Breedbandstream 2
1.07 In het woongedeelte. Dido wil wel seks hebben met een lekkere man voor een miljoen. Een heel leven met iemand die ze niet mag voor een miljoen wil ze niet. Lieske : Als in een seksrelatie iemand dingen voor je koopt dat zou ik wel willen. Maar in principe is het hetzelfde (als voor geld). Dido : Ik sta in de snackbar. Ik haal patat voor hem en mij. Hij geeft mij de helft van het geld. Ik zeg later tegen hem, wil je dat nooit meer doen. Dat vind ik belachelijk. Chantal : Als een man mij voorstelt de helft te betalen ben ik ook klaar. Maar ik kan me voorstellen dat een man het tegenwoordig ook niet meer weet. Men is het er over eens dat sms'jes snel beantwoord moeten worden. Dido tegen Chantal : Er zijn bij jou behoorlijk wat regels. Chantal : Ik ga liever wat met je drinken dan met je eten. Anders zit ik twee uur met je. Dido : Ik vind het wel leuk naar Artis te gaan. Dat je ook daarover kan praten. Dat je niet recht tegenover elkaar zit. Chantal en Lieske vinden naar de bioscoop gaan met een vriend niks. Rob : Dames, leg eens uit, hoe gaan we jullie versieren ? Lieske : Ik zou wel met iemand uit eten gaan. Chantal : Ik heb al met zo veel mannen afspraakjes gehad. Ik heb er geen zin meer in. Als een man een violist aan mijn tafel gaat zetten, dat vind ik ook niks. Je kan romantiek niet creëren. Je hebt mannen die ik afgewezen heb die ineens met een gedicht komen. Dido : Ik hou wel van een beetje romantiek. Als ik echt van een jongen hou en hij schrijft een gedicht. Chantal : Ik heb gewoon veel saaie dates gehad. Die gingen gewoon poseren. Ook als ik zei, ik vind je leuk, het moet groeien, geef me de tijd, dan gaan ze bellen. Dat is toch erg, irritant. Niet drie keer per dag. Rob : Dat is het probleem. Jij houdt meer van vriendschap. Ingrid : Er was een pakje afgeleverd van een juwelier, er zat een groot gek knuffelbeest in. Een vriend van hem kwam op een schoteltje drie kleine Marsjes brengen. 'Omdat mijn hart smelt als chocola.' Ze vond het niks.
1.22 Chantal : Ik had een vriendje die belde, ik kom bij je langs. Hij kwam met een doos en een lang pakje. Het grote pak was een fluitketel, het lange pak een gasaansteker. Ik kookte gewoon elektrisch. Op haar werk heeft ze iets anders verteld. Chantal : Dank je wel Wil Schepers. Chantal : Ik heb geen hele lijst met eisen. Ik wil wel gewoon een toegevoegde waarde. Ingrid : Ik heb alleen maar jongens om me heen. Dat gezeik van die meiden. Ik zeg ook gewoon, lekker wijf. Chantal : Ik kan me voorstellen dat er nou niemand meer naar me toe wil komen. Ik zoek allemaal redenen iemand niet leuk te vinden. Omdat ik bang ben. Rob : Waarvoor ben je dan bang ? Chantal : Die opmerking van hem gisteren, zit me dwars. Ik ben niet hard, ik ben zacht als een watje. Ik heb messen in mijn rug gehad. Ik heb een goed leven. Ik ga denken dat zij de enigen zijn die mij gelukkig kunnen maken. Ik ben niet hard. Rob : Het is om niet beschadigd te worden. Vrouwen trekken dat slechter als mannen. Chantal tegen Rikkert : Daar wordt ik pissig over. Jij weet helemaal niet wat ik meegemaakt heb. Ik weet niet wat Rikkert zei. Chantal : Het is gewoon vervelend iemand kwijt te raken. Ingrid : Dat hun niet zien wat ze pijn hebben gedaan. Heel veel mannen lopen heel snel weg. Rob : Omdat je afstandelijk bent. Dido : Nou, hoe afstandelijker je bent, hoe meer ze achter je aanlopen. Rikkert : Ik heb ook iets meegemaakt en ik sta er wel voor open. Chantal : Ik ben helemaal niet hard. Ik zou het jammer vinden als jullie dat wel zouden vinden. Rob : Het is een bescherming. Chantal : Ik heb het drie keer moeten doorstaan. Tanja : Dan kun je beter alleen zijn. Rob : Dan ben je er nog niet aan toe.
1.38 Dido : Dat ze mij leuk vinden, en dan hoef ik ze niet meer. Dat is een kuteigenschap van me. Als ik ze zelf leuk vind ben ik bang voor mijn eigen gevoelens. Lieske : Ik laat jongens niet toe. Er is er maar één bij mijn ouders geweest. Chantal : Mijn vader vindt toch niemand leuk. Dido : Ik zou nog geen relatie willen. Een jongen zag er ontzettend leuk uit. We hadden gesprekken over hoeveel rondjes de wasmachine draait. Rob vertelt over een man die een meisje vroeg de was van het voetbalteam te doen nadat ze zei, wat kan ik voor je doen. Ingrid : Er zijn zeikwijven, het is nooit goed wat je doet. Ze willen een gevoelige man, dan krijgen ze een gevoelige man en dan willen ze een stoere man. Rob : Het gaat om het moment. Dido : Van elke relatie weet (leer) je precies wat je niet wilt. Rob : Rikkert, er zijn heel wat mensen beschadigd in hun leven hoor. Rikkert begint over genieten van seks. Rob : Ik kan je vertellen dat heel veel vrouwen niet genieten van seks. Chantal : Het is het mooiste wat er is, maar wel met de juiste. Ik kan er echt van huilen. Dan is het zo'n extase.
1.46 Rob gaat naar bed. Lieske : Ik wil met niemand meer iets van het studentenleven. Daar ben ik op uitgekeken. Dat zijn allemaal, stuk voor stuk, honden. Dido : Als ik een relatie krijg geef ik me altijd 200 % en het eindigt altijd dat ik alleen ben.