abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30138289
Hoi,

Ik heb dus 2 kids van 5 en 7 jaar en de oudste begint te zeuren voor een PlayStation2 (omdat hij daar regelmatig es op kan spelen in veel winkels tegenwoordig).

Nu vraag ik me gewoon af of de PS2 wel de beste keuze is voor deze leeftijdsgroep ?

Daarom mijn vraagje aan jullie of jullie mij hierover wat raad kunnen geven, qua aantal en genre games enzo

Thx
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 17:54:55 #2
44906 merino
World of Sleepers
pi_30138337
ik kan eerder een Nintendo console aanraden. Zit iets meer creativiteit en speelsheid enzo in. Lijkt me beter voor de ontwikkeling van kinderen dan al dat PS2 geweld
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_30139381
ps2 heeft inderdaad de wat meer ''geweldadige'' games. Maar misschien dat voor een 5 en 7 jarige 3d platform games wat te ingewikkeld zijn. Waarom probeer je niet ergens een snes met mario en donkey kong te krijgen? dat lijkt me veel beter geschikt voor die leeftijd kwa speelbaarheid. Ze hebben dan iig geen last van het vastzitten in een game omdat ze de weg kwijt zijn oid.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 18:37:59 #4
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_30139424
Gamecube of Snes
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_30139937
Ik vond zelf ergens ook dat de PS2 games overwegend redelijk gewelddadig zijn, voor de papa is dat wel fun maar voor de kids niet echt (ze vechten zo al genoeg ).

Maar als ik ergens nog een snes vind, blijven we wel beperkt tot een aantal games, iets nieuws komt er niet meer voor ?
En het aanbod van de gamecube vind ik ook maar beperkt voor die leeftijd ...

De PS2 heeft dan nog het "voordeel" dat er hier in de bibliotheek net wat games van te huren zijn. Maar ook weer het beperkt aanbod 3+

En van die klein-scherm-dingetjes geef ik liever niet, dan zie ik ze liever op de tv bezig en daar kan je ook nog wat controle over houden.

Ik geraak er niet uit ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 18:57:20 #6
44906 merino
World of Sleepers
pi_30139976
wacht ff tot de Revolution uit is, kan je NES en SNES spellen op downloaden
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 19:51:11 #7
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_30141886
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 18:55 schreef UncleScorp het volgende:
Ik vond zelf ergens ook dat de PS2 games overwegend redelijk gewelddadig zijn, voor de papa is dat wel fun maar voor de kids niet echt (ze vechten zo al genoeg ).

Maar als ik ergens nog een snes vind, blijven we wel beperkt tot een aantal games, iets nieuws komt er niet meer voor ?
En het aanbod van de gamecube vind ik ook maar beperkt voor die leeftijd ...

De PS2 heeft dan nog het "voordeel" dat er hier in de bibliotheek net wat games van te huren zijn. Maar ook weer het beperkt aanbod 3+

En van die klein-scherm-dingetjes geef ik liever niet, dan zie ik ze liever op de tv bezig en daar kan je ook nog wat controle over houden.

Ik geraak er niet uit ...
Je kunt beter gewoon een Ds voor ze kopen dan, daar zijn mijn neefjes van 7 en 9 ook erg blij mee!

Echt veel leuke games voor die leeftijd, en niet te vergeten dat je alle gba games er ook op kunt spelen!
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 31 augustus 2005 @ 20:34:34 #8
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_30143341
ik zou gewoon ganzenbord of mens-erger-je-niet voor ze kopen :p

ja, gewoon voor de cube gaan.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 20:38:24 #9
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_30143481
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 18:57 schreef merino het volgende:
wacht ff tot de Revolution uit is, kan je NES en SNES spellen op downloaden
Ik denk niet dat de TS zin heeft om 1-2 jaar te wachten.

Ontopic: Een PS2 of Gamecube lijkt me prima. Xbox heeft zover ik weet niks voor kinderen. De Gamecube is het goedkoopst dus kies zelf maar.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  woensdag 31 augustus 2005 @ 20:45:21 #10
44906 merino
World of Sleepers
pi_30143694
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 20:38 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de TS zin heeft om 1-2 jaar te wachten.
Cube dus

kan je bovendien de spellen en controlers over 1-2 jaar nog op de Revo gebruiken
  woensdag 31 augustus 2005 @ 20:54:29 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_30143992
Ik zou niet voor een SNES gaan, 5 en 7 jaar is echt wel oud genoeg om door te hebben of je afgeserveerd wordt met een derderangs computer.
Eigenlijk denk ik dat de Nintendo DS het beste is voor kids, maar daar kunnen ze weer niet allebei tegelijk op. Zou je kind teleurgesteld zijn als je voor een Gamecube ging? Vraag het hem zou ik zeggen. Op zich heeft de PS2 ook genoeg voor jongere kinderen, maar je moet wel wat meer oppassen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 20:59:14 #12
53054 Kebab
Salvia Divinorum
pi_30144141
LEGO is honderd keer beter. Worden ze tenminste creatief en vindingrijk van i.p.v. een zombie.
Het millennia oude levensbloed van mijn sjamanistische voorvaderen, dat door mijn nederige aderen stroomt, brandt heviger als nooit tevoren.
"...happy birthday son you got a bracelet!" - McManus
- ik heb 4 jaar aan de mafo gestudeert -
  woensdag 31 augustus 2005 @ 21:00:52 #13
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_30144211
Gamecube halen. Gamecube zwart is bij de FRS 30 euro. Memorycardje erbij, Mario Kart en een extra controller. Ben je voor net wat meer dan 100 euro klaar
pi_30144833
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 20:59 schreef Kebab het volgende:
LEGO is honderd keer beter. Worden ze tenminste creatief en vindingrijk van i.p.v. een zombie.
Hého daar spelen ze idd meer dan dat ze aan de pc zitten. Tv is op dat gebied veel slechter. Aan de computer zitten beperken wij door hen elk een klokje te laten instellen

Voor de rest zie ik hier velen voor de gamecube kiezen dus ik ga die zeker es wa beter checken.

... En het zou toch maar voor begin volgend jaar zijn hoor
  woensdag 31 augustus 2005 @ 21:34:37 #15
44906 merino
World of Sleepers
pi_30145540
pi_30145574
Vsmile console van vtech
pi_30147343
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:00 schreef twi het volgende:
Gamecube halen. Gamecube zwart is bij de FRS 30 euro. Memorycardje erbij, Mario Kart en een extra controller. Ben je voor net wat meer dan 100 euro klaar
No shit. Ik ga ook een gamecube halen.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  vrijdag 2 september 2005 @ 16:20:50 #18
119107 Gierewiet
power corrupts
pi_30205457
Gamecube heerscht voor kinderen! => mario kart2 is übertoll!
11/1/11 verloor ik mijn geloof in de rechtstaat
pi_30214940
GameCube. Spellen aanbod is niet te klein. Ik ga ervan uit dat je niet meteen 20 games voor ze wilt kopen. En met Mario Kart zijn ze UREN bezig, en is voor pappa ook zeker erg leuk.. Voor de rest is het de goedkoopste console.
pi_30235852
gamecube, is speciaal voor kleine kinderen gemaakt. Mario en donkey kong en shit.
  zaterdag 3 september 2005 @ 18:29:38 #21
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_30235927
Koop een bal voor ze en schop ze naar buiten
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_30236043
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 18:29 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Koop een bal voor ze en schop ze naar buiten
De harde hand Maar ik zou ook voor een gamecube gaan
  zaterdag 3 september 2005 @ 18:34:24 #23
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_30236044
Gamecube....maar alle spellen van de de GC zoals Mario en Hello Kitty etc speel ikl op een gemodde Xbox.. En ik gebruik em als DVD-speler en muziekspeler... Ik weet niet maar ik vind dat ook wel heel leuk eigenlijk. Het is dan wel wat duurder maar je hebt er ook een hoop meer aan.
Proud Powerpauper
pi_30236073
Een voetbal, en als ze echt onhoudbaar gaan staan miepen een Tetris Brickgame
Whatever I want.
  Donald Duck held zaterdag 3 september 2005 @ 18:39:16 #25
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_30236166
Ik zou voor een Playstation2 gaan. Enorm spellenaanbod (veel groter dan van de gamecube). Tuurlijk, daar zit veel geweldadige zooi tussen, maar ook veel kindergames. En de kinderen van tegenwoordig zijn verbazingwekkend goed met games, ze snappen veel.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 3 september 2005 @ 19:33:01 #26
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_30237577
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 18:35 schreef PeRi het volgende:
Een voetbal, en als ze echt onhoudbaar gaan staan miepen een Tetris Brickgame
Ja en stelten, een skelter, een step, van die hoepels, en sketch (if I'm correct: van die dingen met klittenband waarmee je een bal moet vangen).
En voor als het regent technisch Lego.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_30237655
Een bal, twee goals en een paar voetbalschoenen.

Naar buiten met die jochies.
  zaterdag 3 september 2005 @ 19:46:44 #28
44906 merino
World of Sleepers
pi_30238013
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 19:33 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Ja en stelten, een skelter, een step, van die hoepels, en sketch (if I'm correct: van die dingen met klittenband waarmee je een bal moet vangen).
bestaat dat allemaal nog
pi_30239613
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 19:33 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

die dingen zijn zoooooooooo tof

*wil ook weer 6 jaar oud zijn*
  zaterdag 3 september 2005 @ 20:51:49 #30
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_30240034
Ik zou zeggen een cube, eigelijk voor alle leeftijdscategorieen zou ik dat zeggen. Of je nou jong of oud bent mario spreekt velen aan. En anders wel zelda of een van nintendo's andere franchises.
  zaterdag 3 september 2005 @ 20:54:21 #31
44906 merino
World of Sleepers
pi_30240121
overduidelijk Cube gehalte in dit topic
pi_30312254
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 18:27 schreef Markster het volgende:
gamecube, is speciaal voor kleine kinderen gemaakt. Mario en donkey kong en shit.
denk je dat, mario en donkey kong is juist super vet man, en ik ben allang geen klein kind meer, alleen omdat nintendo ook verder denkt dan alleen de volwassen doelgroep is ie meteen speciaal voor kinderen gemaakt.
mariokart code: 493 981 341 048
animal crossing code : 1460 9193 2368 stadje: funland naam:greetz
laat me ff weten als je me aanmeld.
  dinsdag 6 september 2005 @ 09:55:33 #33
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30312281
als nintendo fan kan ik alleen maar de Gamecube aanraden, zitten veel leuke bonte vrolijke titels tussen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_30315152
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 09:54 schreef maggi het volgende:

[..]

denk je dat, mario en donkey kong is juist super vet man, en ik ben allang geen klein kind meer, alleen omdat nintendo ook verder denkt dan alleen de volwassen doelgroep is ie meteen speciaal voor kinderen gemaakt.
de vormgeving van de meeste spellen is iig op kinderen gericht.
pi_30315317
lol geef ze eerst wat lego kado ipv zo'n achterlijke spelcomputer...
Creativiteit wordt niet echt gestimuleerd op een gameconsole..
pi_30315609
Als die kinderen een ps2 willen dan kan je ze dat het beste geven. Ook al staat de Cube meer bekend als vermaak voor kids, de ps2 heeft ook zat games voor kinderen dus daar zullen ze zich wel mee kunenn vermaken.
En daarbij komt dat je ze niet alleen kinder spelletjes wilt geven maar ook weer niet hack 'n slash spellen, een middenweg zeg maar en als er een console is die veel gemiddelde spellen heeft dan is het de ps2 wel.

