nergens last van? jouw hunkering naar een nieuwe minnaar, is dat dan geen last?quote:op maandag 5 september 2005 23:32 schreef nadine26 het volgende:
als ik al bepaalde 'onverwerkte issues' zou hebben, dan heb ik er geen last van (voor zo ver ik weet, en afgezien van die polsen, hahaha).
wat ik eigenlijk bedoel is dat het beter is om bezig te blijven, dingen te doen, je druk te maken, dan om in een hoekje met een therapeut te gaan zitten kniezen over iets dat je toch niet meer kunt terugdraaien. dus: leer ermee leven. face it. ik heb genoeg mensen in mijn omgeving ten onder zien gaan aan de luxe die 'zelfreflectie' heet. dan kun je beter distels gaan rooien op het land, oneerbiedig gezegd. echt, dat is veel gezonder voor de geest.
het is geen relatietherapie. je vriend heeft een probleem en of je wilt het samen oplossen of je zult nooit weten wat hem dwars heeft gezeten en dat is dus geen goede basis.quote:op maandag 5 september 2005 22:48 schreef nadine26 het volgende:
misschien is het wel gewoon een vlucht. heb ik even afleiding nodig. waait het allemaal vanzelf weer over. kom ik op een ochtend plotseling bij zinnen. vallen de schellen me van de ogen, enzovoort. misschien ben ik wel gewoon verwend. zo van: wordt het éven moeilijk, en dan meteen afhaken.
maar nee, die therapie bevalt me niks. ik geloof meer in de heilzame kracht van verdringen.
ik vind eigenlijk wel dat ie gelijk heeft. het hoeft niet elke dag, amar als mijn vriend iets kwijt moet over wat hij van binnen voelt ben ik blij dat ie dat met mij deelt en ga ik niet ondertussen de krant zitten lezen.quote:op dinsdag 6 september 2005 00:51 schreef nadine26 het volgende:
[..]
die uitgesproken mening van mij heeft vooral te maken met het effect dat de therapie op hem heeft. een ander mens. en geen aangenamer mens, mag ik daar wel aan toevoegen.
ik geef een voorbeeld van een gesprek dat we laatst hadden.
ik: "leuke dag gehad?"
hij: "waarom vraag je dat?"
(hier begint het al: in plaats van gewoon antwoord te geven, stelt hij een wedervraag, net als... inderdaad...de therapeut!)
ik: "gewoon. ik ben benieuwd." na een korte pauze: "je had toch therapie?"
hij: "ja. maar je kijkt me niet eens aan. je zit de krant te lezen."
ik: "nu niet meer." (leg krant weg)
hij: "okay."(zucht) "het... oh, het ging wel."
ik: "maar niet heus."
lange, zinderende stilte.
hij: "weet je wat, laat ook maar zitten. jij bent niet wezenlijk geïnteresseerd. niet in mij, niet in de buitenwereld, niet in de dingen waar het om draait in het leven. heb je daar wel eens over nagedacht? waar het écht om draait?"
ik: "nee, vertel."
(in een poging wat vaart achter het gesprek te zetten).
hij: "om pure, echte ervaringen. om de waarheid. de waarheid over jezelf, daar begint het mee, en ik heb niet de indruk dat jij ook maar het flauwste idee hebt."
enzovoort, enzovoort, enzovoort.
(net aan de telefoon was het wéér raak.)
nogmaals, en met alle respect: ik vind het doodvermoeiend.
jawel, die hunkering naar een nieuwe minnaar (ahum) is inderdaad een last. maar geen zware last; ik ben verliefd en voel me licht in het hoofd.quote:op dinsdag 6 september 2005 02:51 schreef gajus het volgende:
nergens last van? jouw hunkering naar een nieuwe minnaar, is dat dan geen last?
die hunkering toeschrijven aan het falen van jouw huidige minnaar vind ik een iets te goedkoop excuus. bij falende relaties hebben meestal beide partijen gefaald. kun jij naar eer en geweten stellen dat jij alles hebt gedaan om jouw huidige relatie te redden? zo ja, dan kun jij met een zuiver geweten deze relatie beëindigen en met een schone lei een herstart van jouw (liefdes-) leven maken. zo nee, dan verdien jij een schop onder jouw kont.
aanhakend op jouw bezigheidstherapie-advies ... wat vind jij gezonder voor de geest, distels rooien of liefdesaffaires afwikkelen?
en zo bespaar ik jou weer een tochtje naar de sportschool. probeer de dingen toch een beetje positief te bekijken!quote:op dinsdag 6 september 2005 09:38 schreef het.ismij het volgende:
dit is heel slecht voor je buikspieren zo vroeg in de morgen, die doen gewoon zeer van het lachen
waar k toch wel heen gaquote:op dinsdag 6 september 2005 10:44 schreef nadine26 het volgende:
[..]
en zo bespaar ik jou weer een tochtje naar de sportschool. probeer de dingen toch een beetje positief te bekijken!
een soort van loterij.quote:op dinsdag 6 september 2005 11:11 schreef nadine26 het volgende:
weet iemand wat in godsnaam een 'tombola' is?
vroeg ik mij af van welke planeet ts eigenlijk komt. kom je uit zo'n luxeparadijsje uit wassenaar waar de mensen van ellende ook niet meer weten wat ze met hun geld moeten? of vond je "de eetclub" van saskia noort ook zo'n leuk boek....get my point?quote:psychotherapie is, tenminste onder mijn vrienden, de normaalste zaak van de wereld; ik ken er meer die wél therapeutisch ondersteund worden dan níet. het is meer een kwestie van 'jezelf ontdekken' en 'de diepte in' en 'werken aan je emotionele ontwikkeling' dan dat deze mensen psychische wrakken zijn. soort luxe-therapie, dus.
een loterij/bingo.quote:op dinsdag 6 september 2005 11:11 schreef nadine26 het volgende:
weet iemand wat in godsnaam een 'tombola' is?
kreeg net een sms-je (van háár, 'madame') dat ze morgenmiddag een tombola houdt in de tuin voor een goed doel?? en of ik wil komen helpen.
nee, ik woon niet op het platteland.quote:op dinsdag 6 september 2005 11:18 schreef aglarrr het volgende:
kom je uit zo'n luxeparadijsje uit wassenaar waar de mensen van ellende ook niet meer weten wat ze met hun geld moeten?
wassenaar platteland?quote:op dinsdag 6 september 2005 11:25 schreef nadine26 het volgende:
[..]
nee, ik woon niet op het platteland.
quote:op maandag 5 september 2005 23:32 schreef nadine26 het volgende:
...
wat ik eigenlijk bedoel is dat het beter is om bezig te blijven [...] dan om in een hoekje met een therapeut te gaan zitten kniezen over iets dat je toch niet meer kunt terugdraaien.
.quote:hij: "om pure, echte ervaringen. om de waarheid. de waarheid over jezelf, daar begint het mee, en ik heb niet de indruk dat jij ook maar het flauwste idee hebt."
groen. bomen. muggen. dat noem ik het platteland.quote:op dinsdag 6 september 2005 11:29 schreef het.ismij het volgende:
wassenaar platteland?
ik geloof niet dat jij helemaal hebt opgelet?
punt één kan ik niet beoordelen. punt twee: mee eens. maar: een mens is nooit te oud om te veranderen, zoals het spreekwoord zegt. en... die verandering hangt in de lucht...quote:op dinsdag 6 september 2005 11:44 schreef topmaat het volgende:
volgens mij is ze niet zo slim... en heeft rare vrienden.
jij ben echt niet goed,..quote:op dinsdag 6 september 2005 12:08 schreef nadine26 het volgende:
[..]
groen. bomen. muggen. dat noem ik het platteland.
niet als je doordendert zonder stil te staan bij gebeurtenissen die je leven beinvloeden..quote:op dinsdag 6 september 2005 12:10 schreef nadine26 het volgende:
[..]
punt één kan ik niet beoordelen. punt twee: mee eens. maar: een mens is nooit te oud om te veranderen, zoals het spreekwoord zegt. en... die verandering hangt in de lucht...
en jij, dus. zullen wij samen dan maar een anti-therapie lobby beginnen?quote:op dinsdag 6 september 2005 11:53 schreef mgerben het volgende:
therapie heeft een sterk 'kleren van de keizer' effect.
het valt mij op dat niemand (behalve nadine) er een kwaad woord over durft te spreken.
hassiebassie, je hebt gelijk. tijd voor bezinning & reflectie. ik merk dat ik doordraaf, maar ik ben verliefd, dat is mijn enige excuus.quote:op dinsdag 6 september 2005 12:12 schreef hassiebassie het volgende:
niet als je doordendert zonder stil te staan bij gebeurtenissen die je leven beinvloeden..
haha, eigenlijk wel een lang en mooi verhaal geworden. dat alleen maar om het uit te maken met je huidige vriend en te gaan voor je dromen. wat gewoon aan te raden is. je kunt er alleen maar plezier aan beleven.quote:op dinsdag 6 september 2005 12:14 schreef nadine26 het volgende:
[..]
hassiebassie, je hebt gelijk. tijd voor bezinning & reflectie. ik merk dat ik doordraaf, maar ik ben verliefd, dat is mijn enige excuus.
überhaupt plannen om met je huidige relatie te stoppen? dat idee krijg ik niet van je. het gaat erover dat je zo verliefd bent op de "vader" en je ergert aan je vriendje. ik zou maar eens kappen met dat "vriendje".....quote:op dinsdag 6 september 2005 12:14 schreef nadine26 het volgende:
[..]
hassiebassie, je hebt gelijk. tijd voor bezinning & reflectie. ik merk dat ik doordraaf, maar ik ben verliefd, dat is mijn enige excuus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |