abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 september 2005 @ 07:39:12 #226
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_30781211
Joh, gewoon bespreken zo'n CD als je daar zelf zin in hebt, hoor. Ik kende Make Believe eigenlijk niet eens, en Joan of Arc ken ik zelf ook alleen maar van de eeuwig venijnige Pitchforkrecensies. Welk genre is dat eigenlijk, iets richting emo of zo?
pi_30783723
12 november -> Clap Your Hands Say Yeah in de paradiso.
Aldus.
  woensdag 21 september 2005 @ 11:03:37 #228
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_30784822
quote:
Op woensdag 21 september 2005 10:16 schreef Z het volgende:
*noteert in denkbeeldige agenda
...dass wir fliegen.
pi_30785477
Eric's Trip is leuk. Forever Again is een buitengewoon charmante en über lo-fi plaat!
Aldus.
pi_30787112
quote:
Op woensdag 21 september 2005 07:39 schreef Grobbel het volgende:
Joh, gewoon bespreken zo'n CD als je daar zelf zin in hebt, hoor. Ik kende Make Believe eigenlijk niet eens, en Joan of Arc ken ik zelf ook alleen maar van de eeuwig venijnige Pitchforkrecensies. Welk genre is dat eigenlijk, iets richting emo of zo?
Nee absoluut geen emo. Als ik er een etiketje op zou moeten plakken dan zou ik kiezen voor lo-fi rammelrock of zo. Gitaarlijntjes doen me af en toe zelfs denken aan Pavement, omdat er soms rechtstreeks tegen melodien ingespeeld lijkt te worden. Ik denk dat de kans bestaat dat je het zomaar leuk zou kunnen vinden. Als je de openingstrack download, Amscaredica, dan heb je een redelijk goed idee van de sound van de band. Als je de band op z'n raarst wilt horen dan zou je 'Say What You Mean' kunnen downloaden. Dat vind ik niet zo stiekem een erg leuk nummer ook nog. Maar goed, als je een tijdje Danny Cohen hebt geluisterd dan is opeens niets meer heel erg raar. .
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  woensdag 21 september 2005 @ 12:19:34 #231
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_30787209
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:16 schreef Wepeel2 het volgende:
Maar goed, als je een tijdje Danny Cohen hebt geluisterd dan is opeens niets meer heel erg raar. .

Welke plaat? Ik vind "We're All Gunna Die" echt geweldig! Zou zo maar eens stiekem plaat van het jaar kunnen worden.....
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_30787386
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:19 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Welke plaat? Ik vind "We're All Gunna Die" echt geweldig! Zou zo maar eens stiekem plaat van het jaar kunnen worden.....
Die plaat ja. Behoorlijk hypnotiserend plaatje. Among The Cows is zowel hilarisch (vooral tijdens eerste luisterbeurten) als briljant. Ik zou de man graag live aan het werk willen zien.
Ik heb Dannyland hier ook op mp3, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen aangezien ik elke keer weer deze plaat opzet.
pi_30788486
quote:
Op woensdag 21 september 2005 10:16 schreef Z het volgende:
Ik ben erbij.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  woensdag 21 september 2005 @ 13:43:08 #234
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_30789687
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 16:55 schreef Grobbel het volgende:
Great Lake Swimmers staan ook al tijdenlang onaangeroerd op mijn harde schijf, ooit iets van gedownload op aanraden van ik meen pfaf. Zal ik ook maar eens een keer naar luisteren.

En om het namedroppen nog maar even verder door te trekken, Reverend Glasseye and His Wooden Legs is ook heel erg fijn. Het is een beetje een vreemde vaudeville/folk/gypsy-achtige band die je in de hoek moet zoeken waar ook Kaisers Orchestra, De Kift, Hackensaw Boys en de Squirrel Nut Zippers vertoeven. Springerig, vrolijk, meeslepende blazers, grappige teksten, en nog best origineel ook in het huidige muziekwereldje. En ik vermoed dat het ook een fantastische liveband is. Persoonlijk vind ik Black River Falls wel een goede plaat. Er staan ook wat mp3s op hun site hieronder, al zou ik persoonlijk gewoon voor het hele album gaan.
http://www.reverendglasseye.com/
Great Lake Swimmers draait hier al een paar maandjes inderdaad. Nog steeds een fijne plaat. Ik zal de Reverend Glasseye And His Wooden Legs ook eens proberen. Klinkt zoals hier beschreven errug interessant.
  woensdag 21 september 2005 @ 15:14:32 #235
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_30792446
Vandaag is overigens ook de NoordAmerikaans release van de film Thumbsucker, met daarop 3 Elliott Smith nummers.
  woensdag 21 september 2005 @ 16:53:40 #236
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_30795357
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 16:42 schreef Z het volgende:
Ik heb Forever Again op m'n harde schijf staan, maar weet er niets meer vanaf, ga hem morgen eens beluisteren.

Als we toch aan het namedroppen zijn; Great Lake Swimmers, soort mix van My Morning Jacket en Iron And Wine, ik vind vooral Bodies and Minds een mooie plaat.
Is die plaat al een tijdje terug niet geplugged hier? Erg mooi album inderdaad, ben ook al een tijdje gelukkige eigenaar. Sereena-maneesh is niet echt mijn ding btw, ik kom er vooralsnog niet doorheen.

PS ze komen in de Rotown volgende maand (13 okt om precies te zijn), en de dag ervoor staat Okkervil River (12 okt) er.
pi_30796826
Editors in Doornroosje is al uitverkocht. Begint toch een goedlopend bandje te worden.
  woensdag 21 september 2005 @ 21:26:23 #238
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_30804097
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 16:54 schreef methodmich het volgende:
Ik heb totaal geen last van een irritatiegrens bij CocoRosie. Maar goed, ik ben dan ook een fervent liefhebber van wat men tegenwoordig free folk pleegt te noemen.
Hey Folkie, de nieuwe Devendra al gehoord?
1,000,000 demons can't be wrong...
  woensdag 21 september 2005 @ 21:39:38 #239
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_30804628
quote:
Op woensdag 21 september 2005 17:44 schreef Wepeel2 het volgende:
Editors in Doornroosje is al uitverkocht. Begint toch een goedlopend bandje te worden.
Typisch, laat ik nu net vanmiddag overgehaald te zijn door wat vrienden van me om toch te gaan. Nu kom ik er toch weer onderuit.
pi_30807543
quote:
Op woensdag 21 september 2005 21:39 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Typisch, laat ik nu net vanmiddag overgehaald te zijn door wat vrienden van me om toch te gaan. Nu kom ik er toch weer onderuit.
Nou ik ga me er wel vermaken hoor.

Ik ben nu wat Lowlands2005 concerten aan het downloaden. Een of andere nerd heeft ze van 3voor12TV (digitale tv-versie) opgenomen. Het zijn nog niet de complete sets, maar vaak wel zo'n 30 minuten. o.a. Bravery, Maximo Park, Coheed & Cambria, Bad Religion, Editors en Kaiser Chiefs.
Ik ga morgen m'n tentje hier maar opzetten en dan is het net Lowlands.
  donderdag 22 september 2005 @ 11:41:21 #241
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_30818802
Oh, en ook nog in de categorie gezellige, springerige en origineel-maar-toch-ook-traditioneel klinkende muziek timmert de laatste tijd ook de band World/Inferno Friendship Society aardig aan de weg in het Amerikaanse undergroundcircuit. Pitchfork had dit ooit over een van hun platen te zeggen, vond ik wel een mooie omschrijving:
quote:
If ever the term "musical clusterfuck" could be assigned to a single album, this is the one. Evident from the band's tongue-twister name and string-of-adjectives album title, this is music all about excess. This is big music, circus music, carnival music, marching band music. This music is glitzy, wears emerald pinky rings, and always goes for the biggest bang for the buck. Musical styles crunch head-long into one another like crashing Mack trucks. Immense drum beats thunder over everything. These people incorporate every instrument, rhythm and sound they can borrow from an encyclopedia's worth of musical genres. Take the African free-standing bass, Grandma's washboard, a drum machine, and the chorus of electric trumpets, and throw them all into the gumbo pot. Mix until you end up with shamelessly bloated songs, and you have the party on wax that is East Coast Super Sound Punk of Today. Of course, bands with 13 musicians aren't usually known for their subtlety.
Just the Best Party is mijn favoriete W/IFS-plaat, in ieder geval.

AMG-review van Just the Best Party: (4 sterren)
quote:
New Jersey's most intriguing carnival-esque orchestra has been honing their vaudevillian circus swing extravaganza into a stunning stage show since the mid-'90s, and throughout that effort they've managed to put out their fair share of recordings. With Just the Best Party, the act's third full-length, they may have finally hit their stride. Horns, accordions, a rock band, a bevy of vocalists, and a knack for unexpected melodies and smart lyrics fuel the fire beneath their most triumphant and polished offering. There are whacked-out dirges straight out of a Broadway show alongside thrashy ska tributes to old-time actors, and for some reason it all seems fairly logical. The World/Inferno Friendship Society have taken the initiative to do just about whatever they like without worrying about how silly it might sound. The downside of this is that some of it sounds a bit ridiculous, but it's still undeniably original from start to finish. Odes to drinking repeatedly and Jersey permeate the record, and the music jumps from style to style without missing a beat or ever making all that much sense. These nine hooligans have perfected a style that most bands wouldn't even dare to attempt, and for that they deserve major credit, but it's still more than a little difficult to pinpoint who an act like this might see as their target audience.

[ Bericht 5% gewijzigd door Grobbel op 22-09-2005 11:52:05 ]
pi_30819334
quote:
Op woensdag 21 september 2005 17:44 schreef Wepeel2 het volgende:
20e in Eindhoven word zeer leuk

Niet echt indie maar heb gisteren en eergisteren The Decemberists en Sufjan Stevens ontdekt. Ik heb nu gewoon een dag niet naar de nieuwe Franz geluisterd haha.
  donderdag 22 september 2005 @ 12:01:33 #243
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_30819457
quote:
Op donderdag 22 september 2005 11:57 schreef Evertje het volgende:

Niet echt indie maar heb gisteren en eergisteren The Decemberists en Sufjan Stevens ontdekt. Ik heb nu gewoon een dag niet naar de nieuwe Franz geluisterd haha.
Cool! Welke platen van The Decemberists en Sufjan Stevens in het bijzonder heb je gehoord?
  donderdag 22 september 2005 @ 12:05:17 #244
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_30819577
quote:

[..]

Hier een groot liefhebber van beide artiesten, vergeet Franz en ga muziek luisteren En Grobbel, hoe kom je toch altijd weer met die bandjes aanzetten, hij komt op de list te staan.
pi_30819721
quote:

[..]

20e in Eindhoven word zeer leuk

Niet echt indie noemt hij dat.
Aldus.
  donderdag 22 september 2005 @ 12:10:36 #246
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  donderdag 22 september 2005 @ 12:11:57 #247
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_30819801
quote:
Op donderdag 22 september 2005 12:05 schreef bigshadow het volgende:En Grobbel, hoe kom je toch altijd weer met die bandjes aanzetten, hij komt op de list te staan.
Ik lees wel eens wat op Amerikaanse fora, daar zijn de snobs uiteraard nog snobberiger en de obscure Amerikaanse bands natuurlijk nog obscuurder voor ons malle Europeanen. Deze band werd vooral aangeprezen vanwege hun overrompelende live-act. Hopen dat ze nog ooit een keer richting Nederland komen.

Als iemand trouwens moeite heeft met het vinden van platen van Reverend Glasseye, of World/Inferno Friendship Society, geef maar een seintje. Al denk ik dat die op Slsk makkelijk te vinden moeten zijn.
pi_30820029
Ik heb op m'n 'lijstje' nog The Like staan, die zag ik voor op de amg, en Portastatic, kent iemand daar wat van?
Aldus.
  donderdag 22 september 2005 @ 12:26:15 #249
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_30820268
quote:
Op donderdag 22 september 2005 12:11 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ik lees wel eens wat op Amerikaanse fora, daar zijn de snobs uiteraard nog snobberiger en de obscure Amerikaanse bands natuurlijk nog obscuurder voor ons malle Europeanen. Deze band werd vooral aangeprezen vanwege hun overrompelende live-act. Hopen dat ze nog ooit een keer richting Nederland komen.

Als iemand trouwens moeite heeft met het vinden van platen van Reverend Glasseye, of World/Inferno Friendship Society, geef maar een seintje. Al denk ik dat die op Slsk makkelijk te vinden moeten zijn.
He, we hebben niet allemaal zoveel tijd Oh wacht, dat heb ik wel Maaruh, ik lees ze wel maar dan ben ik te laks om het daarna te luisteren en een oordeel te vellen, ik vind deze volgorde wel prima En snobbisme is wel oké toch, ik kom toch nog steeds terug op Pitchfork

zie Waar hoor jij voor het eerst "nieuwe" muziek? he
pi_30828264
Iemand de gelekte Strokes single al gehoord? Het is wel een aardig plaatje, weer wat anders iig.
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')