abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30333445
Bij sommige universiteiten heb je geen minors. Ook hebben veel opleidingen aparte doch overlappende vakken die je helaas wel moet laten goedkeuren.
pi_30333513
Volgens mij mag dat gerust. Ik ben nu ook bezig om 1 master en 1 bachelor te gaan halen met Fiscaal Recht en Nederlands Recht. Nederlands Recht en Internationaal Recht schijnt nog meer te overlappen. Fiscale Economie en Fiscaal Recht komen ook voor een goed stuk met elkaar overeen.
  dinsdag 6 september 2005 @ 23:10:35 #28
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_30337848
Was er niet een student in tilburg die enige jaren geleden 7 masters had gehaald in recht ?

Zogenoemd een gewone jongen die gewoon uitging, sportte en werkte, opmerkelijk.
if you assume nothing you assume you know everything
pi_30338075
7 masters in recht lijkt me sterk, volgens mij biedt Tilburg niet eens 7 verschillende masters in recht.

We hebben wel een gewone docent met iets van 6 opleidingen aan de universiteit. Die heeft ook allerlei overlappende dingen gedaan.
pi_30338179
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:45 schreef Underdoggy het volgende:
Je kan echt geen sociaal leven gehad hebben als je 7 jaar zonder studievertraging bezig bent geweest.

Sommige mensen niet
pi_30338351
Waarom niet?
Vooral mensen met een fotografisch geheugen gemakkelijk wel.
pi_30359908
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 23:21 schreef Sessy het volgende:
Waarom niet?
Vooral mensen met een fotografisch geheugen gemakkelijk wel.
Fotografisch geheugen? Wil je foto's maken van je boeken of zo?!
pi_30363246
Nee maar gewoon... Ik kan vooral als er grafieken of zo in een boek staan dat op examen zo terughalen, en ik heb dan nog niet eens een fotografisch geheugen. We hadden een meisje op het gymnasium in de klas die wel een echt fotografisch geheugen had. Die leerde nooit voor iets en had altijd 9ens, die keek alleen af en toe de boeken door voor een examen.
pi_30368097
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:42 schreef Sessy het volgende:
Nee maar gewoon... Ik kan vooral als er grafieken of zo in een boek staan dat op examen zo terughalen, en ik heb dan nog niet eens een fotografisch geheugen. We hadden een meisje op het gymnasium in de klas die wel een echt fotografisch geheugen had. Die leerde nooit voor iets en had altijd 9ens, die keek alleen af en toe de boeken door voor een examen.
Dus op je proefwerk kreeg je lettelijk alle opgaven zoals uit het boek of kwam er ook nog begrijpend vermogen aan te pas? Ik bedoel, ik kan ook wel wat chinese karakters uit mijn hoofd leren maar dat wil nog niet zeggen dat ik ook daadwerkelijk begrijp wat ze betekenen.

Net als die tv-reclame voor snellezen, ging die kwibus allemaal hele dikke ingewikkelde boeken lezen in het tijdsbestek van enkele minuten en daarna kreeg 'ie een overhoring van de presentator. Hij had overal moeiteloos de essentie uitgehaald waar het literatuur betrof en de lastige wiskundeopgaven waren kinderspel voor 'm. Zelfde verhaal, je hebt de bladzijden wel voorbij zien komen maar begrijpen is een tweede.
Let's play some tetris, motherfucker.
pi_30369999
Examen Op de universiteit doen we niet aan proefwerken.
De examencasus kwam grotendeels overeen met een casus die we in de werkcolleges hadden behandeld. Hij was uitgebreid met overbodige informatie en materiaal uit een ander werkcollege, maar de essentie was bewaard gebleven. Bij Economie, Recht en Management vroegen ze je om de goede letters op de goede plaats in te vullen in de grafiek.
pi_30370190
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:18 schreef Sessy het volgende:
Examen Op de universiteit doen we niet aan proefwerken.
De examencasus kwam grotendeels overeen met een casus die we in de werkcolleges hadden behandeld. Hij was uitgebreid met overbodige informatie en materiaal uit een ander werkcollege, maar de essentie was bewaard gebleven. Bij Economie, Recht en Management vroegen ze je om de goede letters op de goede plaats in te vullen in de grafiek.
Ik weet het, heb er ook mijn deel van gehad Maar ik dacht dus dat je het over dat meisje op het Gymnasium had, uni had je nog niet genoemd.
pi_30370893
Ja op 't gymnasium, wat vragen ze daar? Weet je zelf toch vast ook wel. Vul de goede naamvallen in of vertaal deze zinnen in het Frans/Engels/Latijn/Duits of zo. Als je dan de woordenlijsten en naamvallenlijsten voor je ogen kunt halen is dat wel erg makkelijk.
Allerlei vakken zoals geschiedenis en ANW en zo stelden ook nooit wat voor. Okay dan had je Natuurkunde en Wiskunde en Scheikunde en Biologie, maar dat waren ook precies zulke sommetjes als je in de les had gehad.

Er wordt maar weinig hersenactiviteit vereist hoor in het Nederlandse onderwijssysteem.
pi_30371760
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:38 schreef Sessy het volgende:
Ja op 't gymnasium, wat vragen ze daar? Weet je zelf toch vast ook wel. Vul de goede naamvallen in of vertaal deze zinnen in het Frans/Engels/Latijn/Duits of zo. Als je dan de woordenlijsten en naamvallenlijsten voor je ogen kunt halen is dat wel erg makkelijk.
Allerlei vakken zoals geschiedenis en ANW en zo stelden ook nooit wat voor. Okay dan had je Natuurkunde en Wiskunde en Scheikunde en Biologie, maar dat waren ook precies zulke sommetjes als je in de les had gehad.

Er wordt maar weinig hersenactiviteit vereist hoor in het Nederlandse onderwijssysteem.
Tja, ik heb vwo gedaan, oude systeem. Misschien dat dat het verschil maakt. Wij kregen echt wel andere opgaven dan die in 't boek stonden in elk geval.
pi_30372546
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 16:43 schreef McCarthy het volgende:

8< knipperdeknip blaatverhaal >8
Riiight, dit gaat dus echt nergens over. Ga gewoon een studie doen die je leuk vind, niet om te patsen met zoveel mogelijk bacheloropleidingen

Ik heb mijn handen vol aan Informatica anders en een opleiding TW naast je informatica studie dream on, ik heb wel betere dingen te doen
&lt;i&gt;So many theories, so many prophecies,
but what we need is a change of ideas&lt;/i&gt;
pi_30406351
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:45 schreef Underdoggy het volgende:
Je kan echt geen sociaal leven gehad hebben als je 7 jaar zonder studievertraging bezig bent geweest.
de grootste bullshit die ik ooit gehoord heb. Met een beetje intelligentie kun je met gemak 90 ECTS in een jaar halen en daarnaast nog wat commissie- en bestuurswerk doen en gewoon uitgaan.

Enige wat je dan nodig hebt is motivatie, discipline en één of meerdere studies met weinig contacturen (en bij voorkeur dezelfde opleiding in deeltijd zodat je af en toe 's avonds eens een college kan volgen als het overdag toevallig botst met een ander vak. Bij studies met veel contacturen zal het overgens niet lukken.
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_30406598
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:57 schreef ArcticBlue het volgende:

[..]

Tja, ik heb vwo gedaan, oude systeem. Misschien dat dat het verschil maakt. Wij kregen echt wel andere opgaven dan die in 't boek stonden in elk geval.
Ik ben in 4 VWO ook van school gegaan en heb toen VWO oude stijl gedaan (staatsexamens, was het laatste jaar dat 't nog kon dus ik heb er haast achter moeten zetten). Oude stijl is inderdaad iets moeilijker/grondiger dan nieuwe stijl, vooral natuurkunde en dergelijks.
Maar goed het waren nog steeds gewoon de sommetjes die gewoon ergens in het boek stonden hoor, maar dan met andere getallen erin. Je krijgt echt niet iets wat je nog nooit hebt gehad hoor, je krijgt precies hetzelfde alleen dan in een vorm dat je 't niet meteen herkent om het moeilijker te maken dan het is. En bij de talen stonden alle woorden en naamvallen ofwel in het boek ofwel in een woordenboek waar je die erbij mocht houden.
pi_30407435
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 00:17 schreef Sessy het volgende:
Je krijgt echt niet iets wat je nog nooit hebt gehad hoor, je krijgt precies hetzelfde alleen dan in een vorm dat je 't niet meteen herkent om het moeilijker te maken dan het is.
Dat is waar, alleen zelfs dan nog moet je wel weten hoe je de formules toepast. Ik had altijd moeite met mijn natuurkunde huiswerk (en dan heb ik het niet eens over wiskunde B), waar ik zelfs met boek vaak niet uitkwam. Dat is wat ik bedoel, je kan wel alles voor je zien/hebben maar je hebt wel enige slimheid nodig om dat ook in resultaat om te kunnen zetten.
pi_30407512
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 00:52 schreef ArcticBlue het volgende:

[..]

Dat is waar, alleen zelfs dan nog moet je wel weten hoe je de formules toepast. Ik had altijd moeite met mijn natuurkunde huiswerk (en dan heb ik het niet eens over wiskunde B), waar ik zelfs met boek vaak niet uitkwam. Dat is wat ik bedoel, je kan wel alles voor je zien/hebben maar je hebt wel enige slimheid nodig om dat ook in resultaat om te kunnen zetten.
ook wel bekend als 'begrip'
Helaas zijn middelbare schoolvakken/ de meeste opleidingen te doen zonder
  vrijdag 9 september 2005 @ 00:57:25 #44
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_30407574
kan ik dan ook naar 5 banen gaan solliciteren
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? &gt;:)
pi_30407619
dat kun je ook zonder Bachelor-titel
  vrijdag 9 september 2005 @ 00:59:55 #46
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_30407637
je vergeet de " "
pi_30407751
heb werkelijk geen idee wat die smiley zou moeten uitdrukken
  vrijdag 9 september 2005 @ 02:38:25 #48
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_30409415
dan ben je behoorlijk traag van begrip
  vrijdag 9 september 2005 @ 10:09:32 #49
28317 aca
bzzz bzzz tjsoef
pi_30413236
Voor 7 jaar kan je ook 1 Bachelor + 2 of 3 Master doen.
  vrijdag 9 september 2005 @ 10:41:29 #50
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_30414064
Met een Bachelor-diploma kun je nog vrij weinig. Ik heb 'm inmiddels in mijn bezit, maar om nu meteen het bedrijfsleven in te stappen...No thanks. Beter kun je nog een paar Mastertjes erbij doen, dat staat veel beter op je CV.
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')