abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 september 2005 @ 11:01:25 #151
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30347310
quote:
Op woensdag 7 september 2005 00:30 schreef Sessy het volgende:
WTF, boekenworm een sneetje brood is toch 400 kj, 2 boterhammen = 800 kj plus misschien nog beleg jam of zo, 1000 kj. 2000 kj aan boterhammen, misschien 200 kj aan groente, 250+250 = 500 kj aan appels, 100 gram aardappeltjes, mits gekookt, is ook iets van 300 kj of zo, en een eitje is ook niet veel, dan heb je 3000 kj met een staartje, da's nog niet eens 1000 kilocalorieen. Zelfs toen ik heel extreem aan het lijnen was deed ik 5500 kj per dag en toen had ik m'n menstruatie niet eens meer, en toen at ik 's avonds gewoon normaal mee omdat niemand wat mocht merken. Okay de rest van de dag at ik alleen groente en fruit maar 's avonds at ik normaal en niet zo'n hongermaaltje.
Tussen de 700 en 800kcal inderdaad. Weinig, maar goed. Menstruatie word bij met medicatie opgewekt (dat was al zo voor ik eetstoornissen ontwikkelde) dus dat is niet zo ramp. 's Avonds dan in een keer normaal eten kan behoorlijke problemen veroorzeken is mij verteld, dat deed ik eerst ook (en dan weer kotsen) en dat is absoluut niet goed.
De een is gevoeliger voor weinig eten dan de ander, en ik ben wel van plan het weer op te bouwen, maar ik ken mezelf. Ik moet gewoon niet haasten.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  woensdag 7 september 2005 @ 11:06:34 #152
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30347490
quote:
Op woensdag 7 september 2005 10:54 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Tja omdat ik 't niet meer zo heel lekker vind het eten? Ik weet het niet wel is het zo dat ik niet zo goed tegen suiker en kleurstoffen kan en daar dan weer moe van wordt en dat ik gewoon een keer naar de dokter moet gaan

Nee heb geen psychische klachten heb gewoon niet zo een goede gezondheid.
>>>> geeft Maryse lief kickje naar de dokter
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_30348972
quote:
Op woensdag 7 september 2005 11:01 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Tussen de 700 en 800kcal inderdaad. Weinig, maar goed. Menstruatie word bij met medicatie opgewekt (dat was al zo voor ik eetstoornissen ontwikkelde) dus dat is niet zo ramp. 's Avonds dan in een keer normaal eten kan behoorlijke problemen veroorzeken is mij verteld, dat deed ik eerst ook (en dan weer kotsen) en dat is absoluut niet goed.
De een is gevoeliger voor weinig eten dan de ander, en ik ben wel van plan het weer op te bouwen, maar ik ken mezelf. Ik moet gewoon niet haasten.
Nee, ik kotste niet ik at gewoon en dan verteerde dat en zo. Nou heb ik ook altijd ontzettend gehouden van lekker eten en koken en zo moet ik daarbij toevoegen, die ene warme maaltijd was toch wel een must.

Haasten moet je sowieso niet doen. Maar ja anderzijds toen ik op een gegeven moment weer ging eten en aan 6000 kilojoule per dag zat en in een biologieboek las dat je er 9000 nodig had (ik fietste o.a. dagelijks 8 km naar en van school, sportte erbij, nam altijd de trap (we woonden op de 7de verdieping), dacht ik, dat kan toch nooit, da's toch fysiek onmogelijk om dat te eten dat past niet eens in m'n maag ik zit nu al vol? Heel lang heb ik toen tegen die grens aan gezeten, en toen schoot ik er in 1 keer overheen en at ik verder gewoon normaal, zonder te tellen of zo. Je idee van hoeveel je kunt en moet eten is heel erg psychisch bepaald, hoewel het aanvoelt alsof het fysiek is.
quote:
Op woensdag 7 september 2005 08:40 schreef CleeJee het volgende:
[..]
We zijn het er over eens dat het eigenlijk te weinig is wat ze eet....maar ze eet tenminste, ze heeft een beginnetje gemaakt!
Het is wel zaak denk ik dat het 'menu' langzaam uitgebreid gaat worden...een keer wat beleg op de boterhammen bijvoorbeeld....
Absoluut, ze eet in elk geval iets. Maar haar voedingsstoffen krijgt ze zo vrees ik niet binnen, tenzij ze vitaminen- en mineralenpillen neemt (waar dan weer extra kilocalorieen in zitten, dus ik weet niet hoe ze daarover denkt). En dan heb ik het niet zo zeer over de koolhydraten want daar heeft je lichaam grof genomen schijt aan, maar voornamelijk de mineralen, vitaminen, eiwitten en vetten. Zonder de vitamines in vetten heb je binnen de kortste keren een probleem, zonder eiwitten kan je lichaam slecht weefsel repareren en spieren en haarwortels onderhouden, zonder ijzer heb je al heel snel bloedarmoede te pakken en zonder nog iets stolt je bloed niet goed. Maar goed dat weet ze zelf natuurlijk ook.
  woensdag 7 september 2005 @ 14:27:32 #154
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30353637
quote:
Op woensdag 7 september 2005 11:48 schreef Sessy het volgende:

[..]

Nee, ik kotste niet ik at gewoon en dan verteerde dat en zo. Nou heb ik ook altijd ontzettend gehouden van lekker eten en koken en zo moet ik daarbij toevoegen, die ene warme maaltijd was toch wel een must.
Dat is natuurlijk goed, het binnen houden. Maar kreeg je dan niet enorme buikpijn, als je de rest van de dag zo gematigd bent?
quote:
Haasten moet je sowieso niet doen. Maar ja anderzijds toen ik op een gegeven moment weer ging eten en aan 6000 kilojoule per dag zat en in een biologieboek las dat je er 9000 nodig had (ik fietste o.a. dagelijks 8 km naar en van school, sportte erbij, nam altijd de trap (we woonden op de 7de verdieping), dacht ik, dat kan toch nooit, da's toch fysiek onmogelijk om dat te eten dat past niet eens in m'n maag ik zit nu al vol? Heel lang heb ik toen tegen die grens aan gezeten, en toen schoot ik er in 1 keer overheen en at ik verder gewoon normaal, zonder te tellen of zo. Je idee van hoeveel je kunt en moet eten is heel erg psychisch bepaald, hoewel het aanvoelt alsof het fysiek is.
[..]
Ik weet dat het psychisch is dat je niet meer binnen kan houden. Toen ik moest stoppen met braken van de dokter moest het snel gebeuren. En ze zei toen tegen mij, elke dag een kwartier langer wachten. Dat vond ik nogal onnodig en stopte er in een keer meer (gevolg buikpijn) maar ik dacht dat ik het niet binnen kon houden. Dat zal ook wel zo zijn met normale porsies eten. Vroeger ben ik een echte dikzak geweest, en dat was niet door weinig eten. Dus naar normaal gaan moet wel te doen zijn.
quote:
Absoluut, ze eet in elk geval iets. Maar haar voedingsstoffen krijgt ze zo vrees ik niet binnen, tenzij ze vitaminen- en mineralenpillen neemt (waar dan weer extra kilocalorieen in zitten, dus ik weet niet hoe ze daarover denkt). En dan heb ik het niet zo zeer over de koolhydraten want daar heeft je lichaam grof genomen schijt aan, maar voornamelijk de mineralen, vitaminen, eiwitten en vetten. Zonder de vitamines in vetten heb je binnen de kortste keren een probleem, zonder eiwitten kan je lichaam slecht weefsel repareren en spieren en haarwortels onderhouden, zonder ijzer heb je al heel snel bloedarmoede te pakken en zonder nog iets stolt je bloed niet goed. Maar goed dat weet ze zelf natuurlijk ook.
Ja, de gevolgen van mijn etengedrag ken ik. Bloedarmoede heb ik inderdaad behoorlijk, maar volgens de dokter word het al minder. Mijn tandvlees begint weer roze te worden, zit beter in m'n vel e.d. En ik ben een klein opdondertje, heb minder nodig dan gemiddeld, dus zoveel zal ik niet te kort komen. In mijn ogen zit er nogsteeds teveel spek op, maar goed, de laatste keer dat ik mezelf heb gewogen was ik niet te zwaar
En als ik na ga dat ik in mijn twee examen weken helemaal niet heb gegeten, en nu driemaal daags eet, ben ik toch wel trots op mezelf. Hoe arrogant dat ook is .
pi_30353812
Je mag echt wel trots zijn op jezelf !!
  woensdag 7 september 2005 @ 15:21:18 #156
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30355130
quote:
Op woensdag 7 september 2005 14:27 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Hoe arrogant dat ook is .
Arrogant????!!!!!

Nee man, juist mega stoer!!!!!
pi_30357903
Je MOET juist trots zijn op jezelf joh
Is een hele prestatie hoor.
  woensdag 7 september 2005 @ 16:56:54 #158
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_30358014
idd

Ik moet het nog voor mekaar zien te krijgen dat ik stop met bingen en verdere rare fratsen met eten uithaal

*opstaat en voorstelt* ik ben purplerose en ben een binge eater, al lijkt het soms of ik hele dagen over de dag verspreid binge, maar dan is het geen binge meer zeker :/

*in de war is over wat te doen*
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  woensdag 7 september 2005 @ 16:58:49 #159
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30358102
@ purple:

allereerst sterk dat je hier wat post! ik zag je eerder al gluren, maar nu post je dus wat, topper!

je bent een binge eater....inmiddels weet ik al veel over anorexia en boulimia (beste vriendin van mij heeft ano), maar over binge weet ik nog niet veel....kun je er iets meer over vertellen? en ook over jouw specifieke problemen?
  woensdag 7 september 2005 @ 16:59:34 #160
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30358137
quote:
Op woensdag 7 september 2005 16:53 schreef Sessy het volgende:
Je MOET juist trots zijn op jezelf joh
Is een hele prestatie hoor.
haha, moeten werkt niet

ze MAG trots zijn op zichzelf!!!!!
sta jezelf toe om trots te zijn, want het MAG echt en is terecht!
pi_30358219
edit: laat maar, niet goed gelezen
  woensdag 7 september 2005 @ 17:18:19 #162
52349 purplerose
pi_30358779
quote:
Op woensdag 7 september 2005 16:58 schreef CleeJee het volgende:
@ purple:

allereerst sterk dat je hier wat post! ik zag je eerder al gluren, maar nu post je dus wat, topper!

je bent een binge eater....inmiddels weet ik al veel over anorexia en boulimia (beste vriendin van mij heeft ano), maar over binge weet ik nog niet veel....kun je er iets meer over vertellen? en ook over jouw specifieke problemen?
Wat ik zelf gelezen en begrepen heb is dat binge eating vreetbuien zijn die je dan niet uitkotst of laxeert, waardoor je dus vaak overgewicht ziet bij deze mensen (zo ook bij mij )

ff gequote van een pagina:
Het frequent eten van abnormaal grote hoeveelheden voedsel (vaak veel sneller eten dan normaal, dit tot men zich oncomfortabel voelt, en ook zonder dat men hongerig is, en op basis van negatieve gevoelens)
bullet Een gevoel het eten niet meer onder controle te hebben, met schuld- of onrustgevoelens achteraf.

Ikzelf ben vanaf me 12e aan het worstelen met gevoelens van depressie, leegheid, negatief zelfbeeld, waar pas rond met 26ste iets aangedaan werd (lees: de dokter geloofde me eindelijk en stuurde me door) De vreetbuien zijn er al vanaf me 15e waarbij ik als ik wat eet nog meer hongergevoel krijg en dus door blijf eten!!! Kon mijn gewicht nog aardig onder controle houden omdat ik naar school moest en deed heel veel buikspier oefeningen.

Later is een patroon ontstaan waarbij ik ook eet als ik me goed voel, blij voel, verdrietig, boos en uit gewoonte Voor mijn gevoel eet ik heel de dag, konstant honger, maar een tegenzin om het te doen, probeer het dus ook uit te stellen en knoei rond tussen gezond en ongezond voedsel want ik wil controle houden over me gewicht wat dus ook langzaam uit me handen glipt wat vooral veel schuldgevoelens geeft. (ben weer wat aangekomen )

Als ik rond kijk naar andere mensen met dit soort klachten heb ik altijd het idee dat mijn 'probleem' niet groot of extreem genoeg is om er wat aan te kunnen laten doen.

nog een puntje ter info...heb de diagnose borderliner
pi_30358873
quote:
Op woensdag 7 september 2005 17:18 schreef purplerose het volgende:

[..]

Wat ik zelf gelezen en begrepen heb is dat binge eating vreetbuien zijn die je dan niet uitkotst of laxeert, waardoor je dus vaak overgewicht ziet bij deze mensen (zo ook bij mij )

ff gequote van een pagina:
Het frequent eten van abnormaal grote hoeveelheden voedsel (vaak veel sneller eten dan normaal, dit tot men zich oncomfortabel voelt, en ook zonder dat men hongerig is, en op basis van negatieve gevoelens)
bullet Een gevoel het eten niet meer onder controle te hebben, met schuld- of onrustgevoelens achteraf.
Hier heb ik dus ook vaak last van en dacht dat ik dus ook BED had, maar ik heb dus ook gelezen dat je daarbij niet laxeert of kotst, en dat kotsen doe ik soms wel.... Nu weet ik dus niet of het BED is of Boulimia
Mgoed, vervelend is het wel. . . .
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
pi_30358973
quote:
Op woensdag 7 september 2005 17:18 schreef purplerose het volgende:
Heb je op dit moment ook psychologische hulp of niet?
pi_30359043
Ik heb een vriendin die psychologie studeerde en die zei dat zo'n gemiddelde vreetbui bij zo'n patient tot ongeveer 12 000 (!!!!) kilocalorieen opliep.
pi_30359104
ik vond een klein stukje over het verschil tussen BED en BN, Esto:
quote:
Eetbuien komen ook voor bij boulimia nervosa. Het verschil tussen binge eating en boulimia nervosa bestaat er in dat personen met boulimia pogingen doen om het voedsel terug te 'verwijderen' of te 'verwerken' na de eetbui door.

Een aantal gedragingen komen bij binge eating (na de eetbui) NIET voor:

medicatie gebruiken (laxeermiddelen, waterafdrijvende geneesmiddelen)
een langere periode niets meer te eten (24 uur of langer)
overmatige sportbeoefening
overgeven

Bij binge eating zijn er dus enkel eetbuien, en geen 'pogingen om de eetbui ongedaan te maken'.
het klopt dus, wat je dacht.
  woensdag 7 september 2005 @ 17:31:22 #167
52349 purplerose
pi_30359197
Wolkje, ja ik heb de linehan therapie gedaan voor de borderline en een half jaar gedragstherapie daarvoor, maar specifiek op eten heb ik geen therapie gehad... loop nu nog wel bij de maatschappelijk werker omdat ik niet meer genoeg acting out gedrag (zoals snijden) vertoonde :S (beetje raar, i admit)

nah, 12.000 zal ik ook wel weer niet naar binnen proppen, maar mijn vreetbui is al jaren verspreidt over de gehele dag enzo
pi_30359263
quote:
Op woensdag 7 september 2005 17:31 schreef purplerose het volgende:
Wolkje, ja ik heb de linehan therapie gedaan voor de borderline en een half jaar gedragstherapie daarvoor, maar specifiek op eten heb ik geen therapie gehad... loop nu nog wel bij de maatschappelijk werker omdat ik niet meer genoeg acting out gedrag (zoals snijden) vertoonde :S (beetje raar, i admit)

nah, 12.000 zal ik ook wel weer niet naar binnen proppen, maar mijn vreetbui is al jaren verspreidt over de gehele dag enzo
misschien kan je bij je maatschappelijk werk aankaarten dat je graag in een groep terecht komt voor mensen (voornamelijk vrouwen) met een eetstoornis?
  woensdag 7 september 2005 @ 17:55:28 #169
52349 purplerose
pi_30359964
Ik ben van plan dat idd komende maandag door te duwen dat er iets moet gebeuren, want het zelf oplossen zit er niet meer in nu
  woensdag 7 september 2005 @ 18:10:18 #170
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30360392
Binge is inderdaad een ***stoornis. Echt erkent word het niet. Je hebt lef dat je er hier over durft te schrijven! Het zelf oplossen van een eetstoornis is zo goed als onmogelijk, dus ook met binge, dus dat je het niet zelf lukt heeft helemaal niks met jou te maken. Ik wens je heel veel sterkte, en heus, je komt er wel uit...

(en o... even betreft het trots zijn op mezelf, als het niet mocht dan was ik het alsnog ).
pi_30360514
purplerose, ik denk dat het bij jou eerder iets als nao(niet anders omschreven is)

Jouw verhaal komt mij bekend voor, ik had het hier dus nog niet gezegd denk ik, maar ik ben ook een soort van binger....
Bij mij was het zo datik ook over de dag teveel at denk ik.... Bij de lunch een frikandel, 's avonds aardappelschijfjes met veel mayo en tussendoor veel snoep enzo....

En dan kom je langzamerhand ook wel aan...

Vanmiddag heb ik weer van redelijk dichtbij iemand meegemaakt die weer terugvalt in anorexia... JE voelt je zo machteloos.... Ik heb het er toch wel moeilijk mee met zo'n verhaal...
Had dus ook net niet echt zin in eten, heb dusook met de franse slag wt klaargemaakt...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_30360583
Eetbuienstoornis wordt meestal aangeduid met de Engelse naam Binge Eating Disorder (BED), of soms met 'Compulsive Overeating', dwangmatig eten. Het verschil tussen deze twee is dat er bij BED sprake is van (vr)eetbuien, waarbij snel zeer grote hoeveelheden worden gegeten, terwijl bij Compulsive Overeating er sprake is van een meer gelijkmatige spreiding over de dag.

bron: www.sabn.nl , het is dus wel anders omschreven
pi_30360598
quote:
Op woensdag 7 september 2005 17:28 schreef Wolkje het volgende:
ik vond een klein stukje over het verschil tussen BED en BN, Esto:
[..]

het klopt dus, wat je dacht.
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
  woensdag 7 september 2005 @ 18:19:55 #174
52349 purplerose
pi_30360681
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:10 schreef boekenworm het volgende:
Binge is inderdaad een ***stoornis. Echt erkent word het niet. Je hebt lef dat je er hier over durft te schrijven!
Vind het doodeng om het hier te zetten
Vroeger stond idd in boekjes alleen boulimia en anorexia, ik had altijd al zoiets van, jamaar ik val niet in 1 van de 2

Ik hoop er ooit uit te komen en een normaal gewicht te hebben
  woensdag 7 september 2005 @ 18:24:15 #175
52349 purplerose
pi_30360805
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:16 schreef Wolkje het volgende:
Eetbuienstoornis wordt meestal aangeduid met de Engelse naam Binge Eating Disorder (BED), of soms met 'Compulsive Overeating', dwangmatig eten. Het verschil tussen deze twee is dat er bij BED sprake is van (vr)eetbuien, waarbij snel zeer grote hoeveelheden worden gegeten, terwijl bij Compulsive Overeating er sprake is van een meer gelijkmatige spreiding over de dag.

bron: www.sabn.nl , het is dus wel anders omschreven
Dus het is eerder het Compulsive overeating dan BED
  woensdag 7 september 2005 @ 18:24:31 #176
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30360813
Als je in een boekje wilt passen ben je lang bezig vrees ik. Boekjes gaan over de gemiddelde mens/patiënt. En die bestaat niet. Maar goed, je erkent het, dus je kunt er wat aan doen (Even een tipje, dat boek van dokter Phil, voel je goed in je lijf, is een echt goed boek. Misschien de moeite waard om eens uit de bieb te halen).
pi_30360857
Lijkt het wel op...

Ik denk dat dat van mij ook eerder compulsive overeating is.

En ik dacht ook altijd dat ik geen eetstoornis had, ja, ik dacht wel raar over eten, maar laxeren beviel niet, en ik kotste niet, en ik was juist veels te zwaar ipv te licht...

Maar toch, toen ik met 9 mensen in de eetstoornissengroep zat, waren er toch altijd minimaal 2 die flink overgewicht hadden
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 7 september 2005 @ 18:32:47 #178
52349 purplerose
pi_30361014
Het boek van dr phil heb ik van me moeder gehad tijdje geleden, maar lees er niet consequent in omdat ik meook niet lang kan concentreren
  woensdag 7 september 2005 @ 18:35:17 #179
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30361076
*grijnz* mijn moeder had het een tijd terug ook ineens op mijn bureau neer gelegd. Je hoeft het toch ook niet in een keer uit te lezen?
  woensdag 7 september 2005 @ 18:37:24 #180
52349 purplerose
pi_30361132
Ik heb dan ook periodes dat eten me dus tegenstaat en dan eet ik 2 crackers overdag, wat avondeten van een ontbijtbord, maar dan de avond, dan ga je los omdat je overdag niet normaal gegeten heb en dan word ik weer boos en voel ik me schuldig
  woensdag 7 september 2005 @ 18:39:32 #181
52349 purplerose
pi_30361186
De dingen die die zegt in zn boek klinken allemaal heel logisch en goed, maar ik krijg dat eetpatroon niet truggedraaid

Of dan gaat het een paar dagen goed, en danwee mis en dan ga jeweer...al dat geklooi kom je ook alleen maar van aan
  woensdag 7 september 2005 @ 18:42:22 #182
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30361263
Waarom maak je voor jezelf niet een soort schema. Stel je staat op een vaste tijd op. Dan eet je bijv. om 8 uur wat brood ofzo. Dan eet je om 10 uur iets aan fruit of een ander tussendoortje. Om 12 uur lunch. 3 uur tussendoortje en om 5 uur je diner en om 8 uur de laatste keer een lucht tussendoortje. Op die manier heb je geen honger, en ik weet niet wat je eet in een vreetbui. Maar als je veel suiker eet kan je lichaam er verslaafd aan zijn, maar dat is een kwestie van een week erg zin in zoets hebben. En dan word het minder. Helaas een kwestie van doorzetten...
  woensdag 7 september 2005 @ 18:44:33 #183
52349 purplerose
pi_30361316
Ja helaas heb ik moeite met consequent zijn :S

Ik word idd ook erg kriegelig als ik paar dagen geen zoet gehad heb buiten wat in je voedsel zowiezo zit
  woensdag 7 september 2005 @ 18:46:55 #184
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30361376
Dat komt omdat je dus verslaafd bent aan die suiker. Toen ik boulimia had, en dus ook veel vreetbuien, heb ik op den duur alles met suiker het huis uit gegooit. Wat er niet is kun je niet pakken. En inderdaad, in het begin mis je het, en daarna heb je er geen behoefte meer aan. En dan moet je juist niet te consuquent worden, want je schiet dan door.
pi_30361601
Over die suiker, dat is nog best gecompliceerd. Ze gooien in alles suiker, ook in dingen waar je het niet verwacht. Een pot Chicken Tonight, of van die pakjes macaronimix. Als je gaat letten op waar eigenlijk allemaal suiker in zit word je gek.

(Ik zit niet zo vaak actief op fok, maar lees zo nu en dan wel mee in deze, vandaar deze "losse post.")

[ Bericht 0% gewijzigd door Penny_Lane op 07-09-2005 18:56:43 (spellingsfoutje...) ]
I`m beginning to think that maybe everything that happens makes sense. Like, if it didn`t make sense, how could it happen? But that`s really a terrible thought. It can only come out of trouble - trouble that doesn`t make sense.
  woensdag 7 september 2005 @ 18:57:24 #186
52349 purplerose
pi_30361675
Nou, de ellende is dus, ik heb meestal geen koekjes ofdingen in huis, maar als er dus een vreetbui aankomt probeer ik die wel te stoppen enzo, maar als het te erg is ga ik er gewoon voor naar de winkel om sjit te halen
  woensdag 7 september 2005 @ 18:58:24 #187
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30361716
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:55 schreef Penny_Lane het volgende:
Over die suiker, dat is nog best gecompliceerd. Ze gooien in alles suiker, ook in dingen waar je het niet verwacht. Een pot Chicken Tonight, of van die pakjes macaronimix. Als je gaat letten op waar eigenlijk allemaal suiker in zit wordt je gek.

(Ik zit niet zo vaak actief op fok, maar lees zo nu en dan wel mee in deze, vandaar deze "losse post.")
Daarom zeg ik ook, niet doorschieten. Je kunt er ook bewust voor kiezen om snacks te kopen zoals marsen. En waarom zou je saus uit een potje maken? Je kunt ook zelf eens in de zoveel tijd een hele boel maken en gedeeltes invriezen. Dan bepaald jezelf wat erin zit.
In verse groente, vers fruit en brood zitten niet veel suikers. Dat zijn de natuurlijke. In alle kant en klare troep die niet de basis van je voeding vormen worden suikers erbij toegevoegd. En dat moet je dus ook niet kopen. Maar goed... wie ben ik?
  woensdag 7 september 2005 @ 18:59:38 #188
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30361754
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:57 schreef purplerose het volgende:
Nou, de ellende is dus, ik heb meestal geen koekjes ofdingen in huis, maar als er dus een vreetbui aankomt probeer ik die wel te stoppen enzo, maar als het te erg is ga ik er gewoon voor naar de winkel om sjit te halen
Inplaats van naar de winkel te gaan kun je ook een douche nemen, iets in de tuin doen, je planten water geven. Sit-ups doen en noem maar op. Zorg dat je wat anders gaat doen wat je afleid.
  woensdag 7 september 2005 @ 19:05:16 #189
52349 purplerose
pi_30361930
Ja, i know the drill zullen we maar zeggen
Ik ben 1 van zo een moeilijke borderliner figuur

*gelukkig heb ik mijn humor en zelfspot nog*
  woensdag 7 september 2005 @ 19:05:59 #190
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30361948
Purple...om te beginnen diep respect dat je hier nu post!!!

Het is een drempel om je verhaal aan vreemden te vertellen, omdat je bang bent voor verkeerde reacties....goed daarom dat je eerst even paar keer hier op het forum gegluurd hebt alvorens je verhaal te vertellen....

Het klinkt echt alsof je er zelf heel moeilijk uit komt....en gelukkig voor jou zijn er mensen voor je die je kunnen helpen, of er in ieder geval alles aan willen doen. Beste doel voor jou lijkt me voor een inrake bij een kliniek te gaan!
  woensdag 7 september 2005 @ 19:06:56 #191
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30361978
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:59 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Inplaats van naar de winkel te gaan kun je ook een douche nemen, iets in de tuin doen, je planten water geven. Sit-ups doen en noem maar op. Zorg dat je wat anders gaat doen wat je afleid.
...werkte het vaak maar zo....

(denk dat de eet drang groter is dan welke drang dan ook...)
  woensdag 7 september 2005 @ 19:11:56 #192
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30362150
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:06 schreef CleeJee het volgende:

[..]

...werkte het vaak maar zo....

(denk dat de eet drang groter is dan welke drang dan ook...)
Jep, i know. Maar het is de enige manier van doen. Soms moet een mens hard voor zichzelf zijn. Als je jezelf niet kunt weigeren toe te geven aan een vreetbui, hoe wil je er dan mee stoppen? Dat gaat dan helaas gewoon niet. Je moet een ander patroon voor jezelf creëren en dat is de enige manier van slagen. Ik bedoel, niemand anders kan het voor je doen. Er is geen pilletje voor of wat dan ook. Alleen het jezelf een harde schop geven (en ja, dat doet pijn). Zelf al heb je 100 psychologen op je het dak zitten, alleen de patiënt kan genezen.
  woensdag 7 september 2005 @ 19:14:30 #193
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30362247
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:11 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Jep, i know. Maar het is de enige manier van doen. Soms moet een mens hard voor zichzelf zijn. Zelf al heb je 100 psychologen op je het dak zitten, alleen de patiënt kan genezen.
Dat is wel waar ja....kan ik je geen ongelijk in geven.

Probleem is vaak dat de handvaten om daadwerkelijk jezelf ergens toe zetten ontbreken, en daar zijn de 'geleerden' voor.....
  woensdag 7 september 2005 @ 19:18:21 #194
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30362378
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:14 schreef CleeJee het volgende:

[..]

Dat is wel waar ja....kan ik je geen ongelijk in geven.

Probleem is vaak dat de handvaten om daadwerkelijk jezelf ergens toe zetten ontbreken, en daar zijn de 'geleerden' voor.....
Oke je hebt gelijk. Ik ben nogal cynisch over het psychologische volk, maar voor sommige mensen kunnen ze inderdaad goede dingen uitrichten. En ik zeg absoluut niet dat je als je hulp nodig hebt het niet moet zoeken, alleen je moet het alsnog zelf doen. En ik weet hoe moeilijk het is, echt waar, alleen absoluut suikerarm gaan is een goede start... En het is effectiever dan gesprekken voeren, geef toe
  woensdag 7 september 2005 @ 19:39:20 #195
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30363124
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:18 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Oke je hebt gelijk. Ik ben nogal cynisch over het psychologische volk...

En ik weet hoe moeilijk het is, echt waar, alleen absoluut suikerarm gaan is een goede start... En het is effectiever dan gesprekken voeren, geef toe
Psych's hebben jou niet kunnen helpen? Frustraties?

Goede start voor jou, je weet niet of het ook voor anderen werkt...maar het is natuurlijk altijd het proberen waard!
pi_30363520
.. Ik las dit topic door uit interesse, maar heb zelf geen eetstoornis... Nu ik 't zo lees lijkt 't me echt kut om een eetstoornis te hebben

Daarom wilde ik iedereen hier sterkte wensen!
  woensdag 7 september 2005 @ 19:54:14 #197
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30363688
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:39 schreef CleeJee het volgende:

[..]

Psych's hebben jou niet kunnen helpen? Frustraties?

Goede start voor jou, je weet niet of het ook voor anderen werkt...maar het is natuurlijk altijd het proberen waard!
Nee, ik ben autistisch, die molen van mij raakt totaal in de war van praten. Ik los alles beter zelf op en mijn vader heeft zelfmoord gepleegd door zo'n zieleknijper. Ze hebben mijn broer zonder pardon de straat op gegooit omdat hij niet te genezen is. Dus ik ben geen fan van ze.

En zoals ik al zei, een zieleknijper kan helpen de oorzaken te vinden enzo. En op die manier zal het voor sommige ook makkelijker zijn. En zie zo, nooit geschoten is immers niet raak.
pi_30363918
Ja het komt er toch op neer dat je afvallen doet door minder te eten of meer te sporten. Als je het eten te lekker/kalmerend/weet ik veel vindt om op te geven moet je meer gaan sporten. M'n stiefvader is de hele dag aan de koekjes, maar hij rent dan ook zo'n 25 kilometer per dag en doet er nog een paar andere sporten bij. Door hem ken ik ook een paar dames van het russische 24-uursloop team (24 uur hardlopen dus) en dergelijks en die eten... Nou je wilt echt niet weten hoe veel die eten, die eten echt gigantische hoeveelheden, en dat zijn allemaal dames van misschien 1.60 lang en maatje 34-36 terwijl sommigen van hen toch al aardig richting de pensioensleeftijd gaan (54 en zo) Die zeggen ook zelf, maakt niet uit hoe veel hun eten, alles wat ze eten verbrandt.
  woensdag 7 september 2005 @ 20:00:41 #199
52349 purplerose
pi_30363938
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:05 schreef CleeJee het volgende:
Purple...om te beginnen diep respect dat je hier nu post!!!

Het is een drempel om je verhaal aan vreemden te vertellen, omdat je bang bent voor verkeerde reacties....goed daarom dat je eerst even paar keer hier op het forum gegluurd hebt alvorens je verhaal te vertellen....

Het klinkt echt alsof je er zelf heel moeilijk uit komt....en gelukkig voor jou zijn er mensen voor je die je kunnen helpen, of er in ieder geval alles aan willen doen. Beste doel voor jou lijkt me voor een inrake bij een kliniek te gaan!
Dankje, het koste even wat moeite, maar goed

Ik ben nu al 15 jaar zelf aan het klooien soms gaat het goed, vaak dus niet. Wil er nu wel heel erg vanaf, ben het zat dus maandag val ik er gelijk mee de deur in bij de maatschappelijk werker
  woensdag 7 september 2005 @ 20:01:03 #200
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30363956
@ Sessy :Volgens mij is dat niet echt een eetstoornis dan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')