Waar dan?quote:Op maandag 5 september 2005 10:57 schreef rubbereend het volgende:
aan de Noordzeekust zijn nog al een aantal plekken die niet meer voldoen aan de eisen hoor.
Ook de zeekering langs het westland is veilig, alleen een klein stukje bij Monster is nog niet beoordeelt. De zeeweringen vallen trouwens niet onder de gemeente maar onder het rijk. Het zou wat worden als een hele provincie kan overstromen als een gemeente geen geld heeft!quote:Op maandag 5 september 2005 13:29 schreef Yildiz het volgende:
bij het westland vooral, is het lekker zwak, omdat deze gemeente nogal veel financiele problemen heeft
Volgens mij was er iets met de Hondsbosse zeewering. Maar wat dat precies was weet ik niet, kan ook groot onderhoud zijn geweest.quote:Op maandag 5 september 2005 13:55 schreef IPdaily het volgende:
Waar dan?
Waren daar doden gevallen? Gewonden?quote:
Staat in het rapport uit 2002 nog als niet beoordeeld.quote:Op maandag 5 september 2005 14:01 schreef Steijn het volgende:
Volgens mij was er iets met de Hondsbosse zeewering. Maar wat dat precies was weet ik niet, kan ook groot onderhoud zijn geweest.
Als de dijk toen bij Dalem geklapt was zouden er zeer zeker vele doden zijn gevallen met een muur van water van 5 meter hoog gemiddeld genomen. Heel gorinchem-oost stond toen nog in de file om uit die polder te komen.quote:Op maandag 5 september 2005 14:02 schreef Beezz het volgende:
[..]
Waren daar doden gevallen? Gewonden?
Was het chaos?
Ik kan me er niets van herinneren.
Dat er wat moet gebeuren is al tijden bekend, dijkjes storten spontaan in als 't een beetje warm wordt. Maar dit is gewoon stemmingmakerij.
Het is dan wel "links" maar zo erg is natuur toch ook weer nietquote:Op maandag 5 september 2005 14:11 schreef longinus het volgende:
maar die leveren alleen maar natuur op.
Misschien was de dijk er wel gewoon op ontworpen om dergelijke waterstanden te keren.quote:Op maandag 5 september 2005 14:20 schreef FreedonNadd het volgende:
Als de dijk toen bij Dalem geklapt was zouden er zeer zeker vele doden zijn gevallen met een muur van water van 5 meter hoog gemiddeld genomen. Heel gorinchem-oost stond toen nog in de file om uit die polder te komen.
idd en bij St. Maartensdijk zijn de duinen erg smal. ze voeldoen niet aan de hoogste standaard, de deltaeisen.quote:Op maandag 5 september 2005 14:01 schreef Steijn het volgende:
[..]
Volgens mij was er iets met de Hondsbosse zeewering. Maar wat dat precies was weet ik niet, kan ook groot onderhoud zijn geweest.
in '93 was de situatie eigenlijk kritieker dan in '95, de dijken stonden echt op springen. En in '95 heeft met op het punt gestaan de dijken in Maas en Waal te laten springen om zo het geboed vanaf ochten en zo de omgeving Tiel te redden. Uiteindlijk heeft men daar net de boel droog gehouden.quote:Op maandag 5 september 2005 14:20 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Als de dijk toen bij Dalem geklapt was zouden er zeer zeker vele doden zijn gevallen met een muur van water van 5 meter hoog gemiddeld genomen. Heel gorinchem-oost stond toen nog in de file om uit die polder te komen.
Het was toen een behoorlijke chaos speciaal de dag voor de verplichte evacuatie.
Wel een extra week vakantie voor ons toen
Hehe ik denk toch niet dat ze vijfduizend bewoners toen voor niks hebben verzocht te vertrekken.quote:Op maandag 5 september 2005 14:23 schreef Steijn het volgende:
[..]
Misschien was de dijk er wel gewoon op ontworpen om dergelijke waterstanden te keren.![]()
Als, het is altijd als als als met dit soort zaken, maar daar moet je niet naar kijken want de infrastructuur is er gewoon op ontworpen.
Zit er dik in van wel, het zekere voor het onzekere nemen heet dat...quote:Op maandag 5 september 2005 16:30 schreef FreedonNadd het volgende:
Hehe ik denk toch niet dat ze vijfduizend bewoners toen voor niks hebben verzocht te vertrekken.![]()
nou, het gaat net als het artikel van gister, uit het AD, (krant) waaruit bleek hoeveel er wel niet werd uitgegeven, om aan alle normen te voldoen.quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:17 schreef IPdaily het volgende:
[..]
Vertel mij dan maar eens op welke punten de "normen" niet voldoen![]()
op een dijk staanquote:Op dinsdag 6 september 2005 15:06 schreef Yildiz het volgende:
Op het antwoord van de vraag in de TT, nope, onze dijken zijn van ermbarmelijke slechte kwaliteit, wel volgens de normen maar het stelt niks voor.
150 hoogopgeleiden zitten over een 3D model te vliegen op een kantoor, zodat men maar niet naar buiten hoeft, maar dijken écht inspecteren, dus er echt op staan, ipv een sattalliet over te laten vliegen of een vliegtuig,... dat doet men. Maar níet echt op de dijk staan, dat is namelijk voor het plebs, en niemand wil het plebs zijn.
Dat dat uiteindelijk betekend dat de dijken het begeven, maakt dan niet uit, want men deed het wel volgens de regels, dus "het systeem" heeft gefaald, en niemand is schuldig.
Zo mooi is dat.
Over de efficientie van het waterbeheer zijn misschien vragen te stellen, maar dat doet natuurlijk niets af aan de kwaliteit.quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:26 schreef Yildiz het volgende:
nou, het gaat net als het artikel van gister, uit het AD, (krant) waaruit bleek hoeveel er wel niet werd uitgegeven, om aan alle normen te voldoen. Die en die commissies moeten er zijn, dit en dat, etc. etc. etc.
Laat dat bier toch eens staan.quote:Allemaal heel leuk en goed, maar niet bij n kleine opleiding als werktuigbouwkunde, met 30 nieuwe leerlingen per jaar ofzo. Daar heb je dan uiteindelijk gewoon meer dan de helft die administratie doet, en vakinhoudelijk heb je nog maar 3 docenten, oid.
Maak wel even onderscheid tussen een zeedijk die voorkomt dat Den Haag onder 4 meter water komt te staan of een dijkje dat er voor zorgt dat de tuintjes van de omwonenden gevrijwaard blijven van 50 cm water.quote:Zoiets heb je ook in de hoogheemraadschappen, allemaal aan de normen voldoen, maar uiteindelijk kan er wel een dijk scheuren, zoals in Wilnis.
En waar in de jouw tekst staat welke normen niet aan de eisen voldoen?quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:26 schreef Yildiz het volgende:
[..]
nou, het gaat net als het artikel van gister, uit het AD, (krant) waaruit bleek hoeveel er wel niet werd uitgegeven, om aan alle normen te voldoen.
Die en die commissies moeten er zijn, dit en dat, etc. etc. etc.
Allemaal heel leuk en goed, maar niet bij n kleine opleiding als werktuigbouwkunde, met 30 nieuwe leerlingen per jaar ofzo. Daar heb je dan uiteindelijk gewoon meer dan de helft die administratie doet, en vakinhoudelijk heb je nog maar 3 docenten, oid.
Dat schiet niet op.
Zoiets heb je ook in de hoogheemraadschappen, allemaal aan de normen voldoen, maar uiteindelijk kan er wel een dijk scheuren, zoals in Wilnis.
Door droogte
Hier in de Flevopolder wordt elke meter dijk elke dag geimspecteerd.quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:07 schreef Yildiz het volgende:
Nou, k heb serieus nog nóóit gehoord van n dijkinspectie, en ik woon toch 200 meter van de duinen.
en om die zwakke plekken te vinden moet je redelijk dure middellen gebruiken.quote:Op vrijdag 9 september 2005 19:25 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Ik woon gelukkig net niet beneden zeenivo. Toch ben ik bang dat Nederland wel degelijk kan onderlopen.
Niet zozeer door een storm of hoge vloedgolven van de natuur, maar door terrorisme.
Als jullie enig inlevend vermogen hebben en je stelt je voor dat je moslim bent; wat zou dan een slimme zet te zijn om zoveel mogelijk mensen te doden? Met zo weinig mogelijk (voor hun zeer dure) middelen?
Ik stel me zo voor dat Moslims 5 of 6 zwakke plekken in de dijken opblazen en/of doorstelen en zo het zondige Amsterdam door Gods hand laten straffen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |