abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30206968
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 17:03 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Kun je vinden. En ik neem iemand die continu met grote bek kritiek geeft zonder daarbij te vertellen hoe het wel moet niet serieus. En gelukkig velen met mij.
gelukkig voor jou.
gelukkig voor mij slik ik niet alles voor zoete koek.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_30207038
Bush is geland in Biloxi. Hij zal als het goed is ook in New Orleans een kijkje nemen vanaf de grond.
pi_30207116
Die mensen moeten nu wel van de snelweg af, bush moet er door natuurlijk
stupidity has become as common as common sense was before
pi_30207168
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 17:11 schreef marcb1974 het volgende:
Die mensen moeten nu wel van de snelweg af, bush moet er door natuurlijk
de snelweg is toch wel eerst schoongeveegd?
Fiets
pi_30207216
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 17:12 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

de snelweg is toch wel eerst schoongeveegd?
Nope, zoals ze het nu vertellen wonen de mensen erop omdat het hoger gelegen land is en ze verder niets anders hebben.
pi_30207226
Wat me opvalt is dat de focus erg ligt op de plunderaars, terwijl ik me zo voor kan stellen dat het voor die mensen daar de enige manier is om nog wat eten en andere essentuele zaken te verkrijgen. Die winkels zijn toch al afgeschreven, dus waarom schieten op die wanhopige mensen? Zo worden die 300 manschappen uit Irak o.a. ingezet om met scherp op plunderaars te schieten. De orde herstellen is weliswaar 1 van de meest belangrijke dingen om nu te doen, maar haal de mensen die op veilige plaatsen aan wachten zijn op hulp daar eerst eens weg!

Dit is veel omvangrijker als 9/11. Daar kwam alles overwachts en was het vrij snel gedaan, waardoor de omvang snel duidelijk was. De situatie nu echter, veranderd langzamerhand in veel grotere ramp.
En doe mij anders jouw mening maar.
pi_30207262
Het probleem is dat die plunderaars ook op hulpverleners schieten.

Hier is exclusief videomateriaal te zien, gemaakt vanuit een heli:
http://www.sun-sentinel.c(...)er,0,4813487.wmvfile
pi_30207263
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 17:13 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Nope, zoals ze het nu vertellen wonen de mensen erop omdat het hoger gelegen land is en ze verder niets anders hebben.
Best triest, zo leven hele groepen mensen in Indonesië ook, maar dan ónder de snelweg. Het is geen leuk gezicht, maar dit is nog veel erger.
  vrijdag 2 september 2005 @ 17:15:42 #34
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_30207267
Dit is History in the making
pi_30207275
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 17:14 schreef Kwaaie_Pief het volgende:
Wat me opvalt is dat de focus erg ligt op de plunderaars, terwijl ik me zo voor kan stellen dat het voor die mensen daar de enige manier is om nog wat eten en andere essentuele zaken te verkrijgen. Die winkels zijn toch al afgeschreven, dus waarom schieten op die wanhopige mensen? Zo worden die 300 manschappen uit Irak o.a. ingezet om met scherp op plunderaars te schieten. De orde herstellen is weliswaar 1 van de meest belangrijke dingen om nu te doen, maar haal de mensen die op veilige plaatsen aan wachten zijn op hulp daar eerst eens weg!

Dit is veel omvangrijker als 9/11. Daar kwam alles overwachts en was het vrij snel gedaan, waardoor de omvang snel duidelijk was. De situatie nu echter, veranderd langzamerhand in veel grotere ramp.
ik heb het al eerder gezegt, het lijkt wel of spullen voor mensenlevens gaan.
Fiets
pi_30207314
quote:

Ik heb beelden gezien van verschillende plunderaars. Het ligt er echt maar aan wat ze plunderen. Er stonden agenten te kijken hoe mensen voedsel aan het plunderen waren, prima was dat. Andere dignen hadden ze wat meer moeite mee, wat heb je nu ook aan een tv in New Orleans. Daarnaast zijn het de plunderaars die nu gewapend zijn en dus ook nog eens gevaarlijk zijn.
pi_30207320
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 17:15 schreef francorex het volgende:
Dit is History in the making
En ik had het pas dinsdag in de gaten, dinsdag ochtend zei ik hier nog ergens dat het nu wel over was. Met mij dachten velen dat trouwens.. en zie nu..
  vrijdag 2 september 2005 @ 17:17:45 #38
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30207337
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 16:52 schreef marcb1974 het volgende:
Nu op CNN een aantal zwarte congresleden. Die laten dus echt helemaal niets heel van de regering. En terecht.
Ja die zijn wel vrij heftig. Vooral Jesse Jackson Jr.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_30207345
quote:

Bullshit. Als je iets meer op de buitenlandse newssites had gekeken, dan wist je nu dat men alleen schiet op mensen die andere mensen bedreigen, en niet op mensen die eten zoeken.
pi_30207382
tvp
pi_30207403
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 17:17 schreef halion het volgende:

[..]

Bullshit. Als je iets meer op de buitenlandse newssites had gekeken, dan wist je nu dat men alleen schiet op mensen die andere mensen bedreigen, en niet op mensen die eten zoeken.
Nee, maar wel op degene die electronica zaken etc plunderen
pi_30207409
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 17:18 schreef Burbo het volgende:
tvp
Burbo, mag ik zeggen dat je vreselijk dom overkomt?

(misschien komt het ook wel door je Steven Segal pic)
pi_30207419
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 17:17 schreef halion het volgende:

[..]

gisteren zag ik toch echt op het journaal mensen die in een magazijn liepen waar eten lag. Maar ze mochten dit niet pakken. Er stonden grote hekken omheen en er stonden 2 niet al te lief kijkende agenten.

Daarnaast snap ik ook niet waarom men zich zo concentreert op het plunderen, laat ze toch wat hebben ze nou aan een tv die in het water heeft gelegen of terwijl ze zelf geen stroom hebben.
Daarnaast waren die tv's anders toch wel weggegooid.
Fiets
  vrijdag 2 september 2005 @ 17:20:16 #44
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_30207432

Daar breekt toch je hart van.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Moderator / Miss SHO vrijdag 2 september 2005 @ 17:20:47 #45
22592 crew  Ole
pi_30207457
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 16:56 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Dank je.. een onverlaat opent een kloon, dat kan ik beter
Zeg..
Deze OP had gewoon daarin geplaatst kunnen worden. Het is not done om een dubbeltopic te openen
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 2 september 2005 @ 17:20:57 #46
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_30207462
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 17:17 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

En ik had het pas dinsdag in de gaten, dinsdag ochtend zei ik hier nog ergens dat het nu wel over was. Met mij dachten velen dat trouwens.. en zie nu..
Dinsdagnacht wist ik dat er iets mega wrong was. zal die posts eens moeten zoeken van toen.
pi_30207463
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 17:17 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ja die zijn wel vrij heftig. Vooral Jesse Jackson Jr.
Jesse Jackson Jr. heeft dat talent wel van z'n pa overgenomen inderdaad. De woede lijkt me ook wel redelijk terecht.
En doe mij anders jouw mening maar.
pi_30207493
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 17:20 schreef mazaru het volgende:
[afbeelding]

Daar breekt toch je hart van.
Waarvan? wees eens iets specifieker.
pi_30207501
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 17:20 schreef Ole het volgende:

[..]

Zeg..
Deze OP had gewoon daarin geplaatst kunnen worden. Het is not done om een dubbeltopic te openen
tja, ik zag het te laat
  vrijdag 2 september 2005 @ 17:22:19 #50
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_30207526
En toch is er ook een hoop tuig.
link: http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1125638008426.html
quote:
'Ik heb zo hard geduwd als ik kon'

De opvang van slachtoffers in de Superdome in New Orleans is uitgegroeid tot een symbool van onvermogen: waarom werden hulpbehoevenden zo laat en slecht geholpen?

HOUSTON/BATON ROUGE, 2 SEPT. Craig McDaniel (47) dacht: er is één manier om het hier beter te krijgen - ik ga helpen. Hij besloot, na anderhalve dag afzien in de Superdome - het sportstadion dat door de autoriteiten in New Orleans als opvangcentrum is gebruikt - om ouderen en gehandicapten te gaan bijstaan. ,,Dan krijg je niet langer het slechtste eten, begrijp je?''

Zo ervoer hij van nabij hoe, in de stank en de hitte, mensen van boven de tachtig, omringd door ratten en lastiggevallen door muggen, de slaap moesten vatten op een vloer van beton. En hij zag hoe gehandicapten de nacht doorbrachten. In hun rolstoel. Meer ruimte dan een vierkante meter was er niet voor hen. Het was, zegt Craig McDaniel, erg confronterend.

De opvang in de Superdome was al enkele dagen onderwerp van sombere bespiegelingen in de media over het vermogen van Amerikaanse overheden om hulpbehoevenden na een nationale ramp snel en accuraat de hand te bieden. Maar sinds mensen gisteren na vier dagen uit het stadion werden bevrijd, en ze na een lange bustocht in Houston hun verhaal konden vertellen, werd pas goed duidelijk hoe het daar de afgelopen week is geweest.

De opvang was een comedy of errors, zei McDaniel. Er waren te veel mensen, ruim 20.000, voor te weinig plaats. Het licht viel uit. De airco viel uit. Er was geen drinkwater. Geen eten. ,,Het dak van de keuken stortte in.'' De vloer was hard. De wc's waren bijna meteen verstopt. De stank van uitwerpselen vermengde zich met het zweet van door extreme hitte getroffen lichamen. Het was, zei hij, een hel.

De hulpverleners deden hun best, zei McDaniel. Hij zag ze met eigen ogen bikkelen. Maar al hun inspanningen stuitten op hetzelfde probleem: de overheden waren niet voorbereid op deze ramp. De middelen waren niet bij de hand, de logistiek was niet op orde. Eigenlijk was het enige dat de overheid meteen kon bieden militair voedsel, zei McDaniel. Het kwam met grote hoeveelheden binnen. Bruine plastic zakjes met koude kip erin, of macaroni met kaas, ook koud. Het opschrift: ,,Als je dit opeet, kan je beter strijd leveren.''

McDaniel zat gisteren in de eerste bussen uit New Orleans die in Houston aankwamen. De mensen die uitstapten waren duidelijk niet de zwaarst getroffenen. Veel jonge mannen met een lange rij gouden tanden. Je moest goede contacten hebben, zei McDaniel, om in de eerste bussen te komen. Of je moest sterk zijn.

Ik heb zo hard geduwd als ik kon, zei Dennis Carter junior, 23 jaar oud. Zijn vrouw en kind konden hem niet bijbenen. ,,Je kon alleen in de bus komen als je dóórduwde.'' Hij wilde per se weg uit dat gehate stadion. Vooral de ratten waren hem gaan tegenstaan. ,,Ze lachen als ze eten, weet je dat?'' Het duwen vond hij normaal. Als je beleefd bent, zegt hij, ,,zoals de deftige mensen verwachten'', dan kom je dus nooit in zo'n bus. ,,Ik heb kracht. Die heeft God mij niet voor niets gegeven.''

Het recht van de sterkste bood meer voordelen. Mensen uit New Orleans, gemakkelijk herkenbaar omdat ze zich als enigen in Houston niet per auto verplaatsten, kregen allerwegen voedsel en goederen toegeworpen. Kijk eens wat ik heb gekregen, glunderde Dennis Carter. Een fraai zwart basketballshirt, een nieuwe broek, hippe gympen, een koffer, en - hij kijkt wiegelend in het raam van de supermarkt - een schitterend nieuw petje. ,,De mensen zijn echt goed hier.''

Sommige weldoeners kregen een minder dankbaar onthaal. Een oudere Texaan was gisteren bij de Astrodome - het stadion van Houston waar de mensen uit de Superdome werden opgevangen - zo gul met uitdelen, dat hij vergat zijn auto af te sluiten. Achter zijn rug gingen twee jongens uit New Orleans er met zijn SUV vandoor. Het gaf een pandemonium van politie, aangifte, woede, een zoektocht. Maar talrijke mensen uit New Orleans vonden het rare opwinding.

,,Wat nou?'', riep Zeba Chablyss, 21, die net Houston had bereikt na een urenlange bustocht vanaf de Superdome. De mensen moeten niet bezig zijn met zaken als deze, zei ze. Laten ze zich opwinden over de doden, de daklozen die wanhopig om hulp schreeuwen, of de bestuurders die de opvang in de Superdome verwaarloosden. ,,Dat zijn de hoofdzaken.''

In Baton Rouge, even ten noorden van New Orleans, werd dat gisteravond anders beleefd. Autoriteiten meldden dat de plunderingen schrikbarende vormen begonnen aan te nemen. Verhuurders van auto's waarschuwden ook voor diefstal. De stad was volgepakt met mensen uit New Orleans zonder onderdak, op zoek naar auto's om dit ongelukkige gebied te verlaten. Er worden hier zoveel auto's gestolen, zei een verhuurder, dat hij wel wist wat het volgende probleem zou worden: gewapende overvallen op auto's.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')