abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30309626
quote:
op maandag 5 september 2005 23:32 schreef nadine26 het volgende:
als ik al bepaalde 'onverwerkte issues' zou hebben, dan heb ik er geen last van (voor zo ver ik weet, en afgezien van die polsen, hahaha).

wat ik eigenlijk bedoel is dat het beter is om bezig te blijven, dingen te doen, je druk te maken, dan om in een hoekje met een therapeut te gaan zitten kniezen over iets dat je toch niet meer kunt terugdraaien. dus: leer ermee leven. face it. ik heb genoeg mensen in mijn omgeving ten onder zien gaan aan de luxe die 'zelfreflectie' heet. dan kun je beter distels gaan rooien op het land, oneerbiedig gezegd. echt, dat is veel gezonder voor de geest.
nergens last van? jouw hunkering naar een nieuwe minnaar, is dat dan geen last?

die hunkering toeschrijven aan het falen van jouw huidige minnaar vind ik een iets te goedkoop excuus. bij falende relaties hebben meestal beide partijen gefaald. kun jij naar eer en geweten stellen dat jij alles hebt gedaan om jouw huidige relatie te redden? zo ja, dan kun jij met een zuiver geweten deze relatie beëindigen en met een schone lei een herstart van jouw (liefdes-) leven maken. zo nee, dan verdien jij een schop onder jouw kont.

aanhakend op jouw bezigheidstherapie-advies ... wat vind jij gezonder voor de geest, distels rooien of liefdesaffaires afwikkelen?
pi_30311908
k lach mezelf hier helemaal dood,..
wat voor een zooi instabiele idioten heb jij om je heen nadine?
dat ze allemaal naar therapie gaan?
kappe hoor he,.. ga een leven zoeken,.. en stabiele figuren? begrijp ik dat je dit soort topics opent.
dit is heel slecht voor je buikspieren zo vroeg in de morgen, die doen gewoon zeer van het lachen
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  dinsdag 6 september 2005 @ 10:05:51 #78
128310 JeeWeeTje
Congenitaal lief?
pi_30312501
quote:
op maandag 5 september 2005 22:48 schreef nadine26 het volgende:

misschien is het wel gewoon een vlucht. heb ik even afleiding nodig. waait het allemaal vanzelf weer over. kom ik op een ochtend plotseling bij zinnen. vallen de schellen me van de ogen, enzovoort. misschien ben ik wel gewoon verwend. zo van: wordt het éven moeilijk, en dan meteen afhaken.

maar nee, die therapie bevalt me niks. ik geloof meer in de heilzame kracht van verdringen.
het is geen relatietherapie. je vriend heeft een probleem en of je wilt het samen oplossen of je zult nooit weten wat hem dwars heeft gezeten en dat is dus geen goede basis.
of je bent verliefd geworden op iemand die een rol speelde, want hij is nu heel anders (klopt wel, want door de therapie moet hij naar zichzelf kijken) kennelijk maak jij geen onderdeel uit van hem.
als er niets gebeurd tussen jou en je regisseur komt er wel weer een ander waar je voor zult vallen, omdat je liefde zoekt die je nu niet krijgt.

als je bij je vriend weggaat zul je zien dat je (heeft even tijd nodig) weer wat rationeler naar nieuwe relaties kunt kijken.
romantische geest zul je wel houden.
pi_30312824
quote:
op dinsdag 6 september 2005 00:51 schreef nadine26 het volgende:

[..]

die uitgesproken mening van mij heeft vooral te maken met het effect dat de therapie op hem heeft. een ander mens. en geen aangenamer mens, mag ik daar wel aan toevoegen.

ik geef een voorbeeld van een gesprek dat we laatst hadden.

ik: "leuke dag gehad?"
hij: "waarom vraag je dat?"
(hier begint het al: in plaats van gewoon antwoord te geven, stelt hij een wedervraag, net als... inderdaad...de therapeut!)
ik: "gewoon. ik ben benieuwd." na een korte pauze: "je had toch therapie?"
hij: "ja. maar je kijkt me niet eens aan. je zit de krant te lezen."
ik: "nu niet meer." (leg krant weg)
hij: "okay."(zucht) "het... oh, het ging wel."
ik: "maar niet heus."
lange, zinderende stilte.
hij: "weet je wat, laat ook maar zitten. jij bent niet wezenlijk geïnteresseerd. niet in mij, niet in de buitenwereld, niet in de dingen waar het om draait in het leven. heb je daar wel eens over nagedacht? waar het écht om draait?"
ik: "nee, vertel."
(in een poging wat vaart achter het gesprek te zetten).
hij: "om pure, echte ervaringen. om de waarheid. de waarheid over jezelf, daar begint het mee, en ik heb niet de indruk dat jij ook maar het flauwste idee hebt."
enzovoort, enzovoort, enzovoort.

(net aan de telefoon was het wéér raak.)
nogmaals, en met alle respect: ik vind het doodvermoeiend.
ik vind eigenlijk wel dat ie gelijk heeft. het hoeft niet elke dag, amar als mijn vriend iets kwijt moet over wat hij van binnen voelt ben ik blij dat ie dat met mij deelt en ga ik niet ondertussen de krant zitten lezen.

ow, en die andere kerel is wel leuk? die laat zijn ex met 2 kinderen zitten voor een jonge groiet om vervolgens te gaan sjansen met de nanny. nee, dan ben je idd een topvent
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_30313341
quote:
op dinsdag 6 september 2005 02:51 schreef gajus het volgende:

nergens last van? jouw hunkering naar een nieuwe minnaar, is dat dan geen last?

die hunkering toeschrijven aan het falen van jouw huidige minnaar vind ik een iets te goedkoop excuus. bij falende relaties hebben meestal beide partijen gefaald. kun jij naar eer en geweten stellen dat jij alles hebt gedaan om jouw huidige relatie te redden? zo ja, dan kun jij met een zuiver geweten deze relatie beëindigen en met een schone lei een herstart van jouw (liefdes-) leven maken. zo nee, dan verdien jij een schop onder jouw kont.

aanhakend op jouw bezigheidstherapie-advies ... wat vind jij gezonder voor de geest, distels rooien of liefdesaffaires afwikkelen?
jawel, die hunkering naar een nieuwe minnaar (ahum) is inderdaad een last. maar geen zware last; ik ben verliefd en voel me licht in het hoofd.

of ik alles heb gedaan om mijn huidige relatie te redden... nee. het woord 'relatie' is een beetje teveel eer; we zien elkaar soms weken niet.
ik ben verliefd geworden op een avonturier, weliswaar een avonturier die is opgegroeid op de bloemendaalse hockeyvelden, maar tóch... hij had iets. ik vond hem spannend. therapie is een afknapper gebleken. ja, misschien verdien ik wel een schop onder m'n kont voor die ongevoeligheid...

distels rooien is zeker gezond voor de geest, maar liefdesaffaires afwikkelen is uiteraard nóg gezonder, voor zowel geest als lichaam.
pi_30313374
quote:
op dinsdag 6 september 2005 09:38 schreef het.ismij het volgende:

dit is heel slecht voor je buikspieren zo vroeg in de morgen, die doen gewoon zeer van het lachen
en zo bespaar ik jou weer een tochtje naar de sportschool. probeer de dingen toch een beetje positief te bekijken!
pi_30313555
quote:
op dinsdag 6 september 2005 10:44 schreef nadine26 het volgende:

[..]

en zo bespaar ik jou weer een tochtje naar de sportschool. probeer de dingen toch een beetje positief te bekijken!
waar k toch wel heen ga

kreeg net een sms-je (van háár, 'madame') dat ze morgenmiddag een tombola houdt in de tuin voor een goed doel?? en of ik wil komen helpen.
  dinsdag 6 september 2005 @ 11:12:57 #84
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_30314057
quote:
op dinsdag 6 september 2005 11:11 schreef nadine26 het volgende:
weet iemand wat in godsnaam een 'tombola' is?
een soort van loterij.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_30314141
tom·bo·la (de ~ (m.), ~'s)
1 loterijspel met kunst- of gebruiksvoorwerpen als prijzen

kan overgens ook met geld, maar dat is volgens de nederlandse wetgeving verboden.
  dinsdag 6 september 2005 @ 11:18:49 #86
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_30314233
ik wilde me eigenlijk nergens mee bemoeien omdat ik van het eerste topic af aan al denk dat het sowieso kezen wordt tussen ts en vader. vriendinnen, bn'ers, vriendjes, terapeuten en het feit of dit topic überhaupt waar is daargelaten. maaaarrrrr, na dit stukje teskt:
quote:
psychotherapie is, tenminste onder mijn vrienden, de normaalste zaak van de wereld; ik ken er meer die wél therapeutisch ondersteund worden dan níet. het is meer een kwestie van 'jezelf ontdekken' en 'de diepte in' en 'werken aan je emotionele ontwikkeling' dan dat deze mensen psychische wrakken zijn. soort luxe-therapie, dus.
vroeg ik mij af van welke planeet ts eigenlijk komt. kom je uit zo'n luxeparadijsje uit wassenaar waar de mensen van ellende ook niet meer weten wat ze met hun geld moeten? of vond je "de eetclub" van saskia noort ook zo'n leuk boek....get my point?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 6 september 2005 @ 11:23:48 #87
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_30314367
quote:
op dinsdag 6 september 2005 11:11 schreef nadine26 het volgende:
weet iemand wat in godsnaam een 'tombola' is?

kreeg net een sms-je (van háár, 'madame') dat ze morgenmiddag een tombola houdt in de tuin voor een goed doel?? en of ik wil komen helpen.
een loterij/bingo.
Zo niet, dan toch...
pi_30314406
quote:
op dinsdag 6 september 2005 11:18 schreef aglarrr het volgende:
kom je uit zo'n luxeparadijsje uit wassenaar waar de mensen van ellende ook niet meer weten wat ze met hun geld moeten?
nee, ik woon niet op het platteland.
pi_30314528
quote:
op dinsdag 6 september 2005 11:25 schreef nadine26 het volgende:

[..]

nee, ik woon niet op het platteland.
wassenaar platteland?
ik geloof niet dat jij helemaal hebt opgelet?
  dinsdag 6 september 2005 @ 11:44:05 #90
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_30314943
volgens mij is ze niet zo slim... en heeft rare vrienden.
Zo niet, dan toch...
pi_30315259
quote:
op maandag 5 september 2005 23:32 schreef nadine26 het volgende:
...
wat ik eigenlijk bedoel is dat het beter is om bezig te blijven [...] dan om in een hoekje met een therapeut te gaan zitten kniezen over iets dat je toch niet meer kunt terugdraaien.
nadine staat tenminste met beide benen op de grond!

therapie heeft een sterk 'kleren van de keizer' effect.
het valt mij op dat niemand (behalve nadine) er een kwaad woord over durft te spreken.
als die vriend 'issues' en levensvragen heeft, wie is nadine dan om te zeggen dat hij gewoon met het hoofd omhoog en de borst vooruit het leven moet trotseren, net als 10 miljard mensen die het zonder therapie doen en deden?

nou ja, als het hem helpt, prima. maar ik begrijp goed dat nadine er niet blij mee is. iemand die zij niet kent loopt een beetje haar vriendje te herprogrammeren, en hij doet er vrijwillig aan mee.

en dan nog :
quote:
hij: "om pure, echte ervaringen. om de waarheid. de waarheid over jezelf, daar begint het mee, en ik heb niet de indruk dat jij ook maar het flauwste idee hebt."
.
braak, cliché, new-age en arrogant. dumpen.
pi_30315725
quote:
op dinsdag 6 september 2005 11:29 schreef het.ismij het volgende:

wassenaar platteland?
ik geloof niet dat jij helemaal hebt opgelet?
groen. bomen. muggen. dat noem ik het platteland.
pi_30315781
quote:
op dinsdag 6 september 2005 11:44 schreef topmaat het volgende:
volgens mij is ze niet zo slim... en heeft rare vrienden.
punt één kan ik niet beoordelen. punt twee: mee eens. maar: een mens is nooit te oud om te veranderen, zoals het spreekwoord zegt. en... die verandering hangt in de lucht...
pi_30315836
quote:
op dinsdag 6 september 2005 12:08 schreef nadine26 het volgende:

[..]

groen. bomen. muggen. dat noem ik het platteland.
jij ben echt niet goed,..
t ligt echt midden in de randstad hele ingebouwd.
op dinsdag 6 september 2005 12:10 schreef nadine26 het volgende:

[..]

punt één kan ik niet beoordelen. punt twee: mee eens. maar: een mens is nooit te oud om te veranderen, zoals het spreekwoord zegt. en... die verandering hangt in de lucht...
niet als je doordendert zonder stil te staan bij gebeurtenissen die je leven beinvloeden..
Big dick.
pi_30315840
quote:
op dinsdag 6 september 2005 11:53 schreef mgerben het volgende:

therapie heeft een sterk 'kleren van de keizer' effect.
het valt mij op dat niemand (behalve nadine) er een kwaad woord over durft te spreken.
en jij, dus. zullen wij samen dan maar een anti-therapie lobby beginnen?
pi_30315907
quote:
op dinsdag 6 september 2005 12:12 schreef hassiebassie het volgende:

niet als je doordendert zonder stil te staan bij gebeurtenissen die je leven beinvloeden..
hassiebassie, je hebt gelijk. tijd voor bezinning & reflectie. ik merk dat ik doordraaf, maar ik ben verliefd, dat is mijn enige excuus.
  dinsdag 6 september 2005 @ 12:20:54 #98
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_30316112
ik zou ook niet tegen dat semi-zweverig geneuzel van als van "vriendje" kunnen eerlijk gezegd...alle respect voor mensen die zo door het leven wensen te gaan maar ik krijg acute uitslag van dat psycho-analytisch gebabbel...niets mis met therapie hoor, als je echt iets ernstigs hebt meegemaakt, maar zoals ts al zei heb ik de indruk dat het er meestal op neerkomt dat je en passant nog wat extra traumatische ervaringen worden aangesmeerd....terwijl je daar in eerste instantie allleen maar kwam omdat je latente schuldgevoelens hebt omdat je de hond op je 13e een keer aan je tepel hebt laten likken ofzo...nope..ik zou er behoorlijk kriebelig van worden, en vrnml. als je verliefd wordt op een lekkere stoere vent die je gaandeweg ziet veranderen in orerend weekdier dat de hele dag verwijten loopt te ventileren, en vervolgens moeten er mandjes gevlochten worden in de biesbosch etc...bwaaaahh!!!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 6 september 2005 @ 12:23:14 #99
128310 JeeWeeTje
Congenitaal lief?
pi_30316183
quote:
op dinsdag 6 september 2005 12:14 schreef nadine26 het volgende:

[..]

hassiebassie, je hebt gelijk. tijd voor bezinning & reflectie. ik merk dat ik doordraaf, maar ik ben verliefd, dat is mijn enige excuus.
haha, eigenlijk wel een lang en mooi verhaal geworden. dat alleen maar om het uit te maken met je huidige vriend en te gaan voor je dromen. wat gewoon aan te raden is. je kunt er alleen maar plezier aan beleven.
niet te moeilijk maken voor jezelf. maak het uit en kijk wat er a.s. vrijdag gebeurd
pi_30316201
quote:
op dinsdag 6 september 2005 12:14 schreef nadine26 het volgende:

[..]

überhaupt plannen om met je huidige relatie te stoppen? dat idee krijg ik niet van je. het gaat erover dat je zo verliefd bent op de "vader" en je ergert aan je vriendje. ik zou maar eens kappen met dat "vriendje".....
Carpe diem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')