Zeker niet. Waar lees jij dat?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:53 schreef beelz het volgende:
Maar eigenlijk ben je zelf gewoon te lui om zelf te werken en wil je dat je vriend werkt zodat jij met je luie reet thuis kan zitten een beetje zwanger zijn enzo? Dat kan je dus ook met minder woorden zeggen.
Je wil dat je vriend meer gaat verdienen zodat jij het beter hebt... Zoals moonah al zei: jij bent zelf egoïstisch. Het draait bij jou alleen om geld en je denkt dat je gelukkiger wordt als je vriend meer geld verdient. Jouw vriend is echter zo wel gelukkig dus waarom zou hij meer willen verdienen? Als dat kind er ooit komt (en echt ik hoop het niet want je zou hem helemaal verkeerd opvoeden) dan zal je vriend vast wel om loonsverhoging gaan vragen omdat je zo aandringt. En jij stopt dan uiteraard met werken waardoor jullie gezamelijke inkomen dus lager is dan het zou kunenn zijn. Of was je van plan een uitkering aan te vragen?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:58 schreef lamaris het volgende:
[..]
Zeker niet. Waar lees jij dat?
Ik streef er zelf ook naar om zoveel mogelijk te verdienen als ik maar kan.
Maar als hij dat niet doet, dan is ons gezamelijke inkomen dus lager dan het zou kunnen zijn.
En dat staat bepaalde mogelijkheden in de weg.
Natuurlijk ben ik zelf ook een egoist, want ik heb er ook belang bij als hij ambitieus is...quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:58 schreef Moonah het volgende:
Ik vind jóu juist egoïstisch...
Hij is toch zoals hij is, en als hij geld niet belangrijk vindt prima toch?
Als je een groot huis wil moet je zelf maar meer gaan verdienen.
Of je zoekt een andere vent.
En ja ik heb makkelijk praten want ik heb zelf ook zo'n vriend.
Hij heeft een WO-opleiding, 3 maanden in pak een beleidsfunctie vervuld, maar dat was gewoon niet wat hij wil. Nu werkt hij alweer jaren 3 avonden per week bij de TPG, zijn oude studiebaantje. Zo heeft hij overdag de tijd en de vrijheid om te doen en laten wat hij wil. Bv. rommelmarkten en kringloopwinkels afstruinen naar antiek en curiosa, zijn grote passie. En als we gaan samenwonen en ik krijg een kind, dan zullen we het niet heel breed hebben, ik werk zelf ook maar 3 dagen (ook 'onder mijn niveau'). Maar ik weet zeker dat we kunnen rondkomen. En het allerbelangijkste is dat we allebei erg gelukkig zijn.
Er is helemaal geen sprake van dat ik ooit zou stoppen met werken.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:02 schreef beelz het volgende:
[..]
Je wil dat je vriend meer gaat verdienen zodat jij het beter hebt... Zoals moonah al zei: jij bent zelf egoïstisch. Het draait bij jou alleen om geld en je denkt dat je gelukkiger wordt als je vriend meer geld verdient. Jouw vriend is echter zo wel gelukkig dus waarom zou hij meer willen verdienen? Als dat kind er ooit komt (en echt ik hoop het niet want je zou hem helemaal verkeerd opvoeden) dan zal je vriend vast wel om loonsverhoging gaan vragen omdat je zo aandringt. En jij stopt dan uiteraard met werken waardoor jullie gezamelijke inkomen dus lager is dan het zou kunenn zijn. Of was je van plan een uitkering aan te vragen?
Wat knap dat je dat allemaal uit mijn post kan halenquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:58 schreef Nightwulf het volgende:
Zou lekker een ander zoeken als ik jou was.
Bij jou draait alles om geld en je vriend heeft (gelukkig) andere prioriteiten
Ja ik vind je een geldwolf, 2 salarissen en nog niet goed genoeg voor je.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:04 schreef lamaris het volgende:
[..]
Er is helemaal geen sprake van dat ik ooit zou stoppen met werken.
Ik wil absoluut niet ondehouden worden, niet door een partner noch door de staat.
Je wil dus wel een paar jaar thuiszitten....quote:uit de OP:
Stel we willen kids. Dan moeten we de koter dumpen in een creche de hele dag omdat we het ons niet kunnen permitteren om 1 ouder een paar jaar thuis te laten zitten.
Jij wil hem ambitieus máken en dát vind ik egoïstisch.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:02 schreef lamaris het volgende:
[..]
Natuurlijk ben ik zelf ook een egoist, want ik heb er ook belang bij als hij ambitieus is...
Wie zegt dat IK dat per se moet zijn? Het ouderwetse rolmodel zit jou nog een beetje in de weg.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:06 schreef beelz het volgende:
[..]
[..]
Je wil dus wel een paar jaar thuiszitten....
Als je vriend van jou ook wel een paar jaar thuis mag zitten zou ik maar zorgen dat ik zelf beter ging verdienen als ik jou was en niet je vriend pushen om meer te verdienen...quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:08 schreef lamaris het volgende:
[..]
Wie zegt dat IK dat per se moet zijn? Het ouderwetse rolmodel zit jou nog een beetje in de weg.
Ik vind het beter als 1 van de 2 partners thuis is tijdens de eerste jaren van de koter.
Dat kan best ook de vader zijn. Maar dat moet financieel wel mogelijk zijn...
Nee ik wil hem niet ambitieus maken!!! Vooral niet!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:07 schreef Moonah het volgende:
[..]
Jij wil hem ambitieus máken en dát vind ik egoïstisch.
Je zóu hem bv ook kunnen respecteren en waarderen voor wie hij is en waar hij voor staat....
Daar gaat het niet om hoor, ik wil gewoon alleen geen kind om het dan na de geboorte weg te stoppen in creches. Nee, dat is geen financiele afweging, ZO erg ben ik nou OOK weer nietquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:10 schreef Detroit het volgende:
Net of het met de huidige prijzen van kinderopvang wél mogelijk is je kind dáár te dumpen...
wel eens aan gedacht dat bijna iedereen met kinderen er finacieel en in tijd op achteruitgaat? misschien dan maar een paar keer vaker bij de lidl boodschappen gaan doen, pinsesje.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:15 schreef lamaris het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om hoor, ik wil gewoon alleen geen kind om het dan na de geboorte weg te stoppen in creches. Nee, dat is geen financiele afweging, ZO erg ben ik nou OOK weer niet![]()
Je OP wekt bij mij een andere indruk.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:11 schreef lamaris het volgende:
[..]
Nee ik wil hem niet ambitieus maken!!! Vooral niet!
Ik zal hem nooit iets opdringen, hij is zoals ie is en ik respecteer het ook wel.
Ik zou hem NOOIT dumpen om deze reden.
Maar dat neemt niet weg dat ik er dan toch een bepaalde mening over heb!
Wie zegt dat IK niet met mijn carriere bezig ben?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:10 schreef beelz het volgende:
[..]
Als je vriend van jou ook wel een paar jaar thuis mag zitten zou ik maar zorgen dat ik zelf beter ging verdienen als ik jou was en niet je vriend pushen om meer te verdienen...
Dat 'ook wel' klinkt inderdaad een beetje twijfelend, omdat ik het ergens niet helemaal echt begrijp dat iemand niet alle kansen pakt die hem worden geboden etc. Vanuit mezelf gezien dan.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:18 schreef Moonah het volgende:
[..]
Je OP wekt bij mij een andere indruk.
En 'Ik respecteer het ook wel' is imo veelzeggend.
Maar ik hoop voor je dat ik het mis heb. Al lijkt het me op den duur, als je idd gaat samenwonen en kinderen gaat krijgen, erg lastig als je over dergelijke zaken zo fundamenteel van mening verschilt...
nog niet. ik zou er als ik jou was maar eens goed met hem over praten.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:21 schreef lamaris het volgende:
Ruzie zal hier dan ook nooit over worden gemaakt.
Oftewel:quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:19 schreef lamaris het volgende:
[..]
Wie zegt dat IK niet met mijn carriere bezig ben?
En nogmaals, ik push hem niet. Integendeel. Ik wil dat hij gewoon gelukkig is.
Toch heb ik ook zo mijn eigen gedachten hierover en die wilde ik even in de groep gooien.
Dat is nou net wat ie WEL doet.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:17 schreef type_29 het volgende:
Volgens mij overschat je je vriend nogal.
Net alsof ie geld zou weigeren.
en als je tegen hem zegt dat jij vind dat hij wel eens wat meer aan de toekomst mag denken, wat zegt hij dan ? of ervaar je het wel als een probleem/tekortkoming, maar doet er zelf vervolgens niets constructiefs aan en houdt je mond ?quote:Spullen koopt hij niet of nauwelijks voor zichzelf ... vind ik deze instelling eigenlijk egoistisch
je bedoelt waarschijnlijk het huis dat jij graag zou willen kopen. als hij zelf niet zoveel nodig heeft, en voor zichzelf alleen maar een dak boven z'n hoofd wil en het eten kunnen betalen, dan denk ik dat ie genoegen neemt met een klein huisje waar jullie met kind je net in kunnen redden zeg maar...quote:Dan kunnen we ws. niet het huis kopen dat we graag willen vanwege zijn salaris.
Geloof ik niet, waarom zou ie.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:24 schreef lamaris het volgende:
[..]
Dat is nou net wat ie WEL doet.
En ergens bewonder ik hem er wel om...
Lidl? Is die beter dan de Aldi, daar ga ik nl. altijd heenquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wel eens aan gedacht dat bijna iedereen met kinderen er finacieel en in tijd op achteruitgaat? misschien dan maar een paar keer vaker bij de lidl boodschappen gaan doen, pinsesje.
Klopt. Ik bedoelde 'ambitie' meer ind e zin van: 'ambititie om meer poen te verdienen'quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:25 schreef zoalshetis het volgende:
maar laten we van de fabel afstappen dat ambitie gerelateerd is aan een dik salaris.
als hij echt zo goed is en zijn vrouw hem in moeilijke tijden stimuleert dan komt het geld vanzelf wel. voor sommige dingen heb je nou eenmaal een wat langere tijdspanne nodig, voor het beste resultaat.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:26 schreef lamaris het volgende:
[..]
Lidl? Is die beter dan de Aldi, daar ga ik nl. altijd heen
Ik ben niet verwend, en geen prinsesje.
Komt denk ik grotendeels door opvoeding. Opgevoed met het idee, je moet sparen, appeltje voor de dorst etc. etc.
Jij hebt echt mijn post en verdere posts niet gelezen...anders zou je niet zo reageren!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:27 schreef zhe-devilll het volgende:
zoek een rijke ouwe vent en laat die ff struikelen ofzo
ben je ook klaar
en ja ik vind je wel egoistisch en je vriend niet..
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:27 schreef lamaris het volgende:
[..]
Klopt. Ik bedoelde 'ambitie' meer ind e zin van: 'ambititie om meer poen te verdienen'![]()
Haha, ik dacht precies hetzelfde. Een paar duizend meer per maand is best een grove salarisverhoging.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:11 schreef zoalshetis het volgende:
als jij het hebt over een "paar duizend meer per maand", dan ben ik benieuwd met welke jodenfooi hij elke dag naar huis wordt gestuurd.
Ja, ik ben wat materialistischer ingesteld dan hij. So shoot me!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:34 schreef 3rno het volgende:
[..]
Haha, ik dacht precies hetzelfde. Een paar duizend meer per maand is best een grove salarisverhoging.
En ontopic: ik heb respect voor die vriend van je. Super dat mensen geld niet het belangrijkste vinden. Als die jongen nu gelukkig is met zijn werk: don't move! Meer geld = meer verantwoordelijkheid = misschien wel minder gelukkig.
Maar goed, jij bent gewoon wat materialistischer ingesteld. Dus je kunt 3 dingen doen:
1. er aan wennen / mee leren leven
2. er een topic voor openen in de Klaagbaak
3. opzouten en een nieuwe vriend zoeken
I won't shoot. Jij opent hier een topic over, dan moet je niet bang zijn als mensen hun mening geven. Als die mening jou niet bevalt moet je sowieso geen topic openen, niet hier en ook niet in de Klaagbaak. Ik geef mijn mening en die staat je niet aan. Pech hebben dus.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:38 schreef lamaris het volgende:
[..]
Ja, ik ben wat materialistischer ingesteld dan hij. So shoot me!
En velen, velen met mij.......
Er zitten op Fok heeeeeel wat huichelaartjes die er gewoon niet voor uit durven te komen...
En waar slaat de rest op? Dit is een serieus topic en niet geschikt voor de klaagbaak.
En ik WIL helemaal geen andere vriend.
Doe ik ook!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:39 schreef Anpagliwin het volgende:
(ik wilde dat ik zo'n vriend had, die zou ik op handen dragen)
Erg eigenlijk ja. Maar echt, da's moeilijk naast je neer te leggen als je zo opgevoed bent en je omgeving en de maatschappij zelfs daar ook helemaal op ingesteld is.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:40 schreef Nightwulf het volgende:
Je bent dus volgens jou pas "geslaagd" als je veel geld verdient
Dus doet ie het op dit moment beter dan jij. Zorg eerst maar dat je meer geld dan hem binnenhaalt voordat je gaat klagen over hem.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:48 schreef lamaris het volgende:
....en mag niet zeuren over mijn salaris (het is wel minder dan dat van mijn vriend),
Je lijkt overtuigd dat dat nog enigszins positief is? Think again...quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:44 schreef lamaris het volgende:
Ik moet wel erbij zeggen: ik leef niet voor de buitenwereld. Ik hoef dus geen geld te hebben om te pimpen in mijn omgeving.
Spullen/aanzien: dat is het niet......quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:47 schreef 3rno het volgende:
[..]
Je lijkt overtuigd dat dat nog enigszins positief is? Think again...
als je voor de buitenwereld materialistisch zou zijn heb je nog een excuus... als dat niet zo is betekent dat dat je echt diep van binnen pas gelukkig denkt te zijn als je veel spullen hebt/kunt kopen... vind dat eigenlijk nog triester dan dat je die wens hebt om status te verkrijgen.
wtf? jij bent de vriend van lamaris???quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:49 schreef TheFirstLady het volgende:
Aangezien ik in deze 'de vriend' ben vind ik dat ik ook maar moet reageren.
Ik ben het met het meeste wat Lamaris zegt eens. Ik geef inderdaad niet veel om geld,
swa, op zich niet zo'n probleem.
Hoe ga ik dit uitleggen ? Moet ik het al uitleggen ? Misschien wel, want ik zie ook wel wat problemen die Lamaris ook al noemt welke kunnen vormen. De toekomst, we gaan samenwonen (We hebben nu elk ons eigen koophuis) en misschien ooit nog de kleintjes () het is natuurlijk egoistisch als ik daar niet meer voor zou doen, en ik ben er ook van overtuigd dat ik dat wel ga doen in de toekomst, denk ik.
Dat van die paar duizend meer waar al die mensen het over hebben is niet gelogen. Ik heb nu gewoon een lekker inkomen en ik kan doen wat ik wil, waarom zou ik meer willen ?
Nee, het is niet zo dat wanneer mijn baas mij een salarisverhoging biedt ik in de stress schiet en roep 'nee, nee, doe het niet!' , maar het is zeker ook niet zo dat ik er wat aan doe. Als ik er wel wat aan zou doen zou ik of volgende maand er misschien 1500 euro op vooruit gaan, of een andere baan hebben met dat salaris.
Bottom line, van mijn kant: Op dit moment heb ik niets aan geld, ik kan prima leven en zou niet weten wat ik voor mezelf moest kopen. Ja, ik moet wel eens wat laten omdat ik op dat moment niet genoeg heb, maarja dat heeft iedereen wel eens.
En dan hebben we nog de erkenning; veel mensen zien hun salaris als erkenning, ik niet, ik haal de erkenning uit complimenten van mijn collega's, en zelfs dan, soms ontken ik dat ik met oplossingen ben gekomen. Ik hou niet van de spotlights.
En nu heb ik een heel verhaal getikt en is het zo incoherent als de pest, maar dat moet dan maar.
Lamaris heeft prima gelijk, ze wil het beste voor mij, niet voor zichzelf.
Dat onze visie van 'het beste' verschilt moge duidelijk zijn.
(Gepost onder een geleende kloon)
Lijkt me toch een vrij essentiele levensbeschouwing. Ik bedoel het is een bewuste keuze om rustig aan te leven. Niet streven naar de overtreffende trap.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:58 schreef lamaris het volgende:
[..]
Zeker niet. Waar lees jij dat?
Maar als hij dat niet doet, dan is ons gezamelijke inkomen dus lager dan het zou kunnen zijn.
En dat staat bepaalde mogelijkheden in de weg.
Ja, ken je me ?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wtf? jij bent de vriend van lamaris???
dan heb je toch een ernstig persoonlijkheids probleem, als ik je vriendin was zou ik me daar meer zorgen over maken.
Hoe bedoel je??!!?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wtf? jij bent de vriend van lamaris???
dan heb je toch een ernstig persoonlijkheidsprobleem, als ik je vriendin was zou ik me daar meer zorgen over maken.
het staat zo sukkelig zonder dat je dat eerst ff zegt, snap je me?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:53 schreef TheFirstLady het volgende:
[..]
Ja, ken je me ?
thefirstlady is een kloon welke mij net via via werd toegespeeld. Kon niet even snel een email adres vinden om mee te registreren.
Je hebt groot gelijk! Geld is zeker niet het belangrijkste wat er is, zeker niet als je voldoende hebt om er lekker van te leven. En als er later meer behoefte is aan geld, dan kun je altijd nog beslissen wat je gaat doen!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:49 schreef TheFirstLady het volgende:
Aangezien ik in deze 'de vriend' ben vind ik dat ik ook maar moet reageren.
- knip -
Brrr, wat een ééndimenionaal leven zul jij hebben.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:58 schreef lamaris het volgende:
[..]
Oh ?, ik vond dat "(gepost onder een geleende kloon)" onder mijn eerste post niet eens zo onduidelijk hoor.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het staat zo sukkelig zonder dat je dat eerst ff zegt, snap je me?
Je hebt ZOOOO gelijk....behalve over dat sleutelkinderengedoe, dat is juist iets wat ik nooit zou willen. Maar ook daarbij kan geld uitkomst bieden: tijdelijke thuisblijfouder wordt mogelijk bij voldoende inkomen....quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:53 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Lijkt me toch een vrij essentiele levensbeschouwing. Ik bedoel het is een bewuste keuze om rustig aan te leven. Niet streven naar de overtreffende trap.
Daar hoort dus bij dat je minder luxe kan leven, kleiner huis, of niet op de beste lokatie. Geen verre vakanties. noem maar op. Je moet niet proberen dat allemaal wel te doen en ook nog eens kinderen nemen met zo'n instelling. Dan krijg je idd van die sleutelkinderen, die van de creche naar de overblijf gaan en voor zichzelf moeten zorgen.
Vind het overigens een slechte eigenschap om er alles voor te doen om zoveel mogelijk geld te verdienen. Is geld je werkelijk zoveel waard? en wat nu als je invalide wordt? stort dan je wereld in omdat je opeens met veel minder moet doen?
Het leven is zo relatief...
Nee dat bedoel ik juist, zelfs met minder geld is dat mogelijk, alleen dan leef je dus minder luxe kan je eigenlijk zou kunnen. Wil je toch aan die rijke standaard voldoen DAN krijg je van die sleutelkinderen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:58 schreef lamaris het volgende:
[..]
Je hebt ZOOOO gelijk....behalve over dat sleutelkinderengedoe, dat is juist iets wat ik nooit zou willen. Maar ook daarbij kan geld uitkomst bieden: tijdelijke thuisblijfouder wordt mogelijk bij voldoende inkomen....
Zucht je hebt het topic niet gelezen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:06 schreef Sakura het volgende:
Sorry dat ik het zo bot zeg, maar ik vind je maar een dom egoistisch wijf. Je vriend heeft blijkbaar werk waarin hij het ontzettend naar zijn zin heeft, en jij vind het blijkbaar weer nodig dat hij daar weg gaat en ergens anders gaat werken voor dat tering geld.
Wel eens gehoord van "plezier in je werk" of zo.
Echt, er is bij jullie thuis er maar 1 egoistich, en dat is niet je vriend.
Kerel, neem dit nou niet serieus. Dit is gewoon bullshit. Een paar duizend euro per maand meer... Weet je, ik ga er niet eens op in, zo belachelijk als dat is.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:10 schreef Vitalogy het volgende:
Ik probeer dit te rijmen met het wel even een paar duizend euro meer per maand gaan verdienen want ik kan me moeilijk een scenario voorstellen waarbij dit realistisch is.
Je push hem niet??? Wat denk je dat je hier nu aan het doen ben behalve hem een schuldgevoel aan te praten.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:08 schreef lamaris het volgende:
[..]
Zucht je hebt het topic niet gelezen.
Ik push hem niet.
Ik wil niet dat ie verandert.
Ik bewonder hem in zekere zin zelfs om zijn keuzes.
Maar ik ben wat materialistischer ingesteld, en ja IK kom er eerlijk voor uit.
Enne, ik ben geen 'wijf', en zeker niet dom.
Het is wel zo, hij beaamt dit zelf ook in zijn post!!!!!!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:16 schreef 3rno het volgende:
[..]
Kerel, neem dit nou niet serieus. Dit is gewoon bullshit. Een paar duizend euro per maand meer... Weet je, ik ga er niet eens op in, zo belachelijk als dat is.
Ja klopt. Het is wel zo. Een paar duizend euro per maand meer. Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:19 schreef lamaris het volgende:
[..]
Het is wel zo, hij beaamt dit zelf ook.
Hij vindt geld dus ECHT niet belangrijk, vaak wordt dit geroepen door mensen waarvoor het er sowieso niet inzit om ECHT goed te verdienen.
dat is zo zolang ze genoeg hebben en niet " elk dubbeltje moeten omkeren "quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:19 schreef lamaris het volgende:
[..]
Het is wel zo, hij beaamt dit zelf ook in zijn post!!!!!!
Hij vindt geld dus ECHT niet belangrijk, vaak wordt dit geroepen door mensen waarvoor het er sowieso niet inzit om ECHT goed te verdienen. Soort van afgunst toch, ergens denk ik.
Ok dus als jouw vriendin een bod krijg van zegge 1500 euro bruto MEER dan ze nu verdient en ze zegt, nah ik weet het niet, het kan me niet schelen wat ik verdien, vinnut prima zo...dan knipper je niet eens met je ogen? En zou je zelf zo'n aanbod afslaan?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:16 schreef Sakura het volgende:
[..]
Je push hem niet??? Wat denk je dat je hier nu aan het doen ben behalve hem een schuldgevoel aan te praten.
Kap eens met klagen en pushen en acsepteer dat er ook nog mensen op de wereld zijn die werken voor hun plezier en niet om zoveel mogelijk geld te verdienen wat jouw doel dus is.
Dat is het grote probleem. Je kunt je niet eens indenken dat er mensen zijn die daar dus anders over denken. Als ik jullie was, zou ik maar kappen met de relatie, want als je zo verschillend over de invulling van je leven denkt (geld, geld, geld), dan loopt het zaakje geheid later wel op de klippen. Nu zijn er tenminste nog geen kinderen in het spel.....quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:26 schreef lamaris het volgende:
...
Reken maar dat de meesten onder ons toch ietsje anders zouden reageren....
Ik heb diep respect voor mensen die juist niet voor het geld gaan. Maar echt helemaal begrijpen, nee dat kan ik niet.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:31 schreef kenz het volgende:
[..]
Dat is het grote probleem. Je kunt je niet eens indenken dat er mensen zijn die daar dus anders over denken. Als ik jullie was, zou ik maar kappen met de relatie, want als je zo verschillend over de invulling van je leven denkt (geld, geld, geld), dan loopt het zaakje geheid later wel op de klippen. Nu zijn er tenminste nog geen kinderen in het spel.....
Ik houd daar ook van. Mijn vriend heeft me uitgedaagd om dit topic te openen. Om te kijken of er meer mensen 'zoals hij' zijn, wat ik betwijfelde.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:36 schreef zoalshetis het volgende:
ik leef van investeringen en doe de hele dag niks. daarnaast hou ik ervan als mensen binnen een relatie volkomen tegengesteld denken op sommige vlakken. dusse ts, succes met je frustraties de komende jaren.
Nee, maar wel een ander mens dan je vriend. En dat op een wezenlijk punt, zoals je zelf ook aanvoelt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:34 schreef lamaris het volgende:
[..]
Het feit dat ik geld belangrijk vind maakt me toch geen slecht mens?!
Nee hoor, jouw vriend leeft toch ook niet van lucht en liefde?quote:Goh, veel idealisten op dit forum, leven jullie soms allemaal van de lucht en de liefde?
ik denk dat als het puntje bij paaltje komt, de meesten toch kiezen voor geluk in plaats van geld. ken je het verhaal van mevrouwtje piggelmee?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:42 schreef lamaris het volgende:
[..]
Ik houd daar ook van. Mijn vriend heeft me uitgedaagd om dit topic te openen. Om te kijken of er meer mensen 'zoals hij' zijn, wat ik betwijfelde.
Blijkbaar wel, de meeste mensen schijnen hier geld totaal niet belangrijk te vinden.
Fok is blijkbaar geen afspiegeling van de maatschappij. Ik wil wonen in de Fokwereld als dat kon, allemaal perfecte onbaatzuchtige goede lui, niet gehinderd door materialsme en egoisme en andere blijkbaar zeeeeeeer laakbare eigenschappen!
Ik ben er verder niet gefrustreerd over, we houden van elkaar, hij respecteert mijn visie ook.
Eerlijk gezegd niet, nee. Ik durf het bijna niet te vragen, maar hoe ging dat?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ken je het verhaal van mevrouwtje piggelmee?
Ja maar het is denk ik niet iets waar een goede relatie op stukloopt. Ik ben ook maar hooguit verwonderd over zijn visie. Niet kwaad, of gefrustreerd!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:43 schreef kenz het volgende:
[..]
Nee, maar wel een ander mens dan je vriend. En dat op een wezenlijk punt, zoals je zelf ook aanvoelt.
[..]
dat is een soort sprookje. van een vrouw (vrouwtje piggelmee) die in een armoedig hutje aan zee woont. een tovervisje geeft haar telkens wat ze wil. maar ze wil steeds meer, totdat de ellende toeslaat, problemen met haar man enfin...quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:49 schreef kenz het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd niet, nee. Ik durf het bijna niet te vragen, maar hoe ging dat?
Hoogmoed komt voor de val is de moraal van dat verhaal.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat als het puntje bij paaltje komt, de meesten toch kiezen voor geluk in plaats van geld. ken je het verhaal van mevrouwtje piggelmee?
het gaat vooral om hebzucht en daardoor het verlies van dierbaren, mijn beste.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:52 schreef lamaris het volgende:
[..]
Hoogmoed komt voor de val is de moraal van dat verhaal.
Maar dat is niet aan de orde hier joh!
Och ik had even snel op Wikipedia gekeken.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het gaat vooral om hebzucht, mijn beste.
Nooit van gehoord, maar bedankt!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat is een soort sprookje. van een vrouw (vrouwtje piggelmee) die in een armoedig hutje aan zee woont. een tovervisje geeft haar telkens wat ze wil. maar ze wil steeds meer, totdat de ellende toeslaat, problemen met haar man enfin...
Heus, geloof het of niet, hij is daar niet mee bezig.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:58 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vind het nogal dom als je niet op zijn minst ieder jaar enige vooruitgang in je salaris weet af te dwingen. In feite gaat hij nu elk jaar minder verdienen.
Volgens mij doet je vriend maar een beetje stoer tegen je met die kletspraat van ik geef niet om geld. Waardering is belangrijk. Pfff en ondertussen vind hij het prettig als zijn werkgever er wel aan verdient zeker?
Phew!quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:00 schreef Blapiet het volgende:
wat een gelul allemaal,.... als je werk doet waar je een paar duizend meer "zo maar" kan krijgen dan ben je een klootzak dat je dat niet doet. omdat je er "geen zin in hebt". Dan ben je niet ambitie-loos maar dan ben je lui. Behalve dat vind ik het zelfs egoistisch om dat dan niet te realiseren.
Maar goed, ik ben materialistisch ingesteld. Ik heb lang niet alles en ben wel gelukkig maar als een andere werkgever me zomaar eventjes een paar duizend extra geeft voor hetzelfde werk dan is het snel besloten.
Je hebt het over een paar duizend, dus in ieder geval 2000 per maand, en laten we dan ook maar van bruto uitgaan. dat is dan 12x2000=24.000 per jaar extra. zal netto zo rond de 13 á 14 liggen ofzo. Oftewel een auto/boot/aanbouw/caravan per jaar.
dit is hoe ik erover denk als je verhaal over het extra salaris echt waar is
Okee, maar dan moet je zelf ook wel begrijpen dat jouw verlangen dat hij meer verdient ook enigszins "abnormaal" is, en je er niet zomaar vanuit kan gaan dat hij moeite gaat doen voor meer. Als hij het prima heeft zal hij het zo houden, tenzij hij echt een reden heeft (denk ik). Een angst kan zo'n reden zijn, maar ik blijf het niet egoistisch vinden als hij het prima vindt zo... Eerder egoistisch van jou dat jij (met zo'n angst) ervanuit gaat dat hij daar rekening mee houdt, en voor jou extra moeite gaat doen om meer geld te verdienen terwijl het prima gaat zoals het nu is. Lange zin.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:56 schreef lamaris het volgende:
[..]
Och ik had even snel op Wikipedia gekeken.
Ik ben niet hebberig hoor. Heb alleen een diepgewortelde angst voor arm worden, het niet meer redden, zoals ik al eerder zei. I have been there.
Angstscenario's als arbeidsongeschiktheid, pensioengat e.d. heb ik ook in gedachten.
Ik zeg liever dat ik te realistisch (doemdenker?) ben dan hebberig of materialistisch.
Ik ben het echt helemaal met je eens. Ik wil ook niet dat hij verandert en voor mij mee gaat doen met de geld 'rat-race' als hij dat niet prettig vindt.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:04 schreef in-limboy het volgende:
[..]
Okee, maar dan moet je zelf ook wel begrijpen dat jouw verlangen dat hij meer verdient ook enigszins "abnormaal" is, en je er niet zomaar vanuit kan gaan dat hij moeite gaat doen voor meer. Als hij het prima heeft zal hij het zo houden, tenzij hij echt een reden heeft (denk ik). Een angst kan zo'n reden zijn, maar ik blijf het niet egoistisch vinden als hij het prima vindt zo... Eerder egoistisch van jou dat jij (met zo'n angst) ervanuit gaat dat hij daar rekening mee houdt, en voor jou extra moeite gaat doen om meer geld te verdienen terwijl het prima gaat zoals het nu is. Lange zin.
Heu, jawelquote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:04 schreef Vitalogy het volgende:
Je gaat toch niet zeggen dat hij 8 jaar lang bij hetzelfde bedrijf gedetacheerd is?
Hij heeft nu toch een reden. Ik vind het helemaal niet egoistisch. Als er iemand in dit verhaal egoistich is dan is het haar vriend wel.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:04 schreef in-limboy het volgende:
[..]
Okee, maar dan moet je zelf ook wel begrijpen dat jouw verlangen dat hij meer verdient ook enigszins "abnormaal" is, en je er niet zomaar vanuit kan gaan dat hij moeite gaat doen voor meer. Als hij het prima heeft zal hij het zo houden, tenzij hij echt een reden heeft (denk ik). Een angst kan zo'n reden zijn, maar ik blijf het niet egoistisch vinden als hij het prima vindt zo... Eerder egoistisch van jou dat jij (met zo'n angst) ervanuit gaat dat hij daar rekening mee houdt, en voor jou extra moeite gaat doen om meer geld te verdienen terwijl het prima gaat zoals het nu is. Lange zin.
Normaal gesproken is iemand of op project basis bij een bedrijf of komt na een jaar hooguit twee in vaste dienst voor dat bedrijf.quote:
Ja hey wat is dat voor een edit!!!quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:07 schreef lamaris het volgende:
[..]
Heu, jawel![]()
O wacht nee, hij werkt wel al 8 jaar voor dezelfde detacheerder, maar is al bij diverse bedrijven uitgezonden geweest.
Als hij een bod van 1,5 duizend meer heeft gekregen ergens anders kan hij daar toch wel een prettige salarisverhoging bij zijn huidige werkgever uit persen. Moet je gewoon als 'excuus' gebruiken dat je dan elk jaar wat extra op vakantie kan of zoietsquote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:06 schreef lamaris het volgende:
[..]
Ik ben het echt helemaal met je eens. Ik wil ook niet dat hij verandert en voor mij mee gaat doen met de geld 'rat-race' als hij dat niet prettig vindt.
Ik probeer het alleen te begrijpen, maar dat lukt niet echt hehehehehehe.
Ja ok qua salaris waarschijnlijk wel.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:14 schreef Blapiet het volgende:
dan nog wordt 'ie gepiepelt.
Is íe niet gewoon bang om naar z'n baas te gaan en eisen te stellen/
Haar vriend is apart/lui bezig. Maar verwáchten dat hij "uit zichzelf" meer geld wil verdienen, en het egoïstisch noemen als hij dit niet doet, vind ik egoïstisch. In haar situatie heeft de vriend nog een extra reden om het te doen, en een redelijk goede, dus die vriend zit inderdaad tegen egoïsme aan (als hij inderdaad op de hoogte is van dat zijn vriendin deze soort angsten heeft). Maar als je kijkt naar de topic titel/OP alleen: egoïstische stelling van de TS.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:08 schreef Blapiet het volgende:
[..]
Hij heeft nu toch een reden. Ik vind het helemaal niet egoistisch. Als er iemand in dit verhaal egoistich is dan is het haar vriend wel.![]()
Precies. Het is Angst voor eventuele armoe veroorzaakt door onvoorziene omstandigheden, geen zucht naar spullen en status.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:17 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat het ts vooral gaat om haar angst arm oud te worden, met de wetenschap dat ze een man heeft die niet hapt op salaris. dat is een angst die echt veel geld in de weg staat.
leer sparenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:18 schreef lamaris het volgende:
Precies. Het is Angst voor eventuele armoe veroorzaakt door onvoorziene omstandigheden, geen zucht naar spullen en status.
Ik ben wel geldgeil en zou het liefst onderhouden worden. 0,0 problemen mee. Maar goed, ik ben misschien te eerlijk.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:17 schreef lamaris het volgende:
Jup het woord egoistisch is achteraf ongelukkig gekozen. Ik kom nu over als een geldgeil wijf die lekker onderhouden wil worden. Niks is minder waar, ik werk me kapot en studeer er 's avonds nog eens naast. Ik woon al 8 jaar op mezelf, in een koopwoning
Dat is alleen maar goedquote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:22 schreef Blapiet het volgende:
[..]
Ik ben wel geldgeil en zou het liefst onderhouden worden. 0,0 problemen mee. Maar goed, ik ben misschien te eerlijk.
de meeste mensen die ik ken met veel geld, daar zie je het niet aan en zullen er bijna nooit over opscheppen. ik heb het over heel erg veel geld.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:26 schreef lamaris het volgende:
En zoals ik al zei, de meeste mensen die gillen dat geld niet belangrijk is, zullen zelf nooit zicht op beschikking over veel geld hebben.
En mijn vraag aan jou is: so what? Wat de neuk heeft geld te maken met het leven, is het een graadmeter voor je eigen persoonlijke geluk ofzo?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:26 schreef lamaris het volgende:
[..]
Dat is alleen maar goed![]()
Er leeft wat dat betreft toch een taboe.
En zoals ik al zei, de meeste mensen die gillen dat geld niet belangrijk is, zullen zelf nooit zicht op beschikking over veel geld hebben.
Behalve mijn vriend dan, al geloven sommige mensen dit niet helemaal
Mwah, geen van beide huisjes is groot genoeg om in samen te wonen, ze moeten dus beide worden verkocht en er moet een nieuw huis komen. Hoeft geen dure kast te zijn, maar heb wel wensen voor de regio en dat is niet een van de goedkoopste.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:20 schreef Scorpie het volgende:
Ennuh...jullie wonen alle 2 in een koopwoning, maar jij bent bang dat straks 1 woning teveel gaat kosten.....logisch.
En nog iets:
Je TT zegt iets over ambitie in je relatie....ik mag hopen dat je werk niet als onderdeel beschouwt van je relatie...
Hoog, hoe meet je dat? je functienaam? of het geld dat je verdient?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:28 schreef lamaris het volgende:
[..]
Ik zal ZELF nl. proberen zo 'hoog' mogelijk te komen in mijn werk.
Ja,. tot op zekere hoogte.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En mijn vraag aan jou is: so what? Wat de neuk heeft geld te maken met het leven, is het een graadmeter voor je eigen persoonlijke geluk ofzo?
als jij zo denkt dan schaam ik me kapot dat ik belasting betaal. vrouwen?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:32 schreef lamaris het volgende:
[..]
Ja,. tot op zekere hoogte.
Scenario 1: salaris: 2000. Ik word arbeidsongeschikt. Ik verdien erna per maand, nog maar 1400 bruto per maand (70% van laatst verdiende salaris). Ik moet mijn huis verkopen want kan de hypotheek niet meer betalen. Ik kom in een kutflatje 3 hoog achter in een kutbuurt en moet op een houtje bijten.
Scenario 2: salaris: 3000. Ik word arbeidsongeschikt. Ik verdien 2100 bruto per maand en kan in mijn huis blijven wonen. Ik ben blij.
Zie je het verschil, ja....voor mij is geld zeker een graadmeter voor geluk -tot op zekere hoogte!!!
Hoe bedoel je? Ik heb het niet over frauderen.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als jij zo denkt dan schaam ik me kapot dat ik belasting betaal. vrouwen?![]()
Als je zo gaat redeneren weet ik er nog wel 1:quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:32 schreef lamaris het volgende:
[..]
Ja,. tot op zekere hoogte.
Scenario 1: salaris: 2000. Ik word arbeidsongeschikt. Ik verdien erna per maand, nog maar 1400 bruto per maand (70% van laatst verdiende salaris). Ik moet mijn huis verkopen want kan de hypotheek niet meer betalen. Ik kom in een kutflatje 3 hoog achter in een kutbuurt en moet op een houtje bijten.
Scenario 2: salaris: 3000. Ik word arbeidsongeschikt. Ik verdien 2100 bruto per maand en kan in mijn huis blijven wonen. Ik ben blij.
Zie je het verschil, ja....voor mij is geld zeker een graadmeter voor geluk -tot op zekere hoogte!!!
Hm dan krijgen mijn nabestaanden tenminste mijn geld en niet mijn schuldenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je zo gaat redeneren weet ik er nog wel 1:
Je valt op je hoofd van 4 hoog en je bent dood. Wat heb je dan aan je geld?
je wordt gewoon moeder, trekt geen uitkering van mijn geld en laat je man werken zoals hij dat graag wil. en dan vreet je maar wat minder bij dure tenten. zo is het wel moot geweest met je gelul.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:35 schreef lamaris het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Ik heb het niet over frauderen.
Denk je echt dat ik dat liever heb dan dat ik kan werken?
Eerlijk genoeg om te zeggen dat zo`n vriendin als de TS ik niet hoef te hebben, gadverdamme zeg...geld geld geld, alles draait om geld......no thanks...quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:38 schreef Blapiet het volgende:
wat zijn we weer allemaal heerlijk moralistisch zeg,.... niet eerlijk, maar wel moralistisch
Doe ik niet, heb ik al tig keer gezegd.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:37 schreef De-oneven-2 het volgende:
Hoe enggeestig, zeg...
Het persoonlijke welslagen afmeten aan een salarisschaal...
ben je je bewust van het feit dat je niet hoeft te reageren?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je wordt gewoon moeder, trekt geen uitkering van mijn geld en laat je man werken zoals hij dat graag wil. en dan vreet je maar wat minder bij dure tenten. zo is het wel moot geweest met je gelul.
Ach, die dingen zijn echt niet te koop...quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:39 schreef lamaris het volgende:
[..]
Zekerheid. Oude dag. Toekomst. Enzo.
Dat kan toch prima? Dubbele inkomens is succes verzekerd met je ouwe dag, dus wat is nou precies het probleem?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:39 schreef lamaris het volgende:
[..]
Doe ik niet, heb ik al tig keer gezegd.
Het gaat niet om spullen en status, maar om zekerheid. Oude dag. Toekomst. Enzo.
Een denkbeeld dat blijkbaar in de utopische fokminimaatschappij niet voorkomt.
Jij bent ook grillig.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je wordt gewoon moeder, trekt geen uitkering van mijn geld en laat je man werken zoals hij dat graag wil. en dan vreet je maar wat minder bij dure tenten. zo is het wel moot geweest met je gelul.
ja,.... of anders lees je het topic evenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:41 schreef gekke_sandra het volgende:
Ik begrijp wel, dat je het rot vind om te zien dat hij niks met zijn ambities doet. Ik denk echter dat je misschien beter moet communiceren met je vriend. Heb je hem ooit wel duidelijk gezegd dat je van plan bent om kinderen te krijgen? Ik neem aan dat je dit van plan bent in een kort tijdsbestek, omdat je het zo op fok postte? Ik denk ook dat je erbij stil moet staan, dat je vriend misschien wel helemaal geen zin heeft om hogerop te komen en dat hij het wel best vind. Misschien voelt hij zich wel best bij deze functie en dit salaris. Waarom zou hij dan van baan moeten wisselen, als dat beter verdient? Dit is iets dat jullie samen moeten bespreken. Hij zou eigenlijk naar zijn werkgever moeten stappen, om verhoging van zijn salaris te vragen. Als zijn baas op hem gesteld is, dan zal hij hem heus wel zijn zin geven.
Bij arbeidsongeschiktheid van 1 partner krijg je een uitkering plus het inkomen van je vriend, waardoor je alsnog redelijk kan rondkomen, toch?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:42 schreef lamaris het volgende:
[..]
Jij bent ook grillig.
Ben je wel een vent![]()
Ik wil gaaaarne werken. Ik ga alleen aan dat goed verdienen belangrijk is, bijvoorbeeld ingeval van het arbeidsongeschikt raken.
dat: 'ik ben blij' daar ben je denk ik over gevallen. Je hebt dat verkeerd geinterpreteerd...
denk dat die mooie uitspraak meer voor jezelf geldt in dit topic. denk je niet?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:40 schreef Blapiet het volgende:
[..]
ben je je bewust van het feit dat je niet hoeft te reageren?
Ik denk maar zo: Arguing on the internet is like running the special olympics, even if you win you're still retarded
Anders stort jij je halve inkomen even op mijn rekening elke maand? Als het je toch niet uitmaaktquote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bij arbeidsongeschiktheid van 1 partner krijg je een uitkering plus het inkomen van je vriend, waardoor je alsnog redelijk kan rondkomen, toch?
Nee, dat kan niet want dan kom ik niet rondquote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:48 schreef Blapiet het volgende:
[..]
Anders stort jij je halve inkomen even op mijn rekening elke maand? Als het je toch niet uitmaakt
Ik ben tot nu toe een van de weinige eerlijke mensen in dit topic, jou opmerking vind ik eerder stokerig en elitair.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
denk dat die mooie uitspraak meer voor jezelf geldt in dit topic. denk je niet?
Ik verbaas me ook zo ontzettend over al deze verlichte geesten die ver verheven zijn boven al het materiele.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:48 schreef Blapiet het volgende:
[..]
Anders stort jij je halve inkomen even op mijn rekening elke maand? Als het je toch niet uitmaakt
en dus niet eerlijk in jouw visie? hey we leven niet allemaal in een caravan...quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:49 schreef Blapiet het volgende:
[..]
Ik ben tot nu toe een van de weinige eerlijke mensen in dit topic, jou opmerking vind ik eerder stokerig en elitair.
Mwah hij dacht dat ik liever niksdoe en toch geld binnenhaal, ook al moet dat eventueel via fraude. Wat totaal niet het geval is. Ik wil graag werken. En nee niet alleen maar voor geld!quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:49 schreef Blapiet het volgende:
[..]
Ik ben tot nu toe een van de weinige eerlijke mensen in dit topic, jou opmerking vind ik eerder stokerig en elitair.
Ik heb nooit gezegd dat ik verheven ben boven het materiele, ik hang er alleen niet zoveel gewicht aan als jij dat blijkbaar doet. Kan je dat niet begrijpen, dan leef ik met je mee, want dan heb je het inlevingsvermogen van een walnoot, en das best lastig in een wereld waarin het om meer draait dan geld, huizen, appeltjes voor de dorst, mogelijke arbeidsongeschiktheid en dat soort dingen.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:49 schreef lamaris het volgende:
[..]
Ik verbaas me ook zo ontzettend over al deze verlichte geesten die ver verheven zijn boven al het materiele.
Ik heb het nooit over wel of niet eerlijk gehad,... misschien bèn jij wel stokerig en elitair. Waar die caravan vandaan komt weet ik niet.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en dus niet eerlijk in jouw visie? hey we leven niet allemaal in een caravan...
ze hangt er ook niet "zoveel" gewicht aan maar wel wat gewicht (zeer gezond imho). Als je het terugleest is het toch ook raar van die dude,....quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat ik verheven ben boven het materiele, ik hang er alleen niet zoveel gewicht aan als jij dat blijkbaar doet. Kan je dat niet begrijpen, dan leef ik met je mee, want dan heb je het inlevingsvermogen van een walnoot, en das best lastig in een wereld waarin het om meer draait dan geld, huizen, appeltjes voor de dorst, mogelijke arbeidsongeschiktheid en dat soort dingen.
en volgens mij snapt je vriend dat net effe wat beter dan jij dat doet
Oh joh, je hebt geen idee!quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat ik verheven ben boven het materiele, ik hang er alleen niet zoveel gewicht aan als jij dat blijkbaar doet. Kan je dat niet begrijpen, dan leef ik met je mee, want dan heb je het inlevingsvermogen van een walnoot, en das best lastig in een wereld waarin het om meer draait dan geld, auto`s, appeltjes voor de dorst en dat soort dingen.
Aha, mevrouw heeft zich een bepaald leefpatroon aangemeten die natuurlijk niet rijmt met het leefpatroon als mevrouw's geluk wat minder gaat worden. En dat samenwonen vereist natuurlijk weer een totaal ander leefpatroon, waardoor de vaste lasten nog duurder uit gaan vallen. En stel je voor dat het onverhoopt voorkomt dat je vertrouwde leefpatroon wegvalt en je opeens geld opzij moet gaan leggen voor onvoorziene omstandigheden.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:42 schreef lamaris het volgende:
Het was meer bedoeld in die zin dat ik in geval 2 ' blij' zou zijn dat ik een hoog salarsi had waardoor ik nog enigzins prettig kan leven.
quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:57 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Aha, mevrouw heeft zich een bepaald leefpatroon aangemeten die natuurlijk niet rijmt met het leefpatroon als mevrouw's geluk wat minder gaat worden. En dat samenwonen vereist natuurlijk weer een totaal ander leefpatroon, waardoor de vaste lasten nog duurder uit gaan vallen. En stel je voor dat het onverhoopt voorkomt dat je vertrouwde leefpatroon wegvalt en je opeens geld opzij moet gaan leggen voor onvoorziene omstandigheden.
Als die vent van je morgen voor 100% arbeidsongeschikt wordt verklaard, zul je hem dan uiteindelijk verlaten omdat hij niet meer kan voldoen aan jouw leefpatroon qua financiën? Of gaan jullie wat armer, maar nog even gelukkig verder leven?
en dan idd maar wat minder fastfood ofzo...quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:57 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Aha, mevrouw heeft zich een bepaald leefpatroon aangemeten die natuurlijk niet rijmt met het leefpatroon als mevrouw's geluk wat minder gaat worden. En dat samenwonen vereist natuurlijk weer een totaal ander leefpatroon, waardoor de vaste lasten nog duurder uit gaan vallen. En stel je voor dat het onverhoopt voorkomt dat je vertrouwde leefpatroon wegvalt en je opeens geld opzij moet gaan leggen voor onvoorziene omstandigheden.
Als die vent van je morgen voor 100% arbeidsongeschikt wordt verklaard, zul je hem dan uiteindelijk verlaten omdat hij niet meer kan voldoen aan jouw leefpatroon qua financiën? Of gaan jullie wat armer, maar nog even gelukkig verder leven?
En nu je weet dat er nog meer zijn zoals hij, wat ga je nu doen met deze info?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:56 schreef lamaris het volgende:
[..]
Ik vond -en vind- het nogal opmerklelijk dat iemand zo vreselijk NIET om geld kan geven en wilde daar graag een discussie over beginnen.
Ik merk dat ik mezelf soms een beetje ongelukkig uitdruk.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:57 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Waarom verdedig je jezelf nog?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:01 schreef lamaris het volgende:
[..]
Ik merk dat ik mezelf soms een beetje ongelukkig uitdruk.
Maar jij rukt dit helemaal uit de context.
Het is een voorbeeld om mijn beweegreden te laten zien voor het streven naar een zo hoog mogeliijk haalbaar salaris.
Ik ben het gewend om van weinig rond te komen, dat vind ik totaal niet erg.
Maar het is toch zeker een feit dat weinig geld tot veel meer problemen kan leiden dan een goed salaris met een eventueel spaarpotje?!?!?!?
Ik blijf. Ik vind liefde en geluk nog altijd belangrijker dan geld.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En nu je weet dat er nog meer zijn zoals hij, wat ga je nu doen met deze info?
En idd, zoals al eerder gesteld: