Ultiem gelul. Die paar olievelden zijn nog geen 1% van de totale produktie en kunnen nevernooit de internationale prijs 5% omhoogrekken, dat is simpelweg manuele prijsmanipulatie en heeft niks met marktwerking te maken.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 15:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Je hebt orkaan Katrina gemist? Die olievelden in Amerika heeft stilgelegd?
Met GL was er wellicht wel allang dikke subsidie op superschone koolzaadolie-installatie's die je zo in je TDI-bolide inbouwt, i.p.v. dergelijke alternatieven tegen te werken zoals de huidige pro-olie-maffia onder het masker van de VVD/CDA/D'66.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:15 schreef BabeWatcher het volgende:Met groenlinks in de regering zal het kwartje van Kok wel verleden tijd zijn.
Er staat dan ook tot 5 ct in de TTquote:Op donderdag 1 september 2005 06:33 schreef Nolius het volgende:
Nou, de prijs was vanochtend dus niet met 5 cent gestegen.
+ paniekeffect ect.ect.. als je een beetje kijkt naar de internationale productnoteringen zie je dat de prijs zeker 5% hoger ligt dan voor Katrina (en de aanloop ervan)quote:Op donderdag 1 september 2005 06:25 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Ultiem gelul. Die paar olievelden zijn nog geen 1% van de totale produktie en kunnen nevernooit de internationale prijs 5% omhoogrekken, dat is simpelweg manuele prijsmanipulatie en heeft niks met marktwerking te maken.
nee hoor, Shell is lang niet altijd de prijszetter, dat is de perceptie die de media schept.quote:Op donderdag 1 september 2005 09:23 schreef Gunner het volgende:
Vreemd dat shell de goedkoopste adviesprijzen heeft overigens
Zeg jij wel eens tegen je baas, ik neem wel een keertje genoegen met wat minder geld deze maand want je bent al zoveel kwijt aan loonkosten?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
Shell of andere benzinemaatschappijen zullen eens een paar cent verlies nemen bij een stijgende olieprijs.
Nee, dat is een kromme vergelijking.quote:Op donderdag 1 september 2005 11:50 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Zeg jij wel eens tegen je baas, ik neem wel een keertje genoegen met wat minder geld deze maand want je bent al zoveel kwijt aan loonkosten?
olie markt zit aan zijn top van leveren, als er zelfs al een paar velden weg vallen is dat meteen merkbaar.quote:Op donderdag 1 september 2005 06:25 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Ultiem gelul. Die paar olievelden zijn nog geen 1% van de totale produktie en kunnen nevernooit de internationale prijs 5% omhoogrekken, dat is simpelweg manuele prijsmanipulatie en heeft niks met marktwerking te maken.
Dus dat is bij de BP al zo'n 30-35 cent erbij sind begin dit jaar... toen betaalde ik hier nog iets van 1,16 per liter. Gelukkig is het goed weer deze week en kan ik gewoon op de fiets naar mijn werk. Kost me hooguit wat energie om tegen de duintoppen omhoog te trappenquote:Op donderdag 1 september 2005 09:06 schreef indahnesia.com het volgende:
De dagprijzen voor Euro95Esso +5 eurocent.. graag gedaan
BP 1.499
Esso 1.499
Shell 1.479
Texaco 1.504
Total/Fina 1.505
Ik vrees 't ook.quote:Op donderdag 1 september 2005 11:40 schreef Foo_niks het volgende:
Dt jaar nog ¤ 1,75 zeker weten.
bij Total betaal je nu zelfs >1,50quote:Op woensdag 31 augustus 2005 15:21 schreef indahnesia.com het volgende:
Bron: interne fax van Esso, adviesprijs litertje plus is dan 1.499
Tank hem nog even vol zou ik zeggen.
Voor diegenen die een fax niet voor waar aannemen: morgenochtend staan er wel meer bronnen op nu.nl, maar dan ben je al te laat
Ik neem aan dat de meesten niet eens meer in Maastricht tanken, maar net over de grens?quote:Op donderdag 1 september 2005 12:16 schreef littledevilSC het volgende:
[..]
bij Total betaal je nu zelfs >1,50(prijzen blijven stijgen... en het leukste.. ik werk daar.. moet je het prijzenbord even goed zetten. Echt.. moet je voor de gein eens zien hoe nijdig mensen zijn.. )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |