abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 september 2005 @ 13:55:18 #26
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_30286947
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:57 schreef rubbereend het volgende:

aan de Noordzeekust zijn nog al een aantal plekken die niet meer voldoen aan de eisen hoor.
Waar dan?

Ik heb hier het rapport van de eerste toetsronde (1996-2001) van rijkswaterstaat voor me "De veiligheid van de primaire waterkeringen" d.d. november 2002. En de gehele Noordzeekust voldoet.
Dijkringgebied 13 (noordholland) en dijkringgebied 14 (centraal holland) zijn veilig.

Van enkele kleine stukken is nog geen oordeel gegeven. Alleen een klein stukje in het centrum van Den Helder aan de waddenzeekant is onveilig, maar das toch een kutstad...

De tweede toetsronde is gepland voor 2006
  maandag 5 september 2005 @ 14:00:41 #27
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_30287060
quote:
Op maandag 5 september 2005 13:29 schreef Yildiz het volgende:
bij het westland vooral, is het lekker zwak, omdat deze gemeente nogal veel financiele problemen heeft
Ook de zeekering langs het westland is veilig, alleen een klein stukje bij Monster is nog niet beoordeelt. De zeeweringen vallen trouwens niet onder de gemeente maar onder het rijk. Het zou wat worden als een hele provincie kan overstromen als een gemeente geen geld heeft!
pi_30287069
quote:
Op maandag 5 september 2005 13:55 schreef IPdaily het volgende:
Waar dan?
Volgens mij was er iets met de Hondsbosse zeewering. Maar wat dat precies was weet ik niet, kan ook groot onderhoud zijn geweest.
  maandag 5 september 2005 @ 14:02:04 #29
2618 Beezz
Criticaster
pi_30287082
quote:
Op maandag 5 september 2005 01:16 schreef rubbereend het volgende:

[..]

'95 en '93 vergeten?
Waren daar doden gevallen? Gewonden?

Was het chaos?

Ik kan me er niets van herinneren.

Dat er wat moet gebeuren is al tijden bekend, dijkjes storten spontaan in als 't een beetje warm wordt. Maar dit is gewoon stemmingmakerij.
  maandag 5 september 2005 @ 14:07:08 #30
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_30287210
quote:
Op maandag 5 september 2005 14:01 schreef Steijn het volgende:

Volgens mij was er iets met de Hondsbosse zeewering. Maar wat dat precies was weet ik niet, kan ook groot onderhoud zijn geweest.
Staat in het rapport uit 2002 nog als niet beoordeeld.

In een vervolg rapport dat net is afgerond zijn alle mogelijke faalmechanismen onderzocht. En zijn procedures ontwikkeld om alle dijken en keringen op een eenduidige manier te kunnen toetsen. Aan de hand van dat rapport zal de tweede toetsingsronde (te beginnen in 2006) worden uitgevoerd.
pi_30287324
Er was pas nog een plan om huizen weer verzekerbaar te maken in de uiterwaarden. Ze leren nooit daar in Den Haag. Er zijn goede plannen om het risico op overstromingen te verminderen maar die leveren alleen maar natuur op.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_30287563
quote:
Op maandag 5 september 2005 14:02 schreef Beezz het volgende:

[..]

Waren daar doden gevallen? Gewonden?

Was het chaos?

Ik kan me er niets van herinneren.

Dat er wat moet gebeuren is al tijden bekend, dijkjes storten spontaan in als 't een beetje warm wordt. Maar dit is gewoon stemmingmakerij.
Als de dijk toen bij Dalem geklapt was zouden er zeer zeker vele doden zijn gevallen met een muur van water van 5 meter hoog gemiddeld genomen. Heel gorinchem-oost stond toen nog in de file om uit die polder te komen.

Het was toen een behoorlijke chaos speciaal de dag voor de verplichte evacuatie.

Wel een extra week vakantie voor ons toen
  maandag 5 september 2005 @ 14:20:36 #33
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_30287579
quote:
Op maandag 5 september 2005 14:11 schreef longinus het volgende:
maar die leveren alleen maar natuur op.
Het is dan wel "links" maar zo erg is natuur toch ook weer niet
pi_30287650
quote:
Op maandag 5 september 2005 14:20 schreef FreedonNadd het volgende:
Als de dijk toen bij Dalem geklapt was zouden er zeer zeker vele doden zijn gevallen met een muur van water van 5 meter hoog gemiddeld genomen. Heel gorinchem-oost stond toen nog in de file om uit die polder te komen.
Misschien was de dijk er wel gewoon op ontworpen om dergelijke waterstanden te keren.

Als, het is altijd als als als met dit soort zaken, maar daar moet je niet naar kijken want de infrastructuur is er gewoon op ontworpen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 5 september 2005 @ 14:43:44 #35
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_30288196
quote:
Op maandag 5 september 2005 14:01 schreef Steijn het volgende:

[..]

idd en bij St. Maartensdijk zijn de duinen erg smal. ze voeldoen niet aan de hoogste standaard, de deltaeisen.
quote:
Op maandag 5 september 2005 14:20 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Het was toen een behoorlijke chaos speciaal de dag voor de verplichte evacuatie.

Wel een extra week vakantie voor ons toen
in '93 was de situatie eigenlijk kritieker dan in '95, de dijken stonden echt op springen. En in '95 heeft met op het punt gestaan de dijken in Maas en Waal te laten springen om zo het geboed vanaf ochten en zo de omgeving Tiel te redden. Uiteindlijk heeft men daar net de boel droog gehouden.
Het is heel wat kritieker geweest dan de autoriteiten destijds wilden lateng eloven en '93 is helemaal ondergeschoven.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_30291290
quote:
Op maandag 5 september 2005 14:23 schreef Steijn het volgende:

[..]

Misschien was de dijk er wel gewoon op ontworpen om dergelijke waterstanden te keren.

Als, het is altijd als als als met dit soort zaken, maar daar moet je niet naar kijken want de infrastructuur is er gewoon op ontworpen.
Hehe ik denk toch niet dat ze vijfduizend bewoners toen voor niks hebben verzocht te vertrekken.
  maandag 5 september 2005 @ 18:56:17 #37
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_30295448
quote:
Op maandag 5 september 2005 16:30 schreef FreedonNadd het volgende:

Hehe ik denk toch niet dat ze vijfduizend bewoners toen voor niks hebben verzocht te vertrekken.
Zit er dik in van wel, het zekere voor het onzekere nemen heet dat...

Niemand weet hoeveel een aarden dijk precies aan kan. GeoDelft heeft een tijdje terug een oude ongebruikte dijk laten bezwijken en die bleek veel meer aan te kunnen dan berekend. Maar dat is maar een geval, in een andere situatie kan het heel anders lopen. In een crisis situatie kunnen experts niet met 100% zekerheid zeggen of een dijk zal blijven voldoen!
pi_30319351
Opmerkelijk...

'Zeeuwen overschatten veiligheid Deltawerken'

MIDDELBURG (ANP) - Burgers moeten er beter van doordrongen raken wat de potentiële gevaren van het water zijn. ,,Wij kunnen een ramp zoals nu in New Orleans heeft plaatsgevonden, niet opvangen in Zeeland. Dat zei de commissaris van de koningin in Zeeland, W. van Gelder, dinsdag.

In Zeeland heerst voornamelijk verbazing over de omvang van de ramp in de Verenigde Staten. Volgens J. Schoof, voorzitter van het Watersnoodmuseum in Ouwerkerk, vinden mensen het ook onbegrijpelijk dat de hulpverlening zo traag op gang is gekomen.

Van Gelder verbaast zich daar niet over. ,,In Zeeland heerst toch een gevoel van schijnveiligheid. Burgers vertrouwen blindelings op de dijken, maar als wij nu met een combinatie van een storm en hoog water te maken krijgen, zullen de gevolgen net zo erg of zelfs erger zijn.''

Een herhaling van een ramp zoals in 1953 is dus wel degelijk mogelijk, zegt Van Gelder. ,,Het is de taak van de overheid om burgers te wijzen op de mogelijke gevaren, maar het is de verantwoordelijkheid van de burger om daar goed mee om te gaan.''

,,Statistisch gezien komt zo'n storm voor Zeeland eenmaal in de 4000 jaar voor, maar in principe kan dit morgen gebeuren. Doordat mensen zich veilig wanen, zullen de gevolgen groot zijn. Wij kunnen ons niet wapenen tegen extreem natuurgeweld, maar we kunnen ons wellicht wel beter voorbereiden. Dat besef moet meer bij de burgers gaan leven.'' Planet.nl
  dinsdag 6 september 2005 @ 15:06:53 #39
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30321482
Op het antwoord van de vraag in de TT, nope, onze dijken zijn van ermbarmelijke slechte kwaliteit, wel volgens de normen maar het stelt niks voor.

150 hoogopgeleiden zitten over een 3D model te vliegen op een kantoor, zodat men maar niet naar buiten hoeft, maar dijken écht inspecteren, dus er echt op staan, ipv een sattalliet over te laten vliegen of een vliegtuig,... dat doet men. Maar níet echt op de dijk staan, dat is namelijk voor het plebs, en niemand wil het plebs zijn.

Dat dat uiteindelijk betekend dat de dijken het begeven, maakt dan niet uit, want men deed het wel volgens de regels, dus "het systeem" heeft gefaald, en niemand is schuldig.

Zo mooi is dat.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 6 september 2005 @ 15:17:07 #40
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_30321803
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:06 schreef Yildiz het volgende:

Hoop onsamenhangende tekst
Vertel mij dan maar eens op welke punten de "normen" niet voldoen
  dinsdag 6 september 2005 @ 15:26:54 #41
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30322097
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:17 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Vertel mij dan maar eens op welke punten de "normen" niet voldoen
nou, het gaat net als het artikel van gister, uit het AD, (krant) waaruit bleek hoeveel er wel niet werd uitgegeven, om aan alle normen te voldoen.
Die en die commissies moeten er zijn, dit en dat, etc. etc. etc.
Allemaal heel leuk en goed, maar niet bij n kleine opleiding als werktuigbouwkunde, met 30 nieuwe leerlingen per jaar ofzo. Daar heb je dan uiteindelijk gewoon meer dan de helft die administratie doet, en vakinhoudelijk heb je nog maar 3 docenten, oid.

Dat schiet niet op.

Zoiets heb je ook in de hoogheemraadschappen, allemaal aan de normen voldoen, maar uiteindelijk kan er wel een dijk scheuren, zoals in Wilnis.

Door droogte
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 6 september 2005 @ 15:35:16 #42
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_30322404
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:06 schreef Yildiz het volgende:
Op het antwoord van de vraag in de TT, nope, onze dijken zijn van ermbarmelijke slechte kwaliteit, wel volgens de normen maar het stelt niks voor.

150 hoogopgeleiden zitten over een 3D model te vliegen op een kantoor, zodat men maar niet naar buiten hoeft, maar dijken écht inspecteren, dus er echt op staan, ipv een sattalliet over te laten vliegen of een vliegtuig,... dat doet men. Maar níet echt op de dijk staan, dat is namelijk voor het plebs, en niemand wil het plebs zijn.

Dat dat uiteindelijk betekend dat de dijken het begeven, maakt dan niet uit, want men deed het wel volgens de regels, dus "het systeem" heeft gefaald, en niemand is schuldig.

Zo mooi is dat.
op een dijk staan
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_30322590
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:26 schreef Yildiz het volgende:
nou, het gaat net als het artikel van gister, uit het AD, (krant) waaruit bleek hoeveel er wel niet werd uitgegeven, om aan alle normen te voldoen. Die en die commissies moeten er zijn, dit en dat, etc. etc. etc.
Over de efficientie van het waterbeheer zijn misschien vragen te stellen, maar dat doet natuurlijk niets af aan de kwaliteit.
quote:
Allemaal heel leuk en goed, maar niet bij n kleine opleiding als werktuigbouwkunde, met 30 nieuwe leerlingen per jaar ofzo. Daar heb je dan uiteindelijk gewoon meer dan de helft die administratie doet, en vakinhoudelijk heb je nog maar 3 docenten, oid.
Laat dat bier toch eens staan.
quote:
Zoiets heb je ook in de hoogheemraadschappen, allemaal aan de normen voldoen, maar uiteindelijk kan er wel een dijk scheuren, zoals in Wilnis.
Maak wel even onderscheid tussen een zeedijk die voorkomt dat Den Haag onder 4 meter water komt te staan of een dijkje dat er voor zorgt dat de tuintjes van de omwonenden gevrijwaard blijven van 50 cm water.
  dinsdag 6 september 2005 @ 20:07:51 #44
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30330887
Nou, k heb serieus nog nóóit gehoord van n dijkinspectie, en ik woon toch 200 meter van de duinen...

ze zitten allemaal interessant achter hun PCtje met pak aan, terwijl dit gewoon veldwerk is, en niet anders

en blijf van t bier af lees de AD van gister, daar staat het gewoon in
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 7 september 2005 @ 11:19:55 #45
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_30347980
dijkinspectie wordt hier gewoon ook op dijken gedaan hoor
DeLuna vindt me dik ;(
pi_30349551
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:26 schreef Yildiz het volgende:

[..]

nou, het gaat net als het artikel van gister, uit het AD, (krant) waaruit bleek hoeveel er wel niet werd uitgegeven, om aan alle normen te voldoen.
Die en die commissies moeten er zijn, dit en dat, etc. etc. etc.

Dat schiet niet op.

Door droogte
En waar in de jouw tekst staat welke normen niet aan de eisen voldoen?

Dit is weer een typisch 'gehyped' onderwerp!
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
pi_30360686
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 20:07 schreef Yildiz het volgende:
Nou, k heb serieus nog nóóit gehoord van n dijkinspectie, en ik woon toch 200 meter van de duinen.
Hier in de Flevopolder wordt elke meter dijk elke dag geimspecteerd.
pi_30430786
Ik woon gelukkig net niet beneden zeenivo. Toch ben ik bang dat Nederland wel degelijk kan onderlopen.
Niet zozeer door een storm of hoge vloedgolven van de natuur, maar door terrorisme.

Als jullie enig inlevend vermogen hebben en je stelt je voor dat je moslim bent; wat zou dan een slimme zet te zijn om zoveel mogelijk mensen te doden? Met zo weinig mogelijk (voor hun zeer dure) middelen?
Ik stel me zo voor dat Moslims 5 of 6 zwakke plekken in de dijken opblazen en/of doorstelen en zo het zondige Amsterdam door Gods hand laten straffen.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_30437990
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:25 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Ik woon gelukkig net niet beneden zeenivo. Toch ben ik bang dat Nederland wel degelijk kan onderlopen.
Niet zozeer door een storm of hoge vloedgolven van de natuur, maar door terrorisme.

Als jullie enig inlevend vermogen hebben en je stelt je voor dat je moslim bent; wat zou dan een slimme zet te zijn om zoveel mogelijk mensen te doden? Met zo weinig mogelijk (voor hun zeer dure) middelen?
Ik stel me zo voor dat Moslims 5 of 6 zwakke plekken in de dijken opblazen en/of doorstelen en zo het zondige Amsterdam door Gods hand laten straffen.
en om die zwakke plekken te vinden moet je redelijk dure middellen gebruiken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_30438776
2007 gata het gebeuren

Nederland zal weg geveegd worden door het water
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')