Randa> het moet inderdaad leuk blijven. Als je jezelf kan blijven motiveren dan is dat vaak al voldoende, maar inderdaad: je motivatie hangt van een boel sociale factoren af. En dat is niet heel erg (kan ook de andere kant op werken immers), maar het is wel iets waar je maar moeilijk weerstand tegen bied als je weerstand (fysiek of psychisch) minder is. Petje af dat je het met kolven en dan eten geven (toch dubbel werk) al zo lang doet. Goed hoor!
Mag ik dan een beetje positieve sociale reactie geven waardoor je misschien denkt: oohhh, je kan het langer doen dan je denkt? (en net als Martineke zei: gewoon lekker negeren als t je niet bevalt
![]()
): Ik dacht 'misschien red ik de 6 maanden wel, dat zou mooi zijn'. Toen was het zomer en dacht ik 'nouuu, het is natuurlijk wel handig op vakantie, hoef ik geen flesjes mee te zeulen'... en toen was de vakantie voorbij en dacht ik 'oh, nou, ik heb nog tot 9 maanden kolfrecht'... daarna dacht ik 'hmmm, nou ja als ik doorga tot een jaar groeit ze misschien nog beter over haar allergieen heen (niet ergens opgestoeld, maar het was genoeg motivatie en hield de menigte tevreden als ze ernaar vroegen incluus mijn werk waar ik nog steeds tijd krijg om te kolven)(maar ze moeten wellicht ook wel omdat ik echt daadwerkelijk aangeschoten wordt als ik niet op tijd kolf! en dat is nog 2 keer op n dag dan). En dat met een allergische dochter (dieet) die al een 5 tal keren spruw heeft gehad met mij (brrr) en de eerste 3 maanden van haar leven constant spuugde en boerde en daardoor mijn nachten erg druk en vermoeiend maakte daardoor. (niet dat ze nu doorslaapt, edoch... dat heeft een andere oorzaak). en het geeft troost, heel veel troost. (hormonaal? moi?
![]()
)
Waar ik ook voor berichtte: heeft iemand een link van een bv groeicurve in excel formaat toevallig? ik wil ela's data erbij invullen...