Ik dacht gewoon: "Die bitches en hoeren willen me vetmesten!"quote:Op maandag 5 september 2005 17:44 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
Toen mijn diëtiste aan kwam zetten met een lijst van wat ik allemaal moest gaan eten, schrok ik ook.
Eerste wat ik dacht was is, ''hell, dit lukt me nooit man!''.
Omdat je in therapie eten krijgt van een ziekenhuiskeuken, en die koken altijd warm in de middag. En zo kun je op de deeltijd ook oefenen met de moeilijkste maaltijd. Verder is het best lekker om 's middags warm te eten, zo is je energie veel beter over de dag verdeeld.quote:Op maandag 5 september 2005 17:46 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk ook!
Waarom is het warm eten 's middags eigenlijk?.
Schijnt beter te zijn voor je metabolisme: als je actief bent dan gaat de vertering beter/sneller dan wanneer je slaapt.quote:Op maandag 5 september 2005 17:46 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk ook!
Waarom is het warm eten 's middags eigenlijk?.
Is dat normaal? Ik bedoel, dan zit je toch ruim over de 1500kcal?quote:Op maandag 5 september 2005 17:37 schreef Ami80 het volgende:
knip
Ze herkenbaarquote:Op maandag 5 september 2005 17:46 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik dacht gewoon: "Die bitches en hoeren willen me vetmesten!"
Ach, vandaarquote:Op maandag 5 september 2005 17:47 schreef Toeps het volgende:
[..]
Omdat je in therapie eten krijgt van een ziekenhuiskeuken, en die koken altijd warm in de middag. En zo kun je op de deeltijd ook oefenen met de moeilijkste maaltijd. Verder is het best lekker om 's middags warm te eten, zo is je energie veel beter over de dag verdeeld.
Het heeft helemaal geen zin om calorieën te tellen, daar win je niks mee. In dat boek waaruit ik het eetplan heb staat letterlijk "In dit eetplan hoeven geen calorieën geteld of voedingswaren afgewogen te worden, wat een belangrijk voordeel is voor anorexiapatiënten". Het gaat erom dat dit een plan is dat gezond voor je is, waar je mee op gewicht kunt komen, en wat voor een normaal mens absoluut niet teveel is. Iedereen is anders, dat begrijp ik, en als je gewicht blijft steigen als je al een tijdje op/boven je streefgewicht zit, dan zul je minder nodig hebben. Maar je lichaam heeft ook tijd nodig aan het schema te wennen, dus daar zit het gevaar van minder gaan eten.quote:Op maandag 5 september 2005 18:04 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Is dat normaal? Ik bedoel, dan zit je toch ruim over de 1500kcal?
Het is mij met de "paplepel ingegoten" dat als je meer dan 1500kcal eet, dat je dan dik word. Teminste, een man tussen de 1000 en de 1750 kcal en een vrouw tussen de 900 en de 1500ckal moet eten.quote:Op maandag 5 september 2005 18:17 schreef Ami80 het volgende:
[..]
Het heeft helemaal geen zin om calorieën te tellen, daar win je niks mee. In dat boek waaruit ik het eetplan heb staat letterlijk "In dit eetplan hoeven geen calorieën geteld of voedingswaren afgewogen te worden, wat een belangrijk voordeel is voor anorexiapatiënten". Het gaat erom dat dit een plan is dat gezond voor je is, waar je mee op gewicht kunt komen, en wat voor een normaal mens absoluut niet teveel is. Iedereen is anders, dat begrijp ik, en als je gewicht blijft steigen als je al een tijdje op/boven je streefgewicht zit, dan zul je minder nodig hebben. Maar je lichaam heeft ook tijd nodig aan het schema te wennen, dus daar zit het gevaar van minder gaan eten.
Je weet vast nog wel hoeveel je at een tijdje voordat de eetstoornis je in zijn greep kreeg toch? Misschien een goede indicator...
Wat bedoel je?quote:Op maandag 5 september 2005 18:25 schreef Ami80 het volgende:
Toeps, kom jij aan deze eetlijst met jouw lengte?
quote:Op maandag 5 september 2005 18:27 schreef Toeps het volgende:
[..]
Wat bedoel je?
Ik eet die lijst die ik gaf, soms wat meer, ook soms wat minder. Caloriën tel ik niet. Ik heb ooit wel eens een paar dagen ingevoerd in de becel-voedingscalculator, die zei dat het precies goed was, en dat ook mijn vetgehaltes en vitamine inname goed waren.
Ik eet 's ochtends brinta, en je mag ook cornflakes of zo, als je zo veel brood niet lekker vindt.quote:
1500 kcal is te weinig hoor! Dat klopt niet, dat zijn foute aannames.quote:Op maandag 5 september 2005 18:29 schreef Ami80 het volgende:
[..]
Je had natuurlijk al je lijstje gepost...
Maar het komt aardig overeen, dus als het plan 1500kcal zou zijn, dan zal dat met jouw lijstje ook wel lukken...
In cornflakes zitten wel minder voedingsstoffen hoor! Krijg je toch weer dat gekloot met calorieën...quote:Op maandag 5 september 2005 18:31 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik eet 's ochtends brinta, en je mag ook cornflakes of zo, als je zo veel brood niet lekker vindt.
Bron: Voedingscentrumquote:Energiebehoefte verschilt per persoon
Hoeveel calorieën iemand verbruikt, is afhankelijk van geslacht, leeftijd, gewicht, hoeveel hij of zij beweegt en de duur en zwaarte van de inspanning. Met deze gegevens kan de individuele energiebehoefte worden berekend. In het algemeen geldt dat mannen bij dezelfde hoeveelheid inspanning meer energie verbruiken dan vrouwen. Dat komt doordat ze verhoudingsgewijs meer spierweefsel hebben. Zo ligt de energiebehoefte van mannen tussen de 30 en 50 jaar met een zittend beroep en weinig beweging in de vrije tijd rond de 2500 kilocalorieën per dag. Vrouwen van die leeftijd met dezelfde inactieve leefstijl kunnen met gemiddeld 2000 kilocalorieën toe. Met het ouder worden, neemt de energiebehoefte af.
Dat ligt er aan hoe veel je neemt en of je er suiker bij gooit natuurlijk.quote:Op maandag 5 september 2005 18:32 schreef Ami80 het volgende:
[..]
In cornflakes zitten wel minder voedingsstoffen hoor! Krijg je toch weer dat gekloot met calorieën...![]()
Da's dus veel te weinig.quote:Op maandag 5 september 2005 18:32 schreef Esto het volgende:
Mja, ik eet 's morgens alleen muesli en 's middags soms 1 boterham![]()
Dat valt wel mee, dan ziet het schema er ongeveer zo uit:quote:Op maandag 5 september 2005 18:39 schreef Toeps het volgende:
Vrouwen met een actievere leefstijl
Knip
Bron
Ik mag dus zomaar 2400 kcal eten. Niet dat ik het tel of zo, maar 1500 is dus echt hongerlijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |