abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30136923
Sorry voor de rare topictitel, ik zou niet weten hoe ik het anders moet omschrijven..

We gaan morgen naar Florida en hebben daar een auto gehuurd van Dollar rent a car. Ik wil graag mn IPAQ 2210 (met houder) voorzien van TomTom5 gaan gebruiken.

Mijn (misschien wel simpele) vraag : zit er in USA auto's ook gewoon een aansluiting voor je sigarettenaansteker plug zodat ik dat ding gewoon kan aansluiten in de auto?

Anders moet ik nu even wat printjes gaan maken namelijk
pi_30136953
volgens mij hebben die ook gewoon een 12V aansluiting ja... Bel anders effe de chrysler-dealer ofzo...die weet t wel
--edit--
ik denk trouwens dat in PTA meer kans op een zinnig antwoord krijgt hierop
pi_30137163
je kunt even kijken in de specificaties van de auto's die verhuurd worden. Voor zover ik weet hebben Amerikaanse auto's een 24V aansluiting. Dan zou je dus weer even in de handleiding van je I-Paq / aanstekeradapter moeten kijken of die daar ook op berekend is.
Anders kun je een nieuwe adapter natuurlijk ook nog wel ter plekke kopen.
pi_30137579
Kick TRV->PTA want dit is een auto vraag.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_30150170
Een amerikaan 24V? Dacht het niet, kijk bij een ouwe patrol is het misschien mogelijk maar niet bij een amerikaan. Heb in een Pontiac Trans sport gereden en die had gewoon een sigarettenplug en die typische amerikaanse kutradio waarmee je in nederland niet goed af kan stemmen (is er later wel uitgesloopt trouwens en vervangen door wat normalers). Dat was een 91er importer dus geen officiele europese maar een echte usa versie.
Saab op 4 wielen en Suzuki op 2 wielen, wat een combinatie :D
pi_30152013
ok en ik woon in amerika en de dodge heeft een 24v
maar meestal wordt die niet verhuurd

ik ben er ook wel eens als vakantie geweest maar ik weet niet meer wat de huurautos voor aansluiting hadden
pi_30152444
Het ging dus over 42V accu's wat ik gelezen had:
quote:
From Caraudiomag.com

42-Volt Autos
The possibilities for car audio are going to be almost limitless with the 42-volt industry standard
By Mike Klasco
Photography: Rohit Rao

Beginning in 2004, the U.S. auto industry will begin its move from the 12-volt battery (14 volts at the generator/alternator) electrical systems toward a 42-volt standard, with 25 to 50 percent of new vehicles incorporating 42V electrical architectures by 2010, and all new cars by 2020. A 42-volt system will slash weight, improve fuel economy, permit the replacement of many mechanical parts with electrical ones, power all sorts of new gizmos like seat heaters, video, etc, and, of most concern to us, improve efficiency for all automotive electrical devices, opening the door to higher audio amplifier power with far less complexity than the current crop of 12-volt, high-power amplifiers. Not only can will this translate to lower cost and more compact aftermarket power amps, even head units could cheaply integrate 100-plus RMS watts per channel power.

bron
Andere vraag is natuurlijk of er wel een aanstekerplug in een huurauto zit in een land waar roken bijna een misdaad is ... ik kan het me niet herinneren en zie het ook niet terugkomen in de auto accessoire beschrijvingen van de huurauto's
pi_30155530
Toen ik in 2004 een auto gehuurd had (ook via Dollar, trouwens) zat daar -geen- asbak in, maar wel een sigarettenaanstekerplug. Zonder het geval zelf, dat wel. Gewoon 12 volt trouwens.
From the ashes...
pi_30156139
amerikaanse auto's hebben vrijwel altijd wel een of meerdere 12v aansluitingen of een sigarettenaansteker
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  vrijdag 2 september 2005 @ 00:22:53 #10
102698 rotterdamse
De enige echte..
pi_30186506
Wij hebben een Amerikaan.....maar heb geen idee hoe ik kan zien of het 12v of 24v. is. Vertel....dan kijk ik ff of ik het voor je kan vinden.

Misschien moet je het trouwens hier eens vragen.
pi_30188212
zit er (meestal) gewoon in. Heb er vaak genoeg mensen met een rental gezien die hun eigen tomtom bij zich hadden
pi_30200210
Wij hadden een import Jeep Grand Cherokee en die had gewoon een 12V stekker erin zitten. Dus je kunt het gewoon gebruiken!
pi_30214112
Op vakantie hadden we een Ford E450 met 2 12V aansluitingen, een iPaq 2210 en GPS/Tomtom etc. Geen probleem zou ik zeggen...Ik weet dat dit geen garantie is maar volgens mij is dit onderhand wel standaard
Volvo S60R : Prestanda på begäran
pi_30214600
Ik heb een MR2 uit Amerika en daar zit gewoon een 12v aansluiting in zoals wij die ook kennen
Liefde is niet blind, het is achterlijk
pi_30215690
Goh da's typisch, heeft de mijne ook
pi_30216195
Mijn ouwe Grand Marquis had er zelfs 4 (1 in elke deur)
pi_30216788
Een kameraad van me heeft een Chrysler PT Cruiser en daar zit wel een aansluiting in. Er zit een dopje voor waar 'Power Outlet' op staat, maar er zit geen sigaretten-aansteker in...
  maandag 5 september 2005 @ 13:57:44 #18
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_30286998
Mijn Chevy El Camino uit 1977 heeft een 12 volt sigaretten-aansteker
niet dat TS er nu nog veel aan heeft
I am just a dreamer, but you are just a dream
  maandag 5 september 2005 @ 14:03:12 #19
70795 GiSH
waiting for sun
pi_30287117
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 23:04 schreef The_Terminator het volgende:
Een kameraad van me heeft een Chrysler PT Cruiser en daar zit wel een aansluiting in. Er zit een dopje voor waar 'Power Outlet' op staat, maar er zit geen sigaretten-aansteker in...
PT cruiser wordt in oostenrijk gebouwd
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_30294290
quote:
Op maandag 5 september 2005 14:03 schreef GiSH het volgende:

[..]

PT cruiser wordt in oostenrijk gebouwd
Ze gaan ook naar de andere kant van de plas, met een sterkere motor erin dan. Afgelopen jaar een PT bij Dollar gehuurd en daar zat een 12v aansluiting in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')