abonnement Unibet Coolblue
  zondag 4 september 2005 @ 17:33:03 #1
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_30263223
Zijn hier nog mensen met positieve herinneringen aan A-ha? Ik heb gister hun openingsconcert gezien (stream uiteraard) en moet zeggen dat ze een feilloos optreden hebben neergezet! Dat beloofd wat veel goeds voor hun nieuwe tour en album.
De eerste single 'Celice' komt uit op 4 oktober, het album 'Analogue' op 7 november en ze staan 18 november in de HMH.
En van wat ik tot nu toe heb gehoord aan nieuwe materiaal en daarbij de betere promotie opgeteld lijkt me dit een groter succes te worden dan Minor Earth Major Sky en Lifelines bij elkaar.
pi_30263286
Nooit van gehoord.
pi_30263478
minor earth, goed nummer!
<b>This world is one of sadness. Battle brings death. Death brings sorrow. The living may not hear them. Their voices may fall upon deaf ears. But make no mistake - the dead... are not silent.
</b>
pi_30264249
Take on me was een leuk liedje.
pi_30264390
leuk bandje maar mijns inziens niet heel bijzonder
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
  zondag 4 september 2005 @ 18:36:46 #6
48058 Patron
ricordi chi sono
pi_30264992
Recentelijk hadden ze nog wel kleine succesjes, ook hier in NL met Summer moved On...

Ben benieuwd naar wat ze nu gepresteerd hebben.
  zondag 4 september 2005 @ 18:51:44 #7
103745 dragon25
hmmm, donuts.....
pi_30265471
hm, ze zijn blut zeker..... Ze waren leuk, maar of ik hier op zit te wachten.....

de tijd zal het leren
You're a naughty boy... GO TO MY ROOM!
  zondag 4 september 2005 @ 18:55:12 #8
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_30265567
Take on me luister ik nog steeds af en toe, heb nog de clip zelfs .
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_30552546
Vaag dat er mensen op deze topic reageren terwijl ze a-ha niet eens kennen.

Newsflash**** ze hebben in die 20 jaar echt niet stil gezeten, ze zijn in nederland helaas niet meer zo populair. Daarentegen in duitsland en noorwegen zijn het echt idolen.
Ik ga zeker naar HMH 18 november. Het concert in OSLO kan je bekijken op www.nrk7.no

MOrton heeft nogsteeds een dijk van een stem!
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleeft!
  dinsdag 13 september 2005 @ 23:38:22 #10
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_30558302
Het was even wachten, maar eindelijk wordt ik bijgevallen, en hoe! Bedankt voor de info.

Het moet voor de heren toch een bittere zaak zijn dat zoveel mensen maar blijven bleren over TOM, terwijl ze veel betere nummers hebben geproduceerd door de laatste 3 decennia heen.
  woensdag 14 september 2005 @ 02:32:26 #11
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_30561791
A-ha.. dêm.. heerlijke muziek..
Kijk uit naar nieuwe cd
Zat beetje te dubben of ik naar het concert ga.. maybe als er nog kaarten zijn..
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 14 september 2005 @ 21:34:54 #12
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_30584753
quote:
Op woensdag 14 september 2005 02:32 schreef MissHobje het volgende:
A-ha.. dêm.. heerlijke muziek..
Kijk uit naar nieuwe cd
Zat beetje te dubben of ik naar het concert ga.. maybe als er nog kaarten zijn..
Heb je hun concert op de NRK site (link hierboven) al gezien? Misschien een aardig voorproefje?
  donderdag 15 september 2005 @ 00:07:04 #13
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_30590528
Nee nog nie tijd gehad... dat ga ik van de week ff doen ( of volgende week)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_30593205
Oeh! Nieuw album? Da's leuk.

Maar alhoewel ik Minor Earth... en Lifelines best aardig vond, zou ik zo graag willen dat ze gewoon terug gingen naar hun jaren 80 keyboards en hun oorspronkelijke stijl compleet terug zouden pakken.
Fuck de tijdsgeest, het is toch alleen voor fans.
  donderdag 15 september 2005 @ 12:34:29 #15
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_30599673
quote:
Maar alhoewel ik Minor Earth... en Lifelines best aardig vond, zou ik zo graag willen dat ze gewoon terug gingen naar hun jaren 80 keyboards en hun oorspronkelijke stijl compleet terug zouden pakken.
Fuck de tijdsgeest, het is toch alleen voor fans.
Na het horen van een aantal nummers, denk ik dat ze dat niet waar gaan maken. Holy Ground is en typisch 'Morten-nummer' (als je Wild Seed kent snap je 'm), Celice heeft iets van hun jaren 90 materiaal (en Lifelines) en Analogue is meer van deze tijd, doet me denken aan de commerciele(re) Corrs. Maar hopen dat ze het beste werk voor het laatst bewaren.
pi_30599811
Ik ben erg benieuwd naar hun nieuwe album. De twee vorige albums, Minor Earth | Major Sky en Lifelines waren erg geslaagd, al stonden op de laatste een stuk of 2-3 nummers te veel. Ik ben fan van hun latere werk, dat ik eigenlijk liever hoor dan veel van 80's nummers (op enkele klassiekers na, dan)

A-ha verdient absoluut meer aandacht, maar je weet hoe dat in Nederland gaat. Als je te lang meedraait in de muziekwereld, word je vanzelf genegeerd; hoe onterecht dat ook is. Het nieuwe album koop ik zeker en misschien moest ik ook maar eens naar de HMH op 18 november...
pi_30652110
quote:
Op donderdag 15 september 2005 12:34 schreef LomarVe het volgende:

[..]

Na het horen van een aantal nummers, denk ik dat ze dat niet waar gaan maken. Holy Ground is en typisch 'Morten-nummer' (als je Wild Seed kent snap je 'm), Celice heeft iets van hun jaren 90 materiaal (en Lifelines) en Analogue is meer van deze tijd, doet me denken aan de commerciele(re) Corrs. Maar hopen dat ze het beste werk voor het laatst bewaren.
Da's toch weer jammer.
Ik vond persoonlijk 'Scoundrel days' hun beste album (Hunting High and Low een hele goede tweede overigens). Soms zelfs bijna een beetje New Wave achtig.
Op de laatste twee albums staan nog zat aardige nummers, maar ik mis de power in de nummers een beetje.
  zaterdag 17 september 2005 @ 00:17:14 #18
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_30653287
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 23:40 schreef Lamon het volgende:

[..]

Da's toch weer jammer.
Ik vond persoonlijk 'Scoundrel days' hun beste album (Hunting High and Low een hele goede tweede overigens). Soms zelfs bijna een beetje New Wave achtig.
Op de laatste twee albums staan nog zat aardige nummers, maar ik mis de power in de nummers een beetje.
Ja, daar kan ik me bij aansluiten. Ik moet toch toegeven dat ik ze (her)ontdekt heb toen ik Summer Moved On hoorde. MEMS staat zeker hoog in mijn lijstje, misschien wel bovenaan. Simpelweg omdat ik dat meer heb 'meegemaakt' dan SD en HHAL. En kom op, nummers als Mary Ellen Makes The Moment Count, Minor Earth, Little Black Heart en Thought That It Was You bezitten toch wel de comfortabele zwartgalligheid die je van de heren verwacht. En cynisme is ook zeker aan ze besteed met Company Man. Maar het album mist inderdaad de energie die je hoort in Scoundrel Days (het nummer dan he).

Wat Lifelines tot misschien mijn minst favoriete album maakt is een nummer als Oranges and Appletrees. Het slaat het album gewoon dood. En het veeeel te strakke Turn The Lights Down, Solace en You Wanted More. Ik mis in die nummers de rauwheid, dat is er allemaal uitgeproduceerd. Het enige nummer wat ik nog kan waarderen, juist omdat het drammende disco-tintje er zo dik bovenop ligt is Did Anyone Approach You?

Morten noemt het nieuwe album 'dance music for the soul'. Als dat maar goed komt. Ik ben tevreden als Pal zijn bitterzoete schrijfkunst er vanaf druipt, zijn gitaren snoeien, Morten zijn stem zowel hemelhoog als donkerbruinlaag (geen bestaand woord natuurlijk, maar voor Morten's ondergewaardeerde diepe zangtonen verzin ik graag wat nieuws ) laat reiken en Mags alles doet om de ironie en humor in de band in stand te houden.

En dan maar zien of ze er iets mee bereiken. Ik hoorde dat op de Braziliaanse MTV A-ha's comeback op 1 is beland van de slechtste come-backs (van vandaag, gister, ooit?). Waar dat op slaat, geen idee. Waar zou Duran Duran staan?
pi_32350452
*trap omhoog*

Inmiddels is dat nieuwe A-ha album, met de titel "Analogue" uit. Ik heb het vandaag gekocht en beluisterd. Het klinkt heel anders dan de twee vorige albums. Het geluid is wat meer 'natural' geworden en zit wat dichter in de buurt van bands als Coldplay en Keane. De piano is vrij prominent aanwezig, er is ook wat meer gitaar dan op het vorige album. Al met al weer erg geslaagd. Aanrader
  donderdag 17 november 2005 @ 18:37:09 #20
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_32350582
"Summer Moved On" vindt ik om een of andere reden een geweldig nummer.
  donderdag 17 november 2005 @ 22:06:25 #21
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_32357006
Dem ik wil ook hebben '
Morgen ff in de winkel kijken
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_32357110
wat is het voor iets dan?
feest
pi_32363959
Hebbe hebbe hebbe!

Goeie band. Af en toe zeiknummers, maar soms echt ZO mooi. * stay on these roads aanzet
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 18 november 2005 @ 10:38:58 #24
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_32366575
Analogue is een zeer relaxte cd
pi_32401322
Ik vind het een (voor mij) leuker album dan de vorige 2 albums, maar ik was daar ook niet zo'n enorme fan van. Wat scherper zo nu en dan, wat meer tempo. Maar heel verschillend vind ik het ook niet.
Het haalt het niet wat hun jaren 80 albums betreft, maar goed, dat komt toch nooit meer terug.

Celice: Lekker nummer, lekker catchy
Don't do me any favours: Meteen mijn favoriete nummer op de cd, uptempo maar wel mineur, en tenminste lekker fel.
Cosy Prisons: Begint langzaam, bouwt wel lekker op, maar het nummer had veel wilder mogen worden wat mij betreft, ik wachtte eigenlijk op een hoogtepunt wat niet echt kwam.
Analogue: coupletten zijn veelbelovend, maar dat refrein vind ik echt 3 keer niets.
Over the treetops: heeft wel iets, maar echt geweldig vind ik het niet.
Make it soon: Begint mooi, verandert in een heerlijke bak herrie. Ook wel een aardig nummer.
The summers of our youth: Leuk nummer, maar waar heb ik het eerder gehoord?

De rest van de nummers vind ik net als veel andere nummers op de vorige 2 cd's te nietszeggend (voor mij persoonlijk dus) om ze vaker dan een paar keer te horen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')