Even leechen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:38 schreef Grobbel het volgende:
Kent iemand hier Blood on the Wall trouwens? Pitchfork heeft momenteel een redelijk lovende recensie over hun nieuwe CD Awesomer, en als je meteen al aan het begin Sonic Youths Dirty en Pavements Slanted & Enchanted gaat namedroppen, dan weet je bij mij hier meteen de juiste snaar te raken.Ik heb 'm zelf verder nog niet gehoord, maar ben wel erg benieuwd in elk geval.
http://pitchforkmedia.com(...)-wall/awesomer.shtml
Ach, met zo'n omschrijving als "Pixies meet Sonic Youth" zou je eigenlijk bij Nirvana moeten uitkomen, en dan valt dit nog reuze mee.quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:08 schreef DaisyDuke het volgende:
'Blood On The Wall' vind ik wel heeeeel erg Pixies meets Sonic Youth! Een beetje te erg zelfs....
Zul je zien dat ze straks, net zoals Editors, in een OOR interview claimen dat ze de bands waarmee ze constant vergeleken worden (vrijwel) niet kennen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:08 schreef DaisyDuke het volgende:
'Blood On The Wall' vind ik wel heeeeel erg Pixies meets Sonic Youth! Een beetje te erg zelfs....
Pfff heeft ook iemand een lesje popmuziek gevolgd hoor.quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:10 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ach, met zo'n omschrijving als "Pixies meet Sonic Youth" zou je eigenlijk bij Nirvana moeten uitkomen, en dan valt dit nog reuze mee.![]()
quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:12 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Pfff heeft ook iemand een lesje popmuziek gevolgd hoor.![]()
Ja, en verderop op de plaat wordt het nog wel wat duidelijker ook. En wat de Pavement-invloeden betreft rammelt het op zich wel lekker, maar ze moeten eigenlijk nog slechtere muzikanten hebben om het helemaal te laten werken.quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:12 schreef Wepeel2 het volgende:
Die stem op track 2 (Reunitie On Ice).![]()
Is dit niet gewoon stiekem de nieuwe band van Frank Black.![]()
Kuch, kuch... *Nerd Modus* Ik heb het titelloze debuut van vorig jaar thuis liggen...quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:17 schreef Grobbel het volgende:
Grappig trouwens, zo wordt het wel een soort van mini-luistersessie in dit topic zo ineens. En dat van een band waar waarschijnlijk geen van ons gisteren ooit van gehoord had.
quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:21 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Kuch, kuch... *Nerd Modus* Ik heb het titelloze debuut van vorig jaar thuis liggen...
Het oordeel ging inderdaad voornamelijk over het debuut. Lekkere rammelrock hoor, maar de invloeden druipen ervan af en er wordt weinig tot geen eigen 'schwung' aan het geheel gegeven. 'Awesomer' heb ik na 1 keer vluchtig luisteren links laten liggen, wellicht heeft die plaat wel een eigen smoel. Misschien toch nog maar een kansje geven dan...quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:23 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Maarre, heb je die nieuwe plaat dan al gehoord? Of ging je oordeel met name over het debuut? De invloeden druipen er weliswaar vanaf, maar echt storend vind ik het nou ook weer niet. Vind het wel een leuke plaat, eigenlijk.
Dat vind ik persoonlijk wel de beste, maar over het algemeen wordt 'Forever Again' gezien als hun magnum opus.quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:41 schreef Grobbel het volgende:
Ik heb er wel van gehoord, maar nooit iets van beluisterd. Is 'Love Tara' ook de plaat die je van de band zou aanraden?
Ja, best een aardige plaat is dat! Ik heb de naam in het alt.country-topic al regelmatig laten vallen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:42 schreef Z het volgende:
Als we toch aan het namedroppen zijn; Great Lake Swimmers, soort mix van My Morning Jacket en Iron And Wine, ik vind vooral Bodies and Minds een mooie plaat.
Zeker doen!quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:57 schreef DaisyDuke het volgende:
En weer eentje voor in 't lijstje Onwijs Debiele Bandnamen...
Ken het trouwens niet, we gaan er maar eens snel naar opzoek!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |