In het SC topic alhier kwamen onlangs ook wat vragen over katten met epilepsie. Ik ben maar even zo brutaal om er een apart topic over te openen.
Zal ook maar meteen van wal steken.
In het dierenasiel waar ik werk is gisteren een poes binnengebracht met epilepsie. Ik heb ruime tijd gewerkt met mensen met epilepsie, maar bij een kat had ik het nog nooit gezien en ik weet ook nog niet zoveel over anti-epileptica bij dieren, vandaar dit topic.
Om het maar even kort te houden, de poes die in het asiel is gebracht is gevonden, de eigenaar krijgt 2 weken om zich te melden en zoals het er nu naar uitziet laat men de poes, als ze niet wordt opgehaald door de eigenaar, na die 2 weken inslapen. Ik hoop natuurlijk voor de poes dat ze naar huis kan.
Maar als dat niet zo mag zijn...heb ik me voorgenomen om een goed huisje voor haar te zoeken en haar eventueel zo lang zelf in huis te nemen, maar eerst wil ik tot op de bodem uitzoeken hoe dierwaardig haar bestaan is. Ik vind dat het leven voor haar wel zo aangenaam mogelijk moet zijn.
Nu krijgt ze preventief elke dag een valiumpil om haar (behoorlijk heftige) aanvallen (schreeuwen, gillen) te voorkomen, waardoor ze dus vrijwel de hele dag een beetje versuft voor zich uit kijkt en zo slap als een theedoekje is.
Ik las op internet verschillende dingen, ook over anti-epileptica, maar de verhalen waren dusdanig oppervlakkig dat ik volgende week naar de dierenarts ga om te vragen of en hoe haar leven zo aangenaam mogelijk gemaakt kan worden.
Graag wil ik hier ervaringen van mensen horen over (hun) kat(ten) met epilepsie, over medicatie daartegen, etcetera.
I bet you are flying inside.