Maar hoe zou je hier tot een tweepartijenstelsel kunnen komen dan? Door de rest te verbieden?quote:Op dinsdag 6 september 2005 21:52 schreef Sickie het volgende:
[..]
Klopt maar de praktijk komt er wel zo ongeveer op neer, zeker in de VS. Je krijgt dus wel een goed beeld van de pro's en con's.
Wat houdt dit in, ik heb geen idee.quote:
IMO = in my opinionquote:Op dinsdag 6 september 2005 21:55 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Wat houdt dit in, ik heb geen idee.
Nou als het zou gaan zoals Bos zou willen en er komt i.p.v. de PvdA, GL, D66 en mogelijkwijs de linkervleugel van de VVD en CDA (blijft gissen wat er in meegaat ofcoz) 1 brede zogenaamde volkspartij die ongeveer de helft van het aantal zetels kan verwachten dan zal er bij de politieke opponenten ook sprake zijn van fusering en samengang om tegenstand te kunnen bieden electoraal gezien.quote:Op dinsdag 6 september 2005 21:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Maar hoe zou je hier tot een tweepartijenstelsel kunnen komen dan? Door de rest te verbieden?
Zal hier op korte termijn ook niet gebeuren gezien de verscheidenheid van onze samenleving, maar het idee alleen al...quote:Op dinsdag 6 september 2005 21:55 schreef k_man het volgende:
Als we hier echt behoefte zouden hebben aan een tweepartijenstelsel, hadden we dat inmiddels wel gehad. Maar ja, zolang mensen op allerlei verschillende partijen blijven stemmen...
Maar ze hebben wel een districtenstelsel waar het hier om gaat, en daarbij zal een districtenstelsel vrijwel altijd leiden tot een tweepartijenstelsel.quote:Op dinsdag 6 september 2005 21:48 schreef k_man het volgende:
Volgens mij hebben Amerika noch Engeland formeel een twee-partijenstelsel.
Zolang zelfs SP, GL en PvdA niet willen samengaan (of zelfs maar een lijstverbinding) lijkt me dat niet heel waarschijnlijk..quote:Op dinsdag 6 september 2005 21:59 schreef Sickie het volgende:
[..]
Nou als het zou gaan zoals Bos zou willen en er komt i.p.v. de PvdA, GL, D66 en mogelijkwijs de linkervleugel van de VVD en CDA (blijft gissen wat er in meegaat ofcoz) 1 brede zogenaamde volkspartij die ongeveer de helft van het aantal zetels kan verwachten dan zal er bij de politieke opponenten ook sprake zijn van fusering en samengang om tegenstand te kunnen bieden electoraal gezien.
Zelfs bij een districtenstelsel zouden we waarschijnlijk nog drie partijen in de Tweede Kamer houden.quote:Op dinsdag 6 september 2005 22:01 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Maar ze hebben wel een districtenstelsel waar het hier om gaat, en daarbij zal een districtenstelsel vrijwel altijd leiden tot een tweepartijenstelsel.
Het zou ook een ontwikkeling zijn die decennia zou duren om tot een iets als een tweepartijenstelsel te leiden natuurlijk. Eerst ff aan elkanders kontje snuffelen, beetje samenwerken tot er na heel veel tijd structurele samenwerkingsverbanden bestaan en de eigen identiteit voldoende is geerodeerd is om in een mengelmoes te fuseren.quote:Op dinsdag 6 september 2005 22:01 schreef k_man het volgende:
[..]
Zolang zelfs SP, GL en PvdA niet willen samengaan (of zelfs maar een lijstverbinding) lijkt me dat niet heel waarschijnlijk..
Ja, volgens de huidige stemmen. Maar je vergeet wrs de tactische stemmen die meer gaan oplaaien dan ooit tevoren.quote:Op dinsdag 6 september 2005 22:03 schreef k_man het volgende:
[..]
Zelfs bij een districtenstelsel zouden we waarschijnlijk nog drie partijen in de Tweede Kamer houden.
Dat zou inderdaad best kunnen. Dan worden het er vier; inclusief de ChristenUnie.quote:Op dinsdag 6 september 2005 22:22 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ja, volgens de huidige stemmen. Maar je vergeet wrs de tactische stemmen die meer gaan oplaaien dan ooit tevoren.
ja allochtoon mag je niet meer zeggen tegenwoordig.quote:
Dat geldt voor alle buitelanders, maakt niet uit waar ze vandaan komen. Het zou ook moeten gelden voor die 'over the hill' homo's.quote:Op dinsdag 6 september 2005 23:47 schreef k_man het volgende:
En geldt dat beleid alle buitenlanders dan?
Ík heb wellicht iets gemist, maar wat voor homo's zijn dat?quote:Op dinsdag 6 september 2005 23:50 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat geldt voor alle buitelanders, maakt niet uit waar ze vandaan komen. Het zou ook moeten gelden voor die 'over the hill' homo's.
van die overdreven mensen, die mensen willen geaccepteerd worden, maar provoceren de hetero's. Ze hebben homofiele olympische spelen, coc, en een homofieleconsumentenbond. Een homo die geintegreerd is heb ik geen problemen mee.quote:Op dinsdag 6 september 2005 23:52 schreef k_man het volgende:
[..]
Ík heb wellicht iets gemist, maar wat voor homo's zijn dat?
Tenzij het een geïntegreerde homofiele buitenlander is natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 september 2005 23:54 schreef JohnDope het volgende:
[..]
van die overdreven mensen, die mensen willen geaccepteerd worden, maar provoceren de hetero's. Ze hebben homofiele olympische spelen, coc, en een homofieleconsumentenbond. Een homo die geintegreerd is heb ik geen problemen mee.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |