Toernooi was niet bij de KNLTB inderdaad.quote:Op zondag 2 april 2006 16:50 schreef Norrage het volgende:
Waarschijnlijk een openingstoernooi of zo
Jammer dat de meeste toernooien pas in Juni beginnen. Ik kan namelijk nu ook al makkelijk toernooien inplannen
thanks MiLalaa zal ik doen... en ik moet binnenkort ook aan die kantine-diensten geloven, maar wel een goede manier om je binnen de club te manifesteren...quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:27 schreef MiLalaa het volgende:
Krachttraining lijkt me niet nodig. Ik heb zelf maar gewone dunne dames-armpjes en kan ook behoorlijk hard serveren. Heb niet echt veel verstand van de techniek maar daar zal het mee te maken hebben. Goed opletten dus bij je cursus, dan komt het meppen vanzelf.
Vanmiddag instructies gekregen voor de kantine diensten die ik ook ga doen.. Poeh zo'n biervat aansluiten is ook nog aardig ingewikkeld
Dat heb ik nog nooit gehad neequote:Op zaterdag 8 april 2006 18:36 schreef MiLalaa het volgende:
trouwens, sla/sloeg jij wel eens tegen je scheenbeen?
![]()
Daar had ik 'vroeger' nogal eens last van als ik m'n arm niet goed doordraaide langs m'n been, en dan was best pijnlijk..![]()
![]()
Ik weet niet wat half-gevorderden precies inhoudt, maar ik denk dat je op dat niveau aan krachttraining moet gaan denken. Er zijn waarschijnlijk veel zeken waar je veel meer winst uit kant halen op het technische vlak, dingen die bij beginners vaak misgaan: verkeerde grip, te weinig knieflexie, te weinig schouder-over-schouderrotatie, opgooi verkeerd, etc, etc.quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:24 schreef TheVulture het volgende:
Dinsdag begint mijn tweede cursus... half-gevorderden... ben sinds deze week ook lid van de club dus zal nu maar eens gaan beginnen met het echte werk... al heb ik nog steeds amper een redelijk niveau geloof ik... mijn service is wel solide maar heeft nog te weinig snelheid... is krachttraining daar een goede oplossing voor of ligt het puur aan de snelheid van de beweging die omhoog moet?
In mijn service zit eigenlijk altijd wel wat slice. Ik ben in mijn eerste servicegame gebroken, maar daarna was mijn service (ook in de tiebreak, tot de dubbele fout) onbetwist. Op alle andere services werd steeds deuce uitgevochten.quote:Op zondag 9 april 2006 10:44 schreef nickybol het volgende:
Als er iets lekker is op een natte kunstgrasbaan in de dubbel is het de sliceservice naar buiten. Succes gegarandeerd.
Ik zal er dinsdag eens wat mee experimenteren.quote:Op zondag 9 april 2006 17:32 schreef nickybol het volgende:
Super! Als je het thuis wil doen, enkele aandachtspunten:
1. opgooi meer naar rechts
2. eventueel grip veranderen van continental (tussengrip) naar iets meer eastern bh (backhandgrip)
3. langs de bal slaan
4. eventueel iets meer naar buiten gaan staan, al verraad je jezelf dan natuurlijk wel
Bij onze tegenstander speelde gister een invaller mee die met zijn eigen team 2 klasses hoger speelde in dezelfde competitie. Dus ik verwacht dat zaterdag en zondag spelen helemaal geen probleem is.quote:Op zondag 9 april 2006 21:54 schreef Norrage het volgende:
Heerlijk weer vandaag....Ik heb genoten. Wel mijn single wat triest verlorenEerste set terecht verloren, was toen gewoon nog niet warm of zo..Maar 2e set 3x een 40-0 verspeelt en tig breakpunten...Had net een beetje pech op de belangrijke punten..Achja, was heerlijk pot...
Daarna dezelfde persoon hard geveegd in de dubbel...Dat voelde heerlijk. Alles ging toen goed. 6-1 6-3 van de baan geveegd...Mijn partner had tegen de andere dubbelaar een zware 3-setter gespeeld, en ik dus verloren...maar om dan met zijn twee-en met 6-1 6-3 te winnen voelt goed...En dat stond een beetje in contrast met de singles
Weet trouwens iemand of het mogelijk is naast je eigen competitie nog in te vallen? Men vroeg me of ik volgende week zaterdag kan invallen bij een ander team (ikzelf zondag), maar ik weet niet of dit legaal is
Je mag niet invallen als je in hetzelfde weekend ook nog bij een ander team speelt. Dus als jij op zondag speelt mag je alleen een keer op zaterdag mee doen als je dan die zondag niet speelt.quote:Op zondag 9 april 2006 21:54 schreef Norrage het volgende:
Heerlijk weer vandaag....Ik heb genoten. Wel mijn single wat triest verlorenEerste set terecht verloren, was toen gewoon nog niet warm of zo..Maar 2e set 3x een 40-0 verspeelt en tig breakpunten...Had net een beetje pech op de belangrijke punten..Achja, was heerlijk pot...
