abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 september 2005 @ 13:20:49 #1
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_30351849
Hoi iedereen,

Ik ben net naar de dokter toe gegaan voor chronisch slaap problemen - ik kan moelijk in slaap vallen, en ik als ik in slaap ben gevallen blijf ik moeilijk in slaap. En, dit gebeurd al zeker 4 jaar.

Ik drink geen koffie, heel weining thee, vrijwel geen cola; ik eet ook bijnal geen chocola meer. Verder doe ik veel om mijn energie kwijt te raken tijdens de dag, en toch lukt het mij niet om in slaap te vallen.

Om mijn ritme terug te zetten ben ik Temazepam 20mg voorgeschreven. Maar, ik weet nog niet of ik het zal nemen.

Wat zijn jullie ervaringen ermee? (ik ben net aan mijn studie weer begonnen, dus ik heb er niet zoveel zin in om met de bijwerkingen te moeten vechten).

Dankje
....And just the scent of you is enough
(To make me sick)....
pi_30352009
Ik heb geen ervaring met dat soort shit , maar ik ben een tegenstander van dat soort spul

[ Bericht 50% gewijzigd door DarkElf op 07-09-2005 13:29:44 (doe eens normaal zeg) ]
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 7 september 2005 @ 13:28:14 #3
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_30352053
Haha, wat grappig. Rot op met je opmerking. Denk je dat ik het leuk vindt?

Ik ben er ook tegen. Maar, ik wil er alles aan doen om een keer fatsoenlijk te kunnen slapen.

NB. het is een dosis van een weekje... blijkbaar word je pas verslaafd na +1 maand.
(To make me sick)....
pi_30352192
misschien hoopt je arts dat je na een week hiermee slapen gewoon een keer vanzelf goed slaapt...

lang gebruik is idd absoluut geen aanrader zoals bekend is maar zo een weekje is echt geen probleem.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_30352244
Val je wel goed in slaap na het gebruik van bijvoorbeeld softdrugs? Vroeg het me af, geen aanrader ofzo
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_30352249
Ik heb dezelfde problemen.. Ik drink af en toe een heel sterk biertje waardoor ik erg slaperig wordt, en heel af en toe (als ik de volgende dag echt vroeg op moet en ver moet reizen) neem ik een Temazepam. Het werkt wel, maar je moet ze niet elke dag gebruiken.. Ik zou ze aan de kant leggen voor noodgevallen of iig maar 1 keer nemen om een keer bij te slapen en dan weer een paar dagen zonder proberen..
  woensdag 7 september 2005 @ 13:36:30 #7
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_30352324
quote:
Op woensdag 7 september 2005 13:34 schreef WeirdMicky het volgende:
Val je wel goed in slaap na het gebruik van bijvoorbeeld softdrugs? Vroeg het me af, geen aanrader ofzo
Ik gebruik geen soft drugs . Dus, of het werkt, dat weet ik niet.

En, alcohol maakt mij helemaal niet slaaperig.

Dank jullie wel voor jullie informatie tot nu toe . Ik denk dat ik toch zo naar de apotheek ga om ze te halen.
(To make me sick)....
pi_30352366
Nou, als ik een jointje rook val ik altijd in slaap als een blok. Niet dat ik chronische slaapproblemen heb alleen, maar daarom dacht ik eraan.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_30352558
Note dat als je knetterstoned naar bed gaat je niet echt uitrust en vrijwel net zo verrot wakker word als dat je ging slapen...

En het enige wat ik van temazepam weet is dat ze het in Trainspotting gebruiken als ze niet aan heroine kunnen komen...
  woensdag 7 september 2005 @ 13:49:21 #10
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_30352702
Misschien had je je dokter beter om Oxazepam kunnn vragen.
Dat is een rustgever die ook nog wel wil helpen bij het inslaap komen , maar wel een stuk lichter is dan Tenazepam.....

En anders heeft het Kruidvat hun huismerk natuurlijke slaappillen...misschien is dat wat....
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
  woensdag 7 september 2005 @ 13:49:45 #11
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_30352713
Zou 't alleen incidenteel gebruiken - ze zijn idd nogal verslavend. Verder schijnt de slaap niet zo verkwikkend te zijn (vergelijkbaar met slapen na alcohol), maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  woensdag 7 september 2005 @ 13:51:28 #12
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_30352752
Temazepam helpt best oke om in slaap te vallen en je ritme terug te krijgen. 1 weekje levert je echt geen verslaving op. Ik zou het wel de eerste dagen structureel innemen, zoals gezegd om je ritme terug te krijgen. Daarna kijken wanneer je het zelf echt nodig hebt. Zo werkte het bij mij iig, en binnen twee weken nam ik niks meer (had ze in beginsel wel om een andere ritme-verstoring nodig, maar het spul blijft hetzelfde werken) succes!
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
  woensdag 7 september 2005 @ 13:54:24 #13
129336 Cota
sluipmoordenaar
pi_30352831
Plonky,

Ik heb zelf, nog niet zo lang geleden, ook het probleem gehad dat ik niet goed kon slapen. Dat kwam omdat ik tijdens mijn depressie veel lag te malen s'nachts. Daarvoor heb ik in die tijd ook tamezepam 20 mg moeten slikken van mijn psychiater. Maar ik ondervond al snel de nadelen van deze medicijnen: nogal veel bijwerkingen en bovendien verslavend bij regelmatig gebruik.
Sinds 4 maanden ben ik overgestapt op seroquel 12.5 mg, in het begin werd ik er een beetje suf van, maar nu slaan ze erg goed aan en slaap ik als een roos
The world is a jungle, I'm your ambush
Push it hard to survive.........
  woensdag 7 september 2005 @ 13:56:40 #14
22578 lotje11
pi_30352878
Een anti-psychoticum als slaapmiddel? Ik zou kort de temazepam nemen, dat is er tenminste voor bedoeld....
pi_30353283
Ik heb zelf altijd een slaapprobleem in de zomer, en als het dan echt heel erg is neem ik thee met valleriaan erin (Goede nachtrust van zonnatura) hiervan kan je ook slaperig worden, alleen als je het lang gebruikt heb je meer nodig.. je kan het altijd proberen als je slaappillen eng vind.. en aangezien je al 4 jaar hier last van hebt ben ik bang dat het niet werkt..
  woensdag 7 september 2005 @ 14:20:11 #16
86921 DOGMAN
little teenage whore
pi_30353426
melatonine 2h voor het slapen gaan
bloemen, daar hou ik van!
  woensdag 7 september 2005 @ 14:21:43 #17
129336 Cota
sluipmoordenaar
pi_30353461
quote:
Op woensdag 7 september 2005 13:56 schreef lotje11 het volgende:
Een anti-psychoticum als slaapmiddel? Ik zou kort de temazepam nemen, dat is er tenminste voor bedoeld....
In lichte dosering kan het ook als inslaper fungeren.....
pi_30353666
Ik heb een slaapstoornis en slik daarvoor Loramet (lormetazepam, familie van het medicijn dat jou is voorgeschreven). Ik slik het alleen als slapen meerdere nachten achter elkaar écht niet gaat en maximaal 3 keer in de week. Dit om afhankelijkheid te voorkomen.
Verder maak ik gebruik van praktische slaaptips (op tijd in en uit bed, geen caffeïne voor het slapen gaan, iets ontspannends doen voor het naar bed gaan, even uit bed gaan als het slapen niet lukt etc etc).

Ik ben erg blij dat ik af en toe wél eens een keer goed kan slapen, ik heb dat echt nodig om goed te kunnen functioneren. En dat lukt op deze manier.

Sterkte!
#geen
  woensdag 7 september 2005 @ 14:30:57 #19
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_30353745
Prima spul hoor. Het werkt naar mijn idee niet verslavend oid. Het brengt je gewoon in slaap wanneer jij daar behoefte aan hebt. Je slaapt er alleen best wel diep van. Maar ik zie eigenlijk geen reden om het niet te nemen...

Mijn ervaring was dat je een half uurtje nadat je hem had ingenomen echt helemaal slap werd en meteen in slaap viel. Het werkte heel rap. Daar moet je ook rekening mee houden...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_30353794
quote:
Op woensdag 7 september 2005 13:54 schreef Cota het volgende:
Plonky,

Ik heb zelf, nog niet zo lang geleden, ook het probleem gehad dat ik niet goed kon slapen. Dat kwam omdat ik tijdens mijn depressie veel lag te malen s'nachts. Daarvoor heb ik in die tijd ook tamezepam 20 mg moeten slikken van mijn psychiater. Maar ik ondervond al snel de nadelen van deze medicijnen: nogal veel bijwerkingen en bovendien verslavend bij regelmatig gebruik.
Sinds 4 maanden ben ik overgestapt op seroquel 12.5 mg, in het begin werd ik er een beetje suf van, maar nu slaan ze erg goed aan en slaap ik als een roos
Ik heb ook ooit een tijd Seroquel geslikt en je slaapt er geweldig lekker op!!! Beter als op een slaapmiddel nog.
#geen
  woensdag 7 september 2005 @ 14:34:12 #21
22578 lotje11
pi_30353842
quote:
Op woensdag 7 september 2005 14:21 schreef Cota het volgende:

[..]

In lichte dosering kan het ook als inslaper fungeren.....
Ja, misschien wel, al dacht ik dat dat alleen in het begin werkte omdat het officeel een bijwerking is, oke, maar het is geen eerste keus middel.
  Moderator / Miss SHO woensdag 7 september 2005 @ 14:38:12 #22
22592 crew  Ole
pi_30353960
Mijn arts raadde me aan een tijdstip met mezelf af te spreken: als ik op dat tijdstip nog niet slaap neem ik een pilletje. (ik heb trouwens alprazolam, is dacht ik ook minder sterk).

Alleen die afpraak met mezelf geeft soms alweer genoeg rust en dan heb ik niet eens een pilletje nodig. En anders: daar zijn ze voor. Ik ben ook nooit zo voor pillen geweest, maar niet of slecht slapen is voor mij ook een ramp.

succes!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  woensdag 7 september 2005 @ 14:39:01 #23
129336 Cota
sluipmoordenaar
pi_30353988
quote:
Op woensdag 7 september 2005 14:34 schreef lotje11 het volgende:

[..]

Ja, misschien wel, al dacht ik dat dat alleen in het begin werkte omdat het officeel een bijwerking is, oke, maar het is geen eerste keus middel.
Ja, maar het helpt mij nu wel en volgens de psychiater kan het geen kwaad verder
  woensdag 7 september 2005 @ 14:41:58 #24
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_30354074
Ik vind het kutspul en ging er zelfs slechter door slapen en sowieso niet beter.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  woensdag 7 september 2005 @ 18:45:56 #25
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_30361346
Heel veel dank iedereen voor jullie antwoorden. Het is erg behulpzaam!

Ik ben de tabletten net gaan halen, en ik ben ze van plan morgen te nemen (vanavond ga ik drinken, en dat past niet bij elkaar!).
(To make me sick)....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')