abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 oktober 2005 @ 10:59:27 #251
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_31832559
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:38 schreef Keijs het volgende:
..., en moet tot mijn schaamte erkennen dat ik "Stirb nicht vor mir" eigenlijk een heel mooi nummer vind al klinkt het absoluut niet Rammstein.
Dat wil bij mij voorlopig niet lukken. Misschien gedeeltelijk omdat ik Texas ook altijd al een flutbandje heb gevonden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_31832680
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:55 schreef Nies het volgende:

[..]

Ik hoop dat Mutter nooit meer geevenaard word. Het betekende destijds bijna het einde voor Rammstein.... nog zo'n crisis overleven ze denk ik niet. Ik heb liever iets mindere albums (vind persoonlijk Mutter erg sterk) dan helemaal geen albums.
Heb het idee dat Rich's soloproject nog wel eens erg als 'Mutter' zou kunnen gaan klinken...afwachten maar.
Je vind mutter persoonlijk erg sterk, maar je vind het ook het einde van rammstein, en je hebt liever mindere albums... Je lijkt wel een schizofreen man

Ik ben al lang blij dat ze niet zo'n dieptepunt als sehnsucht hebben afgelevert. Of hij beter of slechter is dan de voorgaande kan ik slecht beoordelen, wel is hij weinig vernieuwend Da's gelukkig rammstein-eigen (meestal).
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_31832756
Doodsaaie opvullers als dalai lama, los, keine lust of amour heb ik nog niet meteen kunnen ontdekken (alhoewel dat duet wel in de buurt komt)
  maandag 31 oktober 2005 @ 11:35:21 #254
103012 Nies
Die hekse
pi_31833371
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 11:04 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Je vind mutter persoonlijk erg sterk, maar je vind het ook het einde van rammstein, en je hebt liever mindere albums... Je lijkt wel een schizofreen man
Als begrijpend lezen niet je sterkste kant is hoef je iemand nog niet persoonlijk aan te vallen.
Dank.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_31836333
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 11:35 schreef Nies het volgende:

[..]

Als begrijpend lezen niet je sterkste kant is hoef je iemand nog niet persoonlijk aan te vallen.
Dank.
Leer eerst ns begrijpelijk schrijven. Dank.
  maandag 31 oktober 2005 @ 20:54:36 #256
103012 Nies
Die hekse
pi_31848669
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 13:46 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Leer eerst ns begrijpelijk schrijven. Dank.
Tieft een end op man!
Ga je inlezen of houdt je waffel.

Misschien dat je het zo snapt?
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_31848796
gewoon weer een goed album met tanzmetall
  maandag 31 oktober 2005 @ 21:18:28 #258
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_31849545
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:54 schreef Nies het volgende:

[..]

Tieft een end op man!

Nou ik lees en ik snap er nog niks van dus hij is niet de enige die het niet begrijpt.
  maandag 31 oktober 2005 @ 21:20:12 #259
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_31849604
Vrede op aarde

Ik vond Dalai Lama overigens een super nummer
  maandag 31 oktober 2005 @ 21:21:03 #260
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_31849639
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 21:20 schreef Silmarwen het volgende:
Vrede op aarde

Ik vond Dalai Lama overigens een super nummer
Ik ook! Baalde als een stekker dat ze die niet speelden op het concert .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 31 oktober 2005 @ 21:36:02 #261
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_31850119
Eigenlijk was het album "Herzeleid" gewoon gelijk al te goed...
[KNE]-Mod
pi_31850813
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:54 schreef Nies het volgende:

[..]

Tieft een end op man!

Ga vergrootglas en pincet zoeken voor dat kleine piemeltje van je, frust!
pi_31851516
Persoonlijk vind ik hem best wel tegenvallen.

De eerste albums waren heerlijk, aan Mutter moest ik destijds even wennen omdat er minder hard in gestampt werd en er wat nummers bijna gerecycelde oude nummers leken...

Reise Reise was meteen superrelaxed. Stem melodisch, muziek weer lekker stampwerk en vooral de stukken samples die eerst echt op de achtergrond zaten, zaten nu ook af en toe lekker op de voorgrond.

Rosenrot daarentegen vind ik qua zang niet zo super klinken. Ook klinken de gitaren een stuk scheller, terwijl de bas wel superlaag is maar niet goed doorkomt. (En ja, ook in m'n auto al gedraaid over een op metal afgestemd geluidssysteempje - 300 Watt 12" + aparte subwoofers...)
De bas is gewoon een constant gebrom, zonder duidelijke accenten...

1. Benzin - Supernummer. Niet super als je volume vol open draait, omdat het dan al snel één grote brij van lawaai kan worden. Maar voor op mp3-speler klinkt die goed en loopt lekker met ritme door.

2. Mann Gegen Mann - Uitzondering wat betreft de accenten van de bas. Klinkt lekker en hard door. Eén van de betere nummers van de cd (met uitzondering van de tekst...)

3. Rosenrot - ... Rammstein goes punk? Nog nooit zo'n simpel 3-akkoordennummertje gehoord met zo'n slechte tekst eroverheen... Na ongeveer 1 minuut begint het gewoon hard te vervelen...

4. Spring - Loopt leker door, maar mist iets... Als je er bewust naar gaat luisteren is het precies niet interessant, maar als ik hem onbewust aan hebt staan tijdens het autorijden betrap ik mezelf erop dat ik het één van lekkerste nummertjes vind als achtergrondmuziekje.

5. Wo Bist Du - Goede muziek, waardeloze tekst...

6. Stirbt nicht vor Mir - Zou een leuk nummer kunnen zijn, als ik me niet doodergerde aan de vrouw die precies niet zuiver ertussendoor lijkt te zingen.

7. Zerstören - Supernummer, op die homo die "Doch es darft mich nicht gehören" tussendoor zingt...

8. Hilf Mir - Eindelijk Rammstein zoals ik het gewend ben. Zang klinkt hier tenminste nog lekker rauw/agressief, wat op andere nummers beetje lijkt te missen. Ook geen overdreven vreemde effecten toegevoegd, maar lijkt gewoon precies bij elkaar te passen.

9. Te quiro puta - Super, dat Duitse accent in dat Spaans. Doet me teveel denken aan Supercow bij Cow and Chicken . Stampt wel lekker door. Op hoog volume klinken die trompetten alleen wat irritant en schetterend. Dat "Mas mas mas" had er wel uitgemogen wat mij betreft... Kan ook absuloot niet autorijden op dit nummer... Vol gas, en dan ineens stukje rijden als oud omaatje, dan weer vol gas... wordt d'r gek van... Wel lekker nummertje verder.

10. Feuer und Wasser - Eén van de hoogtepunten van de cd! Meer van dit!!!!

11. Ein Lied - Sommige metalbands kunnen perfecte ballads schrijven. Maar wat dit mag voorstellen???

---

En ja, ik heb alle cd's thuisliggen, vanaf de eerste CD die ik ergens in half jaren '90 kocht. Voor het eerst sinds tijden ben ik weer 's teleurgesteld in een Rammstein-cd
If you're not wiping out, you're not pushing your limits
  maandag 31 oktober 2005 @ 22:22:23 #264
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_31851799
Leuk idee om je mening per nummer te geven .

Ik aap je even na

1. Benzin. Inderdaad een heerlijk nummer! Rammstein zoals ik Rammstein ken!
2. Mann gegen Mann. Heeft vandaag de hele dag in m'n kop gezeten. Goed nummer.
3. Rosenrot. Ik vond het de 1e keer niks toen ik het hoorde, maar ga 'm steeds meer waarderen.
4. Spring. Wel áárdig, maar niet meer dan dat.
5. Wo Bist Du. Ik moest heel hard nadenken hoe dit nummer ook alweer ging. Lijkt me al duidelijk dus.
6. Stirb Nicht vor Mir. Het zou een leuk nummer zijn als het niet door Rammstein zou zijn gedaan. Dit is gewoon géén Rammstein!
7. Zerstören. Briljant. Lekker raggen, perfect .
8. Hilf Mir. Wel ok, maar ben er niet ondersteboven van.
9. Te Quiero Puta. Ontzettend leuk! Stukje met mas mas mas vind ik juist weer erg leuk, anders zou het nummer snel tegen gaan staan.
10. Feuer und Wasser. Ik klik 'm door. Ik vind het niks. Maar dan ook echt niks. Zeikt maar door, maar komt niet tot een explosie.
11. Ein Lied. Supermooie ballad. Ik word helemaal loom en relaxed als ik er naar luister. Vind 't de beste Rammstein-ballad so far
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 31 oktober 2005 @ 22:57:59 #265
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_31852987
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben echt de enige die tot dusver niet erg enthousiast is he?

Er stond een interview met ze in de OOR en daar stond "voor Rosenrot hebben we maar een paar nieuwe nummers hoeven te schrijven, namelijk o.a. Te Queiro Puta, Zerstören, Mann gegen Mann, enz". Het viel me op dat dat toch echt de betere nummers waren, dus ik kan me niet erg aan het idee van een "restjes-cd" onttrekken eerlijk gezegd.
Mmh, als ze nog meer restjes hebben liggen mogen ze die ook wel op een album zetten

EDIT: Even de zinsopbouw wat duidelijker gemaakt
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
  dinsdag 1 november 2005 @ 12:23:12 #266
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_31863355
Heb de hele cd gisteren voor het eerst gehoord en vind `m wel ok. Bij lange na niet zo goed als Mutter en Reise Reise. Lekkerste tracks tot dusver vind ik Benzin en Te Quiero Puta is erg cool
Misschien als ik `m wat vaker luister, dat ie beter wordt
  dinsdag 1 november 2005 @ 12:33:18 #267
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_31863629
Ik doe ook even mee

1. Benzin. Gewoon een goed Rammstein nummer.
2. Mann gegen Mann. Vind ik persoonlijk wat minder eigenlijk. Ik krijg er gewoon geen goed gevoel bij.
3. Rosenrot. Vind ik redelijk, maar kan beter, vooral omdat het de titelsong is als het ware.
4. Spring. Geweldig die tekst, de muziek in een woord fantastisch, Echt op en top Rammstein.
5. Wo Bist Du. Wel aardig
6. Stirb Nicht vor Mir. Ik vind het afschuwelijk. Er is niets Rammstein aan en niets Texas aan. Ik vind de tekst kut en ik vind de muziek kut.
7. Zerstören. Tof hard, lekker op de snelweg
8. Hilf Mir. Middelmatigjes
9. Te Quiero Puta. Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Het klinkt gewoon niet Spaans, maar Duits en dat maakt het een beetje raar. Dat wijf heeft een kut stem maar ik vind het beter klinken dan die van texas. Ik ben er nog niet over uit maar an sich wel leuk. Ik blijf alleen wel steeds in mijn hoofd "IK HEB ZERE VOETEN" zingen
10. Feuer und Wasser. Ik vind hem wel mooi maar wat XcUZ_Me zegt, er is geen vuurpijl.
11. Ein Lied. Mwah, ik vind het niet een van de sterkste ballads (doe mij maar Stein um Stein)

Ik vind het album lekker, maar moet hem nog wat vaker luisteren. Het zal niet mijn favo album worden, dat blijft Mutter gewoon
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:49:53 #268
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_31865637
Ik vind Stein um Stein niet echt een ballad eigenlijk... Dat nummer wordt op een gegeven moment nog best wel redelijk hard, iets wat ik niet bij een ballad vind passen.

Overigens is Stein um Stein wél een heel fijn nummer
pi_31898342
Opzich klinkt ie wel weer lekker maar zal nog ff de tijd moeten nemen om hem goed te beluisteren.

Volgend jaar komt er een nieuwe live cd uit en ook de dvd van afgelopen tour....De dvd zou eerst dit jaar nog komen maar die hebben ze verschoven ivm de cd. Kom maar op!!
bla bla bla......
  woensdag 2 november 2005 @ 21:02:15 #270
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_31909187
Op het eerste gehoor is het een hele degelijke Rammstein cd.
Over die bonus dvd ben ik minder te spreken, wat een brak camera werk en editing, zo kwam Rammstein deze tour echt niet over. Als dit de kwaliteit word van de voledige live dvd ben ik somber gestemd.
pi_31932167
Wel weer goeie teksten, zoals Spring en Hilf Mir.

Wie weet waar Stirb Nicht Vor Mir over gaat? Ik snap er geen hol van. Ze hebben een kind dat dood geboren is en daarom plegen ze samen zelfmoord? Of zoiets?
pi_32059055
Ik vind het nog niet echt je-dat ...

Maar goed, ik heb 'm dan ook pas 1.5 keer geluisterd.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_32072825
Morgen denk ik maar is even de CD/DVD halen bij de MediaMarkt voor 10 euro .
pi_32094191
Meestal heb ik 't niet zo op metal, maar Rammstein is wel cool
Vooral te quiero puta
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_32110648
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 18:22 schreef cultheld het volgende:

Vooral te quiero puta
Dat vind ik dus echt bagger. Als ze niet in het Duits zingen vind ik het echt drie keer niks.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_32114334
Dat ben ik helemaal met je eens, maar ik moet toch zeggen dat de muziek van te quiero puta op zich wel goed is...

Mijn lijstje dan maar:
1. Benzin. Net zoals iedereen hier vind ik hem geweldig Ik denk dat dit mijn favoriete nummer is van het album
2. Mann gegen Mann. Gaat wel lekker hard, op zich een leuk nummer..
3. Rosenrot. Leuk nummer, maar zoals Silmarwen al zegt had ik er iets meer van verwacht...het past niet helemaal in t rijtje van de andere titelsongs (Reise Reise had ook iets beter gekund denk ik).
4. Spring. Mooi nummer, leuke tekst; in één woord super!
5. Wo Bist Du. Ging op zich wel..
6. Stirb Nicht vor Mir. Zoals ik al zei: niet helemaal Duits, dat is jammer... Verder is het wel een leuk nummer wat betreft de muziek..
7. Zerstören. Heerlijk nummer dit, lekker hard op zijn Rammsteins..
8. Hilf Mir. Gewoon goed.
9. Te Quiero Puta. Ik moet ook erg wennen aan dit nummer; het is duidelijk niet mijn favoriet vanwege het Spaans, maar de muziek is best wel leuk...
10. Feuer und Wasser. Ik ben het met jullie eens dat er geen explosie komt, maar ik vind het toch een goed nummer...
11. Ein Lied. Goede tekst, muziek zou wat harder kunnen...

Al met al vond ik het wel een goed album (dat kan eigenlijk ook niet anders bij Rammstein), maar de eerste albums vind ik toch beter...
pi_32115760
quote:
Op woensdag 9 november 2005 10:39 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Dat vind ik dus echt bagger. Als ze niet in het Duits zingen vind ik het echt drie keer niks.
Ik vind die wijven ook erg irritant... zeker het zwakste nummer.
  woensdag 9 november 2005 @ 13:53:37 #278
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_32116411
Ik heb er zo'n pokke hekel aan als een band een nummer in twee verschillende talen maakt, het lijkt dan net of er twee bands los van elkaar totaal over iets anders zingen. Stirb nicht vor mir vind ik dan ook het walgelijkste nummer dat Rammstein ooit gemaakt heeft.
En verder vind ik Rosenrot een prima cd maar het heeft ook een aantal niemendalletjes die hem toch de minste in het oevre van Rammstein maken. Jammer maar eigenlijks is het toch een cd met wat minderwaardige Reise Reise leftovers, dus ik neem aan dat de volgende toch wel iets interessanter zal zijn.
pi_32117473
quote:
Stirb nicht vor mir vind ik dan ook het walgelijkste nummer dat Rammstein ooit gemaakt heeft.
Dan heb je ze nog nooit Pet Semetary live ten uitvoer horen brengen
Uiteraard in het Engels gezongen en tegelijkertijd was het ook behoorlijk vals...
pi_32122335
quote:
Op woensdag 9 november 2005 10:39 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Samen met "Spring" mijn favoriete nummer op die cd
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  woensdag 9 november 2005 @ 20:17:57 #281
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_32127025
quote:
Op woensdag 9 november 2005 14:32 schreef Mighty_Mouse het volgende:

[..]

Dan heb je ze nog nooit Pet Semetary live ten uitvoer horen brengen
Uiteraard in het Engels gezongen en tegelijkertijd was het ook behoorlijk vals...
Heb ik gehoord maar die reken ik niet als volwaardig Rammstein nummer omdat het een live cover was en dus niet op een studio album staat. En inderdaad Flake kan niet zingen
  woensdag 9 november 2005 @ 20:19:34 #282
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_32127084
Wat een kut album.

Ik wacht met smart op een vlotter nummer als Zwitter, Spieluhr, of raggen als Buck Dich.
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_32136274
Te Quiero Puta, zappen, weg met die meid, heel t album valt me ergens tegen.
te soft, of weer herhaling? ik weet t niet . beide denk ik, jammer,
de eerste 3 albums zijn nog t beste.
wat pieter_pontiac post,
Buck Dich. ... een van de mooiste nummers, .zouden ze nog op dit nivo terugkomen?
De drummer is echt geweldig, hij is goed bezig,
De vormgeving van de cd is ook echt mooi, wel ijs koud, en maar 3 nummers op de bonus cd,
wel ff lachen, bij Mein teil, mooi nummer , zingen die chinezen, of wat t ook zijn niet mee, ze verstaan er geen woord van,. dus ff stilte,
De Puta Madre
pi_32136358
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_32136439
lezen............wat is t probleem?
De Puta Madre
pi_32143077
quote:
Op woensdag 9 november 2005 13:31 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ik vind die wijven ook erg irritant... zeker het zwakste nummer.
De muziek van het nummer vind ik wel ok, alleen het gezang idd.
pi_32388872
Benzin!

Ik wil het album Rosenrot sehr gerne!
Ofzo
Billie Holiday is Lady Day!
  dinsdag 22 november 2005 @ 12:27:55 #288
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_32476762
Ik vind het wel een aardig album. Een beetje vreemd om zo snel na Reise Reise een nieuw album uit te brengen, maar ik had na Reise Reise (waar ik serieus geen kont aanvond) het ergste verwacht, en het valt me alleszins mee.
  woensdag 23 november 2005 @ 15:01:58 #289
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_32508381
Over 'Stirb nicht vor mir'
quote:
Flake revealed that there is an all-German version of "Stirb nicht vor mir" that Bobo sings and he would like to release it. He finds the version on the album embarrassing.
Ik ben het eens met de kritiek dat 2-talige nummers nergens over gaan. Ten eerste is de Engelse tekst totaal onsamenhangend, alsof er iedere regel een nieuwe losstaande zin wordt gezongen. En ten tweede haalt het de 'swung' uit het nummer door het geforceerde 'samenspel' van het Engels en Duits.
pi_32509303
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 00:06 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Benzin!

Ik wil het album Rosenrot sehr gerne!
Ofzo
Dan koop je 'm toch......
bla bla bla......
  zaterdag 10 december 2005 @ 18:51:03 #291
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_32975307
http://herzeleid.com/en/video

Rosenrot video voor de liefhebbers
  zaterdag 10 december 2005 @ 19:15:23 #292
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_32975831
Gezellige boel daar!
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
pi_32975958
Ik vind het een geweldig album!
pi_32976022
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 19:21 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik vind het een geweldig album!
  zaterdag 10 december 2005 @ 19:35:45 #295
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_32976258
he til met kort haar, das ook een eerste...

en idd, "erg gezellig"

denk niet dat ie erg snel op TMF/MTV komt...
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
pi_32984212
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 19:35 schreef CybPraetorian het volgende:
he til met kort haar, das ook een eerste...

en idd, "erg gezellig"

denk niet dat ie erg snel op TMF/MTV komt...
wel een keer gezien, om half 10, in de ochtend.
Benzine. mooie clip, niet voor MTV fans, geen negertjes, geen goud .

mooi zo, houden we dit voor de fans.
De Puta Madre
  zondag 11 december 2005 @ 15:18:00 #297
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_32989483
Ik zag Benzin laatst gewoon ergens in de middag op TMF/MTV tussen alle negers en goud.
  zondag 11 december 2005 @ 20:50:02 #298
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_32997876
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:18 schreef Djaser het volgende:
Ik zag Benzin laatst gewoon ergens in de middag op TMF/MTV tussen alle negers en goud.
ja hij komt heel soms voorbij.

ik vind het eigenlijk qua animatie niet zo'n mooie clip, maar wel aardig.
[KNE]-Mod
  zondag 11 december 2005 @ 21:53:21 #299
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_32999731
Sowieso vind ik de laatste clips niet meer zo leuk, ik heb ze lieve a la Du Riechst so gut
  zondag 11 december 2005 @ 21:53:33 #300
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_32999738
volmaak post
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')