Het WK 2006 komt er straks weer aan. En nu ga ik een grootse poule opzetten. Ik ben al een beetje aan het kijken naar de punten telling tot nu toe heb ik dit.
Groepswedstrijden
2 punt als je de goede winnaar (of gelijkspel) hebt voorspeld maar niet de goede uitslag.
1 punt voor als je alleen het goede aantal doelpunten van de ''thuis'' ploeg hebt voorspeld
1 punt voor als je alleen het goede aantal doelpunten van de ''uit'' ploeg hebt voorspeld
5 punten als je de hele uitslag goed hebt voorspeld
vb: Je hebt voorspeld dat het 3-1 wordt bij de wedstrijd Nederland-Frankrijk. Het wordt 3-2. Je krijgt dan 2 punten voor de goed voorspelde winnaar + 1 punt voor het goed voorspelde aantal doelpunten van de thuisploeg. Dus in totaal 3 punten.
Achtste finale
2 punt voor elk team dat daadwerkelijk in de achtste finale staat.
Kwart finale
3 punten voor elk team dat daadwerkelijk in de kwart finale staat.
Halve finale en Finale
Heb je een land op de juiste plek geplaatst, dan ontvang je voor de plaatsen 4, 3 en 2, 4 punten en voor de wereldkampioen 7 punten. Heb je een land er wel bij staat maar niet op de goede plaats dan krijg je per land 2 punten
Nu vraag ik af of je na de voorrondes ook nog met een uitlsga moet gaan werken of niet. Want het kan bijvoorbeeld zijn dat iemand de uitslag van A1 tegen B2 wel goed heeft maar niet de goede teams heeft ingevuld. Moet dat dan ook punten waard zijn of alleen maar als je ze alle 2 op de goede plaats hebt. En zo zijn er nog tal van situaties te bedenken.
Misschien dat iemand al vaker zoiets heeft georganiseerd of heeft iemand zelf goede ideeen. Laat het hier ff weten. Wellicht kun je het zelf ook gebruiken om een WK poule op te zeten.
Ps: een stukje software zou helemaal geweldig zijn.