abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30425077
Zondag ga ik naar Opeth. Ze spelen in 013-Tilburg.
Iemand ervaring of ze daar moeilijk doen over dSLR's?

Over een aantal weken ga ik naar The Nits, in Carre.
Zelfde vraag: doen ze daar moeilijk als ik mijn dSLR meeneem?
Flitsen zal in Carré wel afgestraft worden, denk ik....

Tips voor camera-settings?
pi_30425348
Met regelmaat zijn we binnen gekomen met cam - heb eigenlijk nooit gezien dat ie in beslag was genomen. Echter hadden we hem wel steeds verstopt.

HAha, 1x was lachen joh. Een vriend van ons had een "bad hair day" Zijn haar stak alle kanten op - en dat was nogal wat haar - erg lang enzo - krullerig. Dus wij zo: Heej, we kunnen natuurlijk de cam in zijn haren verstoppen

Heb geen tips over cam settings - behalve dat de tip dat je flitser moet gebruiken.
  vrijdag 9 september 2005 @ 16:15:39 #3
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_30425400
In de Melkweg in Amsterdam doen ze moeilijk over professioneel ogende camera's, bij Lowlands kom je niet naar binnen met alles wat meer dan 3 Mpix en 3x zoom heeft, dus neem gewoon een lichtsterk compactje mee. Ik heb zelf een Olympus C2040z en een Canon S1. De sluitertijdvertraging is echt een ramp, maar verder lukt het wel. Gewoon op de hoogste ISO waarde, en als je een lichtbron direct in beeld hebt ff overschakelen op de spotmeter.

Oh ja en een eenbeenstatief krijg je al helemaal niet mee naar binnen omdat dat als potentieel slagwapen wordt gezien.
  vrijdag 9 september 2005 @ 16:18:12 #4
16063 MonoSynth
pi_30425478
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 16:14 schreef DNA_Mutant het volgende:
Heb geen tips over cam settings - behalve dat de tip dat je flitser moet gebruiken.
wtf? absoluut geen flitser gebruiken! Zo veel mogelijk gebruik maken van het bestaande licht, anders neem je helemaal niets van de sfeer mee. Als je echt moet flitsen dan kun je het beste slow-sync gebruiken (waarbij de sluiter langer open blijft staan om toch het bestaande licht mee te pakken, en de flits één keer flitst om de actie te bevriezen).
  vrijdag 9 september 2005 @ 16:20:05 #5
40714 Subhuman
Televised confession
pi_30425549
Wat je juist niet moet doen is je flitser gebruiken. Daarmee ruïneer je de hele lichtshow die de lichttechnicus zo zorgvuldig heeft opgebouwd. Bovendien levert het zonder flits veel mooiere foto's op. Een lichtsterk objectief is het sleutelwoord!

Kijk ook eens in het centrale topic: Concert-fotografie.

Daar staan nog meer tips.

[edit] Dankjewel MonoSynth dat je me net voor was!
pi_30425617
Maar wat betreft die flitser.. als je zo'n goedkope cam hebt kun je niet altijd de sluiterstijd bepalen toch? Ik heb veel foto's zien mislukken omdat het simpelweg te donker was enz.
pi_30425683
Tenzij je een perskaart hebt, krijg je je SLR 013 niet in.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  vrijdag 9 september 2005 @ 16:27:12 #8
16063 MonoSynth
pi_30425787
Vraag hoe dan ook van te voren even of het toegestaan is. Je wilt namelijk niet dat ze je cam afpakken of je de tent uit trappen (of beide).....
pi_30439155
Een dslr lijkt me ook wat lastig ja.. Krijg je misschien wel binnen, maar (veel) foto's ermee maken gaat echt niet lukken. De bewaking klopt je dan de eerste keer vriendelijk op je schouder om te zeggen dat het niet mag. 2e keer zijn ze niet meer zo vriendelijk denk ik

En NIET flitsen nee! Is voor het publiek vervelend, voor de artiesten en de foto's worden er niet mooier op. Hoogste iso en grootste diafragma werkt beter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')