Dat je het eng vind snap ik, maakt niks uit, dat had ik al toen ik naar een psych moestquote:Op dinsdag 13 september 2005 13:18 schreef purplerose het volgende:
@Esto Dankje!!! vind het nu al doodeng terwijl we nog niet eens klinieken hebben benaderdIk moet dan weg uit me vertrouwde omgeving, andere stad, ander bed, zonder me katten
en natuurlijk dat je wel heel erg geconfronteerd werd met jezelf en je denken ookal is dat juist de bedoeling, ik moet net dat stapje dieper gaan als wat ik tot nu toe gedaan heb doormiddel van de algemene gedragstherapie en de linehan.
Een vriend van me vond het ook erg drastisch, maargoed tis mijn beslissing uiteraard, maar als maar 1 iemand het zegt ga ik al twijfelen of mijn klachten toch niet extreem genoeg zijn om voor een klinische behandeling te kiezen :S
@CleeJee Wow, damn das klote om te horen, wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd
Ja, en dat ga je dus leren. Bij mij was een valkuil dat ik in de groep als hulpverlener bezig ging. Dat wil zeggen dat ik de problemen van anderen ging oplossen zodat de mijne niet aan bod kwamen.quote:Op dinsdag 13 september 2005 15:01 schreef purplerose het volgende:
@Mea het groeps gebeuren baart me het meeste zorgen ja, ik heb dat namelijk ook, kan heel goed over mezelf praten alsof het niet mij betreft. Iets wat woensdag een crisis situatie was kan ik bv vrijdags zonder emotie bespreken![]()
Is dat laatste niet het weg stoppen van emoties? Dat heb ik ook... Dan ben ik ergens heel verdrietig over en de dag erna is het weg, maar niet opgelost zeg maar.....quote:Op dinsdag 13 september 2005 15:01 schreef purplerose het volgende:
-knip-
@Mea het groeps gebeuren baart me het meeste zorgen ja, ik heb dat namelijk ook, kan heel goed over mezelf praten alsof het niet mij betreft. Iets wat woensdag een crisis situatie was kan ik bv vrijdags zonder emotie bespreken![]()
Ik heb een brede lichaamsbouw. Ik ben eenmaal klein, en dan heb je snel heupen en schouders (en het stomme is dat ik van mezelf bijna geen oestrogenen aanmaak. Dus eigelijk theoretisch wel de bouw zou moeten kunnen hebben dus als ik je theorie zo aanhoor (maar goed, moet ze toch wel slikken van de dokter). Het is niet anders helaas. (en mijn god wat baal ik op het moment. Ik kan mezelf niet luchten of zien zonder enorm kwaad, verdrietig en bang te worden. Ik weet niet wat ik heb, maar goed gaat het in geen geval).quote:Op dinsdag 13 september 2005 00:14 schreef Sessy het volgende:
Hmm met andere woorden je bent gewoon breed gebouwd. Of je denkt dat je breed bent gebouwd... Ik vond toen ik 39 kilo woog bij 1 m 67 nog dat ik breed gebouwd was... Ja ik ben ook breed, ik heb o.a. een ontzettend brede borstkast (met de bijbehorende longinhoud, zwemleraren vervloekten m'n watervrees altijd omdat ze zeiden dat je met zo'n borstkas niet anders dan zwemkampioene moet zijn), maar dat wil nog niet zeggen dat mannen daar niet op vallen. Mannen zijn ueberhaupt geen honden, ze lusten geen botten, de meeste mannen vinden vrouwen 10 kilo dikker mooi dan wat zo'n vrouw zelf mooi vindt. Als je 't voor hen denkt te doen moet je het vooral laten.
Weet je wat designers zeggen? Een model is een stok waar het makkelijk draperen op is! En weet je hoe ze in Rusland modellen noemen? Klerenhangers! Dat staat fantastisch mooi op de catwalk en in de film maar het is in feite een kunstvorm, met vrouw zijn heeft het niks te maken. Voor de meeste vrouwen is het ook niet mogelijk om zo dun te zijn zonder zichzelf gezondheidsschade toe te brengen, omdat het vaak of heel lange en van nature erg dunne vrouwen metreft, of meisjes die nog in de groei zijn en wiens oestrogenen nog niet echt aanwezig zijn zeg maar.
De pil is wel iets compleet anders dan oestrogeen. Oestrogeen is iets dat je lichaam zelf hoort aan te maken (of te kunnen binden, weet niet zeker hoe het met oestrogeen-tekort zit), die zorgt voor een 'normale' vrouwelijke ontwikkeling. De pil daarentegen neem je als alles al prima werkt en je wil niet zwanger worden. Lijkt me een fundamenteel verschil. Bovendien denk ik dat die arts heus wel weet waar hij/zij mee bezig is.quote:Op dinsdag 13 september 2005 20:48 schreef Sessy het volgende:
Het lijkt me gewoon dat de arts niet slim bezig is als je zich zo voelt en hij je dan nog oestrogeen geeft
Mea Culpa, ik ken het wel..... Ik kan het allemaal heel goed zeggen, maar ik doe het allemaal in de "je" vorm, om het afstandelijker te maken.. Ik moest het op een gegeven moment in de "ik" vorm gaan vertellen van de therapeuten, om het met mezelf te verbinden... Maar het blijft een moeilijk iets voor mij, om echt vanuit mijzelf te praten...quote:Op dinsdag 13 september 2005 14:48 schreef Mea.Culpa het volgende:
Ik kan ontzettend goed over mijn gevoelens en gedachtes praten, maar ik treed als het ware uit mijn lichaam (figuurlijk) zodat het mij zelf niet raakt. Dat is 1 van mijn grootste valkuilen waardoor hulpverlening mij niet kan "bereiken". Nog iemand daar last van?
Sorry voor mijn berichtje tussendoor en nogal eogistisch. maar dan weten jullie gelijk wat ik heb enzo. (en zo is 't gelijk een tvp)
Nee, ik heb nogsteeds te weinig vrouwelijke hormonen. Toen ik die hormonen kreeg viel ik in het begin veel af, en toen ik hoorde dat ik onvruchtbaar was en dus aan de hormonen moest kreeg ik de eetziektes. Als ik het niet krijg maakt mijn lichaam mannelijke hormonen aan, omdat mijn eierstokken niet (goed) funcioneren, evenals mijn bijnieren het niet goed doen. En als ik stop word de kans op baarmoederkanker een te groot risico.quote:Op dinsdag 13 september 2005 20:48 schreef Sessy het volgende:
Krijg je niet teveel hormonen? Mijn moeder en ik zijn allebei met de pil gestopt omdat we er depressief en suicidaal van werden. En we hebben echt verschillende soorten pil geprobeerd. Daarnaast komen sommige vrouwen ook erg aan als ze aan de pil zijn. Van een bevriende gynecologe uit Rusland hoorden we dat dat best vaak voorkomt hoor, dat vrouwen depri worden van de pil. Depressieve stemmingen zijn ook niet bevorderlijk voor je zelfbeeld.
Het lijkt me gewoon dat de arts niet slim bezig is als je zich zo voelt en hij je dan nog oestrogeen geeft
Als ik eerlijk ben niet, maar ik heb geen keuze helaas. En ach, ik heb voor hetere vuren gestaan dan deze.quote:Op woensdag 14 september 2005 08:19 schreef Ami80 het volgende:
Boekenworm, red je het wel alleen op dit moment? Het klinkt erg zwaar voor je allemaal en ik kan me zo voorstellen dat het af en toe te veel, te snel en te moeilijk voor je wordt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |