He, het gaat hier niet over bier maar over bronwater!quote:
Bar-Le-Duc is huismerk! Althans zo noemt men in Utrecht ook wel het leidingwater. Mensen van buiten Utrecht mogen het van ons voor 1000X de kostprijs kopenquote:Op zaterdag 3 september 2005 17:47 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
He, het gaat hier niet over bier maar over bronwater!![]()
Is inderdaad gewoon kraanwater. Saillant detail: de publieke waterwinning en de fabriek van Bar le Duc staan tegenover elkaar en gebruiken hetzelfde water.quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:06 schreef tong80 het volgende:
Is dat nou gezonder dan gewoon kraanwater ? Je hebt een pak van 2 liter waar van alles opstaat. Chroomconfronterende aluminiumhetroglamidiapestisiden. Drialogische monokomenglucosiderende flavorianiomen. enzo.
Precies. En via de kraan krijgen we er niet zo'n mooi etiket met uitleg bijquote:Op zaterdag 3 september 2005 18:03 schreef tong80 het volgende:
Dan is het natuurlijk geniaal dat ze dit als iets exclusiefs verkopen.
Beter kijken volgende keerquote:Op zaterdag 3 september 2005 17:48 schreef Toeps het volgende:
Het is Utrechts leidingwater in een pak.
Was een keer bij de keuringsdienst van waarde.
Dát is niet waar. Alle zout (en andere mineralen) waardes moeten ongeveer gelijk zijn bij bronwater. Dat maakt bar le duc anders dan het water dat ik hier uit de kraan haal.quote:Op zondag 4 september 2005 05:42 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Beter kijken volgende keer
Het is wel degelijk direct uit een grondlaag en niet uit de kraan.
Maargoed, niet gezonder dus. Alleen voor babies en zwangere vrouwen wil het nog wel eens verstandiger zijn.
Sterker nog: aan kraanwater worden hogere kwaliteitseisen gesteld dan aan bronwater.
Dat is WEL waar. Aan kraanwater worden hogeren eisen gesteld.quote:Op zondag 4 september 2005 13:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dát is niet waar. Alle zout (en andere mineralen) waardes moeten ongeveer gelijk zijn bij bronwater. Dat maakt bar le duc anders dan het water dat ik hier uit de kraan haal.
Overigens proef ik wel duidelijk het verschil tussen brabants of (nog erger) rotterdams kraanwater en mn eigen kraanwater..
Rotterdam krijgt zijn water uit de spaarbekkens in de Biesbosch.quote:Op zondag 4 september 2005 18:34 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Het verschil ligt waarschijnlijk aan het feit dat het water ergens anders gewonnen wordt. Ik zit hier 9 km buiten R'dam en wij hebben hier duinwater.
Rotterdams kraanwater is (Erg hard) gezuiverd rivierwater. Ik 'drink bar le duc' uit de kraan hier, en dan proef je het verschil ineens wel.quote:Op zondag 4 september 2005 18:34 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is WEL waar. Aan kraanwater worden hogeren eisen gesteld.
Het verschil ligt waarschijnlijk aan het feit dat het water ergens anders gewonnen wordt. Ik zit hier 9 km buiten R'dam en wij hebben hier duinwater. In Brabant waarschijnlijk niet
Bar Le Duc is frans voor Utrèg. Of beter gezegd: Utrecht, leusden, Bunnik, etc etc.quote:Op zondag 4 september 2005 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Bar le Duc is leidingwater uit den bosch. Bar le Duc is frans voor het bos van de hertog
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |