Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
In mijn stamkroeg. En anders ook wel via radio 3. Om er daarna achter te komen dat het betreffende nummer al 9 weken in de Outlaw 41 staat en al hard aan het zakken is.
Everything under the sun is in tune but the sun is eclipsed by the moon (Ik scrobbel ook audio)
Soms hoor ik eens wat leuks van vrienden (hoewel de meesten van hen mijn smaak niet kunnen bevatten), vaak ga ik downloaden als ik wat positiefs hoor over een band en het genre me wel aanstaat en zo af en toe hoor ik wat geniaals op een concert (zoals Live 8 en Live Aid ) waarna ik verder ga zoeken.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
Op woensdag 28 september 2005 11:34 schreef Knip het volgende: Timboektoe (strand Velzen Noord) draait regelmatig leuke nieuwe muziek.
ik neem aan dat je Velsen Noord bedoelt??
Engelse radio/hitlijsten zijn meestal wel een goede bron. Verder kom je in sommige voorprogramma's nog wel eens wat leuks tegen, en, verrassend genoeg, ook via onze duitse vrienden komt er genoeg de hit/tip-parade's binnen
voor wat oudere "nieuwe" ontdekkingen doen programma's als Kazaa het prima...effe kijken wat andere users nog meer hebben
Meestal circuleert muziek in onze vriendengroep, elke keer als iemand wat heeft wat we zeker weten goed zullen vinden neemt diegene het mee. Zo heb ik bijvoorbeeld laatst Nina Nikolina ontdekt
Verder is Audioscrobbler een goede bron voor het ontdekken van nieuwe muziek, en zelf ga ik regelmatig grabbelen in de Oost-Europa/Balkan rubriek in platenzaken.
Ook koop ik wel eens verzamelcd's als Buddha Bar, als ik iets hoor wat me erg bevalt (Nithin Sawhney bijv.) ga ik daarop verder zoeken.
As your attorney I advise you to rent a very fast car with no top.
Meestal via fora, muziekwebsites en best-off lijstjes (top 2000 van radio 2 bijvoorbeeld). Als ik dan een goed nummer van een bepaalde artiest heb, dan kijk ik op sites wat voor nummers/hits die artiest nog meer heeft (op www.allmusic.com, www.wikipedia.org of gewoon een verzamelalbum downloaden) en als die nummers ook bevallen dan ga ik me er nog verder in verdiepen en zelfs een album(s) kopen