Nog nooit vertoond een vrouw met verstand van voetbal. Een vrouw die Johan Derksen verbetert. Een vrouw die openlijk voor haar voetbalmening uitkomt en die mening is nog ter zaken dienende ook. De eerste vrouw die ik niet durf te vragen om de buitenspelregel uit te leggen. Volgens mij kan ze nog goed voetballen ook. Ik had mijn bedenkingen en hoop dat meer Voetbal Insite kijkers hun sceptische woorden inslikken. Dat het programma Voetbal Insite minder is ligt niet aan haar. Het is met een half uur ingekort en er zijn veel meer wedstrijdbeelden. Het wil natuurlijk niet zeggen dat God bij de uitvinding van het voetballen heeft bedoeld dat vrouwen dat ook moeten gaan doen. Die moeten gewoon sierlijk van een plank het water in springen. Of als je lelijk bent op een paard gaan zitten en dressuur gaan doen zodat de mensen het verschil niet zien.
Naam:
Barbara Barend Geboortedatum: 30 juli 1974
Geboren in Amsterdam
(Dochter van Frits Barend)
Televisiepresentatrice / Columniste
2004-2005: Zapsport (TROS-jeugdprogramma, ook in 2003 en 2002)
2004-2005: Jurylid 'Komt dat schot'(BNN)
Sinds 1999: Presentatrice/eindredactrice sport bij AT5
Columns:
Schreef columns voor De Groene Amsterdammer en Het Parool.
Deed van 1998 tot 1999 een wekelijkse column over Ajax voor Radio Noord Holland. De teksten van die columns zijn gebundeld in het boekje Hekwerk.
Was van 1994 - 1996 freelance journaliste voor het Webber Magazine in Amerika.
Sportief:
Was van 1992-1996 beste speelster tennisteam University of Texas in San Antonio, gaf in 1996 tennisles aan jeugd in Amsterdam.
Opleiding:
Na gymnasium in Amsterdam ging ze (in 1992) studeren aan de University of Texas. Slaagde in 1996 cum laude voor de Bachelor’s Business Administration. Volgde ook cursus Leadership Challenge.
Is goed in verscheidene talen (Engels, Spaans, Frans en Duits]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !