Breedbandstream 1
1.21 Aan de keukentafel. Het zijn inderdaad Menno en Tanja die een spel spelen. Menno verzint een nieuwe tekst op 'Een beetje verliefd'. Tanja doet vervolgens een zet die ze niet bedoeld had. Menno rookt. Roel zit er bij en Rikkert staat er bij. Tanja trommelt met haar vingers. Tanja wil een trekje van Menno's sigaret. Het worden drie trekjes. Tanja : Toen ik in de bajes zat heb ik het (spel) veel gedaan. Menno : Wat heb je gedaan ? Tanje : Joyriden. Nee hoor (ze heeft niet in de bajes gezeten). Rikkert is vertrokken. Roel vertelt kraakverhalen. Ze denken dat een lamp van het plafond kan vallen.
1.30 Roel : Ik ga ook proberen te slapen. Hij vertrekt. Tanja : Ze zitten te kwebbelen dus het heeft geen zin daar heen te gaan. Als ik weer niet kan slapen ga ik naar buiten. Die bedden slapen voor geen meter. Kon ik maar in mijn eigen bed slapen. Menno : Zwaar programma. Tanja : Mijn eigen bedje slaapt toch het best. Ik zou nooit zo'n bed nemen. Menno : Misschien krijgen we morgen een opdracht. Tanja denkt dat ook. Tanja : Anders kregen we dat briefje niet. In het briefje stond iets als, sommige mensen maken van de nacht de dag en van de dag de nacht. Tanja : Het slaat echt op mij. Ik ben de enige die overdag slaapt. Menno : Roel en Ingrid ook. Tanja : Wat moet je anders doen ? Je merkt dat mensen steeds meer over elkaar gaan praten. De melk is op. Ik denk dat morgen de frisdrank ook op is. Menno : Er zijn nog flessen cola. Tanja : Ik heb het over de sapjes. Er is geen brood meer, geen crackers. Met dertien mensen kan je er ook geen controle op uitoefenen. Menno : Het brood van Joost is ook op. Tanja vond het brood van Joost niet lekker. Menno wel. Tanja : Ik eet nooit brood. Ik eet brood omdat ik zwanger ben. Ik haalde elke dag twee sneedjes uit de vriezer. Op mijn werk hadden we ook een vriezer dus daar deed ik precies hetzelfde. Menno : Is het een beetje wat je er van verwacht had ? Tanja : Jawel. Menno : Ik heb me nog niet echt verveeld. Tanja : Ik verveel me stierlijk. Ik mis mijn vriendinnen en mijn moeder. Menno : Heb je er spijt van ? Tanja : Nee, ik wist het. Ik weet wat missen is. Dit is maar één keer in je leven. Mijn familie en mijn hond blijven wel. Maar ik verveel me wel. Ik meng me niet zo in gesprekken. Ze boeien me wel. Maar de dingen waar het allemaal over gaat. Menno : Over seks. Tanja : Dat gaat me ook vervelen. Ik ben geen spannende verhalen verteller. Ik heb het altijd over andere dingen, kinderen, dingen die we gaan doen, een beetje lol trappen, een beetje ouwehoeren. Ik heb maar twee vriendinnen, twee beste vriendinnen, twee zussen, de ene met vier kinderen, de andere met één kind. Eén van beiden is één dag jonger als Tanja. De ene heeft drie meiden en de jongste is een jongen. Tanja : Die zijn heel goed opgevoed. Daar heb ik veel respect voor. De eerste drie zijn van iemand anders De laatste is van haar huidige vriend. Menno : Wil ze nog meer kinderen ? Tanja : Weet ik niet. Als ze het zou doen zou het meer zijn voor die laatste. Ze waren hier ook allemaal. Ik kon ze ook maar heel even zien. Ze waren in Almere bij hun vader. Ze heeft ze speciaal opgehaald. Het zijn mijn prinsesjes. Lieve kids. Tanja weet niet of de andere zus een vriend heeft. Menno : Moet de vader van jouw kind oppassen ? Tanja : Als hij bij mij komt wonen mag hij er op passen maar hij krijgt het kind niet mee naar zijn huis. Maat goed, je weet niet wat de toekomst brengt. Het vertrouwen is er niet. Hij heeft me gewoon laten zitten. Pas een paar weken voor BB heeft hij weer een beetje contact gezocht. Bij hem thuis is het een soort jeugdsoos. Iedereen rookt en blowt. Hij woont met één vriend samen maar dat wisselt. Hij heeft alleen maar Antilliaanse vrienden. Hij heeft wel een paar Nederlanders maar de meeste vrienden zijn Antillianen. Als ik langs kom vraag ik altijd of die meiden er zijn. Anders ben ik zo vertrokken. Hij heeft in een vorige relatie voor drie kinderen gezorgd.
1.45 Tanja : Voordat ik zwanger werd voelde ik al dat de liefde minder werd. Toen we elkaar een week kenden was het al een beetje shit. We leerden elkaar een week voor oud en nieuw kennen. Met oud en nieuw draaide zijn exvriendinnetje door. Die is in een inrichting opgenomen. Ik had in het begin het idee dat zij hem chanteerde met haar kinderen. Zo van nou moet hij op de kinderen passen. Toen had ik zoiets van dat komt niet goed. Hij zat altijd met haar. Menno : Hoe lang heeft dat geduurd ? Tanja : Drie jaar. Het was vier maanden uit. Hij kon niet goed loslaten. Dat is ook logisch want hij hield veel van die kinderen. Iedere keer als hij in die wijk was flipte ik. Dan was hij weer bij haar. Ze gingen ook in dezelfde kroeg uit. Als ik gebeld werd door bepaalde nummers nam ik niet meer op. Menno : Toen je zwanger was. Tanja : Toen was hij al bezig met het verwaterproces. Hij is op vakantie gegaan. Op mijn verjaardag kreeg ik een sms'je. Menno : Was je toen zwanger ? Tanja : Nee. Hij had zijn sleutel aan zijn exvriendinnetje gegeven. Hij had mijn abonnement mee, mijn telefoon. Ik had er twee. Hij belde, ik begon over die sleutel en zei toen dat ik zwanger was. Hij zei, van wie. Dat was minder (eerder drukte ze zich steviger uit maar ik ben vergeten wat ze precies zei). Hij vloekte. Later hoorde ik dat hij blij was. Voor mijn gevoel had hij wat met dat andere meisje. Toen ik hoorde dat zij de sleutel van zijn huis had wist ik genoeg. Later kwam een telefoonrekening van 900 euro. Toen zag ik ook dat hij met andere meisjes belde. Veel met haar. Hij heeft de rekening wel betaald. Ik voelde me eerst bedonderd. Ik dacht, wat heb je nog met haar te bepraten dan. Ik hoorde de eerste dag niet van hem. Ik had de telefoon laten afsluiten. Ik ben een dag later naar hem gegaan. Dat was een beetje klote. Als we wat afspraken had hij de telefoon uit of hij kwam niet. Na drie keer vragen heeft hij toegegeven dat hij niet verder wilden met mij. Ik heb gezegd dat ik mij zou opgeven voor BB. Pas de laatste zaterdag mocht ik het hem vertellen. Maar hij wist het al hoor. Menno : Was het een vlucht ? Tanja : Ik dacht, dan kan ik het toch nog een beetje leuk maken. Menno : Goeie beslissing geweest ? Tanja : Ja, want ik ben niet meer alleen De dagen dat ik alleen en verdrietig was zijn voorbij. Ik voelde me echt niet tof. Menno : Zijn er mensen hier in het huis waar je ook mee om zou gaan ? Ga je met dezelfde types om ? Tanja : Heel andere types. Maar er is er één die in de buurt komt. Daar ga jij ook veel mee om. Ik zeg niet dat ik ze niet mag maar het zijn niet de types waar ik in mijn vrije tijd mee om zou gaan. Ik ga om met mensen die al kinderen hebben. Menno dacht dat het over Chantal ging. Tanja bedoelde Ingrid. Tanja : Chantal vind ik gewoon leuk. is Om een keer mee te gaan stappen. Niet om te bellen kom je eten. Volgens mij kun je een hoop lol maken met Nathalie. Mijn vriendin is gewoon alles in één. Misschien als ik met deze mensen vijf jaar omga wordt het ook wel anders. Menno : Je zou in Groningen geen vrienden zijn met deze mensen ? Tanja : Nee. Dat komt omdat ik veel rustiger ben. Als ze zingen in het huis vind ze het gezellig maar ze zingt niet mee. Menno : Roel gaat weg. Die kent geen één liedje. Tanja : Ik vind het wel leuk. Van muziek kan ik genieten maar ik doe niet mee. Misschien als ik een stevige slok op heb.
2.00 Menno : Jij kan goed alleen zijn. Tanja : Ja. Menno : Hab je een lange relatie gehad ? Tanja : Ja, vier jaar, van 1996 tot 2000. Ik heb samengewoond. Dat is niet echt goed gegaan. Het was een Nederlander. Een glazenwasser, in het weekend stevig aan de cocaine. Veel feesten. Ik deed dat niet hoor. Ik had wel een tijdje dat ik naar houseparties ging. Daar nam ze dan een pilletje. Ze kocht ze niet zelf. Tanja : Ik nam wel eens een trekje. Op het laatst wilde ik helemaal niet meer. Ik vond mijn opleiding en mijn werk belangrijker als drugs. Als ik een pilletje nam was ik op maandag en dinsdag vrij. Toen vond ik mijn werk belangrijker. Sindien heb ik nooit meer gebruikt. Nou met oud en nieuw nog één pilletje gekocht en in vijf keer opgegeten. Ik dacht niet dat ik nog iemand tegen zou komen waar ik verliefd op zou kunnen worden. Ik wilde wel kinderen. Toen hij duidelijk zei dat hij niet met mij verder wilde probeerde ik te bedenken dat dit was wat ik een half jaar geleden wilde. Maar dat werkt niet. Hij en ik moeten echt aan een vertouwensband gaan werken. Ik heb nog steeds een stille hoop dat het nog goed komt. Manno : Zoals afgelopen donderdag, dat hij er was. Tanja : Ik moet oppassen. Ik moet me niet blij laten maken met een dooie mus. Ander word ik weer verliefd. Menno : Zou voor jezelf en ook het kind het beste zijn. Tanja : Maar goed, voor hetzelfde geld ligt hij nou met iemand anders in zijn nest. Menno : Wil je ook niet weten denk ik. Tanja : Thuis was ik daar veel meer mee bezig. Het gekke is, hij is net zo paranoia als ik ben. Door wat hij mee heeft gemaakt in zijn vorige relatie, en die daarvoor, en die daarvoor. Hij kiest de verkeerde, en dan komt ie de goeie persoon tegen, en dan.
2.08 Menno : Val jij op Antillianen ? Tanja : Niet persé, wel met bruine tinten, Antillianen, Surinamers, Indonesisch. Eerst kon ik het verschil niet zien tussen Surinamers en Antillianen. Nu wel, ik weet ook dat ze elkaar niet altijd liggen. Ik pak nog even een sigaretje. Volgens mij is het nu ook wel rustg op die meidenkamer Ik vertrouw het voor geen cent. Menno : Ik ging nooit vroeg naar bed. Nooit voor twee uur. Om tien uur elf uur er uit. Tanja : Ik ging om elf uur naar bed. Menno : Ik werk aan websites dan wordt het ritme snel anders. Tanja : Ik moest alles zelf doen. Het zwaarste was nog wel het huishouden. Op de vloeren ligt wit zeil. Alles moet zelfde kleuren zijn. De rest van het huis is zwart en grijs. Tanja : Mijn hond is ook zwart. Beetje design. De vloeren maakt ze schoon met een swiffer en met een dweil. Tanja : Na de zwangerschap had ik geen puf. En elke dag drie keer de hond uitlaten. Op het laatst ging ik iedere dag boodschappen doen omdat het zwaar werd. Haar hond heet Tiësto. Tanja : Daar ben ik heel lang fan van geweest. Ik ben er vaak heen geweest. Voor die muziek had je echt geen drugs nodig om uit je dak te gaan. Hij was een keer in The Palace. Ik was op slag verliefd. Ze is o.a. drie keer in Engeland geweest. Menno : Een vriend van me heeft nog met hem gewerkt. Tanja : Ik vind hem de laatste tijd een beetje te commercieel geworden. Hij had gezegd in een interview dat hij dat niet van plan was. Menno : Als je zo veel geld krijgt. Tanja : Hij verdiende sowieso al genoeg geld. Toen hij in de top 40 kwam met zijn nummers, toen dacht ik, foute boel. Hij had een bepaald ritme in zijn muziek. De laatse keer in The Palace, waar was dat stukje ? Als hij weer begint met solootjes ga ik er wel heen. Menno denkt niet dat het snel gaat gebeuren. Tanja zegt dat ze stontjaloers is op de vriendin van Tiësto. Ze zegt dat ze zich i.t.t. andere meiden niet als groupie gedroeg. Tanja : In The Palace liep ie na afloop gewoon tussen het publiek. Ik had nog wat te drinken van hem gekregen, ik was zo blij. Menno : Dat heeft ie goed gedaan, met plaatjes draaien. Tanja : Samen met mijn broertje genieten wij nog het meest van de oude cd's. De hond heeft alleen de hoesjes opgegeten. De andere hond, ik had er twee, die was een beetje koekoe. Dan vertelt ze dat haar huidige hond 200 euro versnipperd heeft van een Zwitsers vriendje. Haar broertje zit nu in haar huis. Hij heeft ook een eigen huis in de stad.
2.21 Tanja en Menno gaan naar bed.
[ Bericht 0% gewijzigd door Bus watcher op 06-09-2005 08:54:05 ]