abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36581225
Een toernooi? Zijn er al toernooien dan?
pi_36581382
Waarschijnlijk een openingstoernooi of zo
Jammer dat de meeste toernooien pas in Juni beginnen. Ik kan namelijk nu ook al makkelijk toernooien inplannen
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 2 april 2006 @ 16:53:36 #253
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36581449
quote:
Op zondag 2 april 2006 16:50 schreef Norrage het volgende:
Waarschijnlijk een openingstoernooi of zo
Jammer dat de meeste toernooien pas in Juni beginnen. Ik kan namelijk nu ook al makkelijk toernooien inplannen
Toernooi was niet bij de KNLTB inderdaad.
Het was een internationaal studententoernooi
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 6 april 2006 @ 16:31:36 #254
119078 McCarthy
communistenjager
pi_36711622
ik wil een tennis racket kopen, waar moet ik dan op letten? Maakt bijvoorbeeld de dikte van het frame uit? En hoe zit het met de grote van het blad, ik hoorde dat je met een groter blad minder controlle had.

is 2e hands een idee?

hoe weet je of het racket bevalt, misschien kom je er pas na een paar potjes achter of het wat is
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  donderdag 6 april 2006 @ 16:49:14 #255
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_36712302
Als je net begint met tennissen, zou ik me eens goed laten adviseren bij een sportzaak. Erachter komen of het bevalt kun je doen door het racket even te testen, maar als je net begint kun je dat natuurlijk niet goed beoordelen. Als je net begint zou ik vooral een niet te duur racket kopen, later wil je toch een andere. Geef geen 150 euro aan rackets uit zou ik zeggen.

Ik neem aan dat je net begint?
  donderdag 6 april 2006 @ 18:17:05 #256
119078 McCarthy
communistenjager
pi_36714988
nee, al een tijdje bezig
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  donderdag 6 april 2006 @ 18:21:34 #257
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_36715121
Wat is een tijdje? Welk niveau/speelsterkte?
  donderdag 6 april 2006 @ 18:29:52 #258
119078 McCarthy
communistenjager
pi_36715389
6/7
  donderdag 6 april 2006 @ 18:52:56 #259
100496 H.Flick
Turn-based
pi_36716157
Bij de betere sportzaak kun je een aantal rackets lenen om te proberen. Dat is altijd wel aan te raden, want de keuze voor het juiste racket is heel persoonlijk. Ik heb laatst bijvoorbeeld een Head Flexpoint Radical MP gekocht. Heerlijk racket voor mij, maar toen ik hem laatst uitleende aan een vriend vond hij het echt dramatisch spelen.
pi_36768834
Jaja, morgen gaat het eindelijk weer beginnen voor een hoop van ons.. Ik heb er zin an!
  zaterdag 8 april 2006 @ 17:22:48 #261
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_36769837
Nu het weer nog.
pi_36770943
ja...leuk begin van de competitie...Vorig jaar vielen ook de eerste 3 wedstrijden in het water.
Gelukkig moet ik morgen pas, maar ja, ik heb mijn andere problemen daarmee...Meteen 2 invallers nodig morgen en het wil niet erg vlotten
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_36771429
Dinsdag begint mijn tweede cursus... half-gevorderden... ben sinds deze week ook lid van de club dus zal nu maar eens gaan beginnen met het echte werk... al heb ik nog steeds amper een redelijk niveau geloof ik... mijn service is wel solide maar heeft nog te weinig snelheid... is krachttraining daar een goede oplossing voor of ligt het puur aan de snelheid van de beweging die omhoog moet?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 8 april 2006 @ 18:27:56 #264
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_36771508
Krachttraining lijkt me niet nodig. Ik heb zelf maar gewone dunne dames-armpjes en kan ook behoorlijk hard serveren. Heb niet echt veel verstand van de techniek maar daar zal het mee te maken hebben. Goed opletten dus bij je cursus, dan komt het meppen vanzelf.
Vanmiddag instructies gekregen voor de kantine diensten die ik ook ga doen.. Poeh zo'n biervat aansluiten is ook nog aardig ingewikkeld
Be sure to wear some flowers in your hair
pi_36771594
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 18:27 schreef MiLalaa het volgende:
Krachttraining lijkt me niet nodig. Ik heb zelf maar gewone dunne dames-armpjes en kan ook behoorlijk hard serveren. Heb niet echt veel verstand van de techniek maar daar zal het mee te maken hebben. Goed opletten dus bij je cursus, dan komt het meppen vanzelf.
Vanmiddag instructies gekregen voor de kantine diensten die ik ook ga doen.. Poeh zo'n biervat aansluiten is ook nog aardig ingewikkeld
thanks MiLalaa zal ik doen... en ik moet binnenkort ook aan die kantine-diensten geloven, maar wel een goede manier om je binnen de club te manifesteren...
  zaterdag 8 april 2006 @ 18:33:44 #266
106690 MiLalaa
pi_36771679
ja leuk hoor. Ik hoef ook niet al te veel keren dat te doen, dus dan is het best leuk lijkt me.
En wat betreft je service, ik vind mezelf niet zo'n kenner om tips te geven, maar ik moest altijd in de bal 'vallen' bij de training..
  zaterdag 8 april 2006 @ 18:36:17 #267
106690 MiLalaa
pi_36771768
trouwens, sla/sloeg jij wel eens tegen je scheenbeen?

Daar had ik 'vroeger' nogal eens last van als ik m'n arm niet goed doordraaide langs m'n been, en dan was best pijnlijk..
pi_36772036
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 18:36 schreef MiLalaa het volgende:
trouwens, sla/sloeg jij wel eens tegen je scheenbeen?

Daar had ik 'vroeger' nogal eens last van als ik m'n arm niet goed doordraaide langs m'n been, en dan was best pijnlijk..
Dat heb ik nog nooit gehad nee

wel een keer een bal vol in mijn gezicht toen ik aan het net stond
pi_36772450
Heel soms raak ik mijn been wel ja..ik herken dat probleem .Of dat ik de bal op mijn frame raak en dat ie tegen mijn hoofd aankomt
pi_36774476
Wat een jostie's allemaal!
  zaterdag 8 april 2006 @ 22:43:45 #271
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_36778887
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 18:24 schreef TheVulture het volgende:
Dinsdag begint mijn tweede cursus... half-gevorderden... ben sinds deze week ook lid van de club dus zal nu maar eens gaan beginnen met het echte werk... al heb ik nog steeds amper een redelijk niveau geloof ik... mijn service is wel solide maar heeft nog te weinig snelheid... is krachttraining daar een goede oplossing voor of ligt het puur aan de snelheid van de beweging die omhoog moet?
Ik weet niet wat half-gevorderden precies inhoudt, maar ik denk dat je op dat niveau aan krachttraining moet gaan denken. Er zijn waarschijnlijk veel zeken waar je veel meer winst uit kant halen op het technische vlak, dingen die bij beginners vaak misgaan: verkeerde grip, te weinig knieflexie, te weinig schouder-over-schouderrotatie, opgooi verkeerd, etc, etc.

Misschien kun je eens een filmpje posten, dan kunnen we beoordelen?
pi_36779150
knieflexie?
Door je knieën buigen mag ik hopen dat dat betekent?
  zaterdag 8 april 2006 @ 23:03:44 #273
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_36779488
Inderdaad. In de service buig je door beide knieen en druk je ze een stuk naar voren. De hoek tussen boven en onderbeen moet ongeveer 90 graden zijn, maargoed daar kun je praktisch natuurlijk maar weinig mee. De flexie zit alleen maar in je knieen, je buigt dus niet op je heup wat veel mensen doen, vooral bij een kickservice. Vanuit die knieflexie explodeer je.
  zondag 9 april 2006 @ 10:01:11 #274
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36785724
Gister de eerste wedstrijd gespeeld, helaas verloren.
Twee erg sterke zes-spelers in het team van de tegenstanders, beide heren. Die waren in staat te domineren.

HE: 6-3, 6-4
DE: 0-6, 5-7
HD: 6-1, 7-6 (5)
DD: 6-7, 6-4, 6-4
GD: 6-0, 6-1

1-4

Zelf speelde ik alleen in de heren dubbel. De eerste vijf games vlogen voorbij, daarna begon de partij voor ons pas. Dieptepunt was uiteindelijk mijn dubbele fout (eerste van de partij) op matchpoint tegen, man o man wat kon ik mezelf vervloeken. De partijen waren op erg nieuwe kunstgras banen, daar lag dus heeeel veel zand op en het was ook niet overal helemaal vlak. Omdat het ook de hele dag regende was het helemaal zwaar om op te lopen. Gelukkig hadden beide teams daar last van.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 9 april 2006 @ 10:44:30 #275
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_36786082
Als er iets lekker is op een natte kunstgrasbaan in de dubbel is het de sliceservice naar buiten. Succes gegarandeerd.
pi_36787024
Aah over een half uurtje mag ik (naar de tegenstander proberen te komen),...heerlijk weertje, veel zin..nu hopen dat het goed gaat...
We zullen als team wel niet winnen vandaag, we hebben dus 2! invallers nodig en dat ging zo moeilijk dat we nu niet echt de allerbeste hebben moeten strikken
Maar misschien halen we er nog een 3-3 uit of zo
  zondag 9 april 2006 @ 11:41:42 #277
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36787226
quote:
Op zondag 9 april 2006 10:44 schreef nickybol het volgende:
Als er iets lekker is op een natte kunstgrasbaan in de dubbel is het de sliceservice naar buiten. Succes gegarandeerd.
In mijn service zit eigenlijk altijd wel wat slice. Ik ben in mijn eerste servicegame gebroken, maar daarna was mijn service (ook in de tiebreak, tot de dubbele fout) onbetwist. Op alle andere services werd steeds deuce uitgevochten.
  zondag 9 april 2006 @ 17:32:08 #278
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_36797500
Super! Als je het thuis wil doen, enkele aandachtspunten:
1. opgooi meer naar rechts
2. eventueel grip veranderen van continental (tussengrip) naar iets meer eastern bh (backhandgrip)
3. langs de bal slaan
4. eventueel iets meer naar buiten gaan staan, al verraad je jezelf dan natuurlijk wel
  zondag 9 april 2006 @ 17:35:53 #279
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_36797628
Doe het natuurlijk niet in de woonkamer.
  zondag 9 april 2006 @ 18:01:04 #280
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36798375
quote:
Op zondag 9 april 2006 17:32 schreef nickybol het volgende:
Super! Als je het thuis wil doen, enkele aandachtspunten:
1. opgooi meer naar rechts
2. eventueel grip veranderen van continental (tussengrip) naar iets meer eastern bh (backhandgrip)
3. langs de bal slaan
4. eventueel iets meer naar buiten gaan staan, al verraad je jezelf dan natuurlijk wel
Ik zal er dinsdag eens wat mee experimenteren.

We staan overigens vierde door ons punt. Twee andere teams hebben 5-0 gewonnen
pi_36805748
Heerlijk weer vandaag....Ik heb genoten. Wel mijn single wat triest verloren Eerste set terecht verloren, was toen gewoon nog niet warm of zo..Maar 2e set 3x een 40-0 verspeelt en tig breakpunten...Had net een beetje pech op de belangrijke punten..Achja, was heerlijk pot...
Daarna dezelfde persoon hard geveegd in de dubbel...Dat voelde heerlijk. Alles ging toen goed. 6-1 6-3 van de baan geveegd...Mijn partner had tegen de andere dubbelaar een zware 3-setter gespeeld, en ik dus verloren...maar om dan met zijn twee-en met 6-1 6-3 te winnen voelt goed...En dat stond een beetje in contrast met de singles

Weet trouwens iemand of het mogelijk is naast je eigen competitie nog in te vallen? Men vroeg me of ik volgende week zaterdag kan invallen bij een ander team (ikzelf zondag), maar ik weet niet of dit legaal is
  zondag 9 april 2006 @ 22:01:56 #282
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36806069
quote:
Op zondag 9 april 2006 21:54 schreef Norrage het volgende:
Heerlijk weer vandaag....Ik heb genoten. Wel mijn single wat triest verloren Eerste set terecht verloren, was toen gewoon nog niet warm of zo..Maar 2e set 3x een 40-0 verspeelt en tig breakpunten...Had net een beetje pech op de belangrijke punten..Achja, was heerlijk pot...
Daarna dezelfde persoon hard geveegd in de dubbel...Dat voelde heerlijk. Alles ging toen goed. 6-1 6-3 van de baan geveegd...Mijn partner had tegen de andere dubbelaar een zware 3-setter gespeeld, en ik dus verloren...maar om dan met zijn twee-en met 6-1 6-3 te winnen voelt goed...En dat stond een beetje in contrast met de singles

Weet trouwens iemand of het mogelijk is naast je eigen competitie nog in te vallen? Men vroeg me of ik volgende week zaterdag kan invallen bij een ander team (ikzelf zondag), maar ik weet niet of dit legaal is
Bij onze tegenstander speelde gister een invaller mee die met zijn eigen team 2 klasses hoger speelde in dezelfde competitie. Dus ik verwacht dat zaterdag en zondag spelen helemaal geen probleem is.
  zondag 9 april 2006 @ 22:07:22 #283
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_36806271
Kijk dat ongelooflijk dikke competitiereglement van de KNLTB eens door zou ik zeggen. Moet wel ergens te vinden zijn op hun site.
pi_36806423
Mjah, dat ging ik sowieso doen Maar gaat sneller om het hier te vragen, vast wel een of andere koning die het weet
  zondag 9 april 2006 @ 23:13:58 #285
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_36808678
quote:
Op zondag 9 april 2006 21:54 schreef Norrage het volgende:

Je mag niet invallen als je in hetzelfde weekend ook nog bij een ander team speelt. Dus als jij op zondag speelt mag je alleen een keer op zaterdag mee doen als je dan die zondag niet speelt.
Daarnaast mag je alleen hoger invallen. Je mag volgens mij niet in een lager team invallen.
Je mag dus niet in 1 weekend voor meerdere teams spelen en je mag ook niet in een lager team invallen.
Maar pin me niet helemaal vast op deze regels. Hoewel ik er redelijk zeker van ben dat het zo in mekaar zit.

Ik zelf vandaag eerste wedstrijd gespeeld. Single 6-7 2-6 verloren van een 4-5. Ging niet lekker. Ook niet bij me tegenstander. Maar ik heb pas 4x getennist in de afgelopen 4 maanden (waarvan alle 4 afgelopen week en ik verwijs naar het snowboardtopic voor de redenen) dus ik had nog wel een redelijke reden om slecht te spelen.
Dubbel met 6-1 2-6 2-6 verloren tegen een 4-3 en een 6-6. Echt te stom voor woorden. Eerste set speelden we gewoon naar behoren. Dus dik gewonnen. Daarna konden we niet meer dwingend spelen en verloren we eigenlijk vrij dik. Paar keer pech gehad ook nog erbij.

Ik heb trouwens nog nooit zoveel pech gehad als dit weekend. In me single staat het 5-5 in de eerste set. 40-40 op zijn service. Ik sla de bal. Slaat hij hem over de netband en rolt naar de overkant. Volgende punt, precies hetzelfde. Volgende game slaat hij de 3de bal ook nog op de netband
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_36829487
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 23:03 schreef nickybol het volgende:
Inderdaad. In de service buig je door beide knieen en druk je ze een stuk naar voren. De hoek tussen boven en onderbeen moet ongeveer 90 graden zijn, maargoed daar kun je praktisch natuurlijk maar weinig mee. De flexie zit alleen maar in je knieen, je buigt dus niet op je heup wat veel mensen doen, vooral bij een kickservice. Vanuit die knieflexie explodeer je.
Thanks voor de tip, zal het morgen eens in de praktijk gaan brengen.
  maandag 10 april 2006 @ 19:01:34 #287
75556 erkel
back from Dagestan
pi_36831147
Pfff gister verloren met 7-1. Ecxuus is dat we gepormoveerd zijn en dus nog ff moeten wennen aan het niveautje hoger . Ik heb wel voor het ene puntje gezorgd
Weisst
pi_36951505
Eind april gaan we het internationale tennistoernooi in Wenen spelen. Daar kijk ik enorm naar uit! We moeten spelen tegen landenclubs uit Duitsland, Tsjechie, Noorwegen, Nigeria en Oostenrijk zelf. Vorig jaar hebben we in Gent ook internationale tennistoernooi gespeeld en het bleek dat de buitenlandse tennissers op veel hogere niveau spelen dan wij. Maar dat maakt ons niet uit, we komen voor plezier tennissen.
  vrijdag 14 april 2006 @ 14:28:05 #289
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_36953701
Wat is het precies voor een toernooi? Iets van kia toevallig?
  zaterdag 15 april 2006 @ 20:02:57 #290
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_36988465
Wederom 4-1 verloren. Heb mijn partij (wederom heren dubbel) verloren met 7-6 (5), 7-6 (8). Helaas was de wedstrijd absurd onsportief en eigenlijk had ik bij 1-0 in de tweede set van de baan willen stappen. Wij misten simpele ballen op cruciale momenten, zij namen uiterst merkwaardige in/uit-beslissingen op cruciale momenten en in mindere mate in de rest van de partij. Nog nooit zo meegemaakt, heel de dag was er al ruzie om vreemde calls maar onze (laatste) partij was het dieptepunt. Merkwaardig is dat ons team bestaat uit spelers die dit soort gedrag allemaal nog nooit hadden meegemaakt (in die mate). Dat maakt het verlies iets draaglijker, zij refereerden in de ruzies aan eerdere ruzies. Maakt voor mij duidelijk dat ik de schuld volledig bij de tegenstander mag leggen. Ben wel erg kwaad of opgefokt op dit moment, wat een losers. De winst partij zat hem in het dames-dubbel. Ook de mix-partij was een dubbeltje op zijn kant.
  zondag 16 april 2006 @ 11:16:42 #291
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_37000436
Op gravel altijd kijken. Anders vragen of er een supervisor/competitieleider even bij jullie wedstrijd kan komen kijken. Bij de 1e foute call houd je je mond, bij de 2 ga je even vragen, en bij de derde zoek je een supervisor/competitieleider.
  zondag 16 april 2006 @ 11:25:27 #292
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_37000551
quote:
Op zondag 16 april 2006 11:16 schreef nickybol het volgende:
Op gravel altijd kijken. Anders vragen of er een supervisor/competitieleider even bij jullie wedstrijd kan komen kijken. Bij de 1e foute call houd je je mond, bij de 2 ga je even vragen, en bij de derde zoek je een supervisor/competitieleider.
Het was thuis, dus op kunstgras. Kijk een fout kun je maken, dat is logisch en kan gebeuren. Er ontstond echter in 4 van de 5 partijen ruzie, terwijl mijn teamgenoten en ik nooit ruzie maken. Het moment waarop ik van de baan had willen stappen is eigenlijk een moment om in te lijsten. Tegenstander serveert al de hele wedstrijd naar buiten, ik sta irritant ver naar buiten klaar en zoek nadrukkelijk oogcontact. Hij ziet het, laat zich verleiden en serveert naar binnen (mist de lijn met zeker 5 cm). Met twee man roepen we gelijktijdig uit, hij claimt hem in en eist een let. Zijn medespeler houdt wijs zijn mond. De let krijgt hij onder protest, de service volgt en gaat dit keer gewoon naar buiten. Ik jaag hem snoeihard cross de tramrails in (hij stond voor zijn service altijd op de enkelpositie en was dus kansloos). Die bal geeft hij uit met het gezicht van een kleuter die je betrapt met zijn hand in de snoeppot. De call was ook zo vroeg dat ik me afvroeg of de bal op dat moment al gestuit had.
  zondag 16 april 2006 @ 12:19:59 #293
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_37001698
Zoals ik al zei, competitieleider erbij halen en laten kijken.
  zondag 16 april 2006 @ 12:25:10 #294
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_37001827
quote:
Op zondag 16 april 2006 12:19 schreef nickybol het volgende:
Zoals ik al zei, competitieleider erbij halen en laten kijken.
Misschien wel. Ik zou me een klein kind voelen als ik dat zou moeten doen. Zo wil ik helemaal niet spelen, maar het zit me nu een dag later nog hoog. Eigenlijk al lang niet meer dat ik verloren heb, meer dat er volwassen mensen bestaan die dit nodig vinden en zaterdag in, zaterdag uit zo'n dag moeten hebben. Dat zo iemand het voor elkaar krijgt dat ik hem/haar niet mag, terwijl ik hem hem/haar niet ken en geen oordeel over ze zou mogen hebben.
  zondag 16 april 2006 @ 12:28:05 #295
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_37001900
Dit soort mensen bestaan. Niet alleen bij de amateurs, zelfs op het future-niveau komen ze voor. Daar moet je zeer professioneel mee omgaan, geen emotionele verkondigingen gaan houden, maar gewoon het zelf volgens de regeltjes spelen en een competitieleider/supervisor erbij roepen. Dit soort mensen zijn er nou eenmaal, en daar moet je koel mee om kunnen gaan. Als je emotioneel wordt heb je het bij voorbaat al verloren en is hun missie geslaagd.
  zondag 16 april 2006 @ 12:47:25 #296
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_37002351
quote:
Op zondag 16 april 2006 12:28 schreef nickybol het volgende:
Dit soort mensen bestaan. Niet alleen bij de amateurs, zelfs op het future-niveau komen ze voor. Daar moet je zeer professioneel mee omgaan, geen emotionele verkondigingen gaan houden, maar gewoon het zelf volgens de regeltjes spelen en een competitieleider/supervisor erbij roepen. Dit soort mensen zijn er nou eenmaal, en daar moet je koel mee om kunnen gaan. Als je emotioneel wordt heb je het bij voorbaat al verloren en is hun missie geslaagd.
Ik houd mezelf sterk aan de gedachte dat ze zich niet realiseren dat ze het fout doen.
In het heetst van de strijd was mijn zwaarste belediging aan zijn adres dan ook....
quote:
Ik heb dit nog nooit meegemaakt, jij duidelijk vaker. Ga vanavond eens bij jezelf te rade of je dit leuk hebt gevonden en aan wie het lag
pi_37038788
Fijn beide wedstrijden verloren...Maar was ook geen schande want we speelden tegen een team wat absoluut niet thuishoorde in onze categorie...Drie 5'jes en een 6je waar wij twee 7éns zijn (wel duidelijk 6 waard trouwens) en twee 8jes...

