abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30329537
Een vakantie in één dag, hoe doe je dat?

Paar spelregels:
- In één dag: 's morgens heen, 's avonds voor middernacht terug
- De bestemming is buiten Nederland
- De bestemming is wat origineler dan Antwerpen
- Er is wat cultureels te zien
- Het budget is beperkt: maximaal 100 euro

Wat zou jij aanraden?
  dinsdag 6 september 2005 @ 20:02:21 #2
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_30330711
Pak de ICE naar Keulen. Je bent er in 2 uurtjes va Utrecht en tis echt een leuke stad!!!!! Zeker met mooi weer is het heerlijk om een beetje langs de Rijn te slenteren, gezellig terasje te pakken of een beetje te shoppen. En ze hebben er de Dom. Als je het station uitkomt loop je er recht tegenaan!!! Best leuk om heen te gaan en niet duur.
No Worries Mate!!!
pi_30332873
Köln is K_man onlangs nog geweest.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_30333503
Parijs zal wel niet origineel genoeg zijn :w
pi_30333574
Rio de Janeiro
zonnig Brasil
pi_30333630
Keulen is inderdaad wel een leuke plaats.
ben er een paar jaar geleden met school geweest.
pi_30333669
De Ardennen, Monschau, Luxenburg.
Moet kunnen voor die prijs.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_30333712
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 21:19 schreef qwerty_x het volgende:
Rio de Janeiro
Wat begrijp je niet aan de 1e spelregel?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_30333717
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 21:17 schreef amr_diab het volgende:
Parijs zal wel niet origineel genoeg zijn :w
En nauwelijks op één dag te doen. Geldt ook voor Luxemburg.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2005 21:23:12 ]
pi_30333746
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 21:22 schreef k_man het volgende:

[..]

En nauwelijks op één dag te doen.
Is wel te doen, je bent namelijk zo uitgekeken in Parijs.
  dinsdag 6 september 2005 @ 21:24:55 #11
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_30333806
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 21:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan de 1e spelregel?
da's makkelijk te doen
zonnig Brasil
pi_30333832
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 21:24 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

da's makkelijk te doen
Roei jij zo snel dan?
  dinsdag 6 september 2005 @ 21:29:25 #13
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_30333952
Edinburgh dan ?
(al is dat heel wat harder roeien geblazen ...)
zonnig Brasil
pi_30333970
Als je wind mee hebt dan is heen wel te doen.
pi_30334070
Parijs is best op één dag te doen. Als je slim plant, ben je gedurende 7 uur in Parijs.
pi_30334680
* pakt de map met dagexcursies erbij:

Duisburg / Oberhausen / Essen / Wuppertal / Dusseldorf /
Ga naar Venlo (nu voor 10 euro een dagretour bij Kruidvat), koop daar uit de VRR kaartautomaat een kaartje tarifstufe C of een SchönerTagTicket NRW, afhankelijk van op welke dag je reist en met hoeveel personen, daarmee kun je onbeperkt door heel de Ruhr reizen met al het OV excl IC en ICE (ca 20 euro voor het gebied Dusseldorf-Hagen-Dortmund-Oberhausen).

Goed te combineren zijn Oberhausen ( CentrO, Gasometer en een arbeidersdorpje nabij) e Duisburg (Innenhafen en Landschaftspark Duisburg Nord) In de Innenhafen kun je goed dineren, ca 20 euro, bij CentrO 'in stijl' lunchen voor 10 euro.

Houdt je aan het eind van de dag nog 20 euro over ook

Anders is er bijvoorbeeld nog Essen, Zeche Zollverein te combineren met de villa van de familie Thyssen en het centrum van Essen en/of Dortmund.

Dortmund los kan ook, ga dan naar Zeche Minister Stein, het Maximilianpark of het Hansapark. Het centrum is ook wel aardig met een nooit gebruikt metrostation

Dan hebben we nog Dusseldorf. Interessante architectuur in de Medienhafen. Eventueel combineren met architectuur uit 1890: de Wuppertaler Schwebebahn. En ik zag net ook foto's van een park in Neuss, waar ik nog niet geweest ben met allemaal beelden en een kunstmuseum.

Ook allemaal mooie industriële locaties overigens voor de FOT'ers...
pi_30335165
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 21:48 schreef DutchTrain het volgende:
...

Ga naar Venlo (nu voor 10 euro een dagretour bij Kruidvat)

...
Bedankt voor de tip! Limburg, here I come
(en die bestemming voldoet niet aan de eisen van TS, oké)
pi_30335359
Oei, dat zijn veel tips DT.
pi_30335551
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 22:05 schreef k_man het volgende:
Oei, dat zijn veel tips DT.
Dat komt voort uit het jarenlang dagexcursies organiseren voor de universiteit, het bedrijfsuitje, de studievereniging, kerstshoppenden vrienden, aandachtbehoevende vriendinnen, te bezoeken buitenlandse contacten en OV-jaarkaart verveeldagen. En toevallig kwam ik iedere keer uit in het Ruhrgebied, het is buitenland, het is groot en veelzijdig, het is voor velen niet wat je ervan verwacht en je kan er in één dag naar toe en terug

En uiteraard ben ik in te huren als reisbegeleider, doorgaans is de fee 1 Hefeweizen en een Currywurst
pi_30335649
Verkapte pats-hier-met-je-boeiende-leven-buiten-Fok-post.
pi_30335757
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 22:13 schreef k_man het volgende:
Verkapte pats-hier-met-je-boeiende-leven-buiten-Fok-post.
Vroegâh....
pi_30339789
Ik heb bij een zekere low cost airline gewerkt, en 1 van de perks was een retourtje anywhere in europe voor 30 euro incl. taxes enzo.
Daar heb ik dus ook vaak gebruik van gemaakt.. dagje Ibiza, dagje Madrid, Malaga, Rome, Geneve, Edinburgh, Belfast, Parijs..
Maar dit geldt zeker niet?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_30339985
Perks?
pi_30340099
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 23:59 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik heb bij een zekere low cost airline gewerkt, en 1 van de perks was een retourtje anywhere in europe voor 30 euro incl. taxes enzo.
Daar heb ik dus ook vaak gebruik van gemaakt.. dagje Ibiza, dagje Madrid, Malaga, Rome, Geneve, Edinburgh, Belfast, Parijs..
Maar dit geldt zeker niet?
De enige low cost airline waarmee dat kan is bmibaby naar Birmingham of Nottingham en evt air berlin of transavia naar berlijn (allen rond 70 euro minimumtarief incl)
Alle andere low cost airlines hebben slechts 1 vlucht op een dag en vliegen direct na aankomst al weer terug, waardoor je niets van de stad kan zien
  woensdag 7 september 2005 @ 00:24:32 #25
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_30340603
Ook een leuke destinatie is natuurlijk Leuven. Zeer mooie Belgische stad met een leuk centrum. Gezien de aanwezigheid van een Universiteit is er veel te zien en doen. Er zijn ook leuke musea voor als je dat graag ziet. De reistijd zal wel tegenvallen en ik denk dat vervoer ook best hoog zal zijn voor iets zo dichtbij. In België zelf raak je 7 euro armer ofzo, dat is de prijs van twee enkeltjes tussen Leuven en Mechelen, waar je over moet stappen. En dan moet je dus nog een treinticket versieren naar Mechelen vanuit Nederland en die treinrit is waarschijnlijk lang en duur.
pi_30344334
Wat leuk is nu bij ryanair 'gratis' tickets

Een leuke trip bijvoorbeeld: Milaan, vanaf Eindhoven.

Web fare: 0.01 EUR - do, 03 nov 05 - Vlucht 4536
12:20 Vertrek Eindhoven (EIN)
13:55 Aankomst Milan Bergamo (BGY)

Web fare 0.01 EUR - vr, 04 nov 05 - Vlucht 4535
10:20 Vertrek Milan Bergamo (BGY)
11:55 Aankomst Eindhoven (EIN)

Heenreis (Web fare) 1 Ticket(s) op 0.01 EUR Belastingen, toeslagen en boetes 25.90 EUR
Terugreis (Web fare) 1 Ticket(s) op 0.01 EUR Belastingen, toeslagen en boetes details 15.87 EUR
Totaalkosten vlucht: 41.79 EUR

niet geheel volgens de regels, maar leuk om een middag rond te lopen en wat te eten en dan lekker stappen ofzo

Ohja, vanaf eindhoven ook naar: dublin, pisa, barcelona, londen en rome.
  woensdag 7 september 2005 @ 10:28:32 #27
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30346316
quote:
Op woensdag 7 september 2005 08:56 schreef okkith het volgende:
Heenreis (Web fare) 1 Ticket(s) op 0.01 EUR Belastingen, toeslagen en boetes 25.90 EUR
Terugreis (Web fare) 1 Ticket(s) op 0.01 EUR Belastingen, toeslagen en boetes details 15.87 EUR
Eh... Die calculeer je vast in ofzo?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_30346918
quote:
Op woensdag 7 september 2005 08:56 schreef okkith het volgende:
Wat leuk is nu bij ryanair 'gratis' tickets

Totaalkosten vlucht: 41.79 EUR

Ohja, vanaf eindhoven ook naar: dublin, pisa, barcelona, londen en rome.
Je vergeet de 6,50 euro creditcardkosten en de 13 euro busretour van Bergamo naar Milaan. Hotel is niet nodig voor dit wel erg korte verblijf.
pi_30348404
quote:
Op woensdag 7 september 2005 00:08 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

De enige low cost airline waarmee dat kan is bmibaby naar Birmingham of Nottingham en evt air berlin of transavia naar berlijn (allen rond 70 euro minimumtarief incl)
Alle andere low cost airlines hebben slechts 1 vlucht op een dag en vliegen direct na aankomst al weer terug, waardoor je niets van de stad kan zien
't Was niet vanuit Amsterdam, maar vanuit Luton, UK
Van daaruit was het erg easy *kuch* om veel plaatsen in 1 dag te zien/bezoeken.

@ k_man : perks = leuke extraatjes
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 7 september 2005 @ 11:45:24 #30
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_30348867
Brussel! Vanuit Amsterdam met de gewone IC (dus niet Thalys!) met een 'super dagretour' voor een euro of 30 retour. Enige voorwaarde: de reis dient na 9:00 uur te geschieden, dus als je de trein van 9:23 uur naar Brussel neemt, ben je om 12:10 uur op Brussel Centraal. De laatste trein vanaf daar vertrekt weer om 22:50 uur, dus ruim de tijd om een hele dag door Brussel te slenteren
En ja, Brussel is wat aan de grote kant voor één dag, maar ik denk dat je best een eind kunt komen. Én het is een leuke stad .
  woensdag 7 september 2005 @ 17:46:13 #31
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_30359683
quote:
Op woensdag 7 september 2005 00:24 schreef Zzyzx het volgende:
Ook een leuke destinatie is natuurlijk Leuven. Zeer mooie Belgische stad met een leuk centrum. Gezien de aanwezigheid van een Universiteit is er veel te zien en doen. Er zijn ook leuke musea voor als je dat graag ziet. De reistijd zal wel tegenvallen en ik denk dat vervoer ook best hoog zal zijn voor iets zo dichtbij. In België zelf raak je 7 euro armer ofzo, dat is de prijs van twee enkeltjes tussen Leuven en Mechelen, waar je over moet stappen. En dan moet je dus nog een treinticket versieren naar Mechelen vanuit Nederland en die treinrit is waarschijnlijk lang en duur.
Leuven is inderdaad een hele leuke stad! Ik heb een vriendin gehad die daar studeerde, maar wat ik me vooral herinner is de enorme bar buiten op het perron, waar iedereen die de trein uit kwam eerst een Stella dronk voor ze naar huis gingen.
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_30378152
quote:
Op woensdag 7 september 2005 10:28 schreef Hik het volgende:

[..]

Eh... Die calculeer je vast in ofzo?
hehe ik paste het ook maar van de zijde
quote:
Op woensdag 7 september 2005 10:50 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Je vergeet de 6,50 euro creditcardkosten en de 13 euro busretour van Bergamo naar Milaan. Hotel is niet nodig voor dit wel erg korte verblijf.
Je kan ook in bergamo blijven
  donderdag 8 september 2005 @ 08:48:48 #33
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_30378211
Ik heb vanaf morgen 2 weken vrij en wil ook iets doen in die dagen (tvp dus)
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_30393744
Gooi je tank vol benzine en ga 's ochtends shoppen in Brugge/Gent/Antwerpen. Als je uitgeshopt bent rij je door naar de Belgische kust voor bijvoorbeeld een bezoek aan Sea Life, zandsculpturenfestival in Blankenbergen of een van de vele andere dingen die in de buurt te doen zijn. Sluit de dag af met een zonsondergang aan het strand.

En voila: shoppen, cultuur en strandvakantie in één dag.
  vrijdag 9 september 2005 @ 00:37:14 #35
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_30407077
In januari van dit jaar ben ik naar Milaan gegaan voor 1 dag.

6u vertrokken naar Brussel met de auto
9:30 vertrek vliegtuig Ryan Air Charleroi -> Milaan Bergamo

20:00 vertrek Milaan -> Charleroi

Waren voor middernacht thuis geweest (als we niet Antwerpen in waren gedoken om te stappen)

Kosten:

Vliegtuig +/- 50pp
Auto +/- 10pp
parkeren 5pp
Bus italie 13.50pp

Uitgave daar even gelaten voor wat ze zijn
pi_30411530
Als je wat wil relaxen kan ik je Vianden in Luxemburg ook wel aanraden. Kun je in 3,5 uur heenrijden, beetje rondkijken (Mooie omgeving!) en savonds weer terug...

@richi_Rich ...zo'n dagje milaan is wel geinig trouwens...:D
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:39:38 #37
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_30431332
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 08:50 schreef Dynia het volgende:
@richi_Rich ...zo'n dagje milaan is wel geinig trouwens...:D
Is het ook, gewoon de site van Ryan Air in de gaten houden, binnenkort Dublin
  zaterdag 10 september 2005 @ 10:53:44 #38
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_30446807
quote:
Op donderdag 8 september 2005 18:18 schreef KarinBee het volgende:
Gooi je tank vol benzine en
Je tank vol benzine gooien en er vervolgens mee naar Belgie rijden lijkt me ietwat stom
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_30446905
Luxenburg?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zaterdag 10 september 2005 @ 11:36:52 #40
78918 SeLang
Black swans matter
pi_30448028
Fietsen in de Ardennen natuurlijk

En de Mosel vallei in Duitsland is ook leuk. Kun je makkelijk s'morgens naartoe rijden en dan het hele dal doorrijden, af en toe wat rondwandelen in een van de vele leuke plaatsjes, wijn proeven , en je kunt daar ook nog mooi wandelen door wijnvelden etc. S'avonds weer terug.
Ik heb dit vaak gedaan als dagtocht vanuit Nederland.

[ Bericht 14% gewijzigd door SeLang op 11-09-2005 03:14:54 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_30464313
Je kunt nu met Air Berlin, vanaf Amsterdam naar Berlijn, vertrek Amsterdam om 08:25 aankomst 09:40 en terugweg 15:35 aankomst 16:40... goed het is wat kort, maar voor 58 Euro is dat niet veel.....
En het vervoer van Berlijn Tegel naar Berlijn centraal valt ook wel mee!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_30465009
London, 's ochtends heen met een budgetmaarschappijtje, kan je om een uurtje of half 11 in london centrum zijn en ergens rond 7 uur vlieg je weer terug. Afhankelijk van hoe goedkoop je een ticket kan scoren moet het voor 100 euro te doen zijn. Hetzelfde is overigens ook prima mogelijk met Milaan, Dublin of Kopenhagen en volgens mij moet ook Barcelona mogelijk zijn al heb ik dat zelf nog nooit in 1 dag gedaan.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_31296146
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:30 schreef k_man het volgende:
Een vakantie in één dag, hoe doe je dat?

Paar spelregels:
- In één dag: 's morgens heen, 's avonds voor middernacht terug
- De bestemming is buiten Nederland
- De bestemming is wat origineler dan Antwerpen
- Er is wat cultureels te zien
- Het budget is beperkt: maximaal 100 euro

Wat zou jij aanraden?
Vandaag heb ik aan alle voorwaarden voldaan.

's Ochtends om 07.54 uur de trein genomen en vervolgens om 10.10 in Osnabrück. Daar het stadje bekeken (viel trouwens tegen) en het Felix Nussbaum Museum bezocht. Dat laatste is wel erg mooi. En al met al precies 76 euro uitgegeven: 54, 60 voor de trein, 5,00 aan entree en 16,40 aan eten en drinken. Daar komen dan nog wel de foto's bij.
pi_31417263
Monschau (al genoemd) is perfect voor een dagtripje: mooi stadje met vakwerkhuisjes in de Eifel, 50km van Maastricht.

Ik ga elk jaar een dag op wintersport, kan ook zeker voor minder dan 100 Euro. Winterberg/Sauerland, Een echt skigebied in vergelijking tot die duffe indoorhallen, met ongeveer 15 op elkaar aangesloten liften. Ongeveer 250km vanaf Venlo en er ligt elk jaar ongeveer 2,5 maanden sneeuw. (oeps, deze is niet echt cultureel, )
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_31419230
Wintersport is stom.
pi_31420182
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 21:13 schreef LordLynx het volgende:
London, 's ochtends heen met een budgetmaarschappijtje, kan je om een uurtje of half 11 in london centrum zijn en ergens rond 7 uur vlieg je weer terug. Afhankelijk van hoe goedkoop je een ticket kan scoren moet het voor 100 euro te doen zijn.
Inderdaad wel goed te doen. Paar jaar geleden ook gedaan. Ik was wel iets meer dan 100 euro kwijt voor het ticket.
pi_31422959
ik heb zojuist 2 retourtjes milaan geboekt...vanaf brussel...voor maar 68 euri, incl CCkosten

edit:
hoe lang duurt en hoeveel kost de transfer naar en van milaan?
pi_31423203
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 22:40 schreef erik-de-perik het volgende:
ik heb zojuist 2 retourtjes milaan geboekt...vanaf brussel...voor maar 68 euri, incl CCkosten

edit:
hoe lang duurt en hoeveel kost de transfer naar en van milaan?
Okeej. Op dezelfde dag heen en terug? En hoelang ben je dan daar?
pi_31423634
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 22:48 schreef k_man het volgende:

[..]

Okeej. Op dezelfde dag heen en terug? En hoelang ben je dan daar?
we komen om 8.05u aan, en vertrekken om 20.20u

ik heb al gezien dat een transfer een uur duurt. De eerste bus gaat om 10 uur, dus om 11 uur in het centrum. de laatste bus gaat om 19uur
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 00:57:06 #50
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_31426923
klopt, duurt een uur en kost ¤13.50 (retour)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')