abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30116094
30/8/2005 - Geen privileges meer voor topclubs in KNVB beker (Gepost door JV)

Er komt een eind aan de privileges die de deelnemers aan Europees voetbal hebben in de KNVB beker. Vanaf volgend seizoen zijn alle clubs vanaf de tweede ronde van de partij. Nu is het nog zo dat de topclubs pas vanaf de achtste finales instromen. Volgend seizoen spelen in de eerste ronde 48 amateurclubs op basis van het knock- out- systeem tegen elkaar. De 24 winnaars komen in de tweede ronde (64 clubs), waarin alle bvo's, de kampioen van de belofteneredivisie en de winnaar van de beloften- bekercompetitie meedoen.

Bron: feyenoord.netwerk.to

Ik vind dit toch wel een topic waard.
pi_30116173
werd tijd.
pi_30116230
Blijft een waardeloos toernooi.
  Trouwste user 2022 woensdag 31 augustus 2005 @ 00:00:19 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_30116251
Ja is goed nieuws. De finale de laatste jaren is al een echte bekerfinale aan het woren. Dit doet het alleen maar goed.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_30116285
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:59 schreef Radegast het volgende:
Het wordt hierdoor wel een stuk aantrekkelijker. Ik vind dit een erg goede beslissing van de KNVB.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_30116293
De minder leuke kant : nog meer wedstrijden voor topclubs.
pi_30116297
Het is niet meer de KNVB-beker. Het is de Gatorade-beker
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  Trouwste user 2022 woensdag 31 augustus 2005 @ 00:01:36 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_30116299
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:59 schreef Radegast het volgende:
Vanwaar toch dat Nederlandse negativisme. De laatste jaren waren de finale een ware happening. Kunnen wij er wat aan doen dat dat kut PSV steeds in de finale zit.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 31 augustus 2005 @ 00:15:33 #9
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_30116803
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:01 schreef feyenoord-dude het volgende:
ach 2 extra en met een beetje geluk nog tegen een kleine club dus dat valt wel mee. Dan kun je beter die belachelijke Play Offs afschaffen

gewoon een prima idee
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_30118906
Ik vind het onzinnig, wat hebben die clubs die Europees spelen aan die prijsschietpotjes?
That's all folks!
pi_30121042
Prima. Gewoon allemaal in een pot, topclubs gelijk tegenelkaar, amateurs in de finale. Krijgt ie misschien eindelijk wat meer traditie, leven en sfeer.
pi_30122247
Dit toernooi kan in Nederland nooit zo mooi worden als de FA Cup in Engeland. Daar hebben ze veel meer clubs en divisies met allemaal hun eigen stukje traditie. Toch is dit een goede zet van de KNVB. Eigenlijk hadden ze al vanaf ronde 1 allemaal bij elkaar moeten zitten.
pi_30122285
goede zet, "dwingt" topclubs ook om het hele seizoen goed mee te draaien in de cup wat wellicht wat mogelijkheden biedt in de competitie voor de clubs die sowieso al het hele seizoen moesten meedraaien.
pi_30122390
Terechte beslissing...
pi_30122693
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:01 schreef feyenoord-dude het volgende:
dan moeten ze lekker een tweede elftal opstellen als het ze teveel wordt.

goede zaak dit.
pi_30123074
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 08:35 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Dit toernooi kan in Nederland nooit zo mooi worden als de FA Cup in Engeland. Daar hebben ze veel meer clubs en divisies met allemaal hun eigen stukje traditie. Toch is dit een goede zet van de KNVB. Eigenlijk hadden ze al vanaf ronde 1 allemaal bij elkaar moeten zitten.
Volgens mij moet "jij" de "supporter" zo'n toernooi (cup) mooi maken. Dus ook het stadion vol als de BVO's in de 2e ronde speelt tegen een amateur club.
Wij doen, wij doen wat zij niet zien..
pi_30123481
en hopen dat ze in de eerdere rondes er uit vliegen.
liefst tegen amateur-clubs
pi_30123600
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 09:31 schreef Druppel het volgende:

[..]

Volgens mij moet "jij" de "supporter" zo'n toernooi (cup) mooi maken. Dus ook het stadion vol als de BVO's in de 2e ronde speelt tegen een amateur club.
Dat ze in Engeland tribunes vol krijgen tegen clubs uit een lage divisie komt voornamelijk door de aantrekkelijkheid van de FA Cup. Daarom is dit een goede stap van de KNVB.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 augustus 2005 @ 10:04:55 #19
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30123727
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 08:35 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ijn Engeland stromen de grote clubs ook pas later (in januari geloof ik) in ...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 augustus 2005 @ 10:06:52 #20
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30123761
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 09:59 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Dat ze in Engeland tribunes vol krijgen tegen clubs uit een lage divisie komt voornamelijk door de aantrekkelijkheid van de FA Cup. Daarom is dit een goede stap van de KNVB.
Dat valt op zich ook best tegen hoe vol ze de stadions dan krijgen. In ieder gevallen bij veel van die wedstrijden niet zo vol als tegen andere PL clubs terwijl de kaarten meestal ook goedkoper zijn.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_30123762
Ze hebben in ieder geval door dat het in de oude opzet niet werkte, dus dit is een goede stap idd.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_30123994
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 10:06 schreef Doc het volgende:

[..]

Dat valt op zich ook best tegen hoe vol ze de stadions dan krijgen. In ieder gevallen bij veel van die wedstrijden niet zo vol als tegen andere PL clubs terwijl de kaarten meestal ook goedkoper zijn.
Kleine clubs blijven dus toch minder aanspreken, zelfs in het voetbalgekke Engeland.
pi_30124023
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 03:40 schreef BliksemSchigt het volgende:
Prima. Gewoon allemaal in een pot, topclubs gelijk tegenelkaar, amateurs in de finale. Krijgt ie misschien eindelijk wat meer traditie, leven en sfeer.
Dat gebeurt denk ik niet, er zal wel in verschillende potten geloot worden.
Dit was de afgelopen jaren toch ook het geval of niet?
Bosschenaren Zie Je Overal!
Running To Stand Still
www.forza-fcdb.tk
pi_30127885
En waarom pas weer vanaf de tweede ronde? Gewoon vanaf de eerste ronde doen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_30128323
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 12:35 schreef zjroentje het volgende:
En waarom pas weer vanaf de tweede ronde? Gewoon vanaf de eerste ronde doen.
De eerste ronde is alleen voor amateurs, dat is volgens mij wel in meer landen het geval.
Bosschenaren Zie Je Overal!
Running To Stand Still
www.forza-fcdb.tk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')