quote:
Op maandag 12 september 2005 22:32 schreef phileine het volgende:Of dat verwendheid is of sociale onhandigheid, daar ben ik nog niet uit. Maar ondanks haar bijzondere positie, had ze zich wel meer betrokken kunnen tonen. Ze zondert zich af waar het maar kan.
Iemand die al een paar weken met dezelfde mensen in 1 huis zit en nog nooit aan haar medebewoners heeft gevraagd: 'hoe is het met je' of zoiets dergelijks (een teken van interesse in elk geval): dat schaar ik niet onder sociale onhandigheid, maar onder totale zelf-absorptie en desinteresse
![]()
----------------------
Wat voor hekel ik ook aan d'r heb, ik kan haar best wel wat mededogen geven hoor. Tanja komt er nu achter dat waar ze ook heen gaat, de problemen meegaan.
Ze kon niet goed meer voor zichzelf zorgen zei ze, de hond niet meer uitlaten, geen huishouden, geen boodschappen, geld voor de rekeningen had ze net, eten en drinken konden er feitelijk niet meer van af (haar woorden he). Een verblijf in het BB-huis, zoals haar moeder opperde, leek ineens een heel fijne optie.
Maar de problemen bleven daar ook niet uit. Tegen haar zin weet ze nu dat ze een dochter krijgt. Geen lief halfbloed Antilliaans knulletje dat op Shurendy lijkt. Shurendy, op wie ze toch verliefd was geworden, een niet bestaande relatie, maar een fling waarvan ze gehoopt had dat hij, nu hij haar de hele dag zou kunnen zien, wel naar haar zou toe komen snellen als het prins op het witte paard. Waarschijnlijk hoopte ze dat thuis in dr flatje ook al, maar het zit er niet in. Shurendy heeft wel wat druk van zijn moeder en zal onder haar aanvoering wel wat geld en aandacht besteden aan haar kind, maar niet meer zoveel aan Tanja.
Ze is bijna 8 maanden zwanger, beslist niet de makkelijkste tijd, haar lichaam wordt onhandig, ze slaapt slecht en feitelijk kan ze geen kant op. Niet naar huis, waar alle problemen net zo hard op haar liggen te wachten, waar haar moeder geen tijd heeft om voor haar te zorgen, waar Shurendy het liever met een ander doet. Daarom ligt ze te huilen op bed want..
Tanja komt er nu achter dat waar ze ook heen gaat, de problemen meegaan.
etc..
-----------------------
Niks nieuws onder de zon dit, maar wel oneindig verdrietig eigenlijk. Maar ik kan geen werkelijke sympathie opbrengen voor Tanja. En wel om het simpele feit dat er meer mensen in de wereld zijn die een slechte hand krijgen toebedeeld.
Toch weten hele hopen mensen wat van hun leven te maken en zetten op een positieve manier hun schouders eronder. Genoeg alleenstaande moeders die op hun eigen totaal onafhankelijke wijze en met de schouders eronder hun kinderen grootbrengen. Als ik me niet vergis posten ze zelfs in dit topic
Dat ze een project binnen een project is, staat buiten kijf. Maar dat neemt niet weg dat ze best kan interacteren met de groep. Ze is zwanger en verdrietig, maar niet invalide. Aan iemand vragen 'hoe gaat het' kost een mens niks, evenals een keer een kop koffie schenken of iemand anders eens laten praten.
---
sorry kon niet slapen vannacht