abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30235441
Hoi mijn naam is Guus en ik beoefen Falug Gong (Falun Dafa). Dat is een vreedzame Qigongvorm voor lichaam en geest uit China, die sinds 1999 word vervolgd door de overheid in China.

Wat is Falun Gong?
Falun Gong is in 1992 opgericht door dhr. Li Hongzhi. Falun Gong is wereldwijd gratis beoefenbaar en heeft al vele mensen een betere gezondheid en innerlijke rust gebracht. Je kunt het ongeveer een beetje vergelijken met Tai Chi of Qigong. Je hebt misschien weleens mensen in het park langzame sierlijke bewegingen zien maken waarbij ze hun geest leegmaken en tot rust komen. Falun Gong is ook zoiets en beoefenaars doen dagelijks 5 rustige oefeningen (inclusief meditatie) om hun lichaam te energetiseren en te zuiveren. Daarnaast probeert men zijn morele karakter te verbeteren door 3 principes te volgen, namelijk Waarheid, Mededogen en Verdraagzaamheid. Door dit te volgen en toe te passen in ons dagelijks leven leren we hoe we ons karakter kunnen verbeteren en uiteindelijk een goed persoon kunnen worden. Op de site www.falun.nl kun je meer info vinden over Falun Gong. Je kunt op de site gratis filmpjes downloaden waarop de oefeningen worden voorgedaan. Ook kun je verschillende boeken (van Li Hongzhi) online gratis lezen met daarin de nodige informatie over Falun Gong. Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag.

Waarom vervolging?
Waarom zou de Chinese overheid dan mensen gaan vervolgen die hun gezondheid willen verbeteren en een goed persoon willen zijn? Falun Gong werd binnen enkele jaren razend populair in China (en daarbuiten). In China heb je de Communistische Partij (CCP) die ongeveer 20 miljoen leden telt. Het aantal beoefenaars van Falun Gong werd echter geschat op een aantal van 100 miljoen. De snelle groei en het aantal beoefenaars wekte waarschijnlijk bij de CCP angst op, en waren ze bang dat ze hun macht zouden verliezen in China. Dat is onnodig, want Falun Gong heeft geen politieke doeleinden noch streven we macht na. We willen gewoon rustig ons ding doen en daarbij niemand storen. Toch besloot de CCP om in 1999 Falun Gong compleet weg te vagen. Duizenden beoefenaars van alle leeftijden zijn al naar werkkampen gestuurd waar ze in onmenselijke omstandigheden terecht komen. Beoefenaars worden daar gemarteld, verminkt, verkracht en zelfs gedood. Alleen omdat ze Falun Gong beoefenen, een vreedzame praktijk voor verbetering van lichaam en geest. De CCP onderdrukt niet alleen Falun Gong, ook het Tibetaanse volk en Katholieken zijn er niet veilig (Katholieken mogen er zelfs geen bijbel hebben). Door de jaren heen zijn verschillende religieuze groepen mensen vervolgd door de Chinese regering, omdat ze 'staatsgevaarlijk' zouden zijn. Tot op de dag van vandaag word Falun Gong nog steeds ongehinderd vervolgd in China. Op de site www.faluninfo.nl kun je meer info vinden over de vervolging. Ook kun je bij tabblad petities online je handtekening zetten zodat de kans groter is dat het Internationaal Gerechtshof de zaak in behandeling neemt tegen de verantwoordelijke voor de vervolging van Falun Gong. Wereldwijd zijn er al zo'n 60 rechtzaken ingediend. Alvast erg bedankt voor eventuele steun.

Groeten van Guus
pi_30235551
Dit is niet echt een levensbeschouwelijk topic, maar meer een politiek-topic met een wervings-aspect..

Ik gooi hem door naar POL, maar ik kan niet garanderen dat het daar wel blijft staan.

WFL >>> POL
  zaterdag 3 september 2005 @ 18:19:06 #3
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_30235606
Nou tis erger dan zoals je het hier beschrijft. Er worden werkelijk onmenselijke dingen aangedaan bij Chinese Falun Gong beoefenaars.

Aantal maanden geleden was ik in New York, en kreeg er een krant in me handen geduwd van een paar chinezen die een kleine stand hadden, met marteling/mishandeling als thema. En dat krantje was niet geschikt voor de ogen van kinderen, laat ik het daarop houden.

China vervolgt die mensen omdat china Qi Gong officieel erkent, en mag beoefenen. Maar falun gong daarentegen.

Het zijn in elk geval werkelijke onmenselijke praktijken. mensen raken hele families kwijt over het beoefenen van falun gong, vrienden kwijt, gezinnen kwijt. Niet fijn.
  zaterdag 3 september 2005 @ 18:21:24 #4
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_30235689
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 18:17 schreef Alicey het volgende:
Dit is niet echt een levensbeschouwelijk topic, maar meer een politiek-topic met een wervings-aspect..

Ik gooi hem door naar POL, maar ik kan niet garanderen dat het daar wel blijft staan.

WFL >>> POL
Het is een combinatie van beide. Falun Gong is een spirituele beoefening, past prima thuis in TRU. Politieke zaken worden ook vaak genoeg besproken in TRU, hoewel met een conspiracy tintje.

Maargoed hoe dan ook, china bezwijkt hier niet zo snel onder.
pi_31103710
Ik heb vandaag ook een folder/krantje gelezen over de vervolgingen van de beoefenaars in China,
bij het lezen krijg je al rillingen over je rug...
Ik las dat er maarliefst 1100 "werkkampen" zijn in China waarin de helf van de gevangenen Falun Dafa Beoefenaars zijn, waarvan vele de dood vinden in die kampen door zogenaamde zelfmoord.
De Chinese regering heeft zelfs een speciaal overheidsbureau (610 Bureau) opgericht om de Falun Dafa beoefenaars te vervolgen
De martelingen die beschreven worden zal ik maar niet hier neerzetten..
Trouwens de Chinese ambassade in Nederland heeft op haar site doodleuk de chinese visie/wetten mbt Falun Dafa op haar site staan: http://www.chinaembassy.nl/eng/zt/xjflg/default.htm

met een beetje verder klikken kom je op sites waar in mijn ogen door de Chinese autoriteiten verzonnen verklaringen staan (complete onzin) als:

"The Falun Gong cult misled me into killing my beloved uncle".

"I suspected that my uncle was plotting to murder me and could not control myself when thinking about a Falun Gong cult lecture which summons followers to endure until there is no need to."

en:

"I have never thought that Falun Gong could be so shockingly cruel."

"It reminds me of my own bitter experience."

"I hope that the exhibition can make any person of benevolence keep a cool head."

"I thought I was fighting for justice then, but when I was sent to the camp myself, I came to know that I had been wrong and fooled."

http://english.peopledail(...)20020508_95251.shtml
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
  zondag 2 oktober 2005 @ 01:05:18 #6
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31103883
Gijst/Guus, leuk dat je zo'n OP hebt gemaakt, maar er is geen enkel discussiepunt, slechts verheldering van het Falun Gong idee. Voeg een mogelijkheid tot discussie toe en er bestaat een kans dat we hem weer openen. Met andere woorden, stap af van het wervingsaspect en probeer te bediscussieren hierover.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')