http://www.livejournal.com/users/interdictor/quote:He's only hearing bits and pieces. The people in the city are shooting at the police. They're upset that they're not getting help quickly enough. The fireman keep calling because they're under fire. He doesn't understand why the people are shooting at the rescuers. Here it is 5 days ago the Mayor said get out of town and nobody went and now they're pissed.
The National Guard was at the Hilton, but now the Hilton is evacuated. When they said the CBD was gonna get 6 feet of water, it seems like everyone evacuated.
He turned the corner onto Canal Street and it looked like a flea market. People breaking into every store, going to the neutral gound (median) and trading and selling everything.
They broke into Winn Dixie Monday Night. Do they steal food? No. Cigarettes and liquor. Store was a mess. All the meats were going to waste so the districts went over there to salvage food for officers. Many cops have been eating MREs.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=615378/sc=db74e6quote:...
VN: Katrina overschaduwt andere natuurrampen
Wat economische schade betreft, kan orkaan Katrina andere recente natuurrampen gemakkelijk in het niet doen verzinken, stelt de coördinator van de Verenigde Naties (VN) voor noodhulp, Jan Egeland.
Hij noemde de orkaan een van de grootste, meest verwoestende natuurrampen ooit. Egeland coördineerde de internationale hulpverlening na de zeebeving en tsunami eind vorig jaar in Azië. De VN schatte de schade door de tsunami op tien miljard dollar. De schattingen over de verliezen door Katrina lopen uiteen van negen tot 25 miljard dollar.
Egeland bood de Verenigde Staten officieel hulp aan in een brief aan de nieuwe Amerikaanse ambassadeur bij de VN, John Bolton. Volgens de coördinator zou Washington de VN voor hun aanbod hebben bedankt, maar vroegen de Amerikanen tot nu toe niet om assistentie.
...
Dit kan idd gevolgen hebben over hoe de Amerikaanse bevolking denkt over het één en ander. De enige die echt goed gehandeld heeft totnutoe is die burgemeester van New Orleans door iedereen op te roepen de stad te verlaten.quote:Op donderdag 1 september 2005 08:55 schreef Sukh het volgende:
De V.S. ziet er uit als een ontwikkelingsland, snap niet dat de nummer 1 in de wereld zo slecht hulp verleent. Zelfs de landen die getroffen werden door de Tsunami kregen sneller hulp, dit terwijl men wist dat Katarina op komst was!!
Zo zie je maar zo machtig en welgeorganiseerd is de V.S. niet.
Wel vreselijk voor de getroffen mensen, "wij wonen in de machtigste land ter wereld, maar lopen nu wel te verhongeren en ontvangen geen hulp" Ze zullen echt met een dubbel gevoel terugkijken..
Ik denk dat ze ook een beetje de beelden willen controleren...quote:Op donderdag 1 september 2005 11:01 schreef Ole het volgende:
De Nederlandse verslaggever van Nova zei dat ze bijna nergens bijmogen.
Precies ja, hetzelfde gebeurde ook in Nederland in 1953.quote:Op donderdag 1 september 2005 09:59 schreef voyeur het volgende:Aan alle critici en moraalridders: ik ben echt een hele brave burger, maar ik zou onder dit soort omstandigheden onmiddelijk het zelfde doen. Met mijn buren een ploeg vormen, de drankwinkel leeghalen en de apotheek, ruilen voor schoon water en voedsel, me verdedigen tegen ieder die mij wil beroven etc. Het heet survival en er is onder deze omstandigheden niemand anders die het voor je doet. De overheid is uiteeen gevallen (en doet in de VS sowieso vrijwel niets voor armen)
jij zou gewoon op je dakje gaan zitten wachten op hulp?quote:Op donderdag 1 september 2005 11:38 schreef Scandum het volgende:
[..]
Precies ja, hetzelfde gebeurde ook in Nederland in 1953.![]()
En die puinhoop die ze achterlaten in de supermarkten is ook heel normaal voor mensen die honger hebben en alleen wat eten willen mee nemen.En als je honger hebt schiet je ook op de politie en brandweer, dat is ook normaal.
Wat jij survival noemt is gewoon dom, egoistisch, asociaal en onbeschoft gedrag. Net als met de rellen in Los Angeles in 1992 zal de middenstand uit de zwarte buurten vertrekken, en maar klagen dat dat komt omdat de blanke investeerders rasistisch zijn en ze geen kansen krijgen.
100,000 doden is overdreven denk ik zo...ik denk eerder in de duizenden wat toch erg hoog is voor een ontwikkeld land als de VS. Maar goed ik ben niet daar in het gebied en kan geen schatting geven.quote:Op donderdag 1 september 2005 00:16 schreef Tarak het volgende:
Ik lees op een website dat CNN meldde dat enkele organisaties het totale doden aantal op ongeveer 100.000 schatten. Dat zal inclusief "gevolgdoden" zijn van ziektes, of al erg verzwakt en gaan later dood, neem ik aan / hoop ik.
[..]
Bron: http://www.365gay.com/newscon05/08/083105nola.htm
Dat is dus meer dan 1/3 van het aantal doden van de zeebeving van 2e Kerstdag afgelopen jaar.
Ruilen voor eten en schoon drinkwater.quote:Op donderdag 1 september 2005 11:55 schreef sol1tair het volgende:
Je hebt er ook zoveel aan als je geen huis hebt ... .
Ik denk dat 12 uur wel zo'n beetje m'n grens zou zijn, dan heb ik honger en dorst en heb ik iets nodig.quote:Op donderdag 1 september 2005 11:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
jij zou gewoon op je dakje gaan zitten wachten op hulp?
Denk dat je dat na 12 uur ook wel gezien hebt en toch iets gaat ondernemen om je honger en dorst te stillen.
SWAT wordt al klaargemaakt zag ik gisteren ergens. En er is de noodtoestand, dus human rights gelden niet allemaal meer.quote:Op donderdag 1 september 2005 11:57 schreef SeLang het volgende:
In Irak werd er 2 jaar geleden onder vergelijkbare omstandigheden (grootscheepse plundering na wegvallen van het gezag) door het Amerikaanse leger met scherp geschoten, waarbij honderden doden vielen. Misschien een idee voor New Orleans ?
Gewoon met een paar gunships er naartoe met van die infrarood camera's en elke persoon die het waagt om te plunderen tot smurrie schieten (je kent die filmpjes wel van internet)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |