Hamvraag: Hoe?quote:Op zaterdag 3 september 2005 02:59 schreef markvnl het volgende:
Als je de mogelijk hebt om zo'n "vergelijkend warenonderzoek" te doen, zou ik dat zeker doen.
Mijn zorgverzekeraar, VGZ, vertelde mij juist dat ik zelf maar moest rondvragen voor een dokter.quote:Op zaterdag 3 september 2005 10:00 schreef loezzie het volgende:
je zorgverzekeraar bellen en vragen welke huisartsen in de buurt nog patiënten aannemen. daarna een kennismakinsconsult aanvragen...
de mijne, CZ, gaf mij gewoon wat namen. Ik weet dat ander verzekeraars ook namen doorgeven..quote:Op zaterdag 3 september 2005 10:16 schreef Evil_D1ck het volgende:
[..]
Mijn zorgverzekeraar, VGZ, vertelde mij juist dat ik zelf maar moest rondvragen voor een dokter.
Ik kreeg van de mijne altijd een overzicht met alle huisartsen die ik nemen mocht. Daar koos ik dan maar dichtsbijzijnde van uit.quote:Op zaterdag 3 september 2005 12:33 schreef loezzie het volgende:
[..]
de mijne, CZ, gaf mij gewoon wat namen. Ik weet dat ander verzekeraars ook namen doorgeven..
Dat wordt dus bellen of er nog patiënten aangenomen worden...
Mij moeten ze wel aannemen, mijn oude huisarts zit 60km verderop. Lijkt me dus een geval met priveleges...quote:Op zaterdag 3 september 2005 19:01 schreef Spohr het volgende:
Woont iedereen in een gebied waar alle huisartsen nog patiënten aannemen? Ik kreeg niks van de verzekering te horen. Aan de hand van de gemeentegids ben ik maar gaan bellen. Een aantal namen geen patiënten meer aan, anderen alleen patiënten uit de eigen wijk. Nog mazzel dat ik er eentje gevonden heb (ik woon in Dordrecht).
Helaas, maar hoor heel regelmatig dat huisartsen gewoon geen enkele patient meer aannemen. Van ver komend of niet.quote:Op zaterdag 3 september 2005 19:05 schreef Evil_D1ck het volgende:
[..]
Mij moeten ze wel aannemen, mijn oude huisarts zit 60km verderop. Lijkt me dus een geval met priveleges...
Als je ook ff vertelt hoe je zo'n vergelijkend warenonderzoek moet doen!quote:Op zaterdag 3 september 2005 02:59 schreef markvnl het volgende:
Als je de mogelijk hebt om zo'n "vergelijkend warenonderzoek" te doen, zou ik dat zeker doen.
Die vakbekwaamheid heeft echt niet elke huisarts, is mijn ervaring.
Onze vorige heeft bij ons regelmatig de plank misgeslagen. Heeft niet tot ernstige dingen geleid hoor, maar vervelend was het wel.
Onze nieuwe huisarts is veel doortastender, en wil je bijv. bij psychische klachten ook regelmatig ff zien. De vorige niet, je kon gewoon een recept voor nieuwe anti-depressiva telefonisch vragen, als je door je voorraad pillen heen was.
Succes bij het zoeken naar een goede arts!
Ja omdat veel huisartsen gewoon een stelletje vakonbekwame teringlijers zijn die je veel te lang met klachten laten rondlopen en gelijk maar roepen dat het tussen de oren zit en dat je last hebt van stress.quote:Op zondag 4 september 2005 13:05 schreef Sylvana het volgende:
wat veel mensen die op zoek zijn naar een huisarts zeg
Volgens mij niet hoor. Ben zo vaak verhuisd en heb maar zelden een andere huisarts genomen. Nooit gezeur over gehad.quote:Op zondag 26 februari 2006 20:58 schreef Adurothiel het volgende:
is het trouwens verplicht om een nieuwe huisarts (en tandarts) te nemen als je gaat verhuizen?
Ik kan het me niet voorstellen, en hoop ook van niet, want m'n oude woonplaats is vrij dichtbij, ik kom er nog regelmatig en heb bijna nooit de huisarts nodig.
Het is me de moeite dus niet waard om een nieuwe te zoeken.
Tandarts is volgens mij geen punt. Huisarts kan wel een probleem zijn, als deze jou binnen een bepaalde tijd moet kunnen bereiken bij een spoedgeval.quote:Op zondag 26 februari 2006 20:58 schreef Adurothiel het volgende:
is het trouwens verplicht om een nieuwe huisarts (en tandarts) te nemen als je gaat verhuizen?
Ik kan het me niet voorstellen, en hoop ook van niet, want m'n oude woonplaats is vrij dichtbij, ik kom er nog regelmatig en heb bijna nooit de huisarts nodig.
Het is me de moeite dus niet waard om een nieuwe te zoeken.
Dat is ook wel een punt, zal ik even doen.quote:Op zondag 26 februari 2006 21:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tandarts is volgens mij geen punt. Huisarts kan wel een probleem zijn, als deze jou binnen een bepaalde tijd moet kunnen bereiken bij een spoedgeval.
Ik zou informeren naar de regels die je verzekering stelt.
Hoe wil je huisartsen in je omgeving vergelijken?quote:Op zaterdag 3 september 2005 02:50 schreef Evil_D1ck het volgende:
Door verhuizing ben ik toe aan een nieuwe.
Ik ben van plan om gewoon de dichtsbijzijnde te nemen, maar is dat wel verstandig? Moet ik een vergelijkendwarenonderzoek erop naslaan?
Ik kan in NL er toch vanuit gaan dat die mensen vakbekwaam zijn? Hoop ik...?
Ik heb na mijn laatste verhuizing de dichtstbijzijnde huisarts (2 min. loopafstand) gekozen. Deze nam formeel geen patienten meer aan, maar heeft mij alsnog ingeschreven en een briefje voor mijn verzekeraar opgesteld..quote:Op zaterdag 3 september 2005 10:00 schreef loezzie het volgende:
je zorgverzekeraar bellen en vragen welke huisartsen in de buurt nog patiënten aannemen. daarna een kennismakinsconsult aanvragen...
Ik ook. Hij kent mijn naam terwijl ik er haast nooit kom.quote:Op zaterdag 3 september 2005 19:19 schreef Renesite het volgende:
Ik heb een toffe huisarts bai de weej
In jouw geval zou ik toch echt even een andere huisarts nemen. Anders krijg je denk ik wel gezeik met je verzekering. Ikzelf zat nooit verder als 15km bij mijn huisarts vandaan.quote:Op maandag 27 februari 2006 01:15 schreef Roolio het volgende:
Ik ben ook verhuisd, oude huisarts zit nu ruim 100 km verderop, maar stel ik krijg wat. Moet ik dan haastig op zoek naar een huisarts, of kan ik dan gewoon naar de huisartsenpost ofzo, die me weer doorverwijst? Stuk makkelijker, scheelt me weer een huisarts zoeken.
Precies, die vangt ze 100 euro in de maand wel!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:39 schreef DennisMoore het volgende:
Het zal je zorgverzekeraar een biet zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |