De oud directeur van KNMI heeft een heel andere mening.. zie hierquote:Op maandag 5 september 2005 16:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Oh, en lees deze eens, van ons eigen KNMI.
Feit is dat de mens voor circa een kwart procent van de totale co2 uitstoot verantwoordelijk isquote:Op maandag 5 september 2005 17:46 schreef Tique het volgende:
-1 ding is zeker, de aarde warmt op, de reden is niet zeker. Er wordt dus gezegd dat het komt door de uitstoot van CO2 gassen door de mens. In de oceaan liggen alleen een aantal breuklijnen met actieve vulkanen die veel meer CO2 uitstoten dan de mens doet. Dan is de vraag, is het nog steeds de oorzaak van de mens?
"Global cooling is a theory positing an overall cooling of the Earth and perhaps the commencement of glaciation or even an ice age. The Earth is not considered to be heading toward, or near, a period of global cooling at this time. However, many of the same scientists that predicted global cooling, now instead claim that we are experiencing global warming. Both global cooling and global warming are theories, not facts, and many scientists provide large amounts of evidence that debunks both theories.."quote:Op maandag 5 september 2005 17:55 schreef Tique het volgende:
En wat betekend 'global cooling'? Afkoeling van de aarde, een schommeling in de gemiddelde temperatuur misschien
Zure regen zelf wel, maar niet de doomscenario's er omheen.quote:Op maandag 5 september 2005 17:55 schreef Tique het volgende:
edit: Zure regen is geen theorie, dat is bewezen.
Ja, het bos ziet er hier nog mooi groen uit.quote:Op maandag 5 september 2005 17:58 schreef Esc het volgende:
Zure regen zelf wel, maar niet de doomscenario's er omheen.
Wat hebben ze gedaan dan? Kalk op de wolken strooien?quote:Op maandag 5 september 2005 18:28 schreef Tique het volgende:
Esc, bedankt voor je stukje. Het was meer als retorische vraag bedoeld
Misschien hebben we wel zo goed in gegrepen tegen de zure regen dat het probleem zich opgelost heft
Bravo. Ik raak ontroerd als iemand inzicht vertoont.quote:Op maandag 5 september 2005 15:52 schreef Esc het volgende:
[..]
en die site waar jij dat vandaan haalt, wordt mede onderhouden door Michael Mann zelf..
lekker betrouwbaar allemaal
Keromane had het over de wetenschappers die zogenaamd de hockeystick zouden hebben ontkracht. En ja, die werden inderdaad betaald door oliemaatschappijen. Oh, en niet alleen zij, hoor.quote:Op maandag 5 september 2005 19:44 schreef Esc het volgende:
Keromane probeert alle wetenschappers die kritisch staan tov de broeikastheorie af te schilderen als pionnen van de oliemaatschappij
bron?quote:Op maandag 5 september 2005 20:07 schreef Monidique het volgende:
Keromane had het over de wetenschappers die zogenaamd de hockeystick zouden hebben ontkracht. En ja, die werden inderdaad betaald door oliemaatschappijen.
Weinig nieuws natuurlijk, bij elke beweging heb je lobbyisten, dat is iets anders dan suggereren dat alle sceptici omgekocht zijn.quote:
Die link heb ik je gegeven.quote:
Jij suggereert dat Keromane dat suggereert.quote:Weinig nieuws natuurlijk, bij elke beweging heb je lobbyisten, dat is iets anders dan suggereren dat alle sceptici omgekocht zijn.
bron? De meeste wetenschappers die ik ken geloven er niet in, degenen die er wel in geloven werken voornamelijk voor overheidsinstellingen of milieuclubjes.quote:Op maandag 5 september 2005 20:19 schreef Hephaistos. het volgende:
maar aangezien de grote meerderheid van de wetenschappers die zich hier mee bezig houdt er van uit gaat dat de theorie klopt, houd ik me als leek daar maar aan vast.
Daar staat niet in dat hij voor het weerleggen van de hockeysticktheorie geld heeft gekregen, en zelfs al zou die dat hebben gekregen, zijn onderzoek is gewoon na te rekenen, ongeacht welk standpunt je hebt.quote:
Nee, inderdaad, er staat niet bij dat deze "klimaatsceptici" honderdduizenden dollars van oliemaatschappijen kregen juist daarvoor.quote:Op maandag 5 september 2005 20:22 schreef Esc het volgende:
[..]
Daar staat niet in dat hij voor het weerleggen van de hockeysticktheorie geld heeft gekregen,
Behalve dan als het "een overheidsinstelling is die enorme belangen heeft bij het bestaan van een broeikastheorie"?quote:en zelfs al zou die dat hebben gekregen, zijn onderzoek is gewoon na te rekenen, ongeacht welk standpunt je hebt.
Bron?quote:Op maandag 5 september 2005 17:51 schreef Esc het volgende:
[..]
Feit is dat de mens voor circa een kwart procent van de totale co2 uitstoot verantwoordelijk is
Waar werken die wetenschappers die jij kent dan eigenlijk voor?quote:Op maandag 5 september 2005 20:20 schreef Esc het volgende:
[..]
bron? De meeste wetenschappers die ik ken geloven er niet in, degenen die er wel in geloven werken voornamelijk voor overheidsinstellingen of milieuclubjes.
In ieder geval eentje.quote:Op maandag 5 september 2005 21:17 schreef Schepseltje het volgende:
http://www.friendsofscience.org/FOS/climate_1.wmv
of zouden deze mensen ook allemaal zijn omgekocht door de corrupte oliebedrijven??
ik kan die gegevens nergens anders terugvinden dus ik neem het vooralsnog maar met een korreltje zoutquote:
Jawel, die kun je heel goed terugvinden.quote:Op maandag 5 september 2005 21:36 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
ik kan die gegevens nergens anders terugvinden dus ik neem het vooralsnog maar met een korreltje zout
quote:As discussed in the previous section, it is highly unlikely that global warming has (or will) contribute to a drastic change in the number or intensity of hurricanes. We have not observed a long-term increase in the intensity or frequency of Atlantic hurricanes. Actually, 1991-1994 marked the four quietest years on record (back to the mid-1940s) with just less than 4 hurricanes per year. Instead of seeing a long-term trend up or down, we do see a quasi-cyclic multi-decade regime that alternates between active and quiet phases for major Atlantic hurricanes on the scale of 25-40 years each (Gray 1990; Landsea 1993; Landsea et al. 1996).
quote:Atmospheric CO2 levels have increased from about 315 ppm in 1958 to 378 ppm at the end of 2004
Volgens onderzoeken van zo'n tien jaar oud, maar een nieuw onderzoek zegt dat het waarschijnlijk wel zorgt voor hevigere orkanen.quote:Op maandag 5 september 2005 21:56 schreef Doderok het volgende:
De huidige orkanen hebben (waarschijnlijk) niets te maken met het broeikaseffect.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |