abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30166164
In het SC topic alhier kwamen onlangs ook wat vragen over katten met epilepsie. Ik ben maar even zo brutaal om er een apart topic over te openen.

Zal ook maar meteen van wal steken.

In het dierenasiel waar ik werk is gisteren een poes binnengebracht met epilepsie. Ik heb ruime tijd gewerkt met mensen met epilepsie, maar bij een kat had ik het nog nooit gezien en ik weet ook nog niet zoveel over anti-epileptica bij dieren, vandaar dit topic.

Om het maar even kort te houden, de poes die in het asiel is gebracht is gevonden, de eigenaar krijgt 2 weken om zich te melden en zoals het er nu naar uitziet laat men de poes, als ze niet wordt opgehaald door de eigenaar, na die 2 weken inslapen. Ik hoop natuurlijk voor de poes dat ze naar huis kan.

Maar als dat niet zo mag zijn...heb ik me voorgenomen om een goed huisje voor haar te zoeken en haar eventueel zo lang zelf in huis te nemen, maar eerst wil ik tot op de bodem uitzoeken hoe dierwaardig haar bestaan is. Ik vind dat het leven voor haar wel zo aangenaam mogelijk moet zijn.
Nu krijgt ze preventief elke dag een valiumpil om haar (behoorlijk heftige) aanvallen (schreeuwen, gillen) te voorkomen, waardoor ze dus vrijwel de hele dag een beetje versuft voor zich uit kijkt en zo slap als een theedoekje is.

Ik las op internet verschillende dingen, ook over anti-epileptica, maar de verhalen waren dusdanig oppervlakkig dat ik volgende week naar de dierenarts ga om te vragen of en hoe haar leven zo aangenaam mogelijk gemaakt kan worden.

Graag wil ik hier ervaringen van mensen horen over (hun) kat(ten) met epilepsie, over medicatie daartegen, etcetera.
I bet you are flying inside.
pi_30166245
wat een raar verhaal.. ik wens je veel succes en wijsheid
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  donderdag 1 september 2005 @ 14:42:35 #3
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_30166382
Arme poes. Ik hoop dat het jullie lukt om haar een normaal leven te kunnen geven
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  donderdag 1 september 2005 @ 15:50:39 #4
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_30168676
Auticia, ik vind het lief van je dat je het beest een kans wilt geven, maar als het echt heel heftig is, is inslapen wellicht niet een heel slechte keuze, maar dat hangt er inderdaad vanaf, daarom is het goed dat je het uit wilt zoeken.

Zelf weet ik niks van epilepsie bij katten, dus wens ik je veel succes toe.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_30169140
Pas voorbijgekomen: Kat met epilepsie
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  donderdag 1 september 2005 @ 16:04:49 #6
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_30169181
quote:
Op donderdag 1 september 2005 16:03 schreef buitenbeentje het volgende:
Pas voorbijgekomen: [url=http://forum.fok.nl/topic/744573
Yep,]http://forum.fok.nl/topic/744573[/quote]Yep,[/url] ik zag het net ook al.

Auticia, ik gooi een slotje op deze, wil jij je post dan in die doen?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')