abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 oktober 2001 @ 14:37:46 #1
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_2041808
Ik ben van plan om in April zo'n 10 weken door America te trekken, wat zij speciale en leuke dingen die ik zeker niet zou moeten missen, afgezien van de bekende toeristiche dingen zoals oa. NY, Grand Canion, San Francisco en Las Vegas?

Ik ben nog bezig met het maken van de route dus het maakt op zich niet uit waar het ligt. (afgezien van Hawai & Alaska)

Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_2041835
Yosemite National Park
Return of the massive legend.
pi_2041894
Als je in de buurt van Grand Canyon komt zeker Zion en Bryce Canyon in Utah niet overslaan.
C’est Davie :o)
pi_2041928
Ik zou wel eens in Santa Fe willen rondkijken. Voor de huizen in Adobe stijl dus.
pi_2041986
Yep allemaal zeker de moeite waard om te zien. En ik weet niet of je een beetje sportief bent maar ik ben met mijn familie de Grand Canyon zelf ingelopen en hebben daar een tocht gelopen van 6 uur en deze was ong. 26 kilometer lang (totaal..13 heen en 13 terug dus) dat was werkelijk het mooiste wat ik ooit gezien heb! Als je daar middenin die Valley staat,, das met geen getikte letter te beschrijven

Verder is Monumental Valley ook het bezoeken waard, mits je er blijft slapen .. wij toerden nl rond met een camper.. die zonsondergang.. oehh heel mooi! En de ruimte en een vreselijke mooie plek die je daar hebt!

Ohh een tip, als je ook in Yosemite village wil blijven slapen in je camper, de camping is drieduizend maal niks.. heel saai en vieze plees enz.. dan raad ik je aan nu al een plaats te reserveren! anders kom je daar en heb je er geen.. ook een optie is door te rijden naar een state park en daar te gaan staan.. hadden we eerst gedaan en eigenlijk stonden we daar veel mooier, het was dan wel 45 min rijden naar bendenen.. want t stond op een berg maar je stond daar veel beter!

Wat ik je ook kan aanraden is een fietstocht maken in SF met een gehuurde mounainbike, bij/rond pier 39 heb je fiets verhuur dingen. En dan daar ee fiets hurn over de golden gate fietsen angel island op en stuk fietsen en daar vandaan met een veerbootje terug naar SF.. heel leuk!

Ik kan nog wel veel meer typen maar ik moet leren voor mijn schoolonderzoeken.. veel succes

Greetz

Wat is er mooier dan genieten?
pi_2041989
Ter verduidelijking, dit is dus Adobe:

dinsdag 30 oktober 2001 @ 14:59:59 #7
17729 SP
I hate my interests
pi_2042000
Natuur: Zion, Bryce, Grand Canyon, Yosemite, Yellowstone, monument Valley en gebied rond Seattle (gematigde regenwouden!).
En natuurlijk de kustweg van noordwest amerika naar zuidwest amerika (Seattle-L.A.), supermooi!

En voor de die hards, Joshua tree natinonal park, echt een fantastisch park!

Cultuur: Niet in zuidwest amerika, kan je beter naar het midden-noorden of noord-westen gaan.

dinsdag 30 oktober 2001 @ 16:10:46 #8
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_2042676
Lees dit maar eens: http://forum.fok.nl/showtopic/67413
Werkelijk een waanzinnige tijd gehad. Maar jij hebt nog veel meer tijd om alles nog beter te bezichtigen. Zeker een aanrader, waar wij zelf helaas niet aan toe gekomen zijn: Yellow Stone N.P.
Als je van plan bent om meerdere N.P. te bezoeken, schaf dan bij het eerste Park een National Park Pas aan. Die geldt iig voor: Grand Canyon, Yosemite NP, Yellowstone NP, Zion NP, Bryce Canyon en Lake Powell. Scheelt toch weer een slok op een borrel.
Onze ervaring om in SF te beginnen en te eindigen was perfect. Je start, wat NP betreft, bij de Grand Canyon en we sloten af met Yosemite. Elke dag was een verrassing. Ga zeker nog een keer terug.
moet trouwens nog wat foto's plaatsen
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 30 oktober 2001 @ 16:29:29 #9
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_2042863
ik ben zeker van plan om veel van die parken te gaan bezoeken. bedankt trouwens voor die tip voor de pas van de NP, Ik ben van plan om in het oosten te beginnen en daarna richting het oosten te gaan en uiteindelijk te eindigen in San Francisco, weten jullie of het ook leuk is om naar plaatsen te gaan in het centrale deel (St Louis, Memphis, New Orleans,) en de Missispie of kan ik dat maar beter overslaan?
  FOK!fossiel dinsdag 30 oktober 2001 @ 16:34:05 #10
8443 cptmarco
it's captain...
pi_2042911
Ten westen van Yosemite ligt Mono Lake. Iets ten noorden van dit meer ligt Bodie. Bodie is een 'spookstadje' uit de tijd van de goldrush. Erg leuk en zeker aan te raden.

San Diego voor het strand.

De staat ben ik effe kwijt, maar Mammoth Cave NP (ergens boven Nashville) is ook erg leuk. Vele kilometers aan grotten.

Chicago is een gave stad (goed uitgaan daar)

Niagara watervallen is leuk.

pi_2043172
Het oude centrum van New Orleans vond ik erg leuk toen ik daar was. Maar ik moet er wel bijzeggen dat dat al weer zo'n 25 jaar geleden is en ik heb begrepen dat het tegenwoordig meer een soort kruising is geworden tussen Volendam en het Amsterdamse uitgaangsleven dat constant onveilig wordt gemaakt door zuiplappen op vrijgezellenavond.

San Antonio was een leuk stadje in Texas, vooral 's avonds wat het prettig toeven in de kroegjes en restaurantjes langs het riviertje dat door de stad loopt. Het is trouwens ook de stad waar the Alamo staat.

Santa Fé en Albuquerque en de omgeving van beide staden waren ook interessant.

Wat verder in het noorden, Colorado Springs. Het stadje zelf is niet veel bijzonders, maar in de omgeving heb je de Garden of the Gods, een grote vlakte vol met grillige, door erosie gevormde, rotsformaties.

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 oktober 2001 @ 18:28:58 #12
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_2043913
Sla ook Mount Rushmore niet over
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_2048032
Vooral NIET doen: St. Augustine in Florida. Een andere route66 dan de "old" rijden. Ook niet slim, eerst naar Las Vegas en dan naar een andere gokstad. De golf van Mexico stinkt, hetzelfde geldt voor Detroit.
pi_2048051
Ik zou zeker een weekje door Colorado trekken, mooie nationale parken en veel verschillende landschappen.

Van bergen in de Rockies tot woestijn in het zuiden

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_2108162
quote:
Op woensdag 31 oktober 2001 12:36 schreef wacho het volgende:
Vooral NIET doen: De golf van Mexico stinkt,
Ik vond het anders supermooi om in me cabrio over de bruggen te rijden bij Tampa richting St. Petersburg.
Daar een van de snelweg afgegaan, en een duik genomen in de golf. Echt super was dat... wat mooi om die kilometers brug te zien.
Maar in een cabrio ervaar je sowieso alles anders.
Mijn tip wat ook erg mooi is, zijn de swamps bij Savannah.
Alleen, daar stinkt het wel door een grote papier fabriek, maar dat went zo
Maar 's ochtends om 6 uur is het prachtig. Rustig op de wegen, zon komt net op, en dan de mist te zien over de swamps... echt prachtig, met al die bossen in de verte.
Verder zou ik sowieso naar Charleston SC gaan, of naar Norfolk, en daar de reusachtigde dokken te bekijken. Daar ligt o.a de Atlantische vloot van de US Navy.
En als je mazzel hebt zie je een gigantische atoomonderzeeer bij Savannah uitvaren... echt een machtig gezicht.
In Charleston heb je Cape Fear, echt heel vet (ook wel bekend van de film), hele mooie natuur vooral. Verder heb je de Smokey mountains, waar de bossen echt immens groot zijn (tijdens de Vietnam oorlog werden daar de special forces getraind, leek het meest op Vietnam. En het is het toevluchtoord van gezochte Amerikanen. 1 van de weinige plekken waar ze je echt niet meer kunnen vinden als je verdwaald), daar heb je ook de hoogste hangbrug in de VS. Heel cool om over te lopen. Iets met "father" heet het. Weet zo gauw niet meer.
Euhm, er is zoveel daar.. ik weet zo gauw niets
Ben er wel toevallige vorige week geweest, en ook de smokey mountains in gegaan richting Ceasars Head.
Maar ja.. Tampa, Savannah, Charleston en Norfolk zijn mijn tips (van zuid naar noord).
  donderdag 15 november 2001 @ 13:33:10 #16
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_2191225
Mooi, dat zijn dan alweer een hoop plekken waar ik langs kan gaan.