Maar de single ging zo ontzettend slecht..Kon mijn concentratie er niet bijhouden en leek het bij voorbaad al opgegeven te hebben omdat mijn tegenstander een 4.8 (5) was...Terwijl me nog zo had voorgenomen dat juist NIET te doen...Voortaan ga ik NIET op de knltb site de statistieken bekijken van mijn tegenstanders zodat ik niet ga over of onderschatten
Daarna heel nipt de dubbel verloren Maar daar speelde ik tenmintse weer goed.
  maandag 17 april 2006 @ 22:12:23 #298
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37045906
Ach, je moet niet te veel waarde daaraan hechten. Gewoon zorgen dat je vrijuit speelt als je tegen een veel hogere moet

Wij hebben onze eerste winst in de zak zitten. 4-2 gewonnen
Ik heb allebij mijn partijen gewonnen. Single vrij makkelijk met 6-3 6-2 (tegen 5je) en de dubbel met 6-2 7-6. (een een 4tje en een 5je)
Single ging op zich wel beter dan vorige week. Hoewel het nog steeds niet best is, speelde ik wel tactisch redelijk en ik had het voordeel dat mijn tegenstander regelmatig op de goede momenten de fouten maakte.
De dubbel was de eerste set weer goed, 2de wat minder maar wel goed genoeg.

Leuk detail: Ik heb over de hele dag gezien niet 1x me service verloren
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_37147573
Even een vraagje. Ik tennis nu weer zeer frequent, 4 tot 5 keer in de week maar wat ik al eerder ervaren heb (vorig jaar en daarvoor) en nu weer ervaar is dat ik last krijg van mijn elleboog, vooral na veel spelen achter elkaar.
Eerder dacht ik dat het door mijn servicebeweging kwam (ik maak de slag niet goed genoeg af en kreeg vaak juist wat meer last als ik harder dan normaal probeerde te serveren in wedstrijden) maar vandaag sloeg ik in de training geen enkle service en toch kreeg ik last...Wat mij deed denken dat het toch misschien aan iets anders zou liggen...
Meestal voel ik er na het spelen al na 10 minuten niks meer van (pas als ik weer opnieuw zou spelen weer wel) dus ervaar het niet zo zeer als ernstig of vervelend buiten het tennissen om. Toch maak ik me wel zorgen. Ik wil geen tenniselleboog krijgen of iets dergelijks en misschien is mijn arm gewoon niet goed genoeg getraind of zo. Ik heb in ieder geval geen zin om door lichte pijnen onder mijn kunnen te moeten spelen of me in te moeten houden

Nu was mijn vraag ten eerste of iemand dit herkent en me er wat over zou kunnen vertellen, en ten tweede wat misschien de beste manier was om het te voorkomen/of te verhelpen.
pi_37148627
Ik heb ook een tijdje last gehad van pijn in mn bicep en/of tricep (lastig te localiseren) na een tijdje spelen. Dit kwam vooral voor nadat ik een aantal maal geserveerd had en hield aan tot misschien 15 minuten na het tennissen. Hierna was het compleet verdwenen en had er met andere bezigheden ook totaal geen last van.

Wat ik heb gedaan is gewichten gekocht en hier een aantal oefeningen mee gedaan voor vooral de biceps. Na een tijdje had ik helemaal geen last meer van mijn arm tijdens en na het tennissen. Nu wil het soms weer even opkomen maar gelukkig niet meer zo erg als laat zeggen een half jaar geleden.

Dus misschien zijn oefeningen met wat gewichten (halters) een oplossing?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')