abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30128762

Handige Feyenoordsites:

Officiële Feyenoord-website
Officiële FSV-website
Lunatic News
FR Fans
Feyenoord Netwerk

Het vorige deel:

Het Grote Feyenoord Topic #109: Bloed, Zweet & Tranen!

Gouwe Ouwe

Jules Deelder vertelt de waarheid over amsterdam

En wie niet springt...

HET FEYENOORDGEVOEL
Peter te Velde [3/5/02]

Nadat het eindsignaal tegen Inter had geklonken en de finale was behaald explodeerde de Kuip in een ongekende vreugde uitbarsting. Mannen van alle leeftijden vielen elkaar in de armen en huilden dikke gelukstranen. Hier was niet zomaar een voetbaloverwinning behaald, het was meer. Het was een intense ontlading van diepgewortelde emoties die zich samenballen in het Feyenoordgevoel. Hoe komt het toch dat het clubgevoel in Rotterdam intenser wordt beleefd dan in de rest van het land?

Sinds jaar en dag wordt Feyenoord hartstochtelijk ondersteund door het Legioen, de trotse benaming van de grote achterban. Zowel in thuis- als in uitwedstrijden laat de fanatieke supportersschare zich luidruchtig gelden, waardoor je de indruk krijgt dat Feyenoord altijd thuis speelt. Bovendien kent geen andere club in Nederland zo'n trouwe aanhang dan de club in Rotterdam-Zuid. En dat is nogal opmerkelijk, aangezien de supporters niet bovenmatig worden verwend met aansprekende resultaten. Sterker nog, het is door de magere periodes jaren achtereen lijden voor de trouwe aanhanger. De laatste 25 jaar zijn de hoofdprijzen meestal in Amsterdam of Eindhoven terechtgekomen. Blijkbaar zit het Feyenoordgevoel dermate diep geworteld dat men deze zelfkastijding kan doorstaan.

Het ultieme lijden

Wellicht is het lijden de belangrijkste voedingsbodem van het Feyenoordgevoel. Hugo Camps zal het direct beamen. Volgens deze zwaarmoedige journalist is het lijden de ultieme vorm van sportbeleving. In het geval van religie zien we vaak dat groepen die het meest onderdrukt worden het fanatiekst reageren. Jaren van vernedering maakt de wil om te overwinnen sterker en leidt tot een grotere aanhankelijkheidsbetuiging. Het voert uiteraard te ver om sport en religie te vergelijken, maar een gevoel van vernedering en minderwaardigheid is in Rotterdam niet vreemd.

Het legioen vaart naar Lissabon

Een andere verklaring voor het Feyenoordgevoel is in de historie van de club te vinden. Met de heropbouw van Rotterdam na de Tweede Wereldoorlog kreeg de stad het imago van harde werkers. Nergens was de collectieve geest zo sterk als in de havenstad wat resulteerde in een ongekende daadkracht. Logischerwijs werd de werklust en het solidariteitsgevoel op Feyenoord geprojecteerd, waardoor de club het predikaat van werkersclub kreeg opgeplakt. Robuuste spelers als Israël, Laseroms en Van Hanegem versterkten dit gevoel in hoge mate, zeker na het behalen van de Europa Cup 1. Maar men vergeet nogal eens dat naast de mannen van beton er met Moulijn, Kindvall en Hasil ook veel creativiteit in die succesploeg zat.

Met het bereiken van de UEFA Cupfinale beleeft Feyenoord eindelijk weer een internationaal hoogtepunt. En dat wil het Legioen graag weten; waarschijnlijk is het humeur van vele Rotterdammers lang niet zo goed geweest. Meer dan in Amsterdam of Eindhoven leeft men intens naar de finale toe. Eindelijk wordt de loyaliteit van de supporters aan hun club beloond, zeker als de finale wordt gewonnen. De achterban van Ajax bestaat voor een groot deel uit meelopers, die bij succes vooraan staan maar het in mindere periodes geheel laten afweten. PSV heeft wel een trouwe aanhang, maar deze bestaat voor een groot deel uit bioscooppubliek dat de eigen ploeg bij tegenslag genadeloos kan laten vallen. Het Legioen is vanwege het Feyenoordgevoel altijd achter hun cluppie blijven staan. Als beloning voor het trouwe lijden is hen op 8 mei een groot feest gegund.

Feyenoord!

[ Bericht 49% gewijzigd door feyenoord-dude op 31-08-2005 13:18:45 ]
pi_30128897
Dit kan er ook wel uit :
quote:
Oproep: Kom zaterdag naar de training!
Zondag staat - al na twee speelrondes - De Klassieker op het programma. Eén van de twee wedstrijden van het jaar waar elke Feyenoord-supporter naar uitkijkt, zal duidelijk moeten maken hoe de verhoudingen op het veld liggen. Aan ons natuurlijk de taak om het elftal maximaal te steunen, om de ploeg naar een overwinning tegen de aartsrivaal te schreeuwen. Met een uitverkocht uitvak, 1.600 supporters, moet het mogelijk zijn om de F-side te overtreffen. Hopelijk krijgen we zelfs de trommeltjes op Vak 410 stil.

Om het elftal op scherp te zetten, roepen wij iedereen op om de training van zaterdag te bezoeken. De laatste training voor de wedstrijd wordt om 10h30 afgewerkt op het trainingsveld naast De Kuip. Door massaal aanwezig te zijn, laten we zien dat we het elftal steunen en laten we merken dat ze zondag tot het uiterste moeten gaan. Het gras moet opgevreten worden!
Maarreh om maar even verder te gaan: Komt er nog een versterking vandaag (middenveld bijv.) of gaan we het doen met de huidige selectie.
Ikzelf ga uit van dat laatste, zeker gezien de mensen die nu nog in de ziekenboeg zitten en de komende weken terug gaan komen.
pi_30128916
Ik zal het even weghalen.
pi_30129006
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:12 schreef feyenoord-dude het volgende:
Ik zal het even weghalen.
oke dan, en verander meteen even de link naar het vorige topic...
pi_30129073
Mooie OP
  woensdag 31 augustus 2005 @ 13:20:28 #6
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_30129146
FEYENOORD!!!!!!!!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  woensdag 31 augustus 2005 @ 13:24:53 #7
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_30129277
Verander dan gelijk de OP. Arrogantie siert Feijenoord niet...
A.M.A.B
pi_30129343
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:24 schreef Cart_man het volgende:
Verander dan gelijk de OP. Arrogantie siert Feijenoord niet...
Waarom wil jij altijd de underdog zijn? Een beetje vertrouwen in je team mag best zolang je maar niet overdrijft.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 13:30:19 #9
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_30129465
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:26 schreef feyenoord-dude het volgende:

[..]

Waarom wil jij altijd de underdog zijn? Een beetje vertrouwen in je team mag best zolang je maar niet overdrijft.
Heb het niet over underdog zijn, heb het over arrogant zijn. Arrogantie is iets voor in amsterdam
A.M.A.B
pi_30129602
We zijn toch kampioenskandidaat? Wat is er dan arrogant aan om ze aan te moedigen?
Zolang we maar niet roepen "we zijn de beste van de wereld" zoals onze vrienden deden nadat ze notabene met 2-1 hadden verloren vind ik deze titel totaal niet arrogant ofzo.
pi_30129680
Wat doet Deelder in de OP
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_30129707
CM bedoelt dat Feyenoorders altijd bescheiden blijven. Met 2 beentjes op de grond
pi_30129722
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:36 schreef Five_Horizons het volgende:
Wat doet Deelder in de OP
Alles wat tegen Amsterdam is, wordt hier als vriend gezien
pi_30129749
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:37 schreef Kaap het volgende:
CM bedoelt dat Feyenoorders altijd bescheiden blijven. Met 2 beentjes op de grond
Ok, volgende keer zal ik de titel "3e plek met Kuijt!" wel doen.
pi_30129763
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:37 schreef feyenoord-dude het volgende:

[..]

Alles wat tegen Amsterdam is, wordt hier als vriend gezien
Het blijft een Spartaan....
  woensdag 31 augustus 2005 @ 13:39:16 #16
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_30129783
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:33 schreef feyenoord-dude het volgende:
We zijn toch kampioenskandidaat? Wat is er dan arrogant aan om ze aan te moedigen?
Zolang we maar niet roepen "we zijn de beste van de wereld" zoals onze vrienden deden nadat ze notabene met 2-1 hadden verloren vind ik deze titel totaal niet arrogant ofzo.
Kampioenskandidaat op basis van 3 gewonnen wedstrijden, waar de laatste natuurlijk het mooiste was. Mwoah, vind ik een voorbarige conclusie...
A.M.A.B
  woensdag 31 augustus 2005 @ 13:39:50 #17
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_30129805
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:38 schreef feyenoord-dude het volgende:

[..]

Ok, volgende keer zal ik de titel "3e plek met Kuijt!" wel doen.
Loekie treed weer op de voorgrond.
A.M.A.B
  woensdag 31 augustus 2005 @ 13:39:55 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_30129806
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:30 schreef Cart_man het volgende:

Heb het niet over underdog zijn, heb het over arrogant zijn. Arrogantie is iets voor in amsterdam
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_30129830
Klopt maar dat stukje is briljant.

Een Feyenoord-moderator : ik wist niet eens dat die ook bestonden Kun jij die joodse kut-moderators hier niet vervangen?
pi_30129923
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:39 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat klopt toch?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_30129933
Niet alleen die 3 gewonnen wedstrijden maar met een B-elftal van Ajax winnen is gewoon hoopvol voor de toekomst. Ik denk dat we dit seizoen alleen maar beter worden. Daar komt ook nog bij : het grootste probleem van vorig jaar blijkt opgelost want de defensie staat toch redelijk nu.
pi_30129955
Damn er bestaat een mod die voor Feyenoord is....

Volgende week mod-af
pi_30129971
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:40 schreef feyenoord-dude het volgende:

Een Feyenoord-moderator : ik wist niet eens dat die ook bestonden
seizoenkaart sinds 90-91 met de knipkaart

Er zijn er wel een aantal
quote:
Kun jij die joodse kut-moderators hier niet vervangen?

Alsjeblieft niet... dan word ik geacht ook in hun topics te komen....
  woensdag 31 augustus 2005 @ 13:47:05 #24
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_30130033
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:40 schreef feyenoord-dude het volgende:

Een Feyenoord-moderator : ik wist niet eens dat die ook bestonden Kun jij die joodse kut-moderators hier niet vervangen?
Danny de FA is Feijenoordsupporter.
A.M.A.B
  woensdag 31 augustus 2005 @ 13:53:43 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_30130265
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:47 schreef Cart_man het volgende:

Danny de FA Admin-Eigenaar is Feijenoordsupporter.
DutchGooner is geen Ajacied en Justme ook niet, dus er is maar 1 pro-Ajaxmoderator hier.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 31 augustus 2005 @ 13:57:07 #26
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_30130366
Justme is vrouw en hoort überhaupt niet thuis in VBL.

Weer een hilarische van Eus.
quote:
Van: Eus Recherchediensten
Datum: woensdag 31 augustus 2005 12:48
Aan: info@politie.rijnmond.nl
Onderwerp: Bericht voor Korpschef Meijboom

Geachte heer Meijboom,

Ik las op uw website het volgende: "Rotterdam-Rijnmond is één van de grootste politieregio's van het land.
Meer dan 5000 politiemannen en -vrouwen verzorgen in dit gebied de veiligheid, hulpverlening en misdaadbestrijding."

Als ik het goed heb, bent u de korpschef, dus vandaar dat ik me met mijn verzoek tot u richt. Het gaat om het volgende: Kunt u voor mij de mobiele nummers van deze 5000 agenten achterhalen en doorgeven? Ik wil hen namelijk het volgende SMS-je sturen:

"Tijdens de hypotheekfraude door Rotterdamse agenten was u mogelijk in de nabijheid van het plaats delict. Eus Recherchediensten doet hiernaar onderzoek en vraagt uw medewerking. Zie www.eusrecherchediensten.nl"

Zoals uzelf al zei moeten we alles uit de kast halen om daders van misdrijven te pakken.
Ik heb voor deze bijzondere opsporingsmethode gekozen in het belang van mijn onderzoek. Het achterhalen van gegevens als een mobiel nummer en het sturen van de sms-berichten is mijns inziens te vergelijken met een buurtonderzoek na een schietpartij in een straat. Uiteraard komt de privacy van de agenten niet in gevaar. Ik vraag alleen de mobiele nummers op, en niet de namen en adressen, dus de persoonsbescherming zal niet in het geding komen.

Ik dank u alvast voor uw medewerking.

Hoogachtend,

Eus Recherchediensten

Eus, Directeur
A.M.A.B
pi_30130760
Schitterend!
  woensdag 31 augustus 2005 @ 14:10:49 #28
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_30130784
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:57 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Ten percent faster with a sturdier frame
pi_30132091
quote:

[..]
Die kan ik ook wel waarderen

Trouwens, zit die angst voor ons op 410 er al zo dik in? Als je de quote ziet met 'hopelijk krijgen we zelfs de trommeltjes op 410 stil'
  woensdag 31 augustus 2005 @ 14:55:03 #30
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_30132332
quote:

[..]

2000 light years from home
pi_30138224
Eus
pi_30138940
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 14:48 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Die kan ik ook wel waarderen

Trouwens, zit die angst voor ons op 410 er al zo dik in? Als je de quote ziet met 'hopelijk krijgen we zelfs de trommeltjes op 410 stil'
Knikkende knietjes man!
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_30139921
quote:

[..]
Hij is weer goed!
pi_30139952
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 18:19 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Knikkende knietjes man!
Vocaal dan he, grapjurk
pi_30140287
Vlaggen en spandoekenactie op 15 September
[ Feyenoord Supportersvereniging ]

Op 15 september a.s. speelt Feyenoord de heenwedstrijd in de eerste ronde van de UEFA Cup. Tegenstander is het Roemeense Rapid Boekarest. Feyenoord dient deze tegenstander tegemoet te treden zonder de vaak zo belangrijke steun van Het Legioen. De UEFA veroordeelde Feyenoord immers tot het spelen van één wedstrijd zonder publiek. Dit naar aanleiding van ongeregeldheden bij de wedstrijd Feyenoord-Sporting Lissabon op 24 februari jl.

Op voorspraak van de Feyenoord Supportersvereniging biedt Feyenoord de supporters de mogelijkheid om de spelers toch van enige support te voorzien. Door op de lege tribunes zo veel mogelijk vlaggen en spandoeken aan te brengen weten de spelers zich straks hopelijk toch nog enigszins gesteund door Het Legioen.

Het inleveren van vlaggen en spandoeken is mogelijk vanaf zondag 11 september. Voor aanvang van de thuiswedstrijd tegen NEC staan vrijwilligers van de Feyenoord Supportersvereniging onder het Maasgebouw nabij ingangen 13 en 14 gereed om vlaggen en spandoeken in ontvangst te nemen Dat gebeurd tussen 11.00 en 14.00 uur. Deze kunnen tevens na afloop van de wedstrijd worden ingeleverd in De Legioenzaal. Supporters die hun vlaggen of spandoeken later willen inleveren kunnen ook terecht op maandag 12 of dinsdag 13 september op het kantoor van de Feyenoord Supportersvereniging naast De Kuip (Marathonweg 53). Het moge duidelijk zijn dat spandoeken of vlaggen uitsluitend tot doel hebben de club te steunen; ze dienen dus pro-Feyenoord te zijn. Vrijwilligers van de Feyenoord Supportersvereniging zullen de vlaggen en spandoeken enkele uren voor aanvang van de wedstrijd op de tribunes neerleggen.

Supporters die hun vlaggen en spandoeken terug willen hebben dienen dit bij inlevering kenbaar te maken. Ze kunnen dan rond de wedstrijd tegen SC Heerenveen op zondag 19 september weer worden afgehaald op dezelfde plaats en dezelfde tijd als waar ze zijn ingenomen. Ook op maandag 20 september kunnen supporters hiervoor tot 16.00 uur terecht op het kantoor van de Feyenoord Supportersvereniging.
pi_30140303
GLENN LOOVENS EVEN TERUG IN DE KUIP

Glenn Loovens kreeg van zijn club enkele dagen vrijaf en benutte die onder andere om langs te komen bij de dinsdagtraining van Feyenoord. De verdediger, die verhuurd is aan Cardiff City, praatte bij met de Feyenoorders en liet daarbij zijn verbazing doorschemeren over de wijze waarop het voetbal wordt gespeeld in het Championship. ‘Ik had het me vooraf niet kunnen voorstellen. Je hebt gewoon geen seconde tijd met de bal aan de voet, de bal vliegt daar van de ene naar de andere kant’, aldus Loovens.

Met een grote glimlach voegt hij eraan toe daarom wel thuis te horen in die competitie. ‘Ik heb ook nog geen kaart gekregen. Voordat je daar een kaart krijgt, moet er toch wel heel wat gebeuren. Waar we in Nederland geel voor krijgen, is daar vaak niet eens een overtreding. Het is een aparte ervaring.’

Het is niet alleen apart maar ook nog eens leuk, zegt Loovens, die inmiddels een basisplaats heeft veroverd. Het leven is goed in Cardiff, waar hij samen met zijn vriendin woont. En daarnaast is er op het sportieve vlak ook een behoorlijke uitdaging. Loovens: ‘Ik moet voortdurend alert zijn. Zelfs als de bal aan de andere kant is, moet je de hele tijd bij de les blijven, want twee seconden later rennen twee ploegen alweer de andere kant op. Een bal aannemen en kijken waar je heen gaat spelen? Vergeet het maar, nog voor je wegdraait heeft iemand al een schop gegeven of ben je de bal kwijt. Het is niet te vergelijken met het Nederlandse voetbal. Ik speel wekelijks voor 20 tot 25 duizend toeschouwers. En dat in de eerste divisie! Voor mij is het een mooi avontuur, al hoop ik wel volgend seizoen terug te keren bij Feyenoord.’

pi_30140725
ik hoop ook Loovens ooit nog eens in het shirt van Feyenoord te zien spelen. Volgens mij is dat een echte no-nonsense Feyenoord speler.

En dat stukkie van Eus is echt goed, hopelijk krijgt 't aandacht in de media, want hij slaat natuurlijk de spijker volledig op z'n kop.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  woensdag 31 augustus 2005 @ 21:07:20 #38
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_30144463
Loovens is perfect voor het voetbal in Engeland.

Positieve reclame voor Feijenoordsupporters bestaat niet...zulke stukjes zullen dan ook nooit onder de aandacht van de media komen...
A.M.A.B
  woensdag 31 augustus 2005 @ 21:10:42 #39
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_30144600
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:37 schreef Kaap het volgende:
CM bedoelt dat Feyenoorders het altijd bescheiden blijven over Ajax hebben.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_30152351
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:10 schreef The_Hives het volgende:

[..]
allemaal afgunst joh
pi_30153619
Ik vindt de TT ook niet echt passen...

Voorlopig zijn we zeker nog geen kampioen.
Even geen signature.
pi_30153670
Gezeik hiero Het is maar een titel.
pi_30156328
Snel vollullen, dan kun je er weer gewoon een underdog titel neerzetten.

Ik hoorde dat Ono weer gewoon in rotterdam traint?
Klik dan als je durft
  donderdag 1 september 2005 @ 08:55:57 #44
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_30156663
quote:
Op donderdag 1 september 2005 08:31 schreef Suijk het volgende:
Ik hoorde dat Ono weer gewoon in rotterdam traint?
Hij blijft, ja. Ono wil kampioen worden met Feijenoord.
A.M.A.B
pi_30161102
Ono ziet waarschijnlijk ineens weer mogelijkheden met Koeman aan het roer.
That's all folks!
  donderdag 1 september 2005 @ 11:59:47 #46
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_30161227
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:56 schreef -Vaduz- het volgende:
Ono ziet waarschijnlijk ineens weer mogelijkheden met Koeman aan het roer.
Ik denk wel dat die twee wat gesprekken met elkaar gehad hebben, ja. Zeker nu Hofs er 6 maanden uitligt is iemand als Ono nodig.

Samen met Schreuder en Ghaly op het middenveld. Ono het inzicht om de bal naar de aanvallers te brengen, Ghaly de balafpakker en Schreuder als verdedigende middenvelder.
A.M.A.B
pi_30161288
CM heeft een goed punt maar wat doen we met Castelen? Wie doet rechtsvoor? Ali B of Romeo?
  donderdag 1 september 2005 @ 12:05:15 #48
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_30161431
Castelen natuurlijk. Boussaboun verzet goed werk, maar is minder snel dan Castelen. Voorlopige stand-in van Castelen en de spitsen lijkt me beter...
A.M.A.B
pi_30161509
Mee eens. En die Nigeriaan daar hoor ik ook niets meer van.
  donderdag 1 september 2005 @ 12:10:03 #50
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_30161617
Die schijnt alweer in Nederland te zijn, maar de vereiste papieren zijn nog niet in orde...
A.M.A.B
  donderdag 1 september 2005 @ 12:10:41 #51
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_30161645
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:43 schreef feyenoord-dude het volgende:
Niet alleen die 3 gewonnen wedstrijden maar met een B-elftal van Ajax winnen is gewoon hoopvol voor de toekomst. Ik denk dat we dit seizoen alleen maar beter worden. Daar komt ook nog bij : het grootste probleem van vorig jaar blijkt opgelost want de defensie staat toch redelijk nu.
Een B-Elftal? Feyenoord is Kalou & Kuijt met de rest. Of denk je dat Alfred Schreuder het verschil komt brengen? Wanneer Feyenoord zonde K2 had gewonnen van Ajax had je gelijk gehad, maar nu is 't eigenlijk vooral klets natuurlijk.
pi_30162095
Schreuder, Hofs, Castelen en Ono zijn normaal gesproken basisspelers die beter zijn dan Pardo, Boussabon enz. Dat bedoel ik
pi_30162209
Laten we dan eens de gewenste of vermoedelijke vaste opstelling bekijken.

-----------Lodewijks-----------
Greene-Saidi--Bahia-Snoyl
-----------Schreuder-----------
Hofs------------------------Ono
Castelen-----Kuijt-----Kalou

Mjah Ono...Pardo....mischien die Owoeri dan? Veel slechter kan het niet worden.
pi_30162368
Ono en Pardo kunnen elkaar afwisselen, Pardo lijkt op dit moment een betere optie dan Ono, tenzij de laatste weer snel in vorm komt en Ghaly kan Hofs vervangen bij blessures/schorsingen.

Ik heb der vertrouwen in...
We worden kampioen
pi_30162707
Ik zie toch liever Greene in het centrum, maar kan Saidi ook rechtsback?
  donderdag 1 september 2005 @ 13:09:55 #56
53267 TC03
pi_30163600
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:10 schreef twi het volgende:

[..]

Een B-Elftal? Feyenoord is Kalou & Kuijt met de rest. Of denk je dat Alfred Schreuder het verschil komt brengen? Wanneer Feyenoord zonde K2 had gewonnen van Ajax had je gelijk gehad, maar nu is 't eigenlijk vooral klets natuurlijk.
Nou, Schreuder en Hofs zouden het middenveld wat er stond tegen Ajax aanzienlijk verbeteren. Een B-elftal vind ik een beetje overdreven. Maar je kan moeilijk zeggen dat Feyenoord op volle sterkste aantrad.
  donderdag 1 september 2005 @ 13:11:15 #57
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_30163654
Ik wil Ostlund op de rechtsback. Wie heeft Babel gezien afgelopen zondag?
A.M.A.B
pi_30163888
Dat was niet echt aan Ostlund te danken. Als ie nou een beetje gaat voetballen, zou die opvolger van Gyan als held kunnen worden, maar t valt me tot nu toe nog een beetje tegen.
pi_30163969
Ostlund komt gewoon tekort. Leuke bankzitter en goede jongen, maar meer ook niet.
pi_30163995
Feyenoord coach blocked Ono's Bolton move
tribalfootball.com - September 1, 2005

Bolton Wanderers missed out on Feyenoord midfielder Shinji Ono yesterday.
The Trotters saw a move for the Japan international blocked by Feyenoord coach Erwin Koeman, who insisted the midfielder would have to stay this season in Holland.

"I'm now totally focused on Feyenoord again," Ono, who is currently recovering from a broken metatarsal bone, told Feyenoord's official website.

"There's just one thing that's important now and that's becoming champion with this club."
  donderdag 1 september 2005 @ 13:20:39 #61
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_30164023
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:09 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nou, Schreuder en Hofs zouden het middenveld wat er stond tegen Ajax aanzienlijk verbeteren. Een B-elftal vind ik een beetje overdreven. Maar je kan moeilijk zeggen dat Feyenoord op volle sterkste aantrad.
Zoals Ajax Maxwell en Mitea mist, die wellicht beter hadden gespeeld dan degenen die nu speelden.
pi_30164094
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:11 schreef Cart_man het volgende:
Ik wil Ostlund op de rechtsback. Wie heeft Babel gezien afgelopen zondag?
Dat betekent dan dat Saidi, Bahia of Greene op de bank moet omdat geen van allen geschikt is als linksback.

Overigens was het zondag ook zo dat Feyenoord constant met 2 verdedigers per man kon spelen en dat maakt het erg makkelijk natuurlijk.
  donderdag 1 september 2005 @ 13:32:40 #63
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_30164404
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:22 schreef Kaap het volgende:

[..]

Dat betekent dan dat Saidi, Bahia of Greene op de bank moet omdat geen van allen geschikt is als linksback.
Nou en, dan zit er een op de bank. Ostlund in de basis.
A.M.A.B
pi_30164433
Saidi, Bahia en Greene zijn een klasse beter dan Ostlund.
pi_30164457
quote:
Van: Eus
Datum: donderdag 1 september 2005 11:58
Aan: Klantenservice KPN (via e-mailformulier)
Onderwerp: Doorschakelen vaste aansluiting

Goedemorgen,

Ik heb een vraag aan u. Ik zal eerst wat achtergrondinformatie geven:

Justitie, politie en reclassering beginnen binnenkort met een proef met elektronische stemherkenning voor voetbalsupporters die een stadionverbod van de rechter opgelegd hebben gekregen. Via een vaste telefoonaansluiting kan gecontroleerd worden of degene met zo'n stadionverbod zich ophoudt op de vooraf vastgestelde plaats, zoals bijvoorbeeld zijn huisadres. Een computer legt de kenmerken van de stem vast. Hij belt tijdens een wedstrijd en vraagt de betrokkene enkele zinnen na te zeggen. Als de stem niet wordt herkend, wordt het Openbaar Ministerie ingelicht.

Nu is het zo dat ik een stadionverbod van 24 maanden heb gekregen wegens "het ongeoorloofd wildplassen tegen een ME-peloton aan". Tja, wist ik veel dat je niet tegen ME-ers aan mag plassen. Ik dacht dat ze daar juist voor waren.
Maar goed, ik val dus straks ook onder deze proef, maar ik heb niet zo’n zin om thuis te blijven. Ik wil gewoon iedere zondag naar het stadion om mijn cluppie aan te moedigen.

Nu had ik bedacht om mijn vaste telefoonaansluiting (xxxx-xxxxxx) op wedstrijddagen stiekem door te laten schakelen naar mijn mobiele nummer (06-xxxxxxxx). Als ik dan word gebeld, zoek ik snel een rustig plekkie in het stadion op en zeg dan die zinnen na. Mijn vraag is dus: Hoe kan ik regelen dat mijn vaste aansluiting wordt doorgeschakeld naar mijn mobiel zonder dat degene die mij belt dat merkt? Kunt u mij advies geven?

Ik vertrouw erop dat u –gezien mijn situatie- dit verzoek discreet en vertrouwelijk wilt behandelen.

Met vriendelijke groet,

Eus

P.S. Wilt u a.u.b. antwoorden per e-mail en niet per telefoon, want mijn moeder mag dit niet weten. Alvast bedankt.

Gepubliceerd op: 1 september 2005
pi_30164607
Wat speelt die Greene trouwens lekker he.
Eindelijk weer eens een goeie aankoop

Pardo is goed bezig hoor.
Als die zo doorgaat gaat een Hofs ofzo maar lekker op de bank zitten
You and me baby ain't nothin' but mammals
So let's do it like they do on the Discovery Channel
Do it again now
You and me baby ain't nothin' but mammals
pi_30164643
Greene en Bahia vormen gewoon een supergoed centraal duo.
  donderdag 1 september 2005 @ 14:06:43 #68
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_30165423
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:34 schreef feyenoord-dude het volgende:

[..]

Hou op, hahaha.
A.M.A.B
  donderdag 1 september 2005 @ 15:01:26 #69
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_30167012
quote:
Op donderdag 1 september 2005 14:06 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Hou op, hahaha.
Cart_man lacht samen met Loekje .

Maar hij's weer geweldig idd.
2000 light years from home
pi_30167106
Haha.
Klik dan als je durft
pi_30167496
Ik vraag me serieus af hoe ze dat willen fixen. Ze kunnen supporters toch niet verplichten een vaste tel aanstluiting te nemen?
pi_30167917
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:38 schreef _ELMaikel_ het volgende:
Wat speelt die Greene trouwens lekker he.
Eindelijk weer eens een goeie aankoop

Pardo is goed bezig hoor.
Als die zo doorgaat gaat een Hofs ofzo maar lekker op de bank zitten
Ja Hofs en Pardo spelen ook zo lekker op dezelde positie he...
pi_30168025
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:32 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Nou en, dan zit er een op de bank. Ostlund in de basis.
Jij voelt hetzelfde als mij, die Ostlund moet er eigenlijk gewoon in omdat ie zo lekkere uitstraling heeft en een jood onder de graszoden trapt als het moet
pi_30170015
Ik denk dat Ostlund het dit jaar gewoon beter gaat doen dan vorig jaar.... En fysiek staat er wel iemand. Greene is meer iemand voor het centrum samen met Saidi.. en dan Baiha/ Snoyl.
Niets is zo complex als de eenvoud
  donderdag 1 september 2005 @ 18:09:45 #75
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_30173291
Iedereen wil graag een meevoetballende verdediger zien, daarom zien ze Ostlund liever niet in de basis staan...
A.M.A.B
  donderdag 1 september 2005 @ 18:15:36 #76
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_30173476

A.M.A.B
pi_30173614
Denk dat het dit wordt als iedereen fit is:

------------------Lodewijks

Ostlund----Greene--Bahia----Snoyl

----------------Schreuder

----------Hofs--------------Ono

Castelen--------Kuyt----------Kalou

En je kan natuurlijk eindeloos wisselen... Saidi zal moeten vechten met Bahia, Ghaly als invaller voor Schreuder, Pardo voor Ono, Vincken voor Hofs en Castelen. Ligt ook aan de tactiek wie er spelen natuurlijk maar dit zal het denk ik zijn onder Koeman...
Even geen signature.
pi_30175804
Ostlund had wel de hulp van Greene, zodat Babel nooit naar binnen kon komen.

Overigens wel een mop dat Gullit de defensie mocht analyseren op Talpa.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 1 september 2005 @ 19:38:54 #79
53267 TC03
pi_30175899
quote:
Op donderdag 1 september 2005 19:36 schreef methodmich het volgende:
Overigens wel een mop dat Gullit de defensie mocht analyseren op Talpa.
Inderdaad . Alhoewel hij niet eens zo slecht uit de verf kwam.
  donderdag 1 september 2005 @ 19:41:17 #80
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_30175968
quote:
Op donderdag 1 september 2005 19:36 schreef methodmich het volgende:
Ostlund had wel de hulp van Greene, zodat Babel nooit naar binnen kon komen.
Dat is toch geen schande, rugdekking...
A.M.A.B
pi_30176001
Nee, zeker niet, maar het is wel een verklaring.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_30177777
Weet iemand wat de naam van dit lettertype is?

donderdag 1 september 2005 @ 20:39:00 #83
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_30177910
Waarschijnlijk Old English.
A.M.A.B
pi_30178051
Tnx cartman
pi_30181043
quote:
Op donderdag 1 september 2005 18:09 schreef Cart_man het volgende:
Iedereen wil graag een meevoetballende verdediger zien, daarom zien ze Ostlund liever niet in de basis staan...
Nee hoor. Voetballen Stam of Alex zo goed mee? Dacht het niet.
pi_30181193
quote:
Op donderdag 1 september 2005 21:53 schreef feyenoord-dude het volgende:

[..]

Nee hoor. Voetballen Stam of Alex zo goed mee? Dacht het niet.
Stam en Alex staan dan ook niet rechts in de verdediging
pi_30181932
Ze winnen 3 keer en niemand zeurt meer over transfers. Wanneer was die ingelaste oefenwedstrijd ook al weer? Ik vind het een beetje risicovol om een oefenwedstrijd te spelen overigens, kijk hoeveel blessures er al zijn ontstaan.

In elk geval wel leuk om te lezen dat men nu praat over de kwaliteiten van onze huidige spelers.
  donderdag 1 september 2005 @ 22:35:50 #88
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_30182612
Die was vandaag en ging niet door.

Transfers, tja. Als er niks gevonden wordt wat binnen het budget zit en de kwaliteiten van de huidige spelersgroep overstijgt, dan houd het op.
A.M.A.B
pi_30183545
Eens met Cart_Man. Je kunt dan beter door blijven zoeken en eventueel nog in de winterstop iemand halen die wel echt een versterking is. Gullit kocht vorig jaar om het kopen, en nu wordt er tenminste gericht gekocht.
pi_30183664
quote:
Op donderdag 1 september 2005 15:15 schreef Erasmusch het volgende:
Ik vraag me serieus af hoe ze dat willen fixen. Ze kunnen supporters toch niet verplichten een vaste tel aanstluiting te nemen?
Dan verplichten ze jou toch om naar je ouders, buren, vrienden met een vaste telefoonlijn te gaan en daar de telefoon te beantwoorden.
pi_30185252
Even over dat spraak herkenning. Wat ik hoorde op de radio zal de persoon gebeld worden en moet deze vervolgens terug bellen. Op dit moment werkt het niet meer wanneer je telefoon doorgeschakeld is. Tenzij er iemand thuis voor je zit die de hoorn van de mobiel op de vaste aansluiting houdt ofzo.

En over die transfers, ik vind het juist heerlijk dat men eens over onze huidige selectie praat en niet over wie we allemaal binnen moeten halen enzo.
  vrijdag 2 september 2005 @ 03:25:18 #92
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_30190387
Laat de verdediging zo maar ff staan.

Ostlund is een held. .
The Most Incredible, Baby
  vrijdag 2 september 2005 @ 10:47:45 #93
53267 TC03
pi_30195178
quote:
Op donderdag 1 september 2005 23:45 schreef snabbi het volgende:
Even over dat spraak herkenning. Wat ik hoorde op de radio zal de persoon gebeld worden en moet deze vervolgens terug bellen. Op dit moment werkt het niet meer wanneer je telefoon doorgeschakeld is. Tenzij er iemand thuis voor je zit die de hoorn van de mobiel op de vaste aansluiting houdt ofzo.

En over die transfers, ik vind het juist heerlijk dat men eens over onze huidige selectie praat en niet over wie we allemaal binnen moeten halen enzo.
Maar niet iedereen heeft een vaste telefoonaansluiting, ze kunnen je moeilijk daartoe verplichten lijkt mij.
pi_30195271
Versatel: Juridische stappen tegen oneigenlijk gebruik beelden

Bijna 40 euro per maand betalen voor live eredivisiewedstrijden? Bezoekers van enkele supportersfora van Feyenoord op internet wisten afgelopen zondag wel beter. Velen keken op hun computer naar de klassieker ajax-Feyenoord, gratis en voorzien van Japans (Dirk Kuyt werd Koe-iet) commentaar.

Op het internetforum is een complete handleiding te vinden waarmee Nederlandse, maar bijvoorbeeld ook Engelse en Franse wedstrijden op de pc te bekijken zijn. "Het maken van de verbinding duurde ongeveer twee minuten en af en toe bleef het beeld even hangen, maar verder was de kwaliteit goed", aldus een jeugdige Feyenoord-fan.
Versatel, het telecombedrijf dat 30,5 miljoen euro per jaar betaalt om de live wedstrijden in Nederland exclusief te mogen uitzenden, kondigde gisteren aan "waar mogelijk juridische stappen te zullen ondernemen tegen dit oneigenlijke gebruik van de beelden".

De Eredivisie CV, die de uitzendrechten van de hoogste Nederlandse voetbalklasse uitbaat, zegt niet op de hoogte te zijn van de 'Japan-route'. Een geschrokken woordvoerder zegt de zaak te gaan aankaarten bij het Amerikaanse sportmarketingbureau TWI, dat de rechten in het buitenland exploiteert.
pi_30195284
Welke stomme malloot heeft dit tegen kenbaar gemaakt bij Versatel
  vrijdag 2 september 2005 @ 10:54:29 #96
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_30195327
Een jeugdige Feyenoord-fan?

Loek!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_30195580
Damn... ben te oud om dit kenbaar te hebben gemaakt...

Zoon (Feijenoord sup.) tegen Vader (sales mgr bij Versatel).."kijk ouwe, zo kan het ook..!"
Niets is zo complex als de eenvoud
pi_30196291
Zullen heus wel een aantal Fokkers! tussen de Versatel medewerkers zitten
pi_30196366
Maar er is toch weinig aan te doen lijkt mij?

Het gaat toch via P2P? Dus iemand die die zender ontvangt (legaal lijkt mij) stelt m beschikbaar op het net en zo kan iedereen mee kijken, degene die meekijken stellen m automatisch weer beschikbaar en zo komt t dat de kwaliteit ok is? Zit ik er heel ver naast?

Dus volgens mij kunnen ze er vrij weinig aan doen of ze moeten de personen zien te achterhalen die de zender beschikbaar stelt op internet (gewoon een jan jansen die een schotel heeft bijv.).

Of zit ik er verschrikkelijk naast? Ik geef mn bek ook maar een duw...
Even geen signature.
  vrijdag 2 september 2005 @ 11:57:13 #100
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_30197030
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 11:31 schreef Dorus_ het volgende:
Maar er is toch weinig aan te doen lijkt mij?

Het gaat toch via P2P? Dus iemand die die zender ontvangt (legaal lijkt mij) stelt m beschikbaar op het net en zo kan iedereen mee kijken, degene die meekijken stellen m automatisch weer beschikbaar en zo komt t dat de kwaliteit ok is? Zit ik er heel ver naast?

Dus volgens mij kunnen ze er vrij weinig aan doen of ze moeten de personen zien te achterhalen die de zender beschikbaar stelt op internet (gewoon een jan jansen die een schotel heeft bijv.).

Of zit ik er verschrikkelijk naast? Ik geef mn bek ook maar een duw...
Lijk mij ook dat ze er weinig aan kunnen doen. Die streams komen geloof ik van een gebruiker en niet van de tv-zender zelf en wordt door het programma verder geshared. Versatel moet dan ongeveer straks heel China, Japan en Nederland gaan sue-en om die stream te laten stoppen met uitzenden. Kansloos
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')