abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30515870
quote:
Op maandag 12 september 2005 15:34 schreef Brighteyes het volgende:
Voor mij niet zo heel erg lang meer!

Iig bij lange na niet zo lang als voor Tally en Bubseltje.

Ik wil het ook nog wel een keertje overdoen
pi_30517815
quote:
Op maandag 12 september 2005 15:34 schreef Brighteyes het volgende:
Voor mij niet zo heel erg lang meer!

Iig bij lange na niet zo lang als voor Tally en Bubseltje.
En bedankt BE
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 12 september 2005 @ 18:46:23 #128
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30519466
quote:
Op maandag 12 september 2005 17:31 schreef Tally het volgende:
En bedankt BE

Je moet het maar zo zien... als ik geweest ben, zijn jullie weer een stapje dichterbij.
  maandag 12 september 2005 @ 19:02:04 #129
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_30519903
Daar heb je gelijk in BE
  Jubileum moderator maandag 12 september 2005 @ 19:42:53 #130
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_30521041
Sjak wat zie je er prachtig uit! Echt stralend, heel erg mooi. Je kunt zien dat het leven met Schanul je goed doet, wat ben je mooi!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 12 september 2005 @ 19:53:39 #131
593 sjak
Juffie Bloem
pi_30521370
quote:
Op maandag 12 september 2005 19:42 schreef Lois het volgende:
Sjak wat zie je er prachtig uit! Echt stralend, heel erg mooi. Je kunt zien dat het leven met Schanul je goed doet, wat ben je mooi!
Dank je wel!
Ik zag dat jij ook een leuke dag hebt gehad, nog gefeliciteerd
Lekker douchen!
pi_30521990
Sjak mooie foto's! En je jurk is mooi!
  maandag 12 september 2005 @ 20:25:18 #133
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_30522348
Sjak, je was een beautyqueen!!!! Mooi!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_30523429
@Tally: Gaan jullie idd in het raadhuis midden in de stad trouwen? Zag van de week iemand die in het nieuwe gemeentehuis trouwde naast het Fuloc theater en dat vond ik niks, het pleintje is zo steriel daar, vind het geen plek voor een bruiloft. Die in Nieuwegein trouwens al helemaal nmiet

Hier wel al druk met het vinden van locatie, verder nog helemaal geen datum geprikt.
pi_30523519
Wij gaan in het oude Raadshuis midden in de binnenstad..
Onze geregistreerde partnerschap hebben wij toen gedaan in het nieuwe stadhuis maar dat is inderdaad geen flikker aan..
En als echte IJsselsteiner (hij dus) wil hij dus trouwen in het oude raadshuis...

Nog een fokster der bij die komt kijken hoor ik al
pi_30523568
Deden jullkie trouwens aan een openingsdans?
En welk liedje is daar voor gekozen?

Wij hebben een beetje mot (ja idd en nog niet eens getrouwd) over het liedje...
pi_30524852
Het oude raadhuis is mooi
Mijn nicht is daar getrouwd! Maar ras echte Ijsselsteiners zijn tegenwoordig nog zeldzaam Tally In de stad is echt leuk! En ik kom zeker gluren dan als het lukt
pi_30526010
quote:
Op maandag 12 september 2005 21:01 schreef Anitra het volgende:
Hier wel al druk met het vinden van locatie, verder nog helemaal geen datum geprikt.
Ik wist helemaal niet dat jullie ook gaan trouwen! Gefeliciteerd!!!!!
Wat vinden de kids er van?
pi_30528228
Weinig mensen weten het ook nog maar zeg maar gerust dat alleen de fokkers het weten
We willen dol graag trouwen alleen nu lukt het nog niet
Djen vind het helemaal geweldig, het eerste wat ze riep was: Ik hoef toch geen jurk aan dan he?
  dinsdag 13 september 2005 @ 11:49:06 #140
35189 Troel
scherp en bot
pi_30536656
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 22:21 schreef _evenstar_ het volgende:

de enige grote domper was dat die klote gemeente een fout heeft gemaakt in ons trouwboekje we zijn getrouwd maar die klootmongolen hebben bij geslachtsnaam na het huwelijk mijn meisjes naam aangehouden terwijl we duidelijk hadden aangegeven dat ik liefje zijn naam wou .. dus daar gaan we maar even achteraan maandag
Dat gebeurt ZOOOOOOO vaak!!!! MIjn neef trouwde, mijn nichtje zou zijn naam krijgen, niet dus.
Mijn schoonzusje is geboren op Amersfoort in haar geboortedag enzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 13 september 2005 @ 11:54:59 #141
35189 Troel
scherp en bot
pi_30536791
Ook wel zo aardig om ook nog even te feliciteren

Yvonne, Maurice volgens mij hebben jullie echt een topdag gehad De plaatjes zijn zo mooi
sjak en schanulleke zien er ook al zo mooi uit, ook van harte gefeliciteerd.

Tally, waarom ben je ook alweer nu alles aan het regelen? Is dat omdat je op een speciale datum wil, of is die zaal moeilijk te bespreken of iets anders? (Je kan natuurlijk ook gewoon lekker op tijd zijn )

Oja, en ik wil oohook!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_30536886
Dat met dat trouwboekje heb ik zelf ook mee gemaakt!
Zelfs de pastoor van de kerk gezegd, dat het waarschijnlijk niet klopte en dat we later nog eens terug zouden komen, zodat hij de juiste versie kon tekenen.
Ik heb zelfs de gemeente gebeld om te vragen hoe het zat, maar het klopt allemaal wel. Ze zetten gewoon je meisjesnaam er neer.
  dinsdag 13 september 2005 @ 11:58:53 #143
35189 Troel
scherp en bot
pi_30536899
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 11:58 schreef Koningin het volgende:

Ik heb zelfs de gemeente gebeld om te vragen hoe het zat, maar het klopt allemaal wel. Ze zetten gewoon je meisjesnaam er neer.
Lang niet altijd dus
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_30542346
wat bedoel jij nou troel? ze doen 't juist wel altijd zo volgens mij. ik vond 't ook verwarrend hoor. maar het schijnt er bij het aannemen van de naam van je man (of vrouw ) alleen om de aanspreek-titel te gaan, je naam blijft in principe toch altijd je meisjesnaam. althans, zo is 't mij uitgelegd.
  dinsdag 13 september 2005 @ 15:29:51 #145
35189 Troel
scherp en bot
pi_30542515
ik ken ook gevallen waarbij er wel netjes de aangetrouwde naam (zeg ik dat goed zo?) staat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_30542800
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 15:29 schreef Troel het volgende:
ik ken ook gevallen waarbij er wel netjes de aangetrouwde naam (zeg ik dat goed zo?) staat.
Hmm vreemd.
Ik werk op een gemeente, anders ga ik het eens vragen hier.....
pi_30543447
Ik heb helemaal geen trouwboekje! Bij de gemeente werdt ons verteld dat dit niet meer verplicht is, omdat ze de gegevens toch bij de gemeente hebben. Omdat het zo'n 40 euro ging kosten, hebben we dat maar laten zitten. Kwamen we bij de kerk, zegt die dominee: Mag ik het trouwboekje even zien? Die hadden we dus niet. Toen ging ze nog bijna moeilijk doen omdat ze dan geen bewijs had dat we echt getrouwd waren, en als zij ons dan voor de kerk zou trouwen is dat tegen de wet ofzo... Maarja, gelukkig geloofde ze het wel, we hadden toch de trouwjurk en de hele entourage bij ons! Maar geen trouwboekje dus.
Mij hebben ze het zo uitgelegd - je 'leent' de naam van je echtgeno(o)t(e), je 'neemt' deze niet, dus je kunt jezelf wel zo laten noemen, maar in principe verandert je naam niet ofzo... Maar dan sta je toch wel zo bekend, dus ook op je trouwboekje lijkt me. Of dan zou er e.v. ...... achter moeten staan ofzo... (op een trouwboekje, ook niet logisch natuurlijk)
Maar volgens mij gaat het er om hoe je dan bij de gemeente geregistreerd staat, ik sta dus wel in het systeem met mijn nieuwe achternaam-eigen achternaam.
pi_30543620
sterkere verhalen kan ook; 10 jaar na mn scheiding ben ik opnieuw getrouwd met een andere man..

terug gekomen van huwelijksreis ligt er een brief van de gemeente met mn naamwijziging...........ze hadden mij weer de naam van mijn ex man gegeven.....LOL.
Dit was overigens wel met een weekje opgelost en ik kreeg uiteindelijk de goeie achternaam...
  dinsdag 13 september 2005 @ 17:28:03 #149
35189 Troel
scherp en bot
pi_30545724
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 16:07 schreef zussie2005 het volgende:
sterkere verhalen kan ook; 10 jaar na mn scheiding ben ik opnieuw getrouwd met een andere man..

terug gekomen van huwelijksreis ligt er een brief van de gemeente met mn naamwijziging...........ze hadden mij weer de naam van mijn ex man gegeven.....LOL.
Dit was overigens wel met een weekje opgelost en ik kreeg uiteindelijk de goeie achternaam...
dit lijkt mij best kut om het maar zo te zeggen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_30546279
quote:
Naamgebruik echtgenoten
In het uittreksel uit de huwelijksakte staat uw eigen geslachtsnaam vermeld na registratie. Misschien heeft u bij de huwelijksaangifte aangegeven dat u graag wilt worden aangeschreven met de naam van uw partner of dat deze naam aan uw eigen naam voor- of achteraf moet gaan.
In Nederland wijzigt de achternaam na het huwelijk niet, maar wel zijn de echtgenoten gerechtigd de naam van hun huwelijkspartner te voeren. Degene die hier gebruik van maakt stelt zich veelal met deze naam voor en op documenten kan hij/zij deze naam invullen voor of achter de eigen naam.
Het formulier dat u bij huwelijksaangifte heeft getekend, is daarom alleen van belang voor de manier waarop u door de overheid wilt worden aangeschreven.
Zo staat het bij ons als uitleg in het trouwboekje. Het uittreksel is het uittreksel in het trouwboekje.

Had het trouwboekje maar eens opgezocht aangezien we het over een tijdje nodig hebben voor de aangifte van ons kindje.

[ Bericht 1% gewijzigd door Randa_v op 13-09-2005 17:56:22 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')