Bovendien willen de kinderen ook wel racen of vliegen of what ever en dat heb je al helemaal niet op de gamecube.

Dus, gewoon een ps2 aanschaffen.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
pi_30315670
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 11:55 schreef SolidArt het volgende:
lol geef ze eerst wat lego kado ipv zo'n achterlijke spelcomputer...
Creativiteit wordt niet echt gestimuleerd op een gameconsole..
Nee? Creativiteit kan dus alleen tot uiting komen in iets fysieks?
Later zullen ze toch de meeste tijd achter een pc spenderen dus een kennismaking met de wondere wereld van de virtualiteit lijkt me echt geen slecht idee.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
pi_30317313
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 12:07 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Nee? Creativiteit kan dus alleen tot uiting komen in iets fysieks?
Later zullen ze toch de meeste tijd achter een pc spenderen dus een kennismaking met de wondere wereld van de virtualiteit lijkt me echt geen slecht idee.
Een PC is niet te vergelijken met een Gameconsole...
een computer is inderdaad een goede stimulans, maar dan wel games die tot ontwikkeling leiden, en geen geweldadige 3d shooters of zo..
pi_30317436
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 12:05 schreef piet_pelle het volgende:

Bovendien willen de kinderen ook wel racen of vliegen of what ever en dat heb je al helemaal niet op de gamecube.
Er zijn wel degelijk race en vliegspellen voor de cube, zij het dat ze meestal in een nintendo-jasje zitten.

Ik wil toch een Nintendo GameCube adviseren. Niet omdat het de meest geweldloze console is, maar omdat het echt één van de leukste consoles is die ik ooit gekocht heb. Nintendo laat zien dat geen één game hetzelfde hoeft te zijn en elke keer weer grappige bijzaken kan verzinnen. Denk aan de gigantische hoeveelheid minigames, aparte controllers en zeer veel multiplayer spellen.

De Xbox en de PS2 zijn meer "in your face" consoles. Goed voor online multiplay en flinke actie. Nintendo pakt het misschien wat rustiger en vriendelijker aan, maar is zeker niet minder fanatiek in de gameplay.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_30329690
Agree met Mr_Belvedere. Je hebt op de Ps2 ook wel 5/7 jaar-geschikte spellen, maar op de GameCube heb je Nintendo-games. En die zijn niet per direct non-cool, ik bedoel, neem nou Mario Sunshine. Ik denk dat kids van 5 en 7 spuiten met een stoere "watergun" uiterst boeiend vinden hoor. En wat dacht je van racen met apen in ballen? Super Monkey Ball 2 biedt -wat betreft racen- veel voor jonge gamers. En zo kan je oneindig doorgaan. De GameCube heeft in elk genre wel iets voor de jonge gamer (en ook wel de wat oudere gamer als je het mij vraagt, maar dat gaat weer offtopic)
pi_30330439
mja, ik heb m'n gamecube verkocht, vond dat er te weinig vette spellen op kwamen. x-box en ps2 heb ik nog wel en ben ik heel tevreden mee.

maar je zou je kinderen moeten vragen welke spellen ze leuk vinden, de oudste zal er vast wel een paar kennen.
  dinsdag 6 september 2005 @ 20:02:45 #42
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_30330727
Om iets aan te raden zou ik ook zeggen de gamecube, games als Mario Kart, Smash Bros, Super Monkey ball (ook op ps2 en xbox) en een gemiddeld voetbalspel staan voor uren speelplezier, zowel single als multiplayer. Je kunt ook vragen of vriendjes van hun een ps2 hebben of iets anders zodat ze samen kunnen spelen en van elkaar kunnen ruilen oid.
Bernie en ik zijn tof.
pi_30346057
Ik zou gewoon een PS2 aanschaffen voor de kids, heel veel (budget)titels, en de kans is groot dat hun vriendjes ook een PS2 hebben waardoor ze games kunnen lenen etc. Als ze om een ps2 vragen en ze krijgen een gamecube zullen ze ook het idee krijgen afgeserveerd te worden met een "mindere" console en daar misschien niet eens op gaan spelen, wat dus weer zonde is van het geld uiteindelijk
lekker stoken ^O^
pi_30346464
quote:
Op woensdag 7 september 2005 10:18 schreef Grk het volgende:

Ik zou gewoon een PS2 aanschaffen voor de kids, heel veel (budget)titels, en de kans is groot dat hun vriendjes ook een PS2 hebben waardoor ze games kunnen lenen etc. Als ze om een ps2 vragen en ze krijgen een gamecube zullen ze ook het idee krijgen afgeserveerd te worden met een "mindere" console en daar misschien niet eens op gaan spelen, wat dus weer zonde is van het geld uiteindelijk
Zijn kids van 5 en 7 ook al zo bezig met de kuddegeest van tegenwoordig?

Naja, laatste tips die ik TS kan meegeven: Probeer ze allemaal uit voordat je er eentje koopt. Bij sommige videotheken kun je ze een weekje huren.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_30348813
mohaa vind ik niet echt een spel voor een kind van 5/7 hoor
mariokart code: 493 981 341 048
animal crossing code : 1460 9193 2368 stadje: funland naam:greetz
laat me ff weten als je me aanmeld.
  Redactie Games woensdag 7 september 2005 @ 11:50:28 #46
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_30349027
Als ze een PS2 willen zou ik die toch doen. Mijn neefje van 7 heeft er ook pas één gekregen na aanraden van mij. De cube heeft inderdaad heeft inderdaad een image minder geweldadig te zijn dan de PS2 maar de PS2 heeft een veel groter aanbod ook voor de jongere gamer. Plus dat sony ook een groter aanbod van budget titels heeft. Je zou zelf eens de winkel in kunnen lopen en het spelaanbod bekijken van de beide consoles als ouder zijnde ben je toch de persoon die beslist welke games wel of niet geschikt zijn voor je kind.
LeChuck: I-- --am your brother!
Guybrush: No! No, that's not true! That's impossible!
LeChuck: Search your feelings, you KNOW it to be true!
Guybrush: Noooooooo!!!!
  Donald Duck held woensdag 7 september 2005 @ 11:57:10 #47
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_30349225
Dat Nintendo hier zoveel aangeraden wordt, komt door het kiddy imago dat Nintendo nog altijd niet kan kwijtraken. En er zijn zeker leuke en niet-geweldadige games op de gamecube.
Maar de PS2 heeft echt een veel groter spellenaanbod, daar zit ook veel spul voor kinderen tussen. En de Eyetoy (camera voor de PS2, waardoor je zelf in het spel geprojecteerd wordt) is ook harstikke leuk voor kids.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_30349352
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 20:54 schreef speknek het volgende:
Ik zou niet voor een SNES gaan, 5 en 7 jaar is echt wel oud genoeg om door te hebben of je afgeserveerd wordt met een derderangs computer.

Gij heiden, de SNES een derderangs console noemen .

TS: als je voor de Cube gaat zou ik wel ver van Donkey Konga wegblijven als je nu al vindt dat ze veel lawaai maken .
  woensdag 7 september 2005 @ 12:01:37 #49
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_30349383
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 12:05 schreef piet_pelle het volgende:
Als die kinderen een ps2 willen dan kan je ze dat het beste geven.
wtf kinderen zijn de baas?

Geef ze een 2e hands nintendo 64 en koop er voor 50 euro honderd 2e hands games bij en ze zijn weken zoet.
pi_30351787
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:00 schreef twi het volgende:
HUH? Is een GC maar 30 euro?!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')