Ik heb er niet heel veel verstand van, maar ik gok dat het de schuld van de magnetron is. Die verwarmt dingen op een manier waarop iets sneller droog wordt. Probeer het eens door de chocolade te smelten in een kom in een pan met kokend water plaatst (zodat het kokende water de kom verwarmt, maar er geen water in de kom komt).quote:Op zondag 26 maart 2006 19:33 schreef computergirl het volgende:
gisteren wilde ik een chocolade soufflé maken, maar die is mislukt.
Volgens het recpet moest ik de chocolade smelten (heb ik in de magnetron gedaan op de laagste stand), ondertussen eiwit stijfkloppen, eigeel door de gesmolten chocolade en vervolgens het chocolade mengsel door het eiwit en dan de oven in.
Op het moment dat ik het eigeel mengde met de chocola was het niet vloeibaar meer en bij het mengen door het eiwit werd het geen 'bruin geheel' maar wit met spikkels
Dat maakt niets uit, aangezien je ook niet weet wanneer het ontdooid is.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:00 schreef MissyMirjaM het volgende:
wanneer wiul je het gaan gebruiken?
nu nog? euhwwwquote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:41 schreef Euc- het volgende:
Je gaat er echt niet dood van als je hem gewoon weer invriest hoor, er zullen zich hoogstens wat extra ijskristallen vormen, maar om nou te zeggen dat het schadelijk voor je is ofzo..
Geloof best dat ik het overleef, maar dan gooi ik 'm liever gelijk de vuilnisbak in, blijft natuurlijk niets meer van over...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:41 schreef Euc- het volgende:
Je gaat er echt niet dood van als je hem gewoon weer invriest hoor, er zullen zich hoogstens wat extra ijskristallen vormen, maar om nou te zeggen dat het schadelijk voor je is ofzo..
als je hem nou eerst eens aanzet zonder iets erin? dan issie gewoon op temperatuur tegen de tijd dat je hetgene wat je wilt klaarmaken erin zet.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:26 schreef Sai het volgende:
Ik heb zo'n goedkope magnetron/oven-combinatie, en dat ding kan niet van tevoren opgewarmd worden. Daardoor is het onmogelijk te weten hoe lang iets er in moet. Als ik de vermeldde tijd aanhou is het eten pas halfgaar/nog halfkoud, en ik heb al meerdere keren geprobeerd om een langere tijd in te stellen, maar nooit is het precies zoals het wezen moet.
Weet er iemand misschien een tabelletje of een vuistregel om te weten hoe lang iets in een dergelijke oven moet?
Lukt wel hoorquote:Op vrijdag 18 mei 2007 13:50 schreef ChrisJX het volgende:
Ik wilde kaaskoekjes maken en heb daarvoor bladerdeeg nodig. Kom ik thuis, heb ik filo bladerdeeg gekocht.
Kan ik het gebruiken voor het maken van kaaskoekjes of is het daarvoor te dun? Het ziet er meer uit om het te gebruiken voor loempia's oid.
Lijkt mij niet maar probeer het eens zou ik zeggenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:31 schreef xJapser het volgende:
Spoedvraag!
Men neme een pan gehakt met een pot sugocase van Grand italia. Zou het lekkah zijn om daar een pakje monchou door te roeren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |