abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 september 2005 @ 02:01:05 #1
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_30278276
Hans Teeuwen kan prachtig piano spelen.
echt, improvisatie. en prachtige nummers. en dan varieert hij een waltz zo naar een up tempo nummer.
ik heb echt respect voor hem.
wie kent nog meer van zulke mensen. of heeft mischien bladmuziek van diegene of van hans teeuwen.
Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
pi_30278348
misschien ben ik het, maar van de meeste improvisaties is bar weinig bladmuziek.
  maandag 5 september 2005 @ 02:09:39 #3
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_30278447
quote:
Op maandag 5 september 2005 02:04 schreef Mogg het volgende:
misschien ben ik het, maar van de meeste improvisaties is bar weinig bladmuziek.
neem nu die waltz. dat is toch op bladmuziek te zetten dunkt me
  Redactie Frontpage maandag 5 september 2005 @ 02:10:28 #4
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_30278459
Inderdaad van improvisatie bestaat geen bladmuziek. Wel van thema's.

Like jazz. Thema - improvisatie (dat is dat je op dát moment iets tot stand brengt/ bedenkt) - Thema.

Goh, ben best aardig met mijn uitleg deze keer.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  maandag 5 september 2005 @ 06:22:19 #5
101860 Tique
strictly seated concert
pi_30279635
Hans Teeuwen zijn shows zijn geen improvisatie...
Ga maar eens twee keer na elkaar naar zijn show...
- Fulltime FreeRunner - jij wilt die steen in de muur niet zijn
|
Laat 11 september uw sporttas staan !
Fun Lovin' Terrorist / Toeps addict
pi_30280004
Bert Visscher kan vogens mij ook goed piano spelen?
pi_30292613
Zo geweldig kan Teeuwen niet spelen toch? Wat ik van zijn pianospel heb gezien stelt althans barweinig voor.
pi_30329845
quote:
Op maandag 5 september 2005 17:17 schreef webfreak het volgende:
Zo geweldig kan Teeuwen niet spelen toch? Wat ik van zijn pianospel heb gezien stelt althans barweinig voor.
Ik kan er niks aan doen, maar ik vind 'm daar juist érg goed in. Hans Teeuwen maakt echt schitterende liedjes. Heb zelfs een keer zijn impressariaat gemaild met de vraag of ze daar geen cd van uit konden brengen Niet dus.

Maar zijn pianospel doet me echt wel wat. Net als dat van Matthew Ballamy van Muse. Maar misschien ben ik gewoon een pianon00b
pi_30330339
quote:
Op maandag 5 september 2005 02:09 schreef cygnusx het volgende:

[..]

neem nu die waltz. dat is toch op bladmuziek te zetten dunkt me
Misschien dat de technologie dat over 40 jaar toelaat.

Als Hans z'n stukken geimproviseerd heeft dan betekent dat je even moet uitzoeken hoe hij het gespeeld heeft en het zelf evt om moet zien te zetten in bladmuziek. Of je moet Hans even bellen om te vragen of hij dat even voor je wil doen..

Hans heeft btw zeker talent, hij heeft ooit eens meegedaan aan een toelatingstest voor het conservatorium maar heeft er toen met de pet naar gegooid door kortjakje of iets dergelijks te spelen en daarnaast was hij volgens mij ook nog half dronken. Daar heeft hij iig al eens wat over verteld op de radio.
pi_30330532
om hans teeuwen nu een pianovirtuoos te noemen vind ik wat ver gaan
hij kan aardig spelen maar meer ook niet
jochem meijjer is ook zo'n cabaretier die er wat van kan
probeer es aan zijn show adhade te komen
pies on joe toe
  dinsdag 6 september 2005 @ 22:15:33 #11
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_30335728
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:51 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Misschien dat de technologie dat over 40 jaar toelaat.
men pakt pen en papier. en gaat het zelfde nummer tig keer beluisteren en bekijken . en dan schrijft men het op. en probeert men het na te spelen. maarja. via geluidsherkenning. lijkt me lastig ja. maar dat bedoelde ik ook niet
quote:
Als Hans z'n stukken geimproviseerd heeft dan betekent dat je even moet uitzoeken hoe hij het gespeeld heeft en het zelf evt om moet zien te zetten in bladmuziek. Of je moet Hans even bellen om te vragen of hij dat even voor je wil doen..

Hans heeft btw zeker talent, hij heeft ooit eens meegedaan aan een toelatingstest voor het conservatorium maar heeft er toen met de pet naar gegooid door kortjakje of iets dergelijks te spelen en daarnaast was hij volgens mij ook nog half dronken. Daar heeft hij iig al eens wat over verteld op de radio.
mja. maar ik vroeg me dus af of niemand ooit de moeite heeft genomen om hem op bladmuziek of mischien een miditje te zetten.

ik zou het wel willen, maar sinds 3 jaar terug heb ik geen piano meer
pi_30336222
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 22:15 schreef cygnusx het volgende:

[..]

men pakt pen en papier. en gaat het zelfde nummer tig keer beluisteren en bekijken . en dan schrijft men het op. en probeert men het na te spelen. maarja. via geluidsherkenning. lijkt me lastig ja. maar dat bedoelde ik ook niet
ik zal er voortaan nog meer 's bij zetten
quote:
mja. maar ik vroeg me dus af of niemand ooit de moeite heeft genomen om hem op bladmuziek of mischien een miditje te zetten.

ik zou het wel willen, maar sinds 3 jaar terug heb ik geen piano meer
Toevallig heb ik lang in de bladmuziek en midifiletjes gezeten en ik kan je vertellen dat het waarschijnlijk nog nooit is omgezet naar papier of een muziekbestandje. Er zit niks anders op dan het zelf even uit te werken ben ik bang.
  dinsdag 6 september 2005 @ 22:30:18 #13
18147 GoLLeM
Hello? Is this thing on?
pi_30336281
"Dan pis ik op je graf" heeft echt toffe pianobegeleiding

En ik ben het met je eens dat hij verder goed speelt, maar ik vraag me echt af hoe veel er improvisatie is hoor.
pi_30336586
Ik vind Hans Teeuwen super piano spelen. Heel gevoelig als je er goed naar luisterd. Hij lijkt geestelijk af en toe op een dwaas, maar ik denk dat ie super intelligent is en echt gevoel voor muziek heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')