Heb ik even nog en vraag aan al die gene die er al eens geweest zijn.
Ik wil op een gegeven moment een week of 6 gaan reizen per auto. Kan ik beter een auto huren,(wel duur, maar wel zekerheid) of kan ik beter een auto kopen en hopen dat ie niet kapot gaat (ik heb niet veel verstand van auto's dus kan ze niet controleren).
En weten jullie hoe veel motels kosten , en of er iets van ketens zijn of zijn het allemaal los staande bedrijfjes)

Alvast bedankt

donderdag 15 november 2001 @ 13:36:30 #17
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_2191262
Kijk eens op: www.cruiseamerica.com
Daar hebben we een camper gehuurd en dan heb je alle vrijheid.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_2191296
quote:
Op donderdag 15 november 2001 13:33 schreef Chielus het volgende:
En weten jullie hoe veel motels kosten , en of er iets van ketens zijn of zijn het allemaal los staande bedrijfjes)
Zeer goedkope motelketens zijn "motel 6", dan zit je tussen de truckers voor zo'n 40 dollar per nacht. Maar het leukste is het natuurlijk om naar een los motelletje te gaan in de middle of nowhere, daar heb ik i.i.g. de leukste dingen meegemaakt.
O+. Ripley. O+.
pi_2201213
WTC
pi_2201560
quote:
Op vrijdag 16 november 2001 11:23 schreef Kl00n het volgende:
WTC
  vrijdag 16 november 2001 @ 12:08:54 #21
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_2201597
quote:
WTC
pi_2202671
quote:
WTC
nou........ op zich heb je daar wel iets.
Mijn grootvader moest voor zaken naar New York, en toevallig op 5 min lopen van waar het allemaal gebeurde.
Mocht je er toch zijn, dan is het natuurlijk heel indrukwekkend om te zien, ook al zie je ground zero niet.
Maar je moet er natuurlijk niet speciaal voor heen reizen.
  vrijdag 16 november 2001 @ 17:50:53 #23
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_2205222
Ik ga zoizo langs NY en ga dan zeker even kijken,
Ik ben namelijk wel benieuwd hoe het er dan (volgend jaar mei) eruit zal zien. Het is een litteken dat altijd op NY zal blijven rusten, je kunt er voor weg lopen maar je kunt ook gaan kijken of ze daar dan alweer iets opgebouwd hebben. Ik ben daar zeker wel nieuwschierig naar.

Ps, deze tip had ik zelf ook wel kunnen bedenken.

pi_2205242
quote:
Op vrijdag 16 november 2001 17:50 schreef Chielus het volgende:
Ps, deze tip had ik zelf ook wel kunnen bedenken.
nou, sorry hoor.
pi_2212802
Ga eens naar het noordwesten: Seattle, Portland, en dan richting Noord-Californië. Het is een redelijk onbekend gebied en langs de kust is het echt prachtig.

En het noordoosten (New England) moet je ook gezien hebben. De afstanden zijn daar nog niet zo groot als in het midden en westen, dus je kunt in korte tijd vrij veel zien

zaterdag 17 november 2001 @ 14:36:09 #26
8369 speknek
Another day another slay
pi_2213144
quote:
Op donderdag 15 november 2001 13:36 schreef dutchie het volgende:
Kijk eens op: www.cruiseamerica.com
Daar hebben we een camper gehuurd en dan heb je alle vrijheid.
....Maar zorg er voor dat je reis dan niet in New York eindigt! Daar zetten ze je af.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 17 november 2001 @ 14:38:18 #27
8369 speknek
Another day another slay
pi_2213166
Overigens ook erg leuk als je in de buurt bent van NY: Ga een stukje noorderlijk naar Connecticut en dan naar Cape Cod. Op het uiterste puntje van Cape Cod kom je in een vissersdorpje (wat zo een set van bijvoorbeeld Jaws had kunnen zijn), waar je kan Whale Watchen. Dan ga je dus met een bootje de zee op naar walvissen te kijken. Erg indrukwekkend en het is nog voor een goed doel ook!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 18 november 2001 @ 20:14:24 #28
15852 wacho
novw.go.to
pi_2226667
Lees mijn vakantie verslagen hier. Heel veel vragen, ook over motels en prijzen worden hier beantwoord.

Over die auto, als je echt van plan bent langer dan 6 weken te gaan crossen, kun je echt beter kopen. Ga uit van 1000 gulden voor een huurauto (all inn) per week, dus dan kun je een auto kopen voor 54000 gulden die je dan voor 1000 kunt verzekeren (navragen bij de ANWB, in rotterdam zit zo´n bedrijf). Bedenk dat een auto in de VS de helft kost van hier in Europa, dan kun je een leuke auto kopen.
.
HUUR GEEN CAMPER VOOR ZO´N LANGE TIJD !!!! Die camper bazen zijn echt slim , je mag 50 tot 100 km per dag rijden. Per km betaal je dan 1 dollar ofzo extra. In 6 weken mag je dan 4200 km rijden, dan ben je niet eens van west naar oost, laat staan van zuid naar noord. Afkopen kan wel, maar kost je het dubbele van het orginele huur bedrag .

zondag 18 november 2001 @ 22:09:47 #29
8369 speknek
Another day another slay
pi_2228142
Hmm nee volgens mij niet hoor. Wij hebben wel meer gereden.
pi_2298121
- Mesa Verde National Park.
- Zion National Park
- Zuid-Colorado (vooral gebied rond Durengo)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_2314055
Prachtig man, tien weken door de USA trekken.

Ikzelf heb ook het voorrecht gehad dit een aantal malen te doen.
Ik ga 16 december weer voor een aantal weken, ben helemaal verslaafd aan Amerika en Canada.

Je zult je zeker niet vervelen.

Je had een aantal vragen ik zal ze proberen een beetje voor je op een rijtje te zetten.

Allereerst huren of kopen van een auto.
---------------------------------------
Ik zou huren als ik je was.Sluit in Nederland een goede verzekering af voor eigen risico etc.(collision damage waiver)
Als je een auto koopt moet je hem ook verzekeren en een auto kopen kost ook geld.Plus op het moment dat je verkopen moet lukt het niet.(ervaring mee)
Een auto huren kan heel goedkoop zijn, zoek regelmatig bij de grotere aanbieders bij hun special rates.
bv. www.alamo.com
www.hertz.com
www.budget.com
www.avis.com
of probeer via expedia.com.

je kunt voor USD 75,00 per week al een hele leuke auto huren, en je bent verzekert van een goed rijdend geheel.
Met eigen vervoer ben je veel vrijer en mobieler, het openbaar vervoer is werkelijk shit in de USA.

Motel zijn er plenty elk dorp of stad heeft er vele.
----------------------
Ikzelf heb veel gebruik gemaakt van motel6 kosten 30 tot 40 USD per nacht.
Ook zijn er veel familiemotels a la Norman Bates motel.
Deze kunnen soms zeer goedkoop zijn als USD 15 per nacht.

Als je motel6 benaderd via internet zijn er mogelijkheden om korting te krijgen als je bijvoorbeeld van plan bent erg veel nachten bij hun door te brengen.

Must see items..
----------------
Wel je hebt al veel tips gekregen zag ik die zeker de moeite waard zijn.
Persoonlijk heb ik veel dingen gezien en gedaan die spontaan zich voordeden.
Zoals varen in Mono Lake bij Lee Vinning(ingang Yosim.Nat.Park)Iemand ontmoet tijdens hamburgertje eten en nodigde mij uit.
Of walvissen kijken bij Monterey(onder San Fransisco).
Catalina Island voor de kust van Los Angeles.
Death Valley(het mooiste wat ik ooit gezien heb)
Grand Canyon was ook leuk.
Raften in de Colorado.

Ach je moet gewoon gaan en doen en je ziet wel wat er gebeurt.
Ikzelf heb veel info gehaald op een newsgroup :
REC.TRAVEL.USA-CANADA
zijn allemaal amerikanen die kunnen je echt van alles vertellen.

Tjsa ik las dat iemand een camper aanrade, ikzelf zou dat nooit doen.Je zit altijd met zo`n gigantisch groot te kloten, zeker als je een stad in wilt.Maar dat is persoonlijk.

Ik wens je in ieder geval alvast zeer veel plezier.Enjoy....

woensdag 28 november 2001 @ 15:47:06 #32
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_2317407
Thanx, ik heb er nu al zin in.
pi_2363355
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 14:38 schreef speknek het volgende:
Overigens ook erg leuk als je in de buurt bent van NY: Ga een stukje noorderlijk naar Connecticut en dan naar Cape Cod. Op het uiterste puntje van Cape Cod kom je in een vissersdorpje (wat zo een set van bijvoorbeeld Jaws had kunnen zijn), waar je kan Whale Watchen. Dan ga je dus met een bootje de zee op naar walvissen te kijken. Erg indrukwekkend en het is nog voor een goed doel ook!
Maine is zowiezo een hele mooie staat, daar gaan de Amerikanen zelf op vakantie. Een aanrader als je wat tijd overhebt!
O+. Ripley. O+.
  woensdag 19 juni 2002 @ 22:40:10 #34
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_4663763
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2001 16:29 schreef Chielus het volgende:
ik ben zeker van plan om veel van die parken te gaan bezoeken. bedankt trouwens voor die tip voor de pas van de NP, Ik ben van plan om in het oosten te beginnen en daarna richting het oosten te gaan en uiteindelijk te eindigen in San Francisco, weten jullie of het ook leuk is om naar plaatsen te gaan in het centrale deel (St Louis, Memphis, New Orleans,) en de Missispie of kan ik dat maar beter overslaan?
Ik heb hier tijdens Spring-break een road-trip gemaakt naar Memphis, New orleans en St. Louis, in mijn ogen was alleen New orleans echt de moeite van het bezoeken waard.

oops zi nu dat dit topic al bijna een jaar dood is (ach ja)

Live from the USA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')