Daarna dezelfde persoon hard geveegd in de dubbel...Dat voelde heerlijk. Alles ging toen goed. 6-1 6-3 van de baan geveegd...Mijn partner had tegen de andere dubbelaar een zware 3-setter gespeeld, en ik dus verloren...maar om dan met zijn twee-en met 6-1 6-3 te winnen voelt goed...En dat stond een beetje in contrast met de singles
Weet trouwens iemand of het mogelijk is naast je eigen competitie nog in te vallen? Men vroeg me of ik volgende week zaterdag kan invallen bij een ander team (ikzelf zondag), maar ik weet niet of dit legaal is
Thanks voor de tip, zal het morgen eens in de praktijk gaan brengen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:03 schreef nickybol het volgende:
Inderdaad. In de service buig je door beide knieen en druk je ze een stuk naar voren. De hoek tussen boven en onderbeen moet ongeveer 90 graden zijn, maargoed daar kun je praktisch natuurlijk maar weinig mee. De flexie zit alleen maar in je knieen, je buigt dus niet op je heup wat veel mensen doen, vooral bij een kickservice. Vanuit die knieflexie explodeer je.
Het was thuis, dus op kunstgras. Kijk een fout kun je maken, dat is logisch en kan gebeuren. Er ontstond echter in 4 van de 5 partijen ruzie, terwijl mijn teamgenoten en ik nooit ruzie maken. Het moment waarop ik van de baan had willen stappen is eigenlijk een moment om in te lijsten. Tegenstander serveert al de hele wedstrijd naar buiten, ik sta irritant ver naar buiten klaar en zoek nadrukkelijk oogcontact. Hij ziet het, laat zich verleiden en serveert naar binnen (mist de lijn met zeker 5 cm). Met twee man roepen we gelijktijdig uit, hij claimt hem in en eist een let. Zijn medespeler houdt wijs zijn mond. De let krijgt hij onder protest, de service volgt en gaat dit keer gewoon naar buiten. Ik jaag hem snoeihard cross de tramrails in (hij stond voor zijn service altijd op de enkelpositie en was dus kansloos). Die bal geeft hij uit met het gezicht van een kleuter die je betrapt met zijn hand in de snoeppot. De call was ook zo vroeg dat ik me afvroeg of de bal op dat moment al gestuit had.quote:Op zondag 16 april 2006 11:16 schreef nickybol het volgende:
Op gravel altijd kijken. Anders vragen of er een supervisor/competitieleider even bij jullie wedstrijd kan komen kijken. Bij de 1e foute call houd je je mond, bij de 2 ga je even vragen, en bij de derde zoek je een supervisor/competitieleider.
Misschien wel. Ik zou me een klein kind voelen als ik dat zou moeten doen. Zo wil ik helemaal niet spelen, maar het zit me nu een dag later nog hoog. Eigenlijk al lang niet meer dat ik verloren heb, meer dat er volwassen mensen bestaan die dit nodig vinden en zaterdag in, zaterdag uit zo'n dag moeten hebben. Dat zo iemand het voor elkaar krijgt dat ik hem/haar niet mag, terwijl ik hem hem/haar niet ken en geen oordeel over ze zou mogen hebben.quote:Op zondag 16 april 2006 12:19 schreef nickybol het volgende:
Zoals ik al zei, competitieleider erbij halen en laten kijken.
Ik houd mezelf sterk aan de gedachte dat ze zich niet realiseren dat ze het fout doen.quote:Op zondag 16 april 2006 12:28 schreef nickybol het volgende:
Dit soort mensen bestaan. Niet alleen bij de amateurs, zelfs op het future-niveau komen ze voor. Daar moet je zeer professioneel mee omgaan, geen emotionele verkondigingen gaan houden, maar gewoon het zelf volgens de regeltjes spelen en een competitieleider/supervisor erbij roepen. Dit soort mensen zijn er nou eenmaal, en daar moet je koel mee om kunnen gaan. Als je emotioneel wordt heb je het bij voorbaat al verloren en is hun missie geslaagd.
quote:Ik heb dit nog nooit meegemaakt, jij duidelijk vaker. Ga vanavond eens bij jezelf te rade of je dit leuk hebt gevonden en aan wie het lag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |