quote:Op maandag 12 september 2005 15:34 schreef Brighteyes het volgende:
Voor mij niet zo heel erg lang meer!![]()
Iig bij lange na niet zo lang als voor Tally en Bubseltje.
En bedankt BEquote:Op maandag 12 september 2005 15:34 schreef Brighteyes het volgende:
Voor mij niet zo heel erg lang meer!![]()
Iig bij lange na niet zo lang als voor Tally en Bubseltje.
Dank je wel!quote:Op maandag 12 september 2005 19:42 schreef Lois het volgende:
Sjak wat zie je er prachtig uit! Echt stralend, heel erg mooi. Je kunt zien dat het leven met Schanul je goed doet, wat ben je mooi!
Ik wist helemaal niet dat jullie ook gaan trouwen! Gefeliciteerd!!!!!quote:Op maandag 12 september 2005 21:01 schreef Anitra het volgende:
Hier wel al druk met het vinden van locatie, verder nog helemaal geen datum geprikt.
Dat gebeurt ZOOOOOOO vaak!!!! MIjn neef trouwde, mijn nichtje zou zijn naam krijgen, niet dus.quote:Op zaterdag 10 september 2005 22:21 schreef _evenstar_ het volgende:
de enige grote domper was dat die klote gemeente een fout heeft gemaakt in ons trouwboekjewe zijn getrouwd maar die klootmongolen hebben bij geslachtsnaam na het huwelijk mijn meisjes naam aangehouden terwijl we duidelijk hadden aangegeven dat ik liefje zijn naam wou
.. dus daar gaan we maar even achteraan maandag
![]()
Lang niet altijd dusquote:Op dinsdag 13 september 2005 11:58 schreef Koningin het volgende:
Ik heb zelfs de gemeente gebeld om te vragen hoe het zat, maar het klopt allemaal wel. Ze zetten gewoon je meisjesnaam er neer.
Hmm vreemd.quote:Op dinsdag 13 september 2005 15:29 schreef Troel het volgende:
ik ken ook gevallen waarbij er wel netjes de aangetrouwde naam (zeg ik dat goed zo?) staat.
dit lijkt mij best kut om het maar zo te zeggen.quote:Op dinsdag 13 september 2005 16:07 schreef zussie2005 het volgende:
sterkere verhalen kan ook; 10 jaar na mn scheiding ben ik opnieuw getrouwd met een andere man..
terug gekomen van huwelijksreis ligt er een brief van de gemeente met mn naamwijziging...........ze hadden mij weer de naam van mijn ex man gegeven.....LOL.
Dit was overigens wel met een weekje opgelost en ik kreeg uiteindelijk de goeie achternaam...
Zo staat het bij ons als uitleg in het trouwboekje. Het uittreksel is het uittreksel in het trouwboekje.quote:Naamgebruik echtgenoten
In het uittreksel uit de huwelijksakte staat uw eigen geslachtsnaam vermeld na registratie. Misschien heeft u bij de huwelijksaangifte aangegeven dat u graag wilt worden aangeschreven met de naam van uw partner of dat deze naam aan uw eigen naam voor- of achteraf moet gaan.
In Nederland wijzigt de achternaam na het huwelijk niet, maar wel zijn de echtgenoten gerechtigd de naam van hun huwelijkspartner te voeren. Degene die hier gebruik van maakt stelt zich veelal met deze naam voor en op documenten kan hij/zij deze naam invullen voor of achter de eigen naam.
Het formulier dat u bij huwelijksaangifte heeft getekend, is daarom alleen van belang voor de manier waarop u door de overheid wilt worden aangeschreven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |