abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30406068
Gebruik dit topic svp alleen voor de streamverslagen !

Vragen, opmerkingen en commentaar graag in 'Vragen/opmerkingen op de streamverslagen'. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.

Vervolg op de Streamverslagen van donderdag 8 september 2005.
pi_30407239
0.02 Tanja heeft een knuffel gekregen. Rob tegen Tanja : Het komt allemaal goed. Er is geen moeder die zo veel medeleven krijgt. Je moet ons niet in de steek laten. Gewoon even rustig over nadenken. Zij vinden het ook niet leuk dat ze het gedaan hebben. Tanja : Dat weet ik zeker. Rob : Je moet effen wennen dat het geen jongen wordt. Tanja dept haar tranen met een doekje. Tanja : Zegt mijn moeder ook nog dat ik een dikke kont heb gekregen. Ze wou me aan het lachen maken. Chantal : Nee ma, dat was Chantal.

0.06 Linda : De hele week in spanning, daar hou ik niet van.

0.10 Joost spreekt in op de besteltelefoon alsof hij met iemand belt : Twee kratjes pilsjes, ook wat brood, dan zorg ik voor entertainment, een hele avond lang. Joost : Dido, mag ik wat make up dinges van je lenen ? Linda : Misschien kan ik over zes dagen neuken jongens. Stream naar de badkamer waar Dido uitlegt hoe Joost de make up moet gebruiken.

Breedbandstream 3

0.15 Chantal : Je mag een week blijven Lies. Lieske : Daar ben ik echt heel blij om.

Breedbandstream 1

0.16 Joost zit op de gang zijn tanden te poetsen. Linda tegen Joost : We moeten op het ergste voorbereid zijn en vanavond met elkaar naar bed gaan.

Breedbandstream 3

0.18 Rob en Ingrid liggen buiten op een ligzak. Ralph gaat wat onkruid uit de tuin trekken, zo ziet het er althans uit.

0.19 Tanja buiten tegen Joost : Het was even leuk en nu is het weer kut. Zo zie ik het gewoon. Joost : Je weet dat we achter je staan. Tanja : Ik denk toch dat ik er mee kap. Als ik het niet leuk heb kan ik het net zo goed thuis niet leuk hebben. Joost : Ik wil dat je het weer leuk hebt. Door je aandacht te geven, door voor je te koken, door straks de baby te vertroetelen. Het is een zij, we zeiden altijd hij. Tanja : Het is niet dat ik er niet blij mee ben, ik wou het gewoon niet weten. Joost : Het is gewoon een beetje op een lullige manier gegaan. Tanja : Het worden zes lange weken. Het is geen avontuur meer voor mij. Ik snap ook niet dat ze het niet even gevraagd hebben. Blij gemaakt met een dooie mus zeggen we dan in Groningen. Joost : Of een koekje van eigen deeg. Tanja : Dat is geen koekje van eigen deeg. Ik zou het iemand anders niet aan doen. Ik denk dat ik liever thuis beval dan hier. Joost : Je moet weten dat wij sowieso achter je staan, wat je ook kiest. Tanja : De verrassing weet ik nou, niet dat ik me er niet meer om verheug. Tanja zegt dat ze het lekker vindt alleen te zitten. Tanja : Het moet er uit. Je bent niet genomineerd. Ik zei het je toch. Joost : Het is kut voor je. Tanja : Nu moet je niet huilen. Joost : We zijn je gaan waarderen. Het is heel knap hoe je het allemaal in je ééntje doet. Tanja : Het allerleukste is nou gewoon weg. Ongetwijfeld gaat iemand het over het hek schreeuwen. Als ik oproep het niet te doen doen ze het juist. Joost : Heel veel mensen leven met jou mee. Tanja : Het spannendste is er nou af. Ik hoef nou ook geen echo meer. Er wordt getoeterd. Menno komt er bij : Dat is allemaal voor jou. Tanja : Het zegt me toch geen fuck meer. Menno : Hun bepalen wat gebeurt. Ze schieten er niks mee op. Tanja : Wat die fokking bedoeling van die fokking echo was. Menno : Je krijgt hem (de echo). Tanja : Met een heel andere bedoeling. Joost : Je bent gebruikt (o.i.d.). Tanja : Of de kijkcijfers zijn zo slecht dat ze dingen gaan bedenken. Menno : Toen jij naar buiten kwam dacht ik die gaat haar koffers pakken. Tanja : Als ik mijn moeder niet had gesproken. Het was kut, het was even leuk en nu is het weer kut. Het is nou het leukste van de hele zwangerschap. Alles was al verpest, dit was het enige wat nog niet verpest was. Doe het dan twee weken voor de bevalling. We zijn nog maar twee weken bezig. Alle geheimen zijn nu onhult. Als ik een kijker was zou ik pas weer ik oktober gaan kijken. Wat zullen die mensen denken dat ik zit allemaal zeg. Menno : Welke mensen ? Tanja : Mission control.

0.36 Menno : Had je eerst met Big Sister gesproken ? Tanja : Nee, een naam met een M. Menno : Hoe lang heb je kunnen spreken ? Tanja : Ik heb twintig minuten aan de lijn gezeten. Menno : Was ze trots op je ? Tanja : Ja. Ze zei dat ik mezelf was en dat het niet eerlijk zou zijn als ik weg ga. Tanja zei overigens eerder dat ze weet dat ze spijt gaat krijgen als ze vertrekt. Tanja : Mijn moeder heeft altijd gezegd dat het een meisje wordt. Ik ben alleen benieuwd hoe het met Shurendy gaat. Menno : Misschien kan je die morgen spreken. Zou je die willen spreken ? Tanja : Nee. Dat hij via via moet horen dat hij een dochter krijgt, ik vind het gewoon niet netjes. Menno (?) : Denk je dat hij wel gekeken heeft ? Tanja : Nee. hij heeft geen televisie. Menno (?) : Bij iemand anders. Tanja : Nee, zo is ie niet.

0.41 Tanja : Ik weet één ding. Dat ze gewoon mijn fokking zwangerschap verpest hebben. Tanja vertrekt. Rob omhelst Menno : Het komt goed jongen.

0.43 Stream naar Tanja op haar bed met een kussen over haar hoofd.
pi_30408030
0.45 Tanja ligt te huilen in bed.

Breedbandstream 1

0.49 In de tuin een gesprek over het feit dat ouders hun kinderen vrijwel nooit een compliment geven. Ze zijn wel positief over hun kinderen tegen derden.

0.54 Binnen wordt er gejuichd en geklapt maar er is geen stream die het toont. Joost is nieuwsgierig. Menno : Ik maak me niet echt zorgen. Al ga ik er uit. Ik kan me er niet echt druk over maken. Dat is zonde van mijn tijd. Rob : Je mag je kut voelen. Dat had ik toen ik twee dagen weg was. Menno : We hebben in ieder geval lekker te eten deze week. Joost : Ik vond het lullig dat jullie vaak dachten dat jullie alleen zaten. Ingrid : We werden echt vaak alleen gelaten. Menno : Jullie gingen aan de andere kant van de tafel zitten. Het gesprek komt op het been van Rob. Joost : Hoe lang doe je met een been ? Rob : Twee jaar maar je moet er vijf jaar mee doen. Hij heeft een extra verzekering en krijgt het vergoed. Ingrid : Ik zou niet willen dat mijn vriend bij mij zou blijven. Je zou denken, hij blijft bij mij vanwege de handicap. Natalie : Ik had het zelfs toen ik huidkanker had. Rob vertelt over seks met vrouwen na zijn huwlijk. Rob : Je komt genoeg meiden tegen die met je naar bed willen. Natalie : Nou, dat weten we wel Casanova. Rob : Tot mijn grote verbazing is er niet één op afgeknapt. Natalie : Ik kan het me echt niet voorstellen. Ingrid : Ik wel. Rob : Als ik het alleen voor de seks deed hield ik mijn broek aan. Joost : Je kan natuurlijk allerlei standjes die wij niet kunnen. Rob : Ik heb me er heel lang voor geschaamd. Ingrid : Heb je psychiatrische hulp gehad ? Rob : Ik ben één keer geweest omdat ik bang voor de dood ben. Bang om dingen te missen. Ik heb soms drie dagen wakker gelegen met Reka dat ik dacht dat de dood kwam. Ik voelde hem echt. Ik ben een gelukkig mens. Dan lig ik in bed. Dan ga ik er aan denken. Alsof iemand er in kruipt. Dan denk ik ophouden, en dan is het over. Ingrid : Ik vind het raar. Rob : De laatste keer dacht ik, ik ga accepteren, ik ga toch dood. Sindsdiens heb ik het niet meer gehad. Ingrid : Toch zou ik wel eens willen weten, dat jij met iemand gaat praten of jij geesten hebt. Rob : Ik wil gewoon niet weg van deze wereld. Nathalie : Je wilt er gewoon bij zijn.

1.13 Er wordt getoeterd. Het gesprek gaat over christelijke scholen. Rob zegt dat zijn zoon allerlei drugs heeft geprobeerd. Zijn dochter niet en hij zelf ook niet. Rob : Ik ga slapen. Hij denkt dat het een uur of één is. Iedereen gaat naar binnen.
pi_30408772
Breedbandstream 3

1.20 Tanja in de slaapkamer tegen Nathalie : Ik zit liever thuis met een torenhoge schuld dan dat ik hier blijf zitten. Rob komt er bij : Je moet het nu verwerken. Je moet met jezelf bezig zijn. Je mag huilen en vloeken. Je mag iedereen vannacht wakker maken. Je moet het wel gewoon doen. Niet alleen zijn. Tanja : Ik moet het toch alleen verwerken. Rob : Alles er uit gooien. Boos worden op BB. Tanja : Het is niet zo maar iets waar ze over beslist hebben. Ze beslissen over een stukje leven. Rob : Als jij er op staat dat je je moeder wilt zien, dan moet je dat gewoon delen. Als je met je vriend wil delen moet je het gewoon vragen. Tanja : Ik heb alleen maar zin om naar huis te gaan. Het wordt bij mezelf snel een principekwestie. Rob : Thuis was het gevoel net zo erg geweest. Over vijf dagen moet je pas een beslissing nemen. Tanja : Het is voor mij gewoon een principekwestie. Ik gun het hun niet meer. Rob : Voor je een beslissing neemt moet je een gesprek aanvragen met je moeder. Tanja : Ik wil juist geen gesprek hebben want dan veranderen ze me van gedachten. Rob : Ik wil niet dat je straks spijt krijgt van dingen. Tanja : Ik heb nu al spijt dat ik mee heb gedaan. Een camera in mijn doos. Ik vertrouw niks meer. Rob : Wat je niet vertrouwt ga je vragen en dan vraag je het zwart op wit. Als je wilt ga ik er bij zitten. Je moet een paar dagen gaan nadenken want er uit is er uit. Probeer niet een te snelle beslissing te nemen. Eerst even twee drie dagen tot rust komen. Tanja : Ik ben er redelijk uit. Rob : Als je er 80 % uit bent is er nog 20 %. Tanja : Ik ben er 99 % uit. Nathalie begint over een sigaret voor Tanja. Rob : Nee. Tanja : Misschien dat ik er nog één nachtje over denk. Rob : Het enige wat ze af hebben genomen is dat je het zes weken eerder weet. Tanja : Ik zit liever thuis. Ook met een torenhoge schuld en 4500 euro die ik misloop. Ik heb het er gewoon niet meer voor over. Rob : Heb je een hoge schuld ? Tanja : Ik heb genoeg dingen. Ik heb liever dat ik thuis zit te denken hoe ik de rekeningen moet betalen dan dat ik hier zit. Als we volgende week weer op rantsoen zitten, dat hou ik één dag vol. Nathalie is inmiddels vertrokken.

1.34 Tanja : Ik vind het gewoon achterbaks. Even een echootje maken en nu weten we waarom. De 5000 euro voor Lieske was ook iets dat ze niks vindt. Tanja zegt dat BB speelt met het leven van haar en haar baby. Rob : Lies mogen we effentjes. Blijbaar kwam Lieske binnen. Tanja : En dat in de tweede week al, daar kan ik helemaal niet bij. Ik vond het zelf ook leuk dat Nederland het nog niet wist. Dat die ook in spanning zaten. Ik ga denken dat er iets met de kijkcijfers is. Rob : Heel Nederland weet dat het een meisje is. Ze gaan nu met je meeleven. Er kan een bepaalde gedachtengang achter zitten. Dat weet je niet. Dat je heel erg teleurgesteld bent konden ze niet weten. Tanja : Jawel, dat heb ik vaak gezegd. Ze hebben gewoon het allesmooiste van me afgepakt. Ze weten dondersgoed dat er mensen bij het hek gaan schreeuwen. Rob : Ik vind het heel knap dat je zo'n standpunt inneemt. Ze hebben er toch te luchtig over nagedacht. Tanja : Of dat het ze geen reet interesseert. Rob : Nee, je hebt ze toch meegemaakt. Tanja : Toen ik hoorde dat je een startbedrag kreeg en een dagvergoeding stond ik helemaal te trillen. Om het geld is het me niet te doen. Rob : Je moet zeggen, ik zou het prettig vinden als mijn moeder bij de bevalling is. Je moet bij jezelf denken, wat wil ik.

1.42 Linda komt binnen. Rob : Mag ik heel even nog Lin ? Rob en Tanja vallen in herhalingen. Wij wilden ook niet weten of het een jongen of een meisje is. Tanja zegt dat ze tussen mensen wil zitten die niet achterbaks zijn. Rob : Ik denk dat ze het niet bedoeld hebben als achterbaks. Tanja : Dan wil ik gezichten zien en niet via een microfoontje. Rob : Wij nomineren jou niet dus je komt behoorlijk ver. Het is heel veel geld. Het pluche hondje heeft Tanja van Chantal gekregen. Tanja : Ik ben er uit. Rob : Ook al ben je er uit, dan wil ik dat je er toch een paar dagen in blijft. Tanja : Eén dagje. Morgen ga ik naar de dagboekkamer. Rob : Kom op hè. Ze omhelzen elkaar. Rob vertrekt.
pi_30409287
Breedbandstream 2

1.53 Buiten. Chantal denkt dat mensen niet waren gaan roepen, het wordt een jongen of een meisje. Nathalie : Ik heb het idee dat ze zich hier toch wel prettiger voelt als thuis. Chantal : Ik heb zoiets van, meid, had er wat beter over nagedacht. Heeft ze wel beseft dat als dat kind geboren wordt, dat kind uit haar handen genomen kan worden voor een fotosessie. Speaker : Alle bewoners batterijen wisselen.

1.57 Tanja is nu ook buiten : Als het niet de bedoeling was zijn het hardstikke domme mensen en dat durf ik recht in de microfoon te zeggen. Chantal : Je kan sommige dingen niet voorzien. Dat er een ex binnenkomt, daar heeft Nathalie ook niet om gevraagd. Rikkert over de relatie tussen twee familieleden van bewoners : We zitten twee weken in huis, wat voor liefde kan dat nou zijn ? Chantal : Waar ben je nou het meest boos over ? Tanja : Dat ze verteld hebben wat het is en de echo. Ik dacht gewoon leuk echootje, leuk voor de kijkers. Tanja vertelt haar verhaal voor de zoveelste keer, nu aan Chantal. Chantal : Zo veel mensen roepen er niet. Tanja zegt dat het risico dat iemand het gaat verpesten door te roepen al voldoende is. Chantal : Is er niks in je dat zegt, dat het gezond is is belangrijker ? Tanja : Die hele bevalling interesseert me niet meer. Chantal : Je weet niet hoe het er uit ziet. Tanja : Ik weet toch dat het een knap kind is. Het enige dat ik wil is dat mijn moeder bij de bevalling is. N.a.v. een opmerking van Rikkert : Ik houd niet van chanteren, ik doe alleen dit als jullie dat doen.

Breedbandstream 3

2.08 Dido en Ingrid buiten. Het gaat over vriendjes. Ingrid heeft het boek 'Ik hou van mij' gelezen. Dido zegt dat zij en haar vriend Marcel allebei schuldig waren en dat ze waarschijnlijk niet bij elkaar pastten. Dido : Ik ben ook hyste..., ik kan ook heel vervelend zijn. Ik ben niet altijd aardig geweest (o.i.d.).

2.09 Stream naar de mannenslaapkamer. Lieske : Ik vind het heel jammer dat ze zo verdrietig is. Dat vind ik heel erg. Dat heeft ze niet verdiend. Toch ? Lieske vertrekt. Rob en Joost wensen elkaar welterusten. Joost : Ik hoop echt dat ze er morgen anders over denkt. Rob : Ik heb geprobeerd op haar in te praten. Het is haar keuze. Maar ik wil slapen want ik wil die haan niet horen.

2.12 Stream weer naar Dido en Ingrid. Dido vertelt dat haar moeder van toneelspelen houdt. Dido heeft een tas op straat gevonden van 'Life and cooking'. Ze ging er mee met een cameraploeg naar haar moeder en die schoot meteen in haar toneelrol.

2.17 Stream naar Menno en Lieske buiten. Menno : Als ik tactisch had genomineerd, als ik Rikkert had gestemd was ik niet genomineerd. Hij zegt dat hij en Rikkert beiden één stem hadden. Lieske zegt dat Menno, Roel, Rikkert, Nathalie en Rob niet op haar gestemd hebben. Lieske : Ralph niet, die heeft op jou gestemd. Menno : Ja. Lieske : Joost niet. Dan blijven er nog vijf mensen over. Ik denk niet dat ik het heel ver ga schoppen. Als het publiek het wil kan het. Ik sta veilig voor een weekje. Menno : Een weekje langer ervaring. Een weekje langer cake bakken. Lieske : Ik gooi jullie dood met die cake. Mag ik wat stoms zeggen ? Ik ga er niet als eerste uit. Dat zou ik wel echt erg vinden. Ik heb het niet makkelijk gehad de eerste twee weken. Menno : Gaat het nu beter ? Lieske : Ja. Ik steek nu meer mijn middelvinger op. Menno : Als jij hem niet had gepakt had Linda hem gepakt. Rikkert en ik wilden hem niet hebben. Lieske : Ik werd zwart voor ogen van impulsiviteit. Ze gaan naar binnen.
pi_30409748
2.28 Stream weer naar Dido en Ingrid. Ingrid gooit op de één of andere manier een ongeveer 80 centimeter grote bloempot om. Ze lachen beiden. Dido : Ik pis echt serieus in mijn broek. O wat erg. O het gaat geloof ik al weer. Ze zeggen te lachen om het gesprek, niet om de bloempot. Ingrid zet de bloempot weer recht en vult hem weer. Roel (?) helpt. Dido legt buiten beeld uit dat de pot omviel omdat zij opstond. Dido komt naar buiten. Ingrid zegt dat ze elkaar complimenten zaten te maken. Stream naar binnen.

Breedbandstream 1

2.36 Dido : Ik heb al de hele tijd het idee dat ik een blaasontsteking heb. Het is een branderig gevoel bij het plassen. Ik denk dat ik het van het badje krijg. Er wordt geschreeuwd. Dido : 'Dido je bent lekker'. Hoorde je het ? Tanja : Ja, en daarna 'homo'. Dido : Na het badje moet je plassen. Na het vrijen moet je plassen. Ingrid : Doe ik ook altijd. Tanja zegt dat de baby rustiger is en dat ze steken voelt. Ingrid : Jammer dat ze je verdriet aan doen in je zwangerschap. Je zit je in te houden. Het liefste wil je gillen. Tanja : Ik heb een knallende koppijn. Ingrid : Zou je nou het liefste je moeder willen bellen ? Dido : Nee. Ingrid tegen Dido : Zustertje. Dido : Ik zat Roel ook helemaal te verzorgen maar dat was nep. Ingrid : Nou kan je helemaal niet meer slapen of wel ? Tanja : Niet echt nee. Ik had meer wijsheid verwacht. Ze wisten dondergoeds wat de bedoeling van die echo was. Dat vond ik heel misselijk. Het is gewoon sneaky. Zulke mensen kan ik niet aardig vinden. Maar ja, het is mijn eigen schuld. Ik heb gezegd dat het me niet uitmaakte dat Nederland het zou weten. Ingrid : Je bent echt in een hoekje gedrukt. Tanja : Dit vergeet ik nooit meer. Ingrid : Weet je wat er na het huis gaat gebeuren ? Je hebt er voor getekend. Je wordt een internationale bekendheid. Tanja : Ik moet niks. Dan word ik heel ziek. Dat boeit me niet. Tanja : Heb je spijt er van ? Tanja : Ja. Ingrid : Denk je dat je jezelf te slecht hebt voorbereid ? Tanja : Ik ben te goeder trouw geweest. Dido : Ik denk niet dat ze voorzien hadden dat ze je hiermee zouden raken. Tanja : Dan zijn ze heel stom. Het kan ten koste gaan van. De verloskundige zei dat ik er tegen moest praten. Dido : Ik kan me niet voorstellen dat je iemand bewust zo veel verdriet doet.

2.48 Dido : Hebben ze niet sorry gezegd ? Tanja : Niet met zo veel woorden. Ingrid : Dat is de mooiste televisie, tranen. De hoogste kijkcijfers. Ze houden echt geen rekening met gevoelens. Tanja : Je hebt altijd klootzakken die het voor elkaar willen verpesten. Dido : Een zware kutsituatie is het. Tanja : Tot ik het kind in mijn armen hebt is het niet leuk meer. Het is het enige dat mij een beetje op de been hield. Dat er nog een verrassing was. Dido : Als je naar huis gaat dan heb je hier sowieso een kutherinnering aan en dan ben je thuis en dan is het ook gewoon kut. Tanja : Dan heb je geen achterbakse mensen om je heen. Ik bedoel jullie niet. Ik heb ook zoiets van, nu ben ik liever alleen. Je kunt hier niet alleen zijn. Dido : Ik heb hier ook alleen gehuild. Tanja : Je hebt hier niet je eigen dingen. Dido : Ik zou het allemaal laten bezinken. Tanja : Nee, ik wil er niet over nadenken. Dido : Ik zou me echt zorgen maken als je weg bent. Tanja : Ik verheug me stiekem weer naar huis te gaan. Ik weet nu wat dit is. Lekker boodschappen doen. Hoe langer ik er over nadenk hoe kwaaier ik word. Ik zeg nog tegen Rikkert, zo verlies ik ook steeds mijn baan, bij een sneaky directeur neem ik ontslag.

2.59 Tanja zegt dat ze het startbedrag kwijt raakt. Ingrid : Dan stemmen we je er uit. Tanja : Zo lang ga ik niet wachten. Dat je ouders het via de tv horen, sjongejonge. Tanja over Shurendy : Als ik mijn moeder begreep is er iets aan de hand. Ik zei, je moet Shurendy bellen en mijn moeder zei, dat doe ik liever niet. Ze sprak anders over hem dan voor ik er in ging. Volgens mij is er iets dat ik nog niet weet. Het is toch wel iets belangrijks. Iets wat ik niet weet. Daar maak ik me minder druk om. Ik heb dit zonder hem gedaan. Tsja een meisje, ik kan er nog steeds niet aan wennen. Wat een giller hee. Mijn vader zei nog, wat er ook gebeurt, je gaat er niet uit. Ik wil niet meer overgehaald worden. Niks kan het meer goed maken voor mijn gevoel. Ik heb geen zin hier nog dagen verdrietig rond te lopen. Ik kan de sfeer in het huis gaan verzieken, niet bedoeld.

3.06 De dames gaan onder dekens zitten. Tanja : Het is het laatste shagje dat ik rook vanavond. Tanja blijft hetzelfde verhaal herhalen.
  vrijdag 9 september 2005 @ 03:54:11 #7
58921 Day
You can fly!
pi_30409986
3.51 uur
Het lijkt het erop dat Tanja haar beslissing heeft genomen: ze gaat eruit!
Tanja; ik voel me vies verneukt.
Chantal begrijpt haar wel, maar probeert toch op haar in te praten. 'Je kan maar 1 keer de deur uit lopen. Ik ben zo bang dat je later spijt krijgt.'
Tanja: 'Tuurlijk ga ik er spijt van krijgen, maar je kan me toch niet over halen.'
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
pi_30410073
Breedbandstream 3

3.21 Op de blauwe stoelen. Lieske : Er zijn vijf mensen die op mij gestemd kunnen hebben. Chantal : Ik heb geen idee wat mensen gestemd hebben. Roel : Ik ook niet. Menno denkt dat 'degene met het fietsincident' op Lieske heeft gestemd. Chantal zegt dat Dido een hint heeft gegeven vandaag op wie ze gestemd heeft. Menno zegt nu dat 'degene' het niet eens geprobeerd heeft. Hij bedoeld dus Linda (en die heeft inderdaad op Lieske gestemd). Ze zeggen dat Dido niet wil zeggen wat ze gestemd heeft. Rikkert wil het ook niet zeggen. Rikkert dacht dat Lieske op Linda ging stemmen. Lieske : Het kan me niet schelen dat anderen weten op wie ik gestemd heb maar ik wil wel graag weten wie op mij gestemd heeft. Ik weet ééntje die wel op mij gestemd heeft. Dat vind ik niet erg. Rikkert : Dingen die me mateloos zouden ergeren doen ze juist niet. Roel : Ik vond die opdracht van mij, aardig flippend. Roel denkt dat hij de opdracht kreeg opdat hij stemmen zou krijgen. Roel : Ik heb gezegd dat ik het een beetje naaierij vind. Lieske denkt dat ze populaire mensen minder populair proberen te maken.

3.30 Tanja gaat naar bed. Stream naar Tanja in de badkamer. Het gesprek op de blauwe stoelen is niet meer te zien.

Breedbandstream 1

3.34 Menno buiten bij Dido en Ingrid. Dido vindt dat Tanja moet blijven. Ingrid : Het komt niet meer goed. Menno : Dan kan ze beter bij haar moeder zitten. Ingrid vindt dat ook. Dido : Ik denk ook dat ze gaat. Ingrid gaat naar het toilet. Menno gaat op haar plek zitten. Dido : Ze had haar principe duidelijker kenbaar moeten maken. Menno : Tijdens de gesprekken was ze er nog niet mee bezig. Er zit ook spanning op die gesprekken. Dido : Ze hadden niet verwacht dat ze het vreselijk zou vinden. Menno : Dan hadden ze beter op moeten letten. Wat dat betreft vind ik het ook van BB een stommiteit, nou, een foutje. Het zou me niet verbazen als we volgende week allemaal het huis uit moeten omdat het niet loopt. Het grootste gedeelte gaat om een zwangere vrouw. Ik ga er volgende week sowieso uit. Dido : Nee. Menno : Lieve schat, ik ga je nog zo vaak in verlegenheid brengen. Dido zegt dat Tanja weinig deelt met de bewoners. Dido : Ik vind het moeilijk allemaal, ook om er een oordeel over te trekken. Nou snap ik de uitdrukking van Ruud, laat je niet gek maken. Je moet gevoelig zijn en dingen van je af kunnen zetten. Menno : Je moet weten dat het een spel is. Ik kan heel makkelijk dingen voor mezelf een andere wending geven. Waarom zouden ze mij eruit sms'sen ? Dido : Je laat te weinig van jezelf zien. Je laat je slechte kant niet zien. Dat andere mensen je teleurstellen. Menno : Ik had er inderdaad niet tegen gekund als iemand een ei had gebroken. Ik laat mijn gevoelige kant heel weinig zien. Dido zegt dat Menno zich met grapjes uit situaties redt. Dido : Je bent onvoorspelbaar. Ik weet niet hoe je echt denkt. Menno vindt het schattig als Dido verlegen is. Dido denkt dat ze verlegen wordt van Menno als er anderen bij zijn. Dido : Ik vind het echt niet leuk. Ik vind het echt niet leuk. Ik vind het echt niet leuk. Echt niet.

Breedbandstream 3

3.51 Binnen. Tanja : Tuurlijk ga ik er spijt van krijgen. Chantal : Is het geen impulsieve actie ? Tanja : Nee, ik pas hier gewoon voor. Maar ik ga er spijt van krijgen. Ik gun het ze gewoon niet meer. De lol is er voor mij af. Echt waar.

3.53 Tanja : Ik ga morgen lekker naar huis. Roel : Ik spreek je nog wel. Tanja gaat naar bed.

Breedbandstream 2

3.56 Lieske zegt tegen de camera dat ze de boxershort van Rikkert niks vindt. Rikkert zegt dat hij de boxer bewust gekocht heeft om te shockeren. Lieske : Er zijn vijf twijfelgevallen die op mij gestemd kunnen hebben. Chantal, Ingrid, Tanja, Dido en nog iemand. Linda. Rikkert : Ik heb er drie. Lieske : Ik denk dat Linda op mij gestemd heeft. Rikkert : Ik denk dat Rob op mij gestemd heeft. Lieske zegt dat Linda (?) Ralph zo ongeveer haat. Roel komt er bij. Lieske trekt de oranje muts van Rikkert af. Rikkert : Tanja praat alsof het leukste van haar leven afgenomen is. Dat vind ik heel eng. Alsof ze niet zo'n buik heeft. Roel : Ze wil gewoon naar huis. Rikkert : Het is ook een vorm van drama zoeken en aandacht vragen. Lieske : Ik vind het ook wel vreemd. Rikkert : Er wordt ontzettend geroddeld. Roel : Ze is er echt niet ineens van overtuigd dat ze naar huis wil. Die wil al lang naar huis toe. Ze heeft nu iets om zich aan vast te klampen. Lieske : Ze krijgt een dochter. Dat is toch het mooiste wat je kan overkomen. Ingrid : Het is voor haar te bepalen waneer ze de verrassing vertelt. En ze vindt het gebeuren rond die echo niks. En als je dan een sterke overtuiging hebt (o.i.d.). Roel : Ik vind dat ze niet helemaal spoort. Ingrid : Ze trekt zich zo op aan die verrassing. Roel : Je hebt het over een kind. Chantal : Ik zeg ook, als dat kind op je borst ligt. Roel : Thuis ben je blij met je hond en na twee dagen ben je weer verveeld. Chantal : Het is een vlucht. Rikkert vraagt of Ingrid advocaat van de duivel probeert te spelen. Ingrid zegt dat ze zich probeert in te leven. Roel kan zich niet inleven in Tanja. Chantal : Ze is een heel belangrijk gegeven in een heel belangrijk programma. Ze wordt als een koningin behandeld. Dat wordt nu onderuit getrokken. Lieske : Ze heeft niet over de consequenties nagedacht. Dat heb ik ook niet gedaan. Roel : Dag één heb ik gezegd, het is een leuk vrouwtje maar niet de meest stabiele persoon. Rikkert heeft de oranje muts weer op.

4.11 Chantal : Als ze er uit komt staan er hele actiecommissies voor de deur. Stop met roken. Ik wist meteen dat er een ongehuwde moeder in zou komen die in de steek gelaten is. Ze heeft een enorme burnout gehad van een jaar. Rikkert : Ze zoekt excuses. Vandaag heeft ze minstens zeven sigaretten gerookt. Lieske : Ik vond het al heel erg dat ze zich niet zwanger voelde. Hoe ze er over praatte. Punt twee, over haar financiële situatie, dat haar moeder zei dat die niet ideaal is. Met die burnout. Als je een kindje krijgt moet je die toch iets kunnen bieden. N.a.v. een vraag van Rikkert zegt Roel dat het hem niet uitmaakt wanneer hij weet of het een jongen of een meisje is. Rikkert : Ik denk niet dat ik wil weten wat het geslacht van mijn kindje is. Chantal zegt dat er hormonen in het spel zijn en dat Tanja geen partner heeft. Roel : Ongelooflijk dat ze voor haar gekozen hebben. Een heel groot risico en dan zitten ze nu met de gebakken peren. Lieske : Ik denk dat ze zo iemand anders aanrukken. Alles is voor de kijkcijfers wat er gebeurt. Het is allemaal sensatie, allemaal aandacht. Chantal : Ik denk dat zij haar verhaal gaat vertellen, genoegdoening. Ze denken niet dat er een andere zwangere vrouw in komt. Roel vergelijkt het met niet bungeejumpen. Dan heb je 's avonds ook spijt dat je het niet gedaan hebt. Chantal : Daar moet ik even over nadenken. Ingrid gaat naar bed. Chantal : Ik denk dat ze zich voor het eerst van haar leven belangrijk voelde.
pi_30410292
4.26 Chantal denkt dat de moeder van Tanja bij de bevalling mag zijn van BB. Roel zegt dat Tanja achtervolgt gaat worden door Story en Privé als ze het huis uit gaat. Rikkert : Iemand moet tegen haar zeggen dat als ze met de baby het huis uit loopt ze heel veel positieve aandacht krijgt.

4.32 Lieske, die onderuitgezakt in haar stoel zit : Ik denk dat het wel overwaait. Chantal : Ik denk dat het zo ver komt dat iemand komt om met ons allemaal te praten. Ik hoop dat dat ook gebeurt. Ik zou het zonde vinden als ze in een opwelling gaat. Roel : Je doet er niks aan als het een aanleiding is om te vertrekken. Roel zegt dat Tanja een t-shirt heeft met 'born to be famous' en 'want to receive fanmail' er op. Chantal denkt dat Tanja over de hele wereld gevraagd zal worden en er leuke reizen uit kan halen. Lieske is nauwelijks te verstaan. Roel : Ik verwacht ook niet dat ze wint, eerlijk gezegd. Chantal : Ik ook niet. Rikkert vraagt zich af hoe het publiek reageert. Roel : Ze komt warrig over. Lieske : Van mensen die er de eerste week uit gaan hoor je in principe niks meer. Chantal zegt dat ze Tanja heeft gewezen op de financiële consequenties. Rikkert : Ik denk inderdaad dat ze in een soort vacuüm terecht komt. Roel begint weer over Story en Privé. Chantal : Morgen zullen alle zeilen bijgezet worden, dat weet ik zeker. Rikkert zit voortdurend te draaien op zijn stoel.

4.46 Menno en Dido gaan naar bed. Chantal : Straks die kuthaan weer. Ik word agressief van dat beest. Rikkert : Ah, dit dagje heeft mij goed gedaan. Beetje actie in de tent weer, heerlijk. En boeien dat ik genomineerd sta. Chantal en Roel gaan naar bed. Rikkert : Ik heb liever een lieve vrouw die met mij praat dan een psycholoog. Menno verschijnt : Slopend is het. Lieske : Wat denk jij ? Menno : Ze gaat naar huis. Menno vertrekt weer. Lieske zegt dat ze ironisch is. Rikkert zegt dat hij bijna sarcastisch is. Rikkert : Freud zijn onderzoek was raar. Die was zelf zo gestoord als een fucking banaan. Speaker : Lieske moet haar zender checken. Lieske begint over het feit dat voor een man zijn moeder belangrijker is dan zijn partner. Tanja verschijnt. Lieske : Kun je niet slapen ? Ik vind mijn moeder ook leuk, maar zo leuk. Tanja gaat op een bank zitten.

4.58 Roel verschijnt weer : Ik bedenk wat je zou kunnen zeggen zodat ze een logischere keuze maakt. Tanja : Het heeft geen zin meer. Ik ga morgen echt naar huis. Ik blijf bij mijn besluit. Rikkert : Ik ga maffen. Lieske gaat ook naar bed. Roel gaat bij Tanja zitten : Wil je iets drinken ? Tanja : Nee, ik heb ontzettende last van maagzuur. Roel : Ik zou zo graag met jou een jointje roken en over leuke dingen praten. Tanja : Ik kan nog wel lachen. Roel : Ik zou je in het zonnetje willen zetten, een beetje masseren, een beetje dromerig. Tanja : Als ik morgen blijf is het voor die 50 euro per dag en die 4500 euro. Maar voor mij is de lol er af. Roel : Als je alles wat is gebeurd loslaat en beseft dat je twee kanten op kunt dan ben ik bang dat je de verkeerde keuze maakt. Dit is toch best wel een unieke mogelijkheid alles om te gooien en een nieuw leven te leiden. Tanja : Dan zou ik de pot moeten winnen. Het gaat me niet om het geld. Roel : Over jaren zul je bedenken hoe het was geweest als je een andere keuze had gemaakt. Ik zou het juist gebruiken, deze situatie. Tanja : Ik zou niet weten wat voor positiefs. Roel : Dat er een kerngezond kindje uit komt. Tanja : Dat kan daarna ook wel. Daar ga ik het kindje ook niet voor gebruiken. Daar ben ik het huis ook niet voor in gegaan. Roel : Zat het al langer in je hoofd dat je naar huis wilde gaan ? Tanja : Nee. De verrassing is er af. Roel : Voor jou is het een gigantisch iets, die verrassing. Je zei dat je je niet helemaal zwanger voelde, misschien is het wel goed. Tanja : Gezellig met mijn moeder de stad in en met vriendinnetjes. Roel : Is het helemaal terecht dat je je in de zeik genomen voelt ? Tanja : Nee, het is mijn eigen schuld. En ze hadden duidelijker moeten maken van die echo. Roel : Het is sowieso een verrassing, of die nou nu komt of later. Ik weet zeker dat je moeder er bij komt, ook als je hier bent. Tanja : Dat was het enige wat het voor mij leuk maakte, dubben wat het is. Roel : Dat je daar zo veel waarde aan hecht. Tanja : Nu ben ik bang voor de bevalling. Dat er nog iets moois wachtte voor het eind van de bevalling. Roel : Er wacht iets heel moois. Tanja : Dat is geen verrassing. Roel : Waar komt het vandaan, die verrassing, dat je daar zo veel waarde aan hecht. Tanja : Gewoon verrassend. Dat moment is gewoon leuk. Nu is het hele geheim van de zwangerschap gewoon weg.

5.10 Roel : Hij wordt zeker mooi want halfbloedjes zijn mooi. Tanja : Nu bereid ik het liever thuis voor. Nu ik weet wat het is. Roel : Is het niet dat je je rot voelt ? Dat je heimwee hebt ? Tanja herhaalt wat ze de hele avond al zegt. Tanja heeft het over natuurwetten en een geschenk. Roel : Heb je geen concrete redenen dat je er zo veel waarde aan hecht ? Je hebt nu zeven en een halve maand spanning gehad (over het geslacht van de baby). Je hebt nog steeds twee keuzes. Over tien dagen zit je weer in dezelfde situatie. Over drie jaar, als je terugkijkt, beseft je wat je wat je mee had kunnen maken. Wat ik verwacht is, als je blijft zitten, je hoeft niet eens te winnen namelijk. Tanja : De zwangerschap is gewoon verziekt. En daarvoor zat ik hier. En dan ga ik me aan alles irriteren. Weekopdrachten, rantsoen, gezeik over roken. Roel : Over dat roken, is het dan niet beter te laten zien, het ziet er kerngezond uit ? Volgens mij verandert er zo veel als dat kindje er is. Ooms en tantes hier. Het kan superpositief uitpakken. Ik wil geen lelijke situaties scheppen maar ik denk dat je er spijt van krijgt.

5.18 Iemand verschijnt met een deken omgeslagen, ik denk dat het Ingrid is. Ze vertrekt weer. Tanja : Het mooiste zou zijn om te winnen. Roel : Je wint ook als je blijft. Ik kan niet begrijpen dat je zo veel waarde hecht aan dat verrassingselement. Het kind is veel belangrijker. Ik vind het een beetje irrationeel.
pi_30410486
5.26 Roel : Het is toch een klein onbenullig ding vergeleken bij het feit dat er straks een klein meisje op je ligt. Wat is het verschil tussen jou en mensen die het minder belangrijk vinden ? Wat zijn de gevolgen denk je ? Tanja : Voor hun niet veel. Ik dacht, die laatste pers zou makkelijker zijn om te weten wat het is. Roel : Er zijn zo veel meer verrassingen, hoe het gezichtje er uit ziet, hoe het klinkt. Tanja zegt dat ze dat niet belangrijk vindt. Roel : Denkt je dat je dan echt denkt, ik vind het jammer dat ik weet of het een jongen of een meisje is ? Tanja : Ja. Ook Roel valt in herhalingen. Roel : Ik vind het zonde hoe je er over praat, ik kan het moeilijk verkroppen. Roel zegt dat hij n.a.v. de echo al voor 95 % zeker wist dat het een meisje was. Tanja : Daar let ik niet op omdat ik het niet wil weten. Roel : Je hebt die verrassing opgeblazen.

5.35 Tanja rolt een sigaret. Roel pakt een kaars. Roel : We hadden al een pool gemaakt. Het is in de kaars gekerft. Alleen Dido, Ralph en Roel dachten dat het een meisje zou worden. Tanja : Toen ik niet zwanger was was ik altijd aan het fantaseren over zwangerschap. Het was niet zoals ik me het voorgesteld had. Er bleef maar één ding over en dat is nou weg. Roel : Ik vind het zo zonde. Ik denk dat je een fout maakt. En ik ben niet de enige die zo denkt. Ik verander wel vaker van gedachten. Tanja : Ik niet. Roel : Dit is wel een heel belangrijke. Ik ben bang dat je de stap al gezet hebt. Als je naar huis toe gaat gaan andere mensen het overnemen (roddelpers). Je weet hoe die eikels kunnen zijn. Tanja : Ik ben al zo veel zwart gemaakt in mijn leven. Het interesseert me echt niet. Daar sta ik boven. Roel : Ik zou het peroonlijk heel jammer vinden als je weg gaat. Is er niemand in je vriendenkring die vind dat je overdrijft ? Tanja : Mijn moeder zei dat ik het opzij moet zetten. Ik wil geen camera op mijn doos. Ik wil niet dat mijn kindje de achternaam van de vader krijgt. Misschien gaat daar ook wat mee gebeuren.

5.53 Roel doet vla in een beker. Roel : Het is klonterige vla. Tanja : Die heeft buiten de koeling gestaan. Roel : Tot 9/9. Ik weet niet welke datum het is. Tanja : 8/9. Roel : Ik denk dat die bevroren is geweest.

5.58 Tanja : Ik voel me gewoon verneukt. Ik voel me een poppetje waar ze mee kunnen doen wat ze willen. Ik heb zoiets van, ik word niet gefokt. Zo raak ik ook mijn werk kwijt. Ik heb nooit ergens langer dan een jaar gewerkt. Zo zie ik dit ook gewoon.

6.04 Tanja : Ik wil ook geen poespas morgen. Als die hekken open gaan moet er een taxi staan en dan rechtstreeks naar Groningen. Ik ga toch alleen maar dingen zeggen waar ik spijt van krijg. Tanja haalt ook iets te eten.

6.07 Roel : Ik ben blij dat ik met je heb kunnen praten. Tanja : Ik ben niet snel van gedachten te veranderen. Roel : Wat zegt die psycholoog ? Tanja : Ik heb ook wel met haar gelachen. Wel een tof gesprek. Ze begreep het wel. Voor de rest weet ik eigenlijk niet meer wat ze gezegd heeft.

6.11 Tanja : Nog een halfje (sigaret). Ik hoop echt dat die maagzuur weg is, anders slaap ik helemaal niet. Als ze het nou gewoon twee weken van tevoren hadden gedaan, dan had ik het nog wel getrokken. Roel : Wat bedoel je ? Tanja : Twee weken voor de bevalling. Roel : Het leek er op dat ze goed voor je zorgden. Tanja : Ze hebben ook wel goed voor me gezorgd. Ze hadden alleen wat wijzer moeten zijn. De enige die het superdom gaat vinden is mijn vader. Hij zal niet kwaad worden maar zeggen hoe heb je het kunnen doen. Ik heb nog zo tegen hem gezegd, er is geen enkele reden voor mij er uit te gaan. Roel : Zal hij het begrijpen ? Tanja : Nee. Ik leg het één keer uit. Het gaat om hoe ik me voel en hoe ik me er bij voel. Roel : Als ik je langer kende zou ik zeggen, zo belangrijk is het niet, er zijn tien miljoen belangrijkere dingen en tien miljoen leukere dingen. Ik durfde niet te abseilen. Daar had ik spijt van. In een minuut tijd heb je dat besluit genomen. Je kunt je toch vergissen. Je hebt hier geen persoon die je een schop onder je hol geeft. Ik heb af en toe een flinke schop voor mijn hol nodig.

6.19 Roel en Tanja gaan naar bed.

Dit is het voorlopig van mij.
pi_30411619
Ik las dit bij de buuren (mediawatchers) uit de streamverhalen van fondaco
01.12

Terwijl Tanja niet ophoudt met huilen, zit een groep binnen over godsdienst, de bijbel en godsdienstles te praten-

Rob zegt, dat zijn zoon eens een half uur met Jehova's aan de deur gesproken en een heel boekje gelezen van ze,
Hij probeert alles uit. Hij heeft ook geblowed
Geen wonder volgens Did, want hij is een weegschaal.
Iemand is in oktober ik dacht de 23ste jarig.

Ze gaan naar bed en ze vragen zich af, of de haan zal gaan.

De groep bestond ook uit Joost en Chantal.

01.16uur

Dido en Rob proberen Tanja te troosten.
Rob: Ze moet het eerst zelf verwerken. Iedereen probeert haar te helpen.
Tanja: Ik moet leren te accepteren, dat ik weet wat her is.,
Ze zijn het met haar eens.

Dido en Tanja begrijpen niet, waarom ze het hebben gezegd.

Tanjas: Ik zit thuis liever met een torenhoge scheur, dan dat ik hier zit.

Didoi is het met haar eens, dat BB heel erg ver gaat. Dido had dit zelfs al vanaf de eerste dag begrepen. (Zij??????)

Rob zegt, dat ze (Tanja) hem altijd wakker kan maken en dat ze dat ook echt moet doen en niet alleen in de kamer moet gaan zitten. Hij zegt haar, dat ze ook boos mag zijn op BB en dat ze er alles maar lekker moet uitgooien.

Dido; Ja, ja.

Rob: Als je iets met iemand wil delen kan ze rustig vragen, want ze zullen haar echt wel helpen.
Rob zegt haar, dat ze thuis ook met hetzelfde probleem zal zitten en dat ze daarom eerst eens vier of vijf dagen af moet wachtenm.
Tanja wil wel weg, want ze gunbt het BB niet meer. Het is voor haar een principe kwestie geworden.

Rob raadt haar aan eerst nog eens met haar moedere te praten.
Tanja wil niet met BB praten., want dan gaan ze haar toch weer ompraten.

Tanja heeft echter geen vertrouwen meer in BB, want ze is bang voor allemaal camera's op haar doos. Rob zegt, dat hij anders best wil helpen om de beloftes van BB met haar op papier te zetten. Hij wil met haar mee gaan en voor haar praten.
Hij wil, dat ze nog 2 à 3 dagen wachtewn.
Tanja zegt, dat ze haar beslissing al voor 99.99 % heeft genomen.

Dido zegt tegen haar: Ga een sigaretje rokenn.
Rob: Nee
Dido: Heeft ze al gezegd.
Rob: Denk er nog een paar nachtjes over nas.
Tanja: Eén nachtje.
Rob: Het is de grootdste teleurstelling in je leven tot nu toe., maar dat veanderd toch niet.
Tanja: De lol is er heléemnaal af. Ze hebvben het plezier van de spanning van mij afgenomen. Ik zit nu veel liever thuis en ga winkelen met mijn moeder. Die 4.500 euro laat ze liever barsten ook al heeft ze torenhoge schulden. Ze bedioelt hiermee te zeggen, dat ze liever thuis in haar omgeving zit dan dat ze het om het geld doet.

Ze klinkt aardig overtuigend met sterke argumenten.

Ze heeft geen zin meer in de ontberingen, want de lol is er voor haar van af.

Rob denkt, dat BB er inmioddels ook al spijt van heweft en dat ze er verder niet goed genoeg hebben nagedacht.
Tanja kan zich dat niet voorstellen, omdat er bij BB ook mensen zitten, die weten wat het betekent.
Ze vindt het achterbaks, dat de echo er alleen maar voor was om het geslacht te achterhalren. Ze vindt, dat BB niet alleen maar met haar levenb speelt, maar ooik met die van de kleine. (Ik denbk, dat ze hiermee niet leven en dood bedoeld, maar haar bestaan.)

Rob: Ze hadden je meer in bescherming moeten nemen. DSat wis niet slimn.
Tanja: En dat na twee weken al. Indien ze het dan later doen dan is het niet zo lang.
Ze vraagt zich af, of de kijkcijfers misschien te laag zijn en dat daarom heelk Nedertland het moest weten.
Rob zegt, dat ze niet konbden weten, dat zij het niet wilde weten.
Tanj; Ze wisten hgetz dobdewrsgoed, dat ik het niet wilde en het mnooiste hebben ze nu van mij afgenomen.

Rob zegt, dat hij het erg waardeert hoe ze erover denkt en dat ze zo reageert. Ze hebben ertoch te luchtig over nagedacht.
Tanja meent, dat BB het echt expres en met een bedoeling heeft gedaan.
Ze wist niet eens, dat ze er geld en een daggeld voor zou krijgen. Dat hoordee ze pas een paar dagen voor het begin.

Rob: Als je zou kiezen om naar huis te gaan, zal niemand je tegen houden en je beslissing niet zou respecteren. Hijn raadt er echter aan om nog drie dagen te wachten en op e.o.a. manier haar wensen op papier te zetten, zodat er geen verdere verrassingen zullen zijn.
Rob stuurt voor de tweede jeer Dido weg, omdat hij alleen met Tanja verder wil praten.

Tanja heeft er echter geen lol meer inb en laat zich nog steeds niet overtuigen door een zeer aanhoudende (mijn respect) Rob.
Hij begrijpt, hoe zij zich voelt, omdat hij ook vader is geworden en niets wist.

Tanja wil niet eens meer iets wetren over de verloskamer en de babykamer. Het interesseert haar niet meer.
Rob vraagt, of er een babykamer is.
Tanja bevestigt dat, maar zegt, dat ze het nog niet heeft gezien.
Ze klinkt nu weer zeer overtuigd van zichzelf als ze zegt, dat BB achterbaks is en haar heeft belazerd met de echo.
Rob probeert het weer en Tanja zegt, dat ze dan wel verontschuldigingen van BB wil hebben en dan niet door de luidspreker.

Rob geeft haar ter overweging, dat niemanbd haar zal noimineren en dat ze het dus ver zal brengen. Ze kan van BB eissen, dat ze niet op rantsoen wordst gezet en zo.
Tanja vindt dit echter niet fair t.ov. de groep.
Rob zegt,m dat ze zich nu eventjes niet eenzaam moet voelen en alles op een rijtje moet zetten. Ze houzden allemaal van haar en Tanja zegt, dat ze ook vaan hun houdt.
Tanja: Ik ben er wel uit. Ik slaap hier nog een nachtje en dan is het gebeurd.
Rob:

Rob voelt aan, dat verder aandringen geen zin meer heeft. Hij wrijft haar over haar rug en geeft haar een zoen en vertrekt.

Het is nu 01.50 uur er wordt weer getoeterd en Dido zal het wel weer fantastrisch vinden al die fans, diue voorbijkomen.
  vrijdag 9 september 2005 @ 09:11:54 #12
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_30411882
ze is er nu dus al uit?
Starbucks, waar blijf je
pi_30413053
de cam staat op tanja's bed gericht volgens mij

edit: uh net dus nog wel en tanja lag erin...
pi_30413069
Als ik de stream kan geloven dan ligt ze nog te slapen in het BB huis
I looked up, half hoping to see the thing from my dream but all I saw was a sky full of stars...
pi_30413568
10.00

Tanja is opgestaan en zit te ontbijten.

Ze ziet er slecht uit, en huilt een beetje. Ze heeft niet haar zender om.

Na het ontbijt draait ze op de bank een sjekkie en loopt naar buiten om hem op te roken.

Verder nog niemand wakker.
pi_30414372
Stream 1 en 2 op zwart, geen zicht op wat Tanja aan het doen is. De rest slaapt nog.
pi_30415713
Tanja houdt nogsteeds vol dat ze weggaat
I looked up, half hoping to see the thing from my dream but all I saw was a sky full of stars...
  vrijdag 9 september 2005 @ 11:38:47 #18
3542 Gia
User under construction
pi_30415842
Linda heeft net haar haar gekamd en is in de keuken.

Tanja loopt een sigaret te roken.

Linda loopt naar buiten, waar Tanja op een muurtje zit.
Linda: Heb je wel een beetje kunnen slapen.
Tanja: Nee, helemaal niet, maar ik ga weg. Zometeen ga ik mijn koffers pakken. Voor mij is het toch verpest.
Linda: Weet je dat zeker? Ik kan het wel begrijpen. Ik kan je wel advies geven, maar je moet doen wat je zelf wil.
Linda: Thuis kun je er ook achter komen hoe de vader van het kindje zich voelt.
Tanja: Ik ga hem echt niet bellen straks, want dat interesseert me niks.

-stilte-
  vrijdag 9 september 2005 @ 11:39:05 #19
16701 scanman01
Today's a good day
pi_30415853
Puntje erbij (heel kleintje) voor Linda. Ze probeert haar niet over te halen om te blijven. Tanja wil nog steeds weg.

Tanja interesseert het allemaal niet meer. Ze wil de vader van het kindje niet eens zien en alleen maar alleen zijn thuis. Zelfs op haar moeder zit ze niet direct te wachten.
My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 9 september 2005 @ 11:43:13 #20
16701 scanman01
Today's a good day
pi_30416036
Tanja: "Er zijn nog 99 zwangere vrouwen die maar al te graag in het huis willen en ik wil niet meer, dus..."
Linda: "Ze zullen er niet blij mee zijn".
Tanja: "Dat komt nog niet eens in de buurt hoe ik me voel. Ik zat er gisteren ook wel aan te denken. Ze hebben heel erg hun best gedaan. Maar het is voor mij gewoon voorgoed gepest. Het is mijn eigen schuld hoor. Maar het is niet leuk".
Linda: "Dat die verloskundige gewoon loopt te liegen. Zo iemand liegt nooit."
Tanja: "Dat hele echo gebeuren is gewoon een misselijke streek. Als ik nou nog maar 2 weken moest, dan had ik gedacht 'die twee weken zing ik wel vol'. Maar het is misschien nog wel 6 of 8 weken en die ga ik heus niet zo zitten hier. Het gevoel om naar huis te gaan is niet zo erg meer, maar het gaat er gewoon om dat mijn zwangerschap verpest is. Voor mij is de lol er af!"
pi_30416046
Tanja: 'Mijn hele zwangerschap is verpest'.
Tanja: 'Ik ga echt niet nog 6 weken, in het ergste geval 8 weken, zo zitten hier'
Tanja: 'Mijn zwangerschap is verkloot, ik weet nu wat het is, dus voor mij is de aardigheid eraf'

(ik ga afnokken, ff kotsen)
  vrijdag 9 september 2005 @ 11:44:47 #22
3542 Gia
User under construction
pi_30416102
Linda: Bedoel je dat voor jouw het programma verpest is, of omdat je zwanger bent?
Tanja: Voor mij is de zwangerschap verpest. En er zijn nog 99 andere zwangere vrouwen die graag het huis in zouden willen.
Linda: Ze zullen er niet blij mee zijn.
Tanja: Dat komt nog niet in de buurt van hoe ik me voel. Het is voor mij voorgoed verpest.
Linda: En dat die verloskundige gewoon tegen je loopt te liegen.
Tanja: Dat hele echo-gebeuren is gewoon een misselijke streek. Als ik nou nog maar twee weken moest, maar het is nog 6 weken, misschien wel 8.
Linda: Als je eenmaal aan naar huis gaan zit te denken, probeer het dan maar eens uit je hoofd te zetten.
Tanja: Ach, het is wel leuk om mijn vriendinnen weer te zien, maar het is gewoon omdat mijn zwangerschap verkloot is. Ik had het gisteren nog niet hoeven te weten, maar dan wordt het toch wel een keer over het hek geschreeuwd en dat geloof je dan toch. Mijn moeder vond het ook niet leuk.

Stream gaat naar binnen. Verdorie.
  vrijdag 9 september 2005 @ 11:46:34 #23
3542 Gia
User under construction
pi_30416189
4 streams op een dichte jacuzzi met heel zacht in de verte de stemmen van Linda en Tanja, maar niet te verstaan.
pi_30416334
Er zijn maar 2 mensen in het huis die praten en dan zetten ze de streams ergens anders op tsss
niks te zien dus...
Alles streams staan op de jacuzzi erg interessant NOT
pi_30416475
ja ja Talpa wil tot vanavond geheim houden of Tanja nu wel of niet vertrekt....
  vrijdag 9 september 2005 @ 11:53:08 #26
3542 Gia
User under construction
pi_30416522
Als er nou niet zoveel vrachtverkeer langs kwam, kon ik het misschien nog verstaan.
pi_30416556
LOL dan hebben we de hele dag geen streams... Kunnen ze dat beter gelijk melden. Ook een goede film trouwens " GIA"
pi_30416701
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 11:52 schreef janique het volgende:
ja ja Talpa wil tot vanavond geheim houden of Tanja nu wel of niet vertrekt....
Denk eerder dat ze de stream uit hebben gezet zodat ze achter de schermen d'r een zak geld plus zwijgplicht kunnen aanbieden, als ze d'rzelf bedenkt
pi_30416760
Ze zitten nog steeds in de tuin alleen je kan niks verstaan volgens mij zijn er nu meerdere in de tuin ,je hoort ook een mannenstem nu.
  vrijdag 9 september 2005 @ 12:00:18 #30
3542 Gia
User under construction
pi_30416867
Ralph loopt naar de Jacuzzi en bij BB zit iemand met de zoom-knop te spelen.

Er komen meer bewoners naar buiten, te ver om te zien wie.

"Ralph moet zijn zender checken"
(Waarom eigenlijk, we horen toch niks)

[ Bericht 5% gewijzigd door Gia op 09-09-2005 12:05:26 (verkeerde naam) ]
  vrijdag 9 september 2005 @ 12:08:11 #31
3542 Gia
User under construction
pi_30417189
Streams gaan naar binnen. Allemaal op dezelfde twee bedden.
  vrijdag 9 september 2005 @ 12:12:07 #32
3542 Gia
User under construction
pi_30417341
Tanja moet alleen nog even wachten op de grote 'big brother'

Rob vraagt of Joost met Nathalie brood wil bakken, want ze hebben geen brood meer.
pi_30417368
Tanja moet alleen nog wachten op de "grote" Big brother. (the end?)
Ze gaan brood bakken, Rob zet koffie voor Nathalie, het huis is weer Alive and kicking...
pi_30417391
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 11:43 schreef Tinkerbell het volgende:
(ik ga afnokken, ff kotsen)
*hoopt van zwangerschap Tanja en niet van eigen*
  vrijdag 9 september 2005 @ 12:16:11 #35
3542 Gia
User under construction
pi_30417481
Chantal is ook wakker en vraagt of Tanja goed geslapen heeft.

Tanja gaat maar weer eens een shaggie draaien.
  vrijdag 9 september 2005 @ 12:20:00 #36
3542 Gia
User under construction
pi_30417612
Linda en Tanja weer buiten.

Linda: Zou BB pas om 12 uur hoeven te beginnen.
Tanja: Zou wel kunnen, is gisteren wel laat geworden.

BB had gevraagd of ze nog wat konden doen voor Tanja en dat ze een plan moest maken.
Tanja heeft gezegd dat ze niks bijzonders wil, gewoon een taxi en naar huis.
  vrijdag 9 september 2005 @ 12:30:17 #37
3542 Gia
User under construction
pi_30417925
Chantal zit nu ook buiten. Ze speculeren over de motieven van BB om het bekend te maken.

Tanja: Ach, je weet gewoon dat het toch geroepen wordt, en ik hoef niet van een vreemde te horen wat er in mijn buik zit. Als ze gisteren niet gezegd hadden dat ze het bekend zouden maken en iemand zou het over het hek roepen, dan zou ik alsnog naar de dbk gaan en vragen of ze het bekend hebben gemaakt en dan was ik alsnog naar huis gegaan.

Chantal denkt dat het om trots gaat.
Tanja: nee, ze hebben mij het allermooiste afgenomen.

Chantal denkt dat BB het niet gedaan heeft om te kwetsen.
Chantal probeert BB goed te praten.

Chantal vraagt of het allemaal wel waard is.
Tanja: Voor mij is de lol er gewoon af. Ik zou anders volgende week puflessen krijgen van de verloskundige. Maar het allermooiste is voor mij gewoon weg. Dus dan heb ik er helemaal geen zin meer in. Wel dat ik het over 7 weken in mijn armen heb, maar niet in het programma.

Chantal: Ik denk toch dat je er ontzettend spijt van gaat krijgen.

Tanja: ik weet wel dat ik hun er niet mee heb, maar dat boeit me niet. Het doet me echt niks meer.

(even eten)
pi_30418168
Tanja wil nog steeds weg,bla bla bla .Maar ze is zo uitgekookt......plaats dat ze nu direct de koffers pakt loopt ze even goed uit te leggen hoe erg ze in de shit zal komen als ze thuis is.Erg erg hoge schulden geen cent te makken.Dus wat wil TT Tanja........zo lopen te zeiken en dreigen dat ze zal vertrekken dat De Mol met een flinke buidel geld over de brug komt.Zelfs dit weet Tanja zooooo vreselijk slim te spelen
  Moderator vrijdag 9 september 2005 @ 12:59:50 #39
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30418834
Rob: "Ik vind het wel heel dapper van je. Het is geen opdracht he?"
Tanja: "Nee. Echt niet."
Tanja: "Het zal wel een verrassing zijn voor buiten."
Chantal: "Nee, het is al wel bekend. Iedereen zit internet te kijken nu."

Rob: "Ze gaan gewoon iets leuks bedenken voor je nu, bij BB."
Tanja: "Laten ze mijn schuld dan maar afbetalen. Dat vind ik dan leuker."
Rob: "Nou, dat valt te regelen, wie weet! Ik ga met je mee naar BB hoor! We gaan praten als brugman. "
Tanja: "Nou, het was meer een grapje. Ik heb mijn besluit genomen."
Rob: "Hoeveel schuld heb je dan? 10, 15?"
Tanja: "Ik zeg niks."
Rob: "Ik wil anders ook wel een maand voor je werken hoor."

Maar Tanja herhaalt dat ze haar besluit genomen heeft. "Ik ga lekker naar huis, naar het hondje, DVD-tje kijken. Straks lekker kleertjes kopen met mijn moeder."

"Voor mij is het niet moeilijk meer, ik zit alleen nog maar te wachten."

Tanja zegt dat ze het wel vervelend vind om weer terug in de schulden te belanden.
"Ik kan mijn huur wel betalen, maar eten en drinken wordt weer lastig."
Rob: "Dat kan je uitstellen. Als je hier blijft, wordt het beter."
Nathalie: "Hoezo dan?"
Rob: "Dat weet ik. Van programma's. "

Tanja: "Ik heb geen zin meer in de bevalling. Als ik er nu over ga denken schijt ik alleen maar in mijn broek. "
Rob: "Er komt een prachtig kindje uit."
Tanja: "Ook al is het niet mooi, dat maakt me niet uit. Het is mijn dochter. "

Tanja: "Het maakte me in het begin niet uit of heel Nederland me zou zien schreeuwen van de pijn. Ik kreeg er iets voor terug. Maar dat is nu weg. Ik zou me nu rotschamen daarvoor."

Tanja maakt haar sigaret uit. "Da's ook mijn laatste shagje. Arm kind."
Linda: "Wat dan? Niet meer roken?"
Tanja: "Nee. Bah."

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  Moderator vrijdag 9 september 2005 @ 13:28:44 #40
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30419728
In de slaapkamer.

Chantal: je kan je hele leven veranderen door Big Brother.
Maar haar boosheid is blijkbaar belangrijker.
Ingrid: ze is principieel.
Chantal: Of dommig.

Tanja is even in de DBK geweest en zegt in de huiskamer dat ze nog steeds wachten tot "Big Sister" gearriveerd is.

Ze loopt naar de keuken, waar Ralph is.
Ralph: "Ik heb niet de illusie dat ik het uit je hoofd kan praten. Maar ik vind het heel jammer. Ik vind het ook, ja, cynisch. Uit verhalen heb ik begrepen dat je het niet breed hebt, en door zelf op te stappen weet je de consekwenties."
Tanja: "Ja die weet ik"
Tanja: "Ik heb geen zin om hier de hele tijd gefrustreerd rond te lopen. Met verdriet."
Het is voor de baby niet goed als ik de hele tijd verdrietig ben."
Ralph zegt dat ze moet proberen verder te kijken dan nu.
Tanja: "Het is gebeurd. Lekker naar huis zo.
Ralph: "Er wachten genoeg mensen op je die van je houden."
Tanja: O ja, zeker weten."
Ralph: "Maar die wachten ook op je als je hier nog even blijft."

Maar Tanja is niet te vermurwen.

Tanja: "Als je gaat dromen over zwangerschap als meisje dan denk je: leuk, je krijgt een dikke buik, je gaat kleertjes kopen. Dat heb ik allemaal al gemist. Want dat is niet leuk in je eentje , dat wil je met de vader doen. Het enige wat ze me niet af konden nemen, was de verrassing wat het zou worden. En dat is nou ook weg."
Tanja: "De reden dat ik meedeed met Big Brother is weg. Ik zat hier niet voor het geld. Ik zat hier voor de spanning, om dat op te bouwen. Om dat met jullie te delen. Dat is nu weg."
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_30421634
Tanja is door Hum zelf naar de dagboekkamer geroepen
pi_30423787
Nathalie, Rikkert en Lieske zijn druk met de bestellijsten. Er staat een barbecue op het programma.
  Moderator vrijdag 9 september 2005 @ 15:31:27 #43
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30423846
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 15:29 schreef Htje het volgende:
Nathalie, Rikkert en Lieske zijn druk met de bestellijsten. Er staat een barbecue op het programma.
Robm tegen Dido die ook in de tuin zit: "Dido! Dido! Waarom ga jij niet even naar binnen! Dan kun jij ook even meekijken wat er besteld wordt. Hoe meer mensen die hun zegje erover doen hoe beter."
Dido: "Het interesseert me niet zoveel wat we eten, ik vind alles best."
Rob: "OK. Klaar. Ik ga zo zelf wel effe checken."

Berenlucht-alert.
pi_30423854
Rob is met Tanja in gesprek over paarden. Opeens spreekt hij Dido aan. waarom helpt zij niet met de bestellingen?
Dido zegt daar geen behoefte aan te hebben daar het haar geen reet interesseert wat ze eet
Rob: OK ik ga het dadelijk checken.
pi_30423969
Linda: "Als Tanja weggaat hebben we 50 euro minder voor de boodschappen"
Ralph: "Daar gaan we niet van uit."
pi_30424608
Tanja: "Ik moet op m'n moeder wachten, dat kan wel vier uurtjes duren".

Rikkert: "Joost hou jij je mond."

Nathalie: "Drie flessen cremespoeling, daar kun je een jaar mee doen".

Lieske tegen Joost: "Wat ben je aan het doen?"
Joost: "Ik leg even mijn tong tegen je wang"

Lieske: "Alles wat ik zeg wordt constant in de wind geslagen"
[Rikkert ontkent dit, maar ik ben het ermee eens, vooral Nathalie heeft er een handje van.]

Er wordt nog steeds druk gediscussieerd over etenswaren, exotische gerechten en andere boodschappen.
pi_30424986
Tanja met Rob in de tuin.

Tanja: "Als ik niet met iemand wil praten dan wil ik niet met iemand praten. Dat hele namengedoe daar is nu niks meer aan. Altijd als ik die naam zeg dan moet ik daar aan denken."
Rob: "Ik vind het heel sneu voor je. Als het gebeurd is is het gebeurd en dan zou ik toch ..."
Tanja: "Het beste ervan maken, en dat is thuis."
pi_30427299
Terwijl Tanja in haar eentje in de tuin zat de sniffen, heeft de rest van de bewoners eindeloos gediscussieerd over de boodschappen. De sfeer is geïrriteerd, op een gegeven moment lopen er mensen weg. De irritatie gaat met name over Rikkert, die niet naar de groep luistert maar zijn eigen zin doordrijft. Ingrid zegt "loop niet weg, zeg het tegen hem, want anders denkt hij dat het allemaal ok is".
Ralph is zo slim om de turfhagelslagjes op de boodschappenlijsten weg te blazen.
pi_30427575
Rob, Chantal en Ingrid praten over Tanja.
"Ze zit er zwaar doorheen, ze blijft huilen. Ze is teleurgesteld. Ook dat het een meisje is. Ze kan niet relativeren. Mijn moeder zou me er niet vanaf kunnen houden als ik er uit zou willen. Ik zou gelijk mijn koffers pakken. Ik blijf niet met haar praten want dat heeft geen zin. Je krijgt hier zoveel publiciteit omheen. Die moeder is er al, daar zijn ze mee aan het praten. Als ze er uit gaat zit er over twee dagen een andere vrouw in."
pi_30427730
Htje, je lijkt alleen te zijn nu maar hou ons (mij) op de hoogte, ik zit nog op mijn werk en kan pas rond kwart over acht aanhaken.
Please don't sit on my imaginary friend
pi_30428565
Ingrid: "Heb je veel meegemaakt in je leven Tan?
"Tanja: "Ja, maar dat heb ik naast me neergelegd, dat heeft hier niets mee te maken."
Tanja vertelt aan Ingrid dat Big Sister haar excuses heeft gemaakt en gezegd heeft dat het niet Tanja's schuld was. Tanja vindt zelf dat het wel haar schuld is. Ze zal tegen de pers zeggen dat ze niets tegen Big Brother heeft, maar dat ze teleurgesteld is dat ze weet wat het wordt."
Ingrid: "Wat voor typ is je moeder?"
Tanja: "Verdrietig, daarom vind ik het ook niet leuk dat ze haar er bij halen. En mijn vader zou me voor gek verklaren dat ik er uit ga. Mijn moeder ook maar die zou het niet laten merken."
pi_30428883
Rikkert kreeg zo-even op zijn kop dat hij z'n zender in de badkamer had laten liggen.
Hij baalt ervan want het is pas de tweede keer dat het hem overkomt.
Tanja: "sorry, dat komt door mij, zij voelen zich daar net zo rot als ik".

Rikkert, Nathalie en Ralph zijn nog steeds de boodschappenkosten aan het optellen.
Nathalie tegen Ralph: "Of wil je gewoon graag bij me zijn?"

Tanja zit weer alleen. Menno, Joost en Linda onzinnen in de jacuzzi. Chantal en Roel komen
erbij hangen. De sfeer is minder beladen dan eerder op de dag.
  vrijdag 9 september 2005 @ 18:33:38 #53
6941 APK
Factual, I think.
pi_30429260
Het loeder wacht op haar moeder en steekt sigaret nummer 15 van vandaag op.

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 9 september 2005 @ 21:24:52 #54
16701 scanman01
Today's a good day
pi_30435034
Liske begintte balen van de voorkeursbehandeling die Tanja krijgt.... en laat dat weten ook:

"Iedereen houdt haar zo de hand boven het hoofd, vind ik", zegt Lieske. "Vind je niet?"
"Een beetje, maar niet super ofzo", zegt Rikkert
"Vind ik wel", zegt Lieske. "Als ik me shit voel mag ik dan ook even chillen in dat huisje. Dvdtje erbij.. boekje erbij. Je haalt nu toch heel het idee van BB weg. Ze is niet meer verstoken van de buitenwereld. Ik vind het niet eerlijk. Ik ga het straks in de dbk ook zeggen!"
Joost: "Ze zei dat ze weg ging en dan moet je ook weg gaan!"
Lieske: "Straks komt ze er op terug.. en dan? Ik krijg een beetje matennaaiers gevoel bij!"
Rikkert: "Menno zei dat er kans is dat de stekker eruit gaat als zij weg is"
Lieske: "Ze heeft een onwijse voorkeurs positie... altijd al gehad. Ze loopt hier met een chagrijnig hoofd rond en niemand zegt er wat van. Iedereen krijgt rauwe eieren op het dak en zij wordt constant ontzien. Ik heb haast de neiging om in de dbk te gaan zitten en zeggen dat ik het er niet mee eens ben! Ja sorry hoor, maar het is toch BB... 100 dagen verstoken van de buitenwereld. Als ik me kloten voel wil ik me ook wel een weekje chillen. Ik ben het er absoluut niet mee eens!"

[ Bericht 1% gewijzigd door scanman01 op 09-09-2005 21:33:18 ]
  vrijdag 9 september 2005 @ 21:26:01 #55
16701 scanman01
Today's a good day
pi_30435070
pi_30435227
edit verkeerde topic
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 9 september 2005 @ 21:30:56 #57
16701 scanman01
Today's a good day
pi_30435235
Chantal: "Het is niet anders. Of wij het nou leuk vinden of niet! Wij zijn allemaal te vervangen, maar een zwangere vrouw niet! Dit wordt een smet op de zender en dat willen ze niet. Dan stoppen ze ermee!"
Rikkert denkt dat het zo'n vaart niet loopt.
Lieske: "Ik ben het er niet mee eens omdat ze zich niet aan de formule houden. Dat zouden ze bij ons allemaal wel doen! Ik vind dit echt een rare gang van zaken. Hoezo krijgt zij opeens zo'n voorkeursbehandeling. Ik heb me ook heel slecht gevoeld en kreeg toen mijn moeder ook niet hier!"
Chantal: "Misschien wilde ze wel niet komen!"
Chantal vergelijkt nu de situatie van Rob in dat huisje en nu Tanja in dat huisje. Lieske zegt dat dat absoluut niet hetzelfde is. Chantal is bang dat het programma stopt als Tanja eruit gaat. Ze vindt het wel prima dat ze bij haar moeder zit.
pi_30435274
Go Lieske, go Lieske,
Tja, de jongste telg is echt de eerlijkste.......
Lieske voor de eindoverwinning, chapeau
  vrijdag 9 september 2005 @ 21:32:42 #59
16701 scanman01
Today's a good day
pi_30435291
Chantal doet alles om de actie van BB goed te praten.
Lieske merkt nu ook op dat Tanja tijdens die stress die ene peuk na de andere peuk opstak.
pi_30435399
21.21
Linda, Rikkert, Joost en Lieske hebben het over de situatie met Tanja

Lies: ik ben geneigd in de dbk te gaan zitten en te zeggen dat ik het er niet mee eens ben.
Linda: je weet toch niet of ze haar moeder heeft gezien?
Lies: haar moeder is toch niet voor niets hierheen gekomen?
Linda: misschien heeft ze een filmpje gezien?
Lies: als ik me kut voel wil ik ook wel een weekje apart zitten en dat ze mijn moeder halen. Ze heeft al een voorkeurspositie.
Chantal: ik snap wat je bedoelt. maar wij wisten waar we aan begonnen maar het zou een illusie zijn om niet te denken dat zij een voorkeurspositie zou krijgen. En je moet ook denken dat de mensen die hun programma maken aan hun programma denken. En niet aan ons. Zij gaan er van uit dat wij erover nagedacht hebben en zij is een ander verhaal in het verhaal.Zij kreeg ook snickers toen wij honger zaten te lijden.
Linda: het gaat ook om veel geld
misschien stopt het programma wel als zij eruit gaat (weet niet wie dat zegt)
Lieske: ze hebben heus wel gedacht aan het scenario dat die zwangere vrouw eruit zou stappen.
Chantal: als ze op een dag opeens weg wou is het iets anders dan dat ze weg wil doordat ze boos is op BB. Dat is een smet op de zender. Er zijn miljoenen mee gemoeid.
Joost: ik weet niet hoor van die smet, wij weten niet hoe het is gepresenteerd
Chantal: het is toch 24 uur op internet te zien? zij wil nergens meer aan meewerken
Joost: maar juridisch is er geen speld tussen te krijgen. Dus met die smet valt het wel mee.
Chantal: maar zij hebben iets gedaan waarom zij weg wil. en dat is het gegeven. Zij voelen zich schuldig. zij proberen haar erin te houden omdat er anders een essentieel deel wegvalt. Wij zijn allemaal te vervangen en een zwangere vrouw niet.
Joost: daar ben ik het mee eens, maar niet dat het een smet is voor de zender
Chantal voorspelt dat er allerlei herrie komt. Nederland is een stelletje moraalridders
Joost: ik denk dat mensen dan zeggen waarom heeft dat mens het contract niet gelezen
Chantal: ze zullen zeggen dat het de naiviteit van dat meisje is. Dat ze wordt uitgebuit. Wij worden geacht ons beter voorbereid te hebben.
Lies: ik ben het er niet eens omdat ze zich niet aan de formule houden.
Chantal: wij kunnen ons niet met haar vergelijken, zij is te belangrijk.
Lies: klopt maar...
Chantal: het voelt niet lekker
Lies: precies. ik vind het een rare gang van zaken. Toen ik me slecht voelde werd mamma er ook niet bijgehaald.
Chantal: Rob heeft daar toch ook twee dagen gezeten met een dvd? en toen zagen we het als een straf. En nu vinden we het een voorkeursbehandeling.
Joost vindt dat een goeie
Lies: Rob zat gedwongen daar, die wou niet. Dus dat is helemaal niet hetzelfde.
Chantal: ik snap je Lies, maar ik snap het concept en het belang. Als ik JdM was zou ik ook alles op alles zetten.
Linda: dan krijgen we morgen extra flessen wijn ofzo
Lies: ik vind de gang van zaken gewoon vreemd
Chantal: het enige wat ik zeg is dat ik blij ben dat ik niet in haar schoenen sta. Dat ik me niet zo verdrietig hoef te voelen. Laat zij maar met haar moeder als zij daar behoefte aan heeft. Maar ik snap je wel hoor lies. Als ik hier rabarber zit te eten en zij eet een snickers, denk ik ook dat ik wel een snickers wil. Maar ja, ik ben niet zwanger.
Lies: ja maar dat zou haar zwangerschap in gevaar brengen.
Chantal: dit toch ook? Straks heeft het kind een heel groot oor of houdt het dat grote hoofdje. Dan zegt heel Nederland dat het komt door de stress.
Linda: dan snap ik dat roken ook niet. Dat ze iemand hebben genomen die rookt
Chantal: dat leg ik je weleens uit als we eruit zijn
Lies: maar net met die stress ging ook de ene na de andere peuk erin.
Chantal: dat is toch expres Lies. Dat is zodat erover gepraat wordt.
Rikkert: maar waarom hebben ze dan niet iemand erin gezet die al een kindje heeft gekregen. Bijvoorbeeld Tanja, en dan iemand als Linda maar die dan al ervaring heeft met zwangerschap.
Chantal: dat hebben ze toch geprobeerd. Ze hadden verwacht dat we enorme discussies zouden krijgen over die sigaretten. Maar dat is meegevallen omdat wij redelijk sociaal zijn allemaal.
Rikkert: ik had wel gewild dat er iemand was die zei "dit hoeft van mij allemaal niet. zij kan ook droog brood" dat zijn pas heftige discussies. Er wordt de hand boven het hoofd gehouden.
Chantal: ja net als die fietsopdracht. Dat hebben ze toch expres gedaan. Zodat wij ons zouden ergeren dat we ons rotfietsen terwijl zij op een stoel zit toe te kijken.
Rikkert: maar dat is toch niet spannend? Dat leidt toch niet tot discussie?
Chantal: omdat wij te lief zijn. Kijk maar naar de opdracht met Menno en Ingrid. Iedereen zei gelijk "ik ben catering-team" of "ik ben draag-team". Waarom heeft niemand tegen haar gezegd "jij kan toch ook catering doen". Omdat we gewoon te lief zijn. Dat is vast niet de bedoeling geweest.

Door elkaar heen gekakel

Chantal: ik probeer alleen maar uit te leggen dat het een apart gegeven in het BB-concept is.
mooi he, alles
pi_30435645
21.36
Lies: Ik snap wel dat BB5 draait om de zwangere vrouw. Maar het draait om verstoken van de buitenwereld zijn. Als er iets in het huis gebeurt moeten wij in een afgesloten kamer gaan zitten.
Linda: hun zitten ook met de handen in het haar.
Chantal begint weer over de smet op Talpa omdat ze dit zelf hebben veroorzaakt [if only they knew hoe er in de buitenwereld over Tanja wordt gedacht...]
Lies: ik zou er wel verder wat uitleg over willen hebben. Ik vind het vreemd.
Linda: ze verzinnen wel wat om ons tevreden te maken. Twee doosjes rosé extra voor vanavond en je hebt kans dat ik nergens meer over praat.

Roel en Rikkert zijn een partijtje dammen beginnen.

Linda: Menno zei dat de kans groot is dat het programma stopt als zij eruit stapt.
Dido: maar ik vind het niet zo negatief voor BB. Jullie wel? Het is toch bb?
Chan: de kern is dat ze beter met haar hadden kunnen overleggen. Je weet toch wat een mierenneukers BB zijn. Van te voren maakten al zoveel mensen zich erover druk. En dat zal niet minder zijn geworden, met die sigaretten die ze rookt.
Linda: ze zeiden van te voren al tegen mij joh stem die zwangere eruit
Nath: tja... het is gewoon lastig
chan: ik ben gewoon blij dat ik zit waar ik zit
Lies: het blijkt nu ook dat ze niet goed heeft nagedacht over de situatie waar ze in zit. Ze heeft haar contract niet eens gelezen. Ik heb het door mijn vader, mijn moeder en door iemand die er verstand van heeft laten doorlezen. Je zet er toch niet zomaar je handtekening onder?
Chan: ach, ik heb het alleen zelf doorgelezen
Lin: maar jij hebt ook veel ervaring. jij hebt wel meer contracten getekend.

- geluid even weg-

Lies: ik vind het ook een beetje raar. Ik kan dat natuurlijk niet beoordelen voor iemand anders. Ik snap niet waarom ze er zo zwaar aan trekt. Ze heeft een kerngezonde dochter! Moet ik haar dan door elkaar gaan schudden of tegen haar gaan schreeuwen.

ik pak even de andere stream, want zie dat deze al gedaan wordt door scanman
mooi he, alles
pi_30435710
hmpf.... er gebeurt niets op de andere stream. iemand zit in stilte te roken.
mooi he, alles
  vrijdag 9 september 2005 @ 21:48:57 #63
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_30435815
Daar was net een gesprek tussen Ralph en Ingrid, die gemeenschappelijke vrienden hebben. Ralph gaf aan dat ie wel andere gevoelens heeft nu er een kans is dat hij donderdag naar huis moet, hij hoop dat ie sowieso nog een week mag blijven. Hij vond het een topactie dat Lieske de envelop pakte en dat ze er goede argumenten voor had. Ingrid vindt het jammer dat het blijft regenen en Ralph zegt dat er nog een kans is dat het nog twee maanden mooi weer is. Ingrid naar binnen.
pi_30435872
Chantal: zij kan het lichtje niet zien aan het eind van de tunnel. Wees blij dat jij dat wel kan zien Lies.
Dido: ik vind het zielig voor haar dat ze hier in is gekomen. Als ze naar huis gaat, heeft het haar niets opgeleverd. Dan wordt het alleen maar een hel en ze beseft nog niet eens hoe erg. Dus ik hoop maar dat ze blijft.
Lies: als ze hier blijft, opent het voor haar kind ook veel deuren. Ook financieel.
Chantal: ja maar ik kan me voorstellen dat ze dat nu niet ziet. Want ze is boos en teleurgesteld.
Lies: net als Dido hoop ik voor haar dat ze terugkomt
Dido: ik heb geen zin er meer veel over te zeggen. Ik krijg er hoofdpijn van.
Chantal: ja ik ook
Nath: ik had het gisteravond ook zo erg. Ik ging naar bed en ik was gelijk weg.

De rest zegt van niet, die hebben nog een tijd erbij gezeten, met Tanja erbij.

Ingrid: ja het deed haar zoveel pijn, dat is zo erg. Het is haar zwangerschap en het deed zoveel pijn. terwijl het de mooiste ervaring van haar leven moest zijn.
Lies; ja maar ingrid, op het moment dat ze het huis inging was het niet meer háár zwangerschap maar BigBrothers zwangerschap.

Nu wat speculatie of de baby een eigen programma gaat krijgen.

Nath: zij heeft ook getekend voor al die dingen die ze tot eind 2006 moet doen. Net als wij.
Chan: ik hoop in ieder geval dat ze er een aardige man aan overhoudt.

- ik ga afnokken voor vandaag -
mooi he, alles
pi_30441771
Een uur of elf:

Even ontstressen met een paar spelletjes verstoppertje. Grote hilariteit.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')