*noteert in denkbeeldige agendaquote:Op woensdag 21 september 2005 10:16 schreef Z het volgende:
12 november -> Clap Your Hands Say Yeah in de paradiso.
Nee absoluut geen emo. Als ik er een etiketje op zou moeten plakken dan zou ik kiezen voor lo-fi rammelrock of zo. Gitaarlijntjes doen me af en toe zelfs denken aan Pavement, omdat er soms rechtstreeks tegen melodien ingespeeld lijkt te worden. Ik denk dat de kans bestaat dat je het zomaar leuk zou kunnen vinden. Als je de openingstrack download, Amscaredica, dan heb je een redelijk goed idee van de sound van de band. Als je de band op z'n raarst wilt horen dan zou je 'Say What You Mean' kunnen downloaden. Dat vind ik niet zo stiekem een erg leuk nummer ook nog. Maar goed, als je een tijdje Danny Cohen hebt geluisterd dan is opeens niets meer heel erg raar.quote:Op woensdag 21 september 2005 07:39 schreef Grobbel het volgende:
Joh, gewoon bespreken zo'n CD als je daar zelf zin in hebt, hoor. Ik kende Make Believe eigenlijk niet eens, en Joan of Arc ken ik zelf ook alleen maar van de eeuwig venijnige Pitchforkrecensies. Welk genre is dat eigenlijk, iets richting emo of zo?
quote:Op woensdag 21 september 2005 12:16 schreef Wepeel2 het volgende:
Maar goed, als je een tijdje Danny Cohen hebt geluisterd dan is opeens niets meer heel erg raar..
Die plaat ja.quote:Op woensdag 21 september 2005 12:19 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
![]()
Welke plaat? Ik vind "We're All Gunna Die" echt geweldig! Zou zo maar eens stiekem plaat van het jaar kunnen worden.....
Ik ben erbij.quote:Op woensdag 21 september 2005 10:16 schreef Z het volgende:
12 november -> Clap Your Hands Say Yeah in de paradiso.
Great Lake Swimmers draait hier al een paar maandjes inderdaad. Nog steeds een fijne plaat. Ik zal de Reverend Glasseye And His Wooden Legs ook eens proberen. Klinkt zoals hier beschreven errug interessant.quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:55 schreef Grobbel het volgende:
Great Lake Swimmers staan ook al tijdenlang onaangeroerd op mijn harde schijf, ooit iets van gedownload op aanraden van ik meen pfaf. Zal ik ook maar eens een keer naar luisteren.
En om het namedroppen nog maar even verder door te trekken, Reverend Glasseye and His Wooden Legs is ook heel erg fijn.Het is een beetje een vreemde vaudeville/folk/gypsy-achtige band die je in de hoek moet zoeken waar ook Kaisers Orchestra, De Kift, Hackensaw Boys en de Squirrel Nut Zippers vertoeven. Springerig, vrolijk, meeslepende blazers, grappige teksten, en nog best origineel ook in het huidige muziekwereldje. En ik vermoed dat het ook een fantastische liveband is.
Persoonlijk vind ik Black River Falls wel een goede plaat. Er staan ook wat mp3s op hun site hieronder, al zou ik persoonlijk gewoon voor het hele album gaan.
http://www.reverendglasseye.com/
Is die plaat al een tijdje terug niet geplugged hier? Erg mooi album inderdaad, ben ook al een tijdje gelukkige eigenaar. Sereena-maneesh is niet echt mijn ding btw, ik kom er vooralsnog niet doorheen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:42 schreef Z het volgende:
Ik heb Forever Again op m'n harde schijf staan, maar weet er niets meer vanaf, ga hem morgen eens beluisteren.
Als we toch aan het namedroppen zijn; Great Lake Swimmers, soort mix van My Morning Jacket en Iron And Wine, ik vind vooral Bodies and Minds een mooie plaat.
Hey Folkie, de nieuwe Devendra al gehoord?quote:Op zaterdag 17 september 2005 16:54 schreef methodmich het volgende:
Ik heb totaal geen last van een irritatiegrens bij CocoRosie. Maar goed, ik ben dan ook een fervent liefhebber van wat men tegenwoordig free folk pleegt te noemen.
Typisch, laat ik nu net vanmiddag overgehaald te zijn door wat vrienden van me om toch te gaan. Nu kom ik er toch weer onderuit.quote:Op woensdag 21 september 2005 17:44 schreef Wepeel2 het volgende:
Editors in Doornroosje is al uitverkocht. Begint toch een goedlopend bandje te worden.
Nou ik ga me er wel vermaken hoor.quote:Op woensdag 21 september 2005 21:39 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Typisch, laat ik nu net vanmiddag overgehaald te zijn door wat vrienden van me om toch te gaan. Nu kom ik er toch weer onderuit.
Just the Best Party is mijn favoriete W/IFS-plaat, in ieder geval.quote:If ever the term "musical clusterfuck" could be assigned to a single album, this is the one. Evident from the band's tongue-twister name and string-of-adjectives album title, this is music all about excess. This is big music, circus music, carnival music, marching band music. This music is glitzy, wears emerald pinky rings, and always goes for the biggest bang for the buck. Musical styles crunch head-long into one another like crashing Mack trucks. Immense drum beats thunder over everything. These people incorporate every instrument, rhythm and sound they can borrow from an encyclopedia's worth of musical genres. Take the African free-standing bass, Grandma's washboard, a drum machine, and the chorus of electric trumpets, and throw them all into the gumbo pot. Mix until you end up with shamelessly bloated songs, and you have the party on wax that is East Coast Super Sound Punk of Today. Of course, bands with 13 musicians aren't usually known for their subtlety.
quote:New Jersey's most intriguing carnival-esque orchestra has been honing their vaudevillian circus swing extravaganza into a stunning stage show since the mid-'90s, and throughout that effort they've managed to put out their fair share of recordings. With Just the Best Party, the act's third full-length, they may have finally hit their stride. Horns, accordions, a rock band, a bevy of vocalists, and a knack for unexpected melodies and smart lyrics fuel the fire beneath their most triumphant and polished offering. There are whacked-out dirges straight out of a Broadway show alongside thrashy ska tributes to old-time actors, and for some reason it all seems fairly logical. The World/Inferno Friendship Society have taken the initiative to do just about whatever they like without worrying about how silly it might sound. The downside of this is that some of it sounds a bit ridiculous, but it's still undeniably original from start to finish. Odes to drinking repeatedly and Jersey permeate the record, and the music jumps from style to style without missing a beat or ever making all that much sense. These nine hooligans have perfected a style that most bands wouldn't even dare to attempt, and for that they deserve major credit, but it's still more than a little difficult to pinpoint who an act like this might see as their target audience.
20e in Eindhoven word zeer leukquote:Op woensdag 21 september 2005 17:44 schreef Wepeel2 het volgende:
Editors in Doornroosje is al uitverkocht. Begint toch een goedlopend bandje te worden.
Cool! Welke platen van The Decemberists en Sufjan Stevens in het bijzonder heb je gehoord?quote:Op donderdag 22 september 2005 11:57 schreef Evertje het volgende:
Niet echt indie maar heb gisteren en eergisteren The Decemberists en Sufjan Stevens ontdekt. Ik heb nu gewoon een dag niet naar de nieuwe Franz geluisterd haha.
quote:Op donderdag 22 september 2005 11:57 schreef Evertje het volgende:
[..]
Niet echt indie maar heb gisteren en eergisteren The Decemberists en Sufjan Stevens ontdekt. Ik heb nu gewoon een dag niet naar de nieuwe Franz geluisterd haha.
Niet echt indie noemt hij dat.quote:Op donderdag 22 september 2005 11:57 schreef Evertje het volgende:
[..]
20e in Eindhoven word zeer leuk
Ik lees wel eens wat op Amerikaanse fora, daar zijn de snobs uiteraard nog snobberiger en de obscure Amerikaanse bands natuurlijk nog obscuurder voor ons malle Europeanen.quote:Op donderdag 22 september 2005 12:05 schreef bigshadow het volgende:En Grobbel, hoe kom je toch altijd weer met die bandjes aanzetten, hij komt op de list te staan.
He, we hebben niet allemaal zoveel tijdquote:Op donderdag 22 september 2005 12:11 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik lees wel eens wat op Amerikaanse fora, daar zijn de snobs uiteraard nog snobberiger en de obscure Amerikaanse bands natuurlijk nog obscuurder voor ons malle Europeanen.Deze band werd vooral aangeprezen vanwege hun overrompelende live-act. Hopen dat ze nog ooit een keer richting Nederland komen.
Als iemand trouwens moeite heeft met het vinden van platen van Reverend Glasseye, of World/Inferno Friendship Society, geef maar een seintje. Al denk ik dat die op Slsk makkelijk te vinden moeten zijn.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |