[me=phileine negeert voorgaande 14 posts maar in de hoop dat ze worden gewist door een mod met mededogen]
Ik blijf dat ook steeds een van de meest interessante vragen vinden van BB. Waarom worden die deelnemers zulke willoze onderdanen van Big Brother? Heel typisch hebben we dat natuurlijk kunnen zien in BB2, toen Ed weigerde weg te gaan. In plaats van dat de rest van de groep mee rebelleerde en hem als verstekeling in de tuin hield, begonnen ze zich allemaal vreselijk op te winden dat het de regels waren dat hij er uit moest en dat hij zich aan het spel moest houden. Als ik het me goed herinner was Robin de enige die het wel een lollige break in de alledaagse sleur vond en Ed steunde, de rest was alleen maar diep verontwaardigd over zoveel ongehoorzaamheid. Dat is toch een hele merkwaardige laffe houding die we in het dagelijks leven -hopelijk- nooit zouden hebben? (de parallel ligt voor de hand, maar die zal ik hier niet trekken)
Het is steeds opvallend hoe weinig de mensen bereid zijn de grenzen van het spel te tarten. Verder dan wat kleine ondeugendheidjes komt het in alle edities van BB eigenlijk niet. De deelnemers proberen alleen maar zoveel mogelijk oprecht over te komen en "zichzelf te zijn", een uitdrukking waar hopelijk binnenkort eens een verbod op komt. (geen slimme strategie overigens lijkt me, ik zou als ik meedeed altijd proberen iemand anders te zijn. Bart bijvoorbeeld. Of Sandy. Die liepen immers weg met die hoofdprijs en van jezelf weet je dat nog niet zo zeker).
Zeker een boeiende vraag dus, en ik hoop dat dit topic kan worden opgeschoond zodat er eens serieus over gediscussieerd kan worden wát nou maakt dat die deelnemers zo dociel worden. Toch niet alleen de kans op dat geld?
mooi he, alles