Ik las dit bij de buuren (mediawatchers) uit de streamverhalen van fondaco
01.12
Terwijl Tanja niet ophoudt met huilen, zit een groep binnen over godsdienst, de bijbel en godsdienstles te praten-
Rob zegt, dat zijn zoon eens een half uur met Jehova's aan de deur gesproken en een heel boekje gelezen van ze,
Hij probeert alles uit. Hij heeft ook geblowed
Geen wonder volgens Did, want hij is een weegschaal.
Iemand is in oktober ik dacht de 23ste jarig.
Ze gaan naar bed en ze vragen zich af, of de haan zal gaan.
De groep bestond ook uit Joost en Chantal.
01.16uur
Dido en Rob proberen Tanja te troosten.
Rob: Ze moet het eerst zelf verwerken. Iedereen probeert haar te helpen.
Tanja: Ik moet leren te accepteren, dat ik weet wat her is.,
Ze zijn het met haar eens.
Dido en Tanja begrijpen niet, waarom ze het hebben gezegd.
Tanjas: Ik zit thuis liever met een torenhoge scheur, dan dat ik hier zit.
Didoi is het met haar eens, dat BB heel erg ver gaat. Dido had dit zelfs al vanaf de eerste dag begrepen. (Zij??????)
Rob zegt, dat ze (Tanja) hem altijd wakker kan maken en dat ze dat ook echt moet doen en niet alleen in de kamer moet gaan zitten. Hij zegt haar, dat ze ook boos mag zijn op BB en dat ze er alles maar lekker moet uitgooien.
Dido; Ja, ja.
Rob: Als je iets met iemand wil delen kan ze rustig vragen, want ze zullen haar echt wel helpen.
Rob zegt haar, dat ze thuis ook met hetzelfde probleem zal zitten en dat ze daarom eerst eens vier of vijf dagen af moet wachtenm.
Tanja wil wel weg, want ze gunbt het BB niet meer. Het is voor haar een principe kwestie geworden.
Rob raadt haar aan eerst nog eens met haar moedere te praten.
Tanja wil niet met BB praten., want dan gaan ze haar toch weer ompraten.
Tanja heeft echter geen vertrouwen meer in BB, want ze is bang voor allemaal camera's op haar doos. Rob zegt, dat hij anders best wil helpen om de beloftes van BB met haar op papier te zetten. Hij wil met haar mee gaan en voor haar praten.
Hij wil, dat ze nog 2 à 3 dagen wachtewn.
Tanja zegt, dat ze haar beslissing al voor 99.99 % heeft genomen.
Dido zegt tegen haar: Ga een sigaretje rokenn.
Rob: Nee
Dido: Heeft ze al gezegd.
Rob: Denk er nog een paar nachtjes over nas.
Tanja: Eén nachtje.
Rob: Het is de grootdste teleurstelling in je leven tot nu toe., maar dat veanderd toch niet.
Tanja: De lol is er heléemnaal af. Ze hebvben het plezier van de spanning van mij afgenomen. Ik zit nu veel liever thuis en ga winkelen met mijn moeder. Die 4.500 euro laat ze liever barsten ook al heeft ze torenhoge schulden. Ze bedioelt hiermee te zeggen, dat ze liever thuis in haar omgeving zit dan dat ze het om het geld doet.
Ze klinkt aardig overtuigend met sterke argumenten.
Ze heeft geen zin meer in de ontberingen, want de lol is er voor haar van af.
Rob denkt, dat BB er inmioddels ook al spijt van heweft en dat ze er verder niet goed genoeg hebben nagedacht.
Tanja kan zich dat niet voorstellen, omdat er bij BB ook mensen zitten, die weten wat het betekent.
Ze vindt het achterbaks, dat de echo er alleen maar voor was om het geslacht te achterhalren. Ze vindt, dat BB niet alleen maar met haar levenb speelt, maar ooik met die van de kleine. (Ik denbk, dat ze hiermee niet leven en dood bedoeld, maar haar bestaan.)
Rob: Ze hadden je meer in bescherming moeten nemen. DSat wis niet slimn.
Tanja: En dat na twee weken al. Indien ze het dan later doen dan is het niet zo lang.
Ze vraagt zich af, of de kijkcijfers misschien te laag zijn en dat daarom heelk Nedertland het moest weten.
Rob zegt, dat ze niet konbden weten, dat zij het niet wilde weten.
Tanj; Ze wisten hgetz dobdewrsgoed, dat ik het niet wilde en het mnooiste hebben ze nu van mij afgenomen.
Rob zegt, dat hij het erg waardeert hoe ze erover denkt en dat ze zo reageert. Ze hebben ertoch te luchtig over nagedacht.
Tanja meent, dat BB het echt expres en met een bedoeling heeft gedaan.
Ze wist niet eens, dat ze er geld en een daggeld voor zou krijgen. Dat hoordee ze pas een paar dagen voor het begin.
Rob: Als je zou kiezen om naar huis te gaan, zal niemand je tegen houden en je beslissing niet zou respecteren. Hijn raadt er echter aan om nog drie dagen te wachten en op e.o.a. manier haar wensen op papier te zetten, zodat er geen verdere verrassingen zullen zijn.
Rob stuurt voor de tweede jeer Dido weg, omdat hij alleen met Tanja verder wil praten.
Tanja heeft er echter geen lol meer inb en laat zich nog steeds niet overtuigen door een zeer aanhoudende (mijn respect) Rob.
Hij begrijpt, hoe zij zich voelt, omdat hij ook vader is geworden en niets wist.
Tanja wil niet eens meer iets wetren over de verloskamer en de babykamer. Het interesseert haar niet meer.
Rob vraagt, of er een babykamer is.
Tanja bevestigt dat, maar zegt, dat ze het nog niet heeft gezien.
Ze klinkt nu weer zeer overtuigd van zichzelf als ze zegt, dat BB achterbaks is en haar heeft belazerd met de echo.
Rob probeert het weer en Tanja zegt, dat ze dan wel verontschuldigingen van BB wil hebben en dan niet door de luidspreker.
Rob geeft haar ter overweging, dat niemanbd haar zal noimineren en dat ze het dus ver zal brengen. Ze kan van BB eissen, dat ze niet op rantsoen wordst gezet en zo.
Tanja vindt dit echter niet fair t.ov. de groep.
Rob zegt,m dat ze zich nu eventjes niet eenzaam moet voelen en alles op een rijtje moet zetten. Ze houzden allemaal van haar en Tanja zegt, dat ze ook vaan hun houdt.
Tanja: Ik ben er wel uit. Ik slaap hier nog een nachtje en dan is het gebeurd.
Rob:
Rob voelt aan, dat verder aandringen geen zin meer heeft. Hij wrijft haar over haar rug en geeft haar een zoen en vertrekt.
Het is nu 01.50 uur er wordt weer getoeterd en Dido zal het wel weer fantastrisch vinden al die fans, diue voorbijkomen.