Maar dan is ie toch gewoon uit te lezen door criminelen als je pasje gestolen wordt?quote:Op dinsdag 6 september 2005 08:33 schreef RonBacardi het volgende:
Pincode staat inderdaad niet op de magneetstrip, wel op de chip. kennelijk maakt de chip geen deel uit van de kaart voor de banken.
Zeer zeker niet dan loop je een enorm risico op synchronisatie problemen en alles wat daarbij komt.quote:Op dinsdag 6 september 2005 08:24 schreef UnleashMitch het volgende:
de precieze tijd
Het is niet de exacte tijd, maar wel gekoppeld aan de tijd. Als je reader namelijk achter loopt, wat nog wel eens wil gebeuren, kan je het ding niet meer gebruiken.quote:Op dinsdag 6 september 2005 08:47 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Zeer zeker niet dan loop je een enorm risico op synchronisatie problemen en alles wat daarbij komt.
Nog nooit meegemaakt en heb er toch flink wat versleten.quote:Op dinsdag 6 september 2005 08:50 schreef L_Jinx het volgende:
[..]
Het is niet de exacte tijd, maar wel gekoppeld aan de tijd. Als je reader namelijk achter loopt, wat nog wel eens wil gebeuren, kan je het ding niet meer gebruiken.
Timescale is het inderdaad, je merkt ook dat na enige minuten de gegenereerde code niet meer werkt.quote:Op dinsdag 6 september 2005 08:47 schreef Fliepke het volgende:
Zeer zeker niet dan loop je een enorm risico op synchronisatie problemen en alles wat daarbij komt.
Heel simpel.quote:Op dinsdag 6 september 2005 08:59 schreef beauco het volgende:
Je kunt wel door blijven zagen over die tijd ...
Maar HOE kant het dat de Random Reader kan zeggen dat de PIN code fout is !!!
De code MOET op de chip staan (Random Reader leest chip, niet strip)!
ps. IMHO is dit trouwenst ook niet zo erg ... banken moesten er alleen niet zo over liegen
Volgens mij werkt het anders. Je ontvangt een code van de applicatie (van de server dus), en die wordt versleuteld door de random reader. De code die je krijgt van de applicatie is op een gegeven moment niet meer geldig, en is dus niet afhankelijk van de tijd van de random reader.quote:Op dinsdag 6 september 2005 08:52 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Timescale is het inderdaad, je merkt ook dat na enige minuten de gegenereerde code niet meer werkt.
Je ontvangt geen code als je nog moet inloggen.quote:Op dinsdag 6 september 2005 09:00 schreef schippie het volgende:
[..]
Volgens mij werkt het anders. Je ontvangt een code van de applicatie (van de server dus), en die wordt versleuteld door de random reader. De code die je krijgt van de applicatie is op een gegeven moment niet meer geldig, en is dus niet afhankelijk van de tijd van de random reader.
Technisch gezien is het heel lastig om de tijd op alle random readers in sync te houden.
Wat hij zegtquote:Op dinsdag 6 september 2005 08:59 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Heel simpel.
Jij voert de code in.
Apparaatje slaat aan het rekenen en vergelijkt dat met het getal op de stripchip
Komt dit niet overeen, dan klopt je ingevoerde pincode niet.
Jij typt je pincode in en krijgt een code waarmee je in kunt loggen.quote:Op dinsdag 6 september 2005 09:00 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Je ontvangt geen code als je nog moet inloggen.
Toch?? heb effe geen ding bij de hand
Op welke manier heeft de random reader contact met de server ?quote:Op dinsdag 6 september 2005 09:00 schreef schippie het volgende:
Volgens mij werkt het anders. Je ontvangt een code van de applicatie (van de server dus), en die wordt versleuteld door de random reader.
Bij ABN Amro krijg je na het inloggen een code op het scherm, die moet je intoetsen in de random reader (of hoe dat ding ook heet bij ABN Amro), en daar komt een code uit. De code die je van de server krijgt (en daarmee het antwoord van de random reader) heeft op die manier een beperkte geldigheid in tijdsduurquote:Op dinsdag 6 september 2005 09:00 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Je ontvangt geen code als je nog moet inloggen.
Toch?? heb effe geen ding bij de hand
Niet.quote:Op dinsdag 6 september 2005 09:05 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Op welke manier heeft de random reader contact met de server ?
Dan zit jij niet bij de Raboquote:Op dinsdag 6 september 2005 09:15 schreef dumb_8 het volgende:
Bij mijn reader kan ik elke pincode intikken die ik wil. Alleen de code die eruit komt zal alleen werken op de site als je ook de goede pincode hebt gebruikt. Mijn reader zegt dus ook nooit dat de pincode niet klopt...
Ik heb het wel meegemaaktquote:Op dinsdag 6 september 2005 08:52 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Nog nooit meegemaakt en heb er toch flink wat versleten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |