abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 september 2005 @ 18:24:31 #176
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30360813
Als je in een boekje wilt passen ben je lang bezig vrees ik. Boekjes gaan over de gemiddelde mens/patiënt. En die bestaat niet. Maar goed, je erkent het, dus je kunt er wat aan doen (Even een tipje, dat boek van dokter Phil, voel je goed in je lijf, is een echt goed boek. Misschien de moeite waard om eens uit de bieb te halen).
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_30360857
Lijkt het wel op...

Ik denk dat dat van mij ook eerder compulsive overeating is.

En ik dacht ook altijd dat ik geen eetstoornis had, ja, ik dacht wel raar over eten, maar laxeren beviel niet, en ik kotste niet, en ik was juist veels te zwaar ipv te licht...

Maar toch, toen ik met 9 mensen in de eetstoornissengroep zat, waren er toch altijd minimaal 2 die flink overgewicht hadden
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 7 september 2005 @ 18:32:47 #178
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_30361014
Het boek van dr phil heb ik van me moeder gehad tijdje geleden, maar lees er niet consequent in omdat ik meook niet lang kan concentreren
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  woensdag 7 september 2005 @ 18:35:17 #179
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30361076
*grijnz* mijn moeder had het een tijd terug ook ineens op mijn bureau neer gelegd. Je hoeft het toch ook niet in een keer uit te lezen?
  woensdag 7 september 2005 @ 18:37:24 #180
52349 purplerose
pi_30361132
Ik heb dan ook periodes dat eten me dus tegenstaat en dan eet ik 2 crackers overdag, wat avondeten van een ontbijtbord, maar dan de avond, dan ga je los omdat je overdag niet normaal gegeten heb en dan word ik weer boos en voel ik me schuldig
  woensdag 7 september 2005 @ 18:39:32 #181
52349 purplerose
pi_30361186
De dingen die die zegt in zn boek klinken allemaal heel logisch en goed, maar ik krijg dat eetpatroon niet truggedraaid

Of dan gaat het een paar dagen goed, en danwee mis en dan ga jeweer...al dat geklooi kom je ook alleen maar van aan
  woensdag 7 september 2005 @ 18:42:22 #182
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30361263
Waarom maak je voor jezelf niet een soort schema. Stel je staat op een vaste tijd op. Dan eet je bijv. om 8 uur wat brood ofzo. Dan eet je om 10 uur iets aan fruit of een ander tussendoortje. Om 12 uur lunch. 3 uur tussendoortje en om 5 uur je diner en om 8 uur de laatste keer een lucht tussendoortje. Op die manier heb je geen honger, en ik weet niet wat je eet in een vreetbui. Maar als je veel suiker eet kan je lichaam er verslaafd aan zijn, maar dat is een kwestie van een week erg zin in zoets hebben. En dan word het minder. Helaas een kwestie van doorzetten...
  woensdag 7 september 2005 @ 18:44:33 #183
52349 purplerose
pi_30361316
Ja helaas heb ik moeite met consequent zijn :S

Ik word idd ook erg kriegelig als ik paar dagen geen zoet gehad heb buiten wat in je voedsel zowiezo zit
  woensdag 7 september 2005 @ 18:46:55 #184
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30361376
Dat komt omdat je dus verslaafd bent aan die suiker. Toen ik boulimia had, en dus ook veel vreetbuien, heb ik op den duur alles met suiker het huis uit gegooit. Wat er niet is kun je niet pakken. En inderdaad, in het begin mis je het, en daarna heb je er geen behoefte meer aan. En dan moet je juist niet te consuquent worden, want je schiet dan door.
pi_30361601
Over die suiker, dat is nog best gecompliceerd. Ze gooien in alles suiker, ook in dingen waar je het niet verwacht. Een pot Chicken Tonight, of van die pakjes macaronimix. Als je gaat letten op waar eigenlijk allemaal suiker in zit word je gek.

(Ik zit niet zo vaak actief op fok, maar lees zo nu en dan wel mee in deze, vandaar deze "losse post.")

[ Bericht 0% gewijzigd door Penny_Lane op 07-09-2005 18:56:43 (spellingsfoutje...) ]
I`m beginning to think that maybe everything that happens makes sense. Like, if it didn`t make sense, how could it happen? But that`s really a terrible thought. It can only come out of trouble - trouble that doesn`t make sense.
  woensdag 7 september 2005 @ 18:57:24 #186
52349 purplerose
pi_30361675
Nou, de ellende is dus, ik heb meestal geen koekjes ofdingen in huis, maar als er dus een vreetbui aankomt probeer ik die wel te stoppen enzo, maar als het te erg is ga ik er gewoon voor naar de winkel om sjit te halen
  woensdag 7 september 2005 @ 18:58:24 #187
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30361716
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:55 schreef Penny_Lane het volgende:
Over die suiker, dat is nog best gecompliceerd. Ze gooien in alles suiker, ook in dingen waar je het niet verwacht. Een pot Chicken Tonight, of van die pakjes macaronimix. Als je gaat letten op waar eigenlijk allemaal suiker in zit wordt je gek.

(Ik zit niet zo vaak actief op fok, maar lees zo nu en dan wel mee in deze, vandaar deze "losse post.")
Daarom zeg ik ook, niet doorschieten. Je kunt er ook bewust voor kiezen om snacks te kopen zoals marsen. En waarom zou je saus uit een potje maken? Je kunt ook zelf eens in de zoveel tijd een hele boel maken en gedeeltes invriezen. Dan bepaald jezelf wat erin zit.
In verse groente, vers fruit en brood zitten niet veel suikers. Dat zijn de natuurlijke. In alle kant en klare troep die niet de basis van je voeding vormen worden suikers erbij toegevoegd. En dat moet je dus ook niet kopen. Maar goed... wie ben ik?
  woensdag 7 september 2005 @ 18:59:38 #188
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30361754
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:57 schreef purplerose het volgende:
Nou, de ellende is dus, ik heb meestal geen koekjes ofdingen in huis, maar als er dus een vreetbui aankomt probeer ik die wel te stoppen enzo, maar als het te erg is ga ik er gewoon voor naar de winkel om sjit te halen
Inplaats van naar de winkel te gaan kun je ook een douche nemen, iets in de tuin doen, je planten water geven. Sit-ups doen en noem maar op. Zorg dat je wat anders gaat doen wat je afleid.
  woensdag 7 september 2005 @ 19:05:16 #189
52349 purplerose
pi_30361930
Ja, i know the drill zullen we maar zeggen
Ik ben 1 van zo een moeilijke borderliner figuur

*gelukkig heb ik mijn humor en zelfspot nog*
  woensdag 7 september 2005 @ 19:05:59 #190
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30361948
Purple...om te beginnen diep respect dat je hier nu post!!!

Het is een drempel om je verhaal aan vreemden te vertellen, omdat je bang bent voor verkeerde reacties....goed daarom dat je eerst even paar keer hier op het forum gegluurd hebt alvorens je verhaal te vertellen....

Het klinkt echt alsof je er zelf heel moeilijk uit komt....en gelukkig voor jou zijn er mensen voor je die je kunnen helpen, of er in ieder geval alles aan willen doen. Beste doel voor jou lijkt me voor een inrake bij een kliniek te gaan!
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
  woensdag 7 september 2005 @ 19:06:56 #191
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30361978
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:59 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Inplaats van naar de winkel te gaan kun je ook een douche nemen, iets in de tuin doen, je planten water geven. Sit-ups doen en noem maar op. Zorg dat je wat anders gaat doen wat je afleid.
...werkte het vaak maar zo....

(denk dat de eet drang groter is dan welke drang dan ook...)
  woensdag 7 september 2005 @ 19:11:56 #192
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30362150
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:06 schreef CleeJee het volgende:

[..]

...werkte het vaak maar zo....

(denk dat de eet drang groter is dan welke drang dan ook...)
Jep, i know. Maar het is de enige manier van doen. Soms moet een mens hard voor zichzelf zijn. Als je jezelf niet kunt weigeren toe te geven aan een vreetbui, hoe wil je er dan mee stoppen? Dat gaat dan helaas gewoon niet. Je moet een ander patroon voor jezelf creëren en dat is de enige manier van slagen. Ik bedoel, niemand anders kan het voor je doen. Er is geen pilletje voor of wat dan ook. Alleen het jezelf een harde schop geven (en ja, dat doet pijn). Zelf al heb je 100 psychologen op je het dak zitten, alleen de patiënt kan genezen.
  woensdag 7 september 2005 @ 19:14:30 #193
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30362247
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:11 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Jep, i know. Maar het is de enige manier van doen. Soms moet een mens hard voor zichzelf zijn. Zelf al heb je 100 psychologen op je het dak zitten, alleen de patiënt kan genezen.
Dat is wel waar ja....kan ik je geen ongelijk in geven.

Probleem is vaak dat de handvaten om daadwerkelijk jezelf ergens toe zetten ontbreken, en daar zijn de 'geleerden' voor.....
  woensdag 7 september 2005 @ 19:18:21 #194
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30362378
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:14 schreef CleeJee het volgende:

[..]

Dat is wel waar ja....kan ik je geen ongelijk in geven.

Probleem is vaak dat de handvaten om daadwerkelijk jezelf ergens toe zetten ontbreken, en daar zijn de 'geleerden' voor.....
Oke je hebt gelijk. Ik ben nogal cynisch over het psychologische volk, maar voor sommige mensen kunnen ze inderdaad goede dingen uitrichten. En ik zeg absoluut niet dat je als je hulp nodig hebt het niet moet zoeken, alleen je moet het alsnog zelf doen. En ik weet hoe moeilijk het is, echt waar, alleen absoluut suikerarm gaan is een goede start... En het is effectiever dan gesprekken voeren, geef toe
  woensdag 7 september 2005 @ 19:39:20 #195
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30363124
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:18 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Oke je hebt gelijk. Ik ben nogal cynisch over het psychologische volk...

En ik weet hoe moeilijk het is, echt waar, alleen absoluut suikerarm gaan is een goede start... En het is effectiever dan gesprekken voeren, geef toe
Psych's hebben jou niet kunnen helpen? Frustraties?

Goede start voor jou, je weet niet of het ook voor anderen werkt...maar het is natuurlijk altijd het proberen waard!
pi_30363520
.. Ik las dit topic door uit interesse, maar heb zelf geen eetstoornis... Nu ik 't zo lees lijkt 't me echt kut om een eetstoornis te hebben

Daarom wilde ik iedereen hier sterkte wensen!
  woensdag 7 september 2005 @ 19:54:14 #197
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30363688
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:39 schreef CleeJee het volgende:

[..]

Psych's hebben jou niet kunnen helpen? Frustraties?

Goede start voor jou, je weet niet of het ook voor anderen werkt...maar het is natuurlijk altijd het proberen waard!
Nee, ik ben autistisch, die molen van mij raakt totaal in de war van praten. Ik los alles beter zelf op en mijn vader heeft zelfmoord gepleegd door zo'n zieleknijper. Ze hebben mijn broer zonder pardon de straat op gegooit omdat hij niet te genezen is. Dus ik ben geen fan van ze.

En zoals ik al zei, een zieleknijper kan helpen de oorzaken te vinden enzo. En op die manier zal het voor sommige ook makkelijker zijn. En zie zo, nooit geschoten is immers niet raak.
pi_30363918
Ja het komt er toch op neer dat je afvallen doet door minder te eten of meer te sporten. Als je het eten te lekker/kalmerend/weet ik veel vindt om op te geven moet je meer gaan sporten. M'n stiefvader is de hele dag aan de koekjes, maar hij rent dan ook zo'n 25 kilometer per dag en doet er nog een paar andere sporten bij. Door hem ken ik ook een paar dames van het russische 24-uursloop team (24 uur hardlopen dus) en dergelijks en die eten... Nou je wilt echt niet weten hoe veel die eten, die eten echt gigantische hoeveelheden, en dat zijn allemaal dames van misschien 1.60 lang en maatje 34-36 terwijl sommigen van hen toch al aardig richting de pensioensleeftijd gaan (54 en zo) Die zeggen ook zelf, maakt niet uit hoe veel hun eten, alles wat ze eten verbrandt.
  woensdag 7 september 2005 @ 20:00:41 #199
52349 purplerose
pi_30363938
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:05 schreef CleeJee het volgende:
Purple...om te beginnen diep respect dat je hier nu post!!!

Het is een drempel om je verhaal aan vreemden te vertellen, omdat je bang bent voor verkeerde reacties....goed daarom dat je eerst even paar keer hier op het forum gegluurd hebt alvorens je verhaal te vertellen....

Het klinkt echt alsof je er zelf heel moeilijk uit komt....en gelukkig voor jou zijn er mensen voor je die je kunnen helpen, of er in ieder geval alles aan willen doen. Beste doel voor jou lijkt me voor een inrake bij een kliniek te gaan!
Dankje, het koste even wat moeite, maar goed

Ik ben nu al 15 jaar zelf aan het klooien soms gaat het goed, vaak dus niet. Wil er nu wel heel erg vanaf, ben het zat dus maandag val ik er gelijk mee de deur in bij de maatschappelijk werker
  woensdag 7 september 2005 @ 20:01:03 #200
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30363956
@ Sessy :Volgens mij is dat niet echt een eetstoornis dan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')