heb meer respect voor een slimme HTS'er dan voor de zoveelste rechtenstudent, al ben ik er zelf ook een
pi_31695113
wat een leuk topic: "ik-ben-slimmer-en-haal-de-rest-onderuit-topic"
  woensdag 26 oktober 2005 @ 09:59:05 #72
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_31695216
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 09:51 schreef Billy_Mack het volgende:
Ik heb meer respect voor een slimme HTS'er dan voor de zoveelste rechtenstudent, al ben ik er zelf ook een
De pertinente vraag moet zijn: Heb je respect voor StefanP?

Daarnaast zie ik niet in waarom een "slimme HTS'er" meer respect verdient dan "de zoveelste rechtenstudent". Respect verdien je wat mij betreft niet met je diploma, maar hoe je handelt ten opzichte van anderen. Ik zie StefanP nog geen pro bono zaken doen.
pi_31695242
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 09:51 schreef Billy_Mack het volgende:

[..]

Ik ook, maar niet voor StefanP 'grootverdiener'

Mensen die dit soort dingen hardop zeggen zijn iets té vol van zichzelf, nietwaar?
pi_31705269
quote:
Met alle respect, maar zou je je niet eens onthouden van uitspraken over academici en academische opleidingen? Zolang je zelf enkel een HTS hebt gezien kan je daar gewoon niet over oordelen. Je voert de discussie nu enkel op basis van vooroordelen en "horen zeggen".
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_31722311
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 05:47 schreef StefanP het volgende:
Zie boven Veel wetenschappelijke opleidingen stellen ook niets voor op wetenschappelijk gebied. De universiteit heeft daar nl. weinig aan, het bedrijfsleven heeft er weinig aan, de student heeft er weinig aan. Dus de opleidingen zijn gewoon veel meer praktijkgericht.
Dat is wel extreem kortzichtig. Wetenschap hoeft niet altijd geld op te leveren of nuttig te zijn voor iedereen en het hoeft ook niet praktijkgericht te zijn. Neem bijvoorbeeld het onderzoek naar Mars, wat hebben we in hemelsnaam aan die kennis, iig helemaal niets als ik jou redenering volg. Het is nou juist de grap van de wetenschap dat het niet aan de eisen van een praktijkgerichte HBO-opleiding hoeft te voldoen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')