in zekere zin staat in elke relatie 1 boven de ander. 1 is altijd dominantst natuurlijk.quote:Op donderdag 1 september 2005 10:22 schreef Alicey het volgende:
Het ligt er aan. Je impliceert hiermee wel als het ware dat je boven iemand staat. Bij hysterische taferelen kan het echter wel de meest effectieve oplossing zijn. Praten helpt dan vaak in ieder geval niet.
Dat hoeft niet, in veel relaties is er gelijkwaardigheid. Maar zou je het zelf Ok vinden als je partner (Aangenomen dat hij of zij fysiek een stuk sterker is) jou zou slaan in bepaalde situaties?quote:Op donderdag 1 september 2005 10:24 schreef dvdk het volgende:
[..]
in zekere zin staat in elke relatie 1 boven de ander. 1 is altijd dominantst natuurlijk.
nou sommige mensen zijn gewoon van nature nogal labiel.quote:Op donderdag 1 september 2005 10:35 schreef skyhigh het volgende:
Je partner slaan is gewoon not done.
Als je slaat in een relatie die op gelijkwaaridgheid is gebaseerd laat je alleen je onmacht zien. Je partner doet niet uit het niets hysterisch, dan zijn er dingen aan vooraf gegaan en waren er al eerder mogelijkheden om het een en ander niet te laten escaleren.
In zo'n situatie is de beste oplossing weg gaan uit de situatie en er later op terug komen
Dan nog, slaan is een teken van onmacht en frustratie, en je bent een zielig hoopje mens als je dat tegenover je eigen partner doet.quote:Op donderdag 1 september 2005 10:37 schreef dvdk het volgende:
[..]
nou sommige mensen zijn gewoon van nature nogal labiel.
Dat iemand alleen hysterisch zou worden omdat de ander het er zo naar gemaakt heeft vind ik een beetje kort door de bocht.
En zolang je je partner niet bont en blauw slaat...kan het toch niet veel kwaad lijkt me.
Ik neem aan, dat je het ook prima vind als dit bij jouw gebeurt.?quote:De enige manier die dan over is om ze te laten luisteren kan dan een klap zijn of even door elkaar schudden.
Je gaat er nu steeds vanuit dat jij degene bent die slaat. Maar hoe zie je dat andersom, geslagen worden door je (fysiek sterkere) partner?quote:Op donderdag 1 september 2005 10:37 schreef dvdk het volgende:
[..]
nou sommige mensen zijn gewoon van nature nogal labiel.
Dat iemand alleen hysterisch zou worden omdat de ander het er zo naar gemaakt heeft vind ik een beetje kort door de bocht.
En zolang je je partner niet bont en blauw slaat...kan het toch niet veel kwaad lijkt me.
Daar ben ik ook benieuwd naar, TS.quote:Op donderdag 1 september 2005 10:26 schreef Alicey het volgende:
Maar zou je het zelf Ok vinden als je partner (Aangenomen dat hij of zij fysiek een stuk sterker is) jou zou slaan in bepaalde situaties?
hysterisch gaan doen en op een tirade van gegil en geschreeuw gaan is ook een teken van onmacht en frustratie lijkt me. Dan kan je ook niet meer normaal comuniceren.quote:Op donderdag 1 september 2005 10:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan nog, slaan is een teken van onmacht en frustratie, en je bent een zielig hoopje mens als je dat tegenover je eigen partner doet.
ik eigenlijk niet. Het hoeft niet te zijn dat iemand zelf er volledig schuldig aan is, maar hysterisch worden is iets wat niet vanzelf gebeurt, daar is een trigger voor nodig. Gezien partners elkaar goed genoeg zouden moeten kennen om te weten dat iets een trigger kan zijn, lijkt de partner die mij hysterisch krijgt guilty as hell.quote:Op donderdag 1 september 2005 10:37 schreef dvdk het volgende:
Dat zeg ik toch niet, ik zeg alleen dat er iets aan vooraf is gegaan.....mensen worden niet 's morgens wakker naast de partner en beginnen hysterisch te schreeuwenquote:Op donderdag 1 september 2005 10:37 schreef dvdk het volgende:
[..]
Nogmaals hiermee toon je alleen aan dat je de situatie niet anders op kunt lossen...onmacht dusquote:En zolang je je partner niet bont en blauw slaat...kan het toch niet veel kwaad lijkt me.
Haha. Wanneer iemand een mep verdient is subjectief, en daar zal je partner dus anders over denken dan jij.quote:Op donderdag 1 september 2005 10:43 schreef dvdk het volgende:
om op de eerder gestelde vraag te antwoorden, ik zou het wel acepteren als m'n partner me een mep zou verkopen als ik het verdiende.. (op dat moment zal ik het mischien niet verdiend vinden maar achteraf wellicht wel)
Dat hoeft niet, maar het gaat hier om het plaatje dat je tevens weet dat terug slaan zinloos is.quote:Overgens, waarom zou m'n partner fysiek sterker moeten zijn om me te kunnen meppen?
hoezo niet kunnen oplossen? als hij/zij dan ophoudt met schreeuwen/tieren, lijkt het me een goede oplossing, als niks anders meer werkt. Wat ik zeg, hoe kan je met iemand redeneren die niet voor reden maar vatbaar is?quote:Op donderdag 1 september 2005 10:44 schreef skyhigh het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet, ik zeg alleen dat er iets aan vooraf is gegaan.....mensen worden niet 's morgens wakker naast de partner en beginnen hysterisch te schreeuwen
[..]
Nogmaals hiermee toon je alleen aan dat je de situatie niet anders op kunt lossen...onmacht dus
Mensen zijn altijd voor reden vatbaar, trust me.quote:Op donderdag 1 september 2005 10:46 schreef dvdk het volgende:
[..]
hoezo niet kunnen oplossen? als hij/zij dan ophoudt met schreeuwen/tieren, lijkt het me een goede oplossing, als niks anders meer werkt. Wat ik zeg, hoe kan je met iemand redeneren die niet voor reden maar vatbaar is?
Niet, maar je zou natuurlijk gewoon kunnen weg lopen. Een partner die mij wil meppen omdat ik hysterisch ben, die zal een goed inschattingsvermogen moeten hebben, en daarnaast zelf niet boos zijn op dat moment.quote:Op donderdag 1 september 2005 10:46 schreef dvdk het volgende:
[..]
hoezo niet kunnen oplossen? als hij/zij dan ophoudt met schreeuwen/tieren, lijkt het me een goede oplossing, als niks anders meer werkt. Wat ik zeg, hoe kan je met iemand redeneren die niet voor reden maar vatbaar is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |