abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30295166
Ahum. Hongerlijden dus.
  maandag 5 september 2005 @ 18:47:21 #102
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30295194
Verschillende formaten van maag dus
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_30295366
quote:
Op maandag 5 september 2005 18:47 schreef boekenworm het volgende:
Verschillende formaten van maag dus
Ja, die maag past zich vanzelf wel aan.

Het is niet gezond hoor, boekenwurm.
  maandag 5 september 2005 @ 19:00:33 #104
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30295584
Volgend de huisarts is het goed zo, ik funcioneer goed en heb gewoon minder nodig dan gemiddeld. Ik heb het zelfs gepresteerd hiermee aan te komen (bloos en baal). Dus zo slecht zal het wel niet zijn. Donderdag begint mijn school weer, als ik dan merk dat het te weinig is breid ik het wel uit.
  maandag 5 september 2005 @ 19:30:56 #105
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30296498
Kan me serieus niet indenken dat dit voldoende is......

Boekenworm: mail deze lijst eens aan een kliniek ofzo, dan eens kijken wat zij ervan zeggen, want dit kan echt niet voldoende zijn!!!
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_30298006
Als je er echt zeker van bent dat je met je huidige eetplan door wil gaan, dan moet je wel echt naar je lichaam blijven luisteren hoor! En bij de eerste voortekenen (duizeligheid, afvallen, verminderde eetlust, zwart voor je ogen, moeheid, etc.) meteen ingrijpen... het is zooo makkelijk om terug te vallen...
  maandag 5 september 2005 @ 21:47:38 #107
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30301249
Dit is juist voor mij het weer opbouwen van een normaal leven. Een maand terug at ik nog minder en daarvoor ook. Sinds half/eind juli braak ik niet meer, en probeer ik normaal te eten. Op dit moment zit ik ook nog behoorlijk in de stress (zie topic broer.) en doe het op dit gebied rustig aan om juist terugval te voorkomen. Ik wil niet weer aan het uithongeren of vreten beginnen. Hier voel ik me op het moment goed bij, en misschien ga ik ooit weer meer eten, misschien ook niet. Maar haasten heeft met dit betreft voor mij geen zin.
pi_30310271
Ik had dat topic nog niet gelezen
Klinkt wel heel heftig allemaal zeg, ik zou ook niet weten wat je ermee zou kunnen doen. In elk geval begrijp ik de situatie en ik vind het eigenlijk bestwel een knappe beslissing dat je hebt gezegd 'ok, wat er ook gebeurt, ik blijf even op mijn oude schema zitten totdat het ergste voorbij is'. Wat een situatie zeg...

Mijn advies: blijf leuke dingen doen, probeer leuke dingen te ondernemen en zet het een beetje van je af. Je bent niet verantwoordelijk voor je broer. Hij heeft zichzelf niet in de hand en moet zichzelf weer op de rails krijgen. Daar kun jij niet bij helpen, niet gezien de manier waarop hij je behandelt! Dus ga er eens lekker op uit, begin ook eens te leven voor jezelf!
  dinsdag 6 september 2005 @ 08:06:01 #109
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30310586
@ boekenworm: nu ik je verhaal erbij lees, kan ik je niet anders dan enorm veel complimenten geven....probeer met kleine stapjes verder te gaan nu, eis niet te snel te veel van jezelf!

t@ke c@re!
  dinsdag 6 september 2005 @ 09:57:26 #110
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30312319
Ach... ik voel me ook 0% verantwoordelijk voor hem, alleen hij is zo ontzettend vermoeiend. Maar goed, vanmiddag ga ik lekker shoppen en morgen naar de kapper, even mezelf verwennen
En het komt heus wel goed, ik ga er gewoon voor, duss... Thank you
  dinsdag 6 september 2005 @ 10:01:23 #111
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30312391
Top....en mocht je een dip hebben, gooi het er hier maar allemaal uit!
pi_30313892
quote:
Op maandag 5 september 2005 16:13 schreef Toeps het volgende:

[..]

Misschien is de oplossing wel simpel: Meer eten? Ik ben een tijdje geleden ineens full-time gaan werken (werd even ineens 100% beter verklaard ). Toen viel ik ineens heel snel af, en voelde ik me ook wat onstabiel. Alsof ik veel te hard ging.

Maar ik moest gewoon wat meer eten. Ik bleef namelijk eerst automatisch mijn standaardlijst aanhouden, in plaats van naar mijn extra behoefte te luisteren. Nu ik meer eet (een extra koek op de middag of zo) voel ik me ook een stuk beter.
Weet je dat ik er zo nog helemaal niet weer over nagedacht had...
Ik had zoiets toen ik uit de deeltijd kwam van, ik schrap weer wat, dan val ik sneller af.....
Dit berichtje was voor mij even een soort van eye opener, ik heb er gisteren ook over nagedacht, en ik heb besloten mijn eetlijst weer aan te gaan houden...

Dus ik mag weer flink wat meer gaan eten... Wel eng, maar ik wil het iig een kans geven..

Verder heb ik hier weer even een grote dip..... Over 8 dagen ben ik jarig, en ik zie er als een berg tegenop... Ik heb vorige week mensen uitgenodigd om langs te komen de vrijdagavond erna. En ik heb nog van bijna niemand antwoord gekregen... En van de antwoorden is het dat mensen niet kunnen, of misschien niet kunnen...
En ik baal daar ergens van... Waarom antwoorden ze nou niet... Ik heb al zo'n hekel aan mijn verjaardag ergens...
En iemand die eerder een hele goede vriend was vertelde ook net dat ie misschien niet komt, omdat hij de week erna naar Canada verhuist, en iedereen hem nog wil zien zeg maar.... En dat vat ik dan verkeerd op, ik denk dan dat ie mij niet belangrijk genoeg vind en mij dus niet meer wil zien voor die tijd..

Blegh, soms baal ik van mezelf..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  dinsdag 6 september 2005 @ 11:20:45 #113
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30314292
@ Teigan: misschien een hele klote vraag om te stellen, maar ik stel hem toch: voor wie vier je je verjaardag? voor jezelf of voor anderen?
pi_30324091
. . . Hij weet het. . . . .
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
pi_30324275
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 16:25 schreef Esto het volgende:
Sorry? Kun je iets duidelijker zijn?
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_30324462
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 11:20 schreef CleeJee het volgende:
@ Teigan: misschien een hele klote vraag om te stellen, maar ik stel hem toch: voor wie vier je je verjaardag? voor jezelf of voor anderen?
Ik weet het eigenlijk niet..... Het is gewoon meer dat ik de onzekerheid eromheen van wie komen er ook echt van de mensen die je uitnodigt enzo mij een beetje opbreekt...
Als het dan eenmaal zo ver is vind ik het ook wel weer heel leuk en gezellig..

MAar voor mijn gevoel moet je een knalfeest hebben om "erbij" te horen, maar daar stap ik al wel steeds meer vanaf...
Van mijn vriend hoef ik mijn verjaardag niet te vieren, ik denk dat andere mensen er ook wel begrip voor zullen hebben, maar ik wil er zelf ook overheen komen, net zoals mijn rotgevoelens bij kerst en oud en nieuw
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_30324668
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 16:25 schreef Esto het volgende:
Gefeliciteerd!

En, hoe reageerde hij? Wees niet bang als hij even tijd nodig heeft om ermee om te leren gaan, het kan best zijn dat hij even anders reageert omdat hij bezorgd is. Maar dat ebt wel een beetje weg. Je kunt hem ook gewoon tips geven om het makkelijker te maken, dat hielp bij mij wel. Hij zal er misschien over willen lezen en er meer over te weten willen komen. Vertel hem daarom dat hij altijd vragen mag stellen, want het spreekwoordelijke muntje valt steeds verder en hoe meer hij erover nadenkt hoe meer hij met vragen blijft zitten. Je kunt hem dus helpen het te begrijpen door het er in elk geval met hem over te blijven hebben, ook al snap je zelf de helft niet.

Echt goed van je!
  dinsdag 6 september 2005 @ 16:50:48 #118
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30324960
@ Esto...vertel!!!!!

Hoe hij ook gerageerd heeft....ik ben mega trots op je!
  dinsdag 6 september 2005 @ 17:08:20 #119
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_30325609
meelurkt
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_30325810
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 16:31 schreef Ripley het volgende:

[..]

Sorry? Kun je iets duidelijker zijn?
In vorige topic stond dat ik zat te twijfelen of ik 't m'n vriend wel of niet zou vertellen
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 16:50 schreef CleeJee het volgende:
@ Esto...vertel!!!!!

Hoe hij ook gerageerd heeft....ik ben mega trots op je!
Dank je Ami80 ook bedankt!

Ik gaf eigenlijk een stille hint en hij dacht dat er iets ernstigs aan de hand was, toen ik er niet over door wilde gaan, maar wel een andere keer, werd ie gek Hehe... Nee, maar toen heb ik 't toch maar wel verteld. Hij vond het heel goed van me dat ik het zo eerlijk verteld heb. Hij zeg dat we ons er samen wel door heen trekken en probeert me nu dus ook te helpen. Ik was iig bang dat hij me zou laten vallen om dat het iedere keer gezeik is bij mij (vind ik zelf dan). Maar hij zei: 'De problemen van mijn skattie zijn ook mijn problemen'. Dus geloof dat het allemaal best wel goed komt Hij weet nu iig wat er is en waarom ik me soms opeens klote kan voelen en houd me nu dus ook in de gaten . . . . (Op een goede manier dan )

Dat was ut wel ff kort samengevat...
Portfolio. |
  dinsdag 6 september 2005 @ 17:23:23 #121
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30326036
Helemaal geweldig, enne, mocht hij vragen hebben die ji niet kan of wil beantwoorden, kan hij hier terecht
pi_30326575
Wow, lekker sympatieke reactie zeg, die gast moet je houden!

Leuk dat hij een oogje in het zijl houdt, dan kan geen kwaad. Het kan alleen zo zijn dat jij je op een gegeven moment gecontroleerd gaat voelen, hoewel dat helemaal niet zo hoeft te zijn. (daar had mijn vriendin een beetje last van, door de mensen om haar heen die ervanaf weten, mij incluis). Als je dat voelt dan moet je dat ook gewoon zeggen hoor, want anders ga je je er alleen maar tegen verzetten! Geen idee of het van toepassing is, maar wilde het toch even zeggen....
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:03:53 #123
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_30327090
Goed dat je het je vriend hebt verteld. Waarschijnlijk was het moeilijk om te doen, maar misschien word het allemaal zo wel wat makkelijker voor je... Sterkte en succes.
pi_30328131
Dank voor de reacties!
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:40 schreef Ami80 het volgende:
Wow, lekker sympatieke reactie zeg, die gast moet je houden!

Leuk dat hij een oogje in het zijl houdt, dan kan geen kwaad. Het kan alleen zo zijn dat jij je op een gegeven moment gecontroleerd gaat voelen, hoewel dat helemaal niet zo hoeft te zijn. (daar had mijn vriendin een beetje last van, door de mensen om haar heen die ervanaf weten, mij incluis). Als je dat voelt dan moet je dat ook gewoon zeggen hoor, want anders ga je je er alleen maar tegen verzetten! Geen idee of het van toepassing is, maar wilde het toch even zeggen....
Hij is zeker heel lief Als ik me gecontroleerd ga voelen of er last van hebben denk ik dat ik dat wel zal zeggen ja Zo eerlijk ben ik wel. . . Denk dat hij dat ook wel kan begrijpen..
Portfolio. |
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:53:54 #125
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30328309
hoe voel je je nu?
pi_30328438
Opgelucht wel. . . Maar ook wel klein beetje stom ofzo, weet niet hoe ik dat uit moet leggen. . is iig een probleempje van mij..
Portfolio. |
  dinsdag 6 september 2005 @ 19:01:12 #127
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30328507
snap ik wel.... je hebt toch iets van controle uit handen gegeven.... en iets wat alleen van jou was....
maar nu hoef je er niet meer aan te denken dat hij het niet mag weten.....dat lijkt me wel lekker!
pi_30330070
Esto: goed dat je het gezegd hebt joh, en fijn dat hij zo reageerde!!!
  dinsdag 6 september 2005 @ 19:59:33 #129
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30330633
Teigan....ik proef bij jou een hele sterke perfectionisme.....zie ik dat goed?

half bestaat voor jou niet heb ik het idee....
pi_30332967
Ik had zelf vroeger anorexia... Uiteindelijk ben ik zelf ook weer begonnen met eten en had heel erg lang maagkrampen en zo, dat was nog het moeilijkste. Plus het feit dat ik toen HEEL erg veel aankwam ineens, ik kwam echt van elke gram die ik at tien gram aan of zo leek het wel.
Maar goed ik ben er dus uit mezelf mee gestopt, helaas kwamen er toen andere (psychische) problemen voor in de plaats, ik heb jarenlang de ene verslaving voor de andere ingewisseld. Ik kan wel uit mezelf met iets stoppen, alleen dan steekt iets anders weer de kop op.
pi_30333117
CleeJee: klopt wel, ergens ben ik enorm perfectionistisch ingesteld....

komt vaker voor bij mensen met eetstoornissen(en andere psychische porblemen).....
ik stel hele hoge eisen aan mezelf, die ik ook meestal niet haal..

maar het is bij mij meestal zwart of wit, vooral in de periodes dat ik me minder voel
pi_30333575
quote:
Op maandag 5 september 2005 20:17 schreef Ami80 het volgende:
Als je er echt zeker van bent dat je met je huidige eetplan door wil gaan, dan moet je wel echt naar je lichaam blijven luisteren hoor! En bij de eerste voortekenen (duizeligheid, afvallen, verminderde eetlust, zwart voor je ogen, moeheid, etc.) meteen ingrijpen... het is zooo makkelijk om terug te vallen...
Paar jaar geleden had ik dat elke dag maar had geen eetstoornis gelukkig.
  dinsdag 6 september 2005 @ 21:48:34 #133
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30334696
Maryse....wat was je doel met je post?
  dinsdag 6 september 2005 @ 21:54:31 #134
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30334913
@ Teigan: ik snap het, zie het ook bij de vriendin van me die anorexia heeft....liefst ook alles in 1 keer oplossen en geen stapje voor stapje....
pi_30335842
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 21:48 schreef CleeJee het volgende:
Maryse....wat was je doel met je post?
Ook wat zeggen.
Ik sporte 8-10 uur per week had die klachten maar geen eetstoornis.
woog wel 42 kilo met 1,75 als ik 't topic zo lees lijkt 't net van wel. En ik deed 300 sit ups per dag.
  dinsdag 6 september 2005 @ 22:53:37 #136
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30337149
waarom sporte je zoveel en woog je zo weinig?
pi_30337906
Ik woog zo weinig omdat ik zo veel sportte. En ik sportte zo veel omdat ik dat leuk vond
Ik vond 't wel vreselijk dat ik meer ging wegen daar niet van. (50+kg)
pi_30340296
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 22:18 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Ook wat zeggen.
Ik sporte 8-10 uur per week had die klachten maar geen eetstoornis.
woog wel 42 kilo met 1,75 als ik 't topic zo lees lijkt 't net van wel. En ik deed 300 sit ups per dag.
En dan zeggen dat je geen eetstoornis hebt?
pi_30340749
WTF, boekenworm een sneetje brood is toch 400 kj, 2 boterhammen = 800 kj plus misschien nog beleg jam of zo, 1000 kj. 2000 kj aan boterhammen, misschien 200 kj aan groente, 250+250 = 500 kj aan appels, 100 gram aardappeltjes, mits gekookt, is ook iets van 300 kj of zo, en een eitje is ook niet veel, dan heb je 3000 kj met een staartje, da's nog niet eens 1000 kilocalorieen. Zelfs toen ik heel extreem aan het lijnen was deed ik 5500 kj per dag en toen had ik m'n menstruatie niet eens meer, en toen at ik 's avonds gewoon normaal mee omdat niemand wat mocht merken. Okay de rest van de dag at ik alleen groente en fruit maar 's avonds at ik normaal en niet zo'n hongermaaltje.
pi_30344024
quote:
Op woensdag 7 september 2005 00:15 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

En dan zeggen dat je geen eetstoornis hebt?
Dat had ik echt niet 't lijkt alleen maar zo door dit topic
  woensdag 7 september 2005 @ 08:38:52 #141
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30344122
@ Maryse: dit was een heel serieus topic waar gewoon over eetstoornissen gepraat werd, een stoorzender als jij ertussendoor zorgt weer voor minder serieuze reacties....
  woensdag 7 september 2005 @ 08:40:22 #142
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30344141
quote:
Op woensdag 7 september 2005 00:30 schreef Sessy het volgende:
...... Okay de rest van de dag at ik alleen groente en fruit maar 's avonds at ik normaal en niet zo'n hongermaaltje.
We zijn het er over eens dat het eigenlijk te weinig is wat ze eet....maar ze eet tenminste, ze heeft een beginnetje gemaakt!

Het is wel zaak denk ik dat het 'menu' langzaam uitgebreid gaat worden...een keer wat beleg op de boterhammen bijvoorbeeld....
pi_30344371
quote:
Op woensdag 7 september 2005 08:38 schreef CleeJee het volgende:
@ Maryse: dit was een heel serieus topic waar gewoon over eetstoornissen gepraat werd, een stoorzender als jij ertussendoor zorgt weer voor minder serieuze reacties....
Waar uit maak jij op dat ik niet serieus ben?
  woensdag 7 september 2005 @ 09:19:28 #144
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30344689
Zei niet dat je niet serieus bent....maar je post wijkt wat af van eerdere posts...

Wat wil je duidelijk maken? Dat ondergewicht niet persé een eetstoornis is? Of dat jij heel weinig kunt wegen zonder een eetstoornis te hebben?
pi_30344781
quote:
Op woensdag 7 september 2005 09:19 schreef CleeJee het volgende:
Zei niet dat je niet serieus bent....maar je post wijkt wat af van eerdere posts...

Wat wil je duidelijk maken? Dat ondergewicht niet persé een eetstoornis is? Of dat jij heel weinig kunt wegen zonder een eetstoornis te hebben?
Ik zei dat ik ook duizelig was etc. en dan vraag je om uitleg en dan ben ik niet serieus Ik bedoel.. Jij vraagt om uitleg..
pi_30344803
Dat belerende toontje voegt trouwens ook niet veel toe aan dit topic
M'n ouders hebben genoeg mee gemaakt met mijn tante dus als het echt iets was dan hadden ze wel ingegrepen
  woensdag 7 september 2005 @ 10:18:12 #147
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30346045
Toontje klopt ook niet helemaal....mee eens....

Maar je berichtje kwam wel ineens binnengevallen zonder enige extra info....

Maar lamaar....nu ben je wel van de duizeligheid enzo af?
pi_30346683
quote:
Op woensdag 7 september 2005 10:18 schreef CleeJee het volgende:
Toontje klopt ook niet helemaal....mee eens....

Maar je berichtje kwam wel ineens binnengevallen zonder enige extra info....

Maar lamaar....nu ben je wel van de duizeligheid enzo af?
Ik had altijd die klachten al maar zag nu pas die connectie
quote:

duizeligheid, afvallen, verminderde eetlust, zwart voor je ogen, moeheid, etc.
Ik heb nu sinds een paar maanden niet echt eetlust meer, ben ook wel vaak moe en alleen nog maar heel soms wordt het zwart voor mijn ogen maar dat is denk ik gewoon iets anders want weeg inmiddels gewoon weer gezond 65 kg mag wel iets minder zijn natuurlijk maar dat is iets wat de meeste vrouwen wel denken
  woensdag 7 september 2005 @ 10:50:50 #149
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_30346938
Eetstoornissen gaan regelamtig samen met (zware) psychische klachten.
Die heb je dus niet?
Zo nee, waar denk je dat het gebrek aan eetlust en moeheid dan vandaan komt?
pi_30347082
quote:
Op woensdag 7 september 2005 10:50 schreef CleeJee het volgende:
Eetstoornissen gaan regelamtig samen met (zware) psychische klachten.
Die heb je dus niet?
Zo nee, waar denk je dat het gebrek aan eetlust en moeheid dan vandaan komt?
Tja omdat ik 't niet meer zo heel lekker vind het eten? Ik weet het niet wel is het zo dat ik niet zo goed tegen suiker en kleurstoffen kan en daar dan weer moe van wordt en dat ik gewoon een keer naar de dokter moet gaan

Nee heb geen psychische klachten heb gewoon niet zo een goede gezondheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')