Tussen de 700 en 800kcal inderdaad. Weinig, maar goed. Menstruatie word bij met medicatie opgewekt (dat was al zo voor ik eetstoornissen ontwikkelde) dus dat is niet zo ramp. 's Avonds dan in een keer normaal eten kan behoorlijke problemen veroorzeken is mij verteld, dat deed ik eerst ook (en dan weer kotsen) en dat is absoluut niet goed.quote:Op woensdag 7 september 2005 00:30 schreef Sessy het volgende:
WTF, boekenworm een sneetje brood is toch 400 kj, 2 boterhammen = 800 kj plus misschien nog beleg jam of zo, 1000 kj. 2000 kj aan boterhammen, misschien 200 kj aan groente, 250+250 = 500 kj aan appels, 100 gram aardappeltjes, mits gekookt, is ook iets van 300 kj of zo, en een eitje is ook niet veel, dan heb je 3000 kj met een staartje, da's nog niet eens 1000 kilocalorieen. Zelfs toen ik heel extreem aan het lijnen was deed ik 5500 kj per dag en toen had ik m'n menstruatie niet eens meer, en toen at ik 's avonds gewoon normaal mee omdat niemand wat mocht merken. Okay de rest van de dag at ik alleen groente en fruit maar 's avonds at ik normaal en niet zo'n hongermaaltje.
>>>> geeft Maryse lief kickje naar de dokterquote:Op woensdag 7 september 2005 10:54 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Tja omdat ik 't niet meer zo heel lekker vind het eten? Ik weet het niet wel is het zo dat ik niet zo goed tegen suiker en kleurstoffen kan en daar dan weer moe van wordt en dat ik gewoon een keer naar de dokter moet gaan
Nee heb geen psychische klachten heb gewoon niet zo een goede gezondheid.
Nee, ik kotste niet ik at gewoon en dan verteerde dat en zo. Nou heb ik ook altijd ontzettend gehouden van lekker eten en koken en zo moet ik daarbij toevoegen, die ene warme maaltijd was toch wel een must.quote:Op woensdag 7 september 2005 11:01 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Tussen de 700 en 800kcal inderdaad. Weinig, maar goed. Menstruatie word bij met medicatie opgewekt (dat was al zo voor ik eetstoornissen ontwikkelde) dus dat is niet zo ramp. 's Avonds dan in een keer normaal eten kan behoorlijke problemen veroorzeken is mij verteld, dat deed ik eerst ook (en dan weer kotsen) en dat is absoluut niet goed.
De een is gevoeliger voor weinig eten dan de ander, en ik ben wel van plan het weer op te bouwen, maar ik ken mezelf. Ik moet gewoon niet haasten.
Absoluut, ze eet in elk geval iets. Maar haar voedingsstoffen krijgt ze zo vrees ik niet binnen, tenzij ze vitaminen- en mineralenpillen neemt (waar dan weer extra kilocalorieen in zitten, dus ik weet niet hoe ze daarover denkt). En dan heb ik het niet zo zeer over de koolhydraten want daar heeft je lichaam grof genomen schijt aan, maar voornamelijk de mineralen, vitaminen, eiwitten en vetten. Zonder de vitamines in vetten heb je binnen de kortste keren een probleem, zonder eiwitten kan je lichaam slecht weefsel repareren en spieren en haarwortels onderhouden, zonder ijzer heb je al heel snel bloedarmoede te pakken en zonder nog iets stolt je bloed niet goed. Maar goed dat weet ze zelf natuurlijk ook.quote:Op woensdag 7 september 2005 08:40 schreef CleeJee het volgende:
[..]
We zijn het er over eens dat het eigenlijk te weinig is wat ze eet....maar ze eet tenminste, ze heeft een beginnetje gemaakt!
Het is wel zaak denk ik dat het 'menu' langzaam uitgebreid gaat worden...een keer wat beleg op de boterhammen bijvoorbeeld....
Dat is natuurlijk goed, het binnen houden. Maar kreeg je dan niet enorme buikpijn, als je de rest van de dag zo gematigd bent?quote:Op woensdag 7 september 2005 11:48 schreef Sessy het volgende:
[..]
Nee, ik kotste niet ik at gewoon en dan verteerde dat en zo. Nou heb ik ook altijd ontzettend gehouden van lekker eten en koken en zo moet ik daarbij toevoegen, die ene warme maaltijd was toch wel een must.
Ik weet dat het psychisch is dat je niet meer binnen kan houden. Toen ik moest stoppen met braken van de dokter moest het snel gebeuren. En ze zei toen tegen mij, elke dag een kwartier langer wachten. Dat vond ik nogal onnodig en stopte er in een keer meer (gevolg buikpijn) maar ik dacht dat ik het niet binnen kon houden. Dat zal ook wel zo zijn met normale porsies eten. Vroeger ben ik een echte dikzak geweest, en dat was niet door weinig eten. Dus naar normaal gaan moet wel te doen zijn.quote:Haasten moet je sowieso niet doen. Maar ja anderzijds toen ik op een gegeven moment weer ging eten en aan 6000 kilojoule per dag zat en in een biologieboek las dat je er 9000 nodig had (ik fietste o.a. dagelijks 8 km naar en van school, sportte erbij, nam altijd de trap (we woonden op de 7de verdieping), dacht ik, dat kan toch nooit, da's toch fysiek onmogelijk om dat te eten dat past niet eens in m'n maag ik zit nu al vol? Heel lang heb ik toen tegen die grens aan gezeten, en toen schoot ik er in 1 keer overheen en at ik verder gewoon normaal, zonder te tellen of zo. Je idee van hoeveel je kunt en moet eten is heel erg psychisch bepaald, hoewel het aanvoelt alsof het fysiek is.
[..]
Ja, de gevolgen van mijn etengedrag ken ik. Bloedarmoede heb ik inderdaad behoorlijk, maar volgens de dokter word het al minder. Mijn tandvlees begint weer roze te worden, zit beter in m'n vel e.d. En ik ben een klein opdondertje, heb minder nodig dan gemiddeld, dus zoveel zal ik niet te kort komen. In mijn ogen zit er nogsteeds teveel spek op, maar goed, de laatste keer dat ik mezelf heb gewogen was ik niet te zwaarquote:Absoluut, ze eet in elk geval iets. Maar haar voedingsstoffen krijgt ze zo vrees ik niet binnen, tenzij ze vitaminen- en mineralenpillen neemt (waar dan weer extra kilocalorieen in zitten, dus ik weet niet hoe ze daarover denkt). En dan heb ik het niet zo zeer over de koolhydraten want daar heeft je lichaam grof genomen schijt aan, maar voornamelijk de mineralen, vitaminen, eiwitten en vetten. Zonder de vitamines in vetten heb je binnen de kortste keren een probleem, zonder eiwitten kan je lichaam slecht weefsel repareren en spieren en haarwortels onderhouden, zonder ijzer heb je al heel snel bloedarmoede te pakken en zonder nog iets stolt je bloed niet goed. Maar goed dat weet ze zelf natuurlijk ook.
Arrogant????!!!!!quote:
haha, moeten werkt nietquote:Op woensdag 7 september 2005 16:53 schreef Sessy het volgende:
Je MOET juist trots zijn op jezelf joh![]()
Is een hele prestatie hoor.
Wat ik zelf gelezen en begrepen heb is dat binge eating vreetbuien zijn die je dan niet uitkotst of laxeert, waardoor je dus vaak overgewicht ziet bij deze mensen (zo ook bij mijquote:Op woensdag 7 september 2005 16:58 schreef CleeJee het volgende:
@ purple:
allereerst sterk dat je hier wat post! ik zag je eerder al gluren, maar nu post je dus wat, topper!
je bent een binge eater....inmiddels weet ik al veel over anorexia en boulimia (beste vriendin van mij heeft ano), maar over binge weet ik nog niet veel....kun je er iets meer over vertellen? en ook over jouw specifieke problemen?
Hier heb ik dus ook vaak last van en dacht dat ik dus ook BED had, maar ik heb dus ook gelezen dat je daarbij niet laxeert of kotst, en dat kotsen doe ik soms wel.... Nu weet ik dus niet of het BED is of Boulimiaquote:Op woensdag 7 september 2005 17:18 schreef purplerose het volgende:
[..]
Wat ik zelf gelezen en begrepen heb is dat binge eating vreetbuien zijn die je dan niet uitkotst of laxeert, waardoor je dus vaak overgewicht ziet bij deze mensen (zo ook bij mij)
ff gequote van een pagina:
Het frequent eten van abnormaal grote hoeveelheden voedsel (vaak veel sneller eten dan normaal, dit tot men zich oncomfortabel voelt, en ook zonder dat men hongerig is, en op basis van negatieve gevoelens)
bullet Een gevoel het eten niet meer onder controle te hebben, met schuld- of onrustgevoelens achteraf.
Heb je op dit moment ook psychologische hulp of niet?quote:Op woensdag 7 september 2005 17:18 schreef purplerose het volgende:
het klopt dus, wat je dacht.quote:Eetbuien komen ook voor bij boulimia nervosa. Het verschil tussen binge eating en boulimia nervosa bestaat er in dat personen met boulimia pogingen doen om het voedsel terug te 'verwijderen' of te 'verwerken' na de eetbui door.
Een aantal gedragingen komen bij binge eating (na de eetbui) NIET voor:
medicatie gebruiken (laxeermiddelen, waterafdrijvende geneesmiddelen)
een langere periode niets meer te eten (24 uur of langer)
overmatige sportbeoefening
overgeven
Bij binge eating zijn er dus enkel eetbuien, en geen 'pogingen om de eetbui ongedaan te maken'.
misschien kan je bij je maatschappelijk werk aankaarten dat je graag in een groep terecht komt voor mensen (voornamelijk vrouwen) met een eetstoornis?quote:Op woensdag 7 september 2005 17:31 schreef purplerose het volgende:
Wolkje, ja ik heb de linehan therapie gedaan voor de borderline en een half jaar gedragstherapie daarvoor, maar specifiek op eten heb ik geen therapie gehad... loop nu nog wel bij de maatschappelijk werker omdat ik niet meer genoeg acting out gedrag (zoals snijden) vertoonde :S (beetje raar, i admit)
nah, 12.000 zal ik ook wel weer niet naar binnen proppen, maar mijn vreetbui is al jaren verspreidt over de gehele dag enzo
quote:Op woensdag 7 september 2005 17:28 schreef Wolkje het volgende:
ik vond een klein stukje over het verschil tussen BED en BN, Esto:
[..]
het klopt dus, wat je dacht.
Vind het doodeng om het hier te zettenquote:Op woensdag 7 september 2005 18:10 schreef boekenworm het volgende:
Binge is inderdaad een ***stoornis. Echt erkent word het niet. Je hebt lef dat je er hier over durft te schrijven!
Dus het is eerder het Compulsive overeating dan BEDquote:Op woensdag 7 september 2005 18:16 schreef Wolkje het volgende:
Eetbuienstoornis wordt meestal aangeduid met de Engelse naam Binge Eating Disorder (BED), of soms met 'Compulsive Overeating', dwangmatig eten. Het verschil tussen deze twee is dat er bij BED sprake is van (vr)eetbuien, waarbij snel zeer grote hoeveelheden worden gegeten, terwijl bij Compulsive Overeating er sprake is van een meer gelijkmatige spreiding over de dag.
bron: www.sabn.nl , het is dus wel anders omschreven
Daarom zeg ik ook, niet doorschieten. Je kunt er ook bewust voor kiezen om snacks te kopen zoals marsen. En waarom zou je saus uit een potje maken? Je kunt ook zelf eens in de zoveel tijd een hele boel maken en gedeeltes invriezen. Dan bepaald jezelf wat erin zit.quote:Op woensdag 7 september 2005 18:55 schreef Penny_Lane het volgende:
Over die suiker, dat is nog best gecompliceerd. Ze gooien in alles suiker, ook in dingen waar je het niet verwacht. Een pot Chicken Tonight, of van die pakjes macaronimix. Als je gaat letten op waar eigenlijk allemaal suiker in zit wordt je gek.
(Ik zit niet zo vaak actief op fok, maar lees zo nu en dan wel mee in deze, vandaar deze "losse post.")
Inplaats van naar de winkel te gaan kun je ook een douche nemen, iets in de tuin doen, je planten water geven. Sit-ups doen en noem maar op. Zorg dat je wat anders gaat doen wat je afleid.quote:Op woensdag 7 september 2005 18:57 schreef purplerose het volgende:
Nou, de ellende is dus, ik heb meestal geen koekjes ofdingen in huis, maar als er dus een vreetbui aankomt probeer ik die wel te stoppen enzo, maar als het te erg is ga ik er gewoon voor naar de winkel om sjit te halen
...werkte het vaak maar zo....quote:Op woensdag 7 september 2005 18:59 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Inplaats van naar de winkel te gaan kun je ook een douche nemen, iets in de tuin doen, je planten water geven. Sit-ups doen en noem maar op. Zorg dat je wat anders gaat doen wat je afleid.
Jep, i know. Maar het is de enige manier van doen. Soms moet een mens hard voor zichzelf zijn. Als je jezelf niet kunt weigeren toe te geven aan een vreetbui, hoe wil je er dan mee stoppen? Dat gaat dan helaas gewoon niet. Je moet een ander patroon voor jezelf creëren en dat is de enige manier van slagen. Ik bedoel, niemand anders kan het voor je doen. Er is geen pilletje voor of wat dan ook. Alleen het jezelf een harde schop geven (en ja, dat doet pijn). Zelf al heb je 100 psychologen op je het dak zitten, alleen de patiënt kan genezen.quote:Op woensdag 7 september 2005 19:06 schreef CleeJee het volgende:
[..]
...werkte het vaak maar zo....
(denk dat de eet drang groter is dan welke drang dan ook...)
Dat is wel waar ja....kan ik je geen ongelijk in geven.quote:Op woensdag 7 september 2005 19:11 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Jep, i know. Maar het is de enige manier van doen. Soms moet een mens hard voor zichzelf zijn. Zelf al heb je 100 psychologen op je het dak zitten, alleen de patiënt kan genezen.
Oke je hebt gelijk. Ik ben nogal cynisch over het psychologische volk, maar voor sommige mensen kunnen ze inderdaad goede dingen uitrichten. En ik zeg absoluut niet dat je als je hulp nodig hebt het niet moet zoeken, alleen je moet het alsnog zelf doen. En ik weet hoe moeilijk het is, echt waar, alleen absoluut suikerarm gaan is een goede start... En het is effectiever dan gesprekken voeren, geef toequote:Op woensdag 7 september 2005 19:14 schreef CleeJee het volgende:
[..]
Dat is wel waar ja....kan ik je geen ongelijk in geven.
Probleem is vaak dat de handvaten om daadwerkelijk jezelf ergens toe zetten ontbreken, en daar zijn de 'geleerden' voor.....
Psych's hebben jou niet kunnen helpen? Frustraties?quote:Op woensdag 7 september 2005 19:18 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Oke je hebt gelijk. Ik ben nogal cynisch over het psychologische volk...
En ik weet hoe moeilijk het is, echt waar, alleen absoluut suikerarm gaan is een goede start... En het is effectiever dan gesprekken voeren, geef toe
Nee, ik ben autistisch, die molen van mij raakt totaal in de war van praten. Ik los alles beter zelf op en mijn vader heeft zelfmoord gepleegd door zo'n zieleknijper. Ze hebben mijn broer zonder pardon de straat op gegooit omdat hij niet te genezen is. Dus ik ben geen fan van ze.quote:Op woensdag 7 september 2005 19:39 schreef CleeJee het volgende:
[..]
Psych's hebben jou niet kunnen helpen? Frustraties?
Goede start voor jou, je weet niet of het ook voor anderen werkt...maar het is natuurlijk altijd het proberen waard!![]()
Dankje, het koste even wat moeite, maar goedquote:Op woensdag 7 september 2005 19:05 schreef CleeJee het volgende:
Purple...om te beginnen diep respect dat je hier nu post!!!
Het is een drempel om je verhaal aan vreemden te vertellen, omdat je bang bent voor verkeerde reacties....goed daarom dat je eerst even paar keer hier op het forum gegluurd hebt alvorens je verhaal te vertellen....
Het klinkt echt alsof je er zelf heel moeilijk uit komt....en gelukkig voor jou zijn er mensen voor je die je kunnen helpen, of er in ieder geval alles aan willen doen. Beste doel voor jou lijkt me voor een inrake bij een kliniek te gaan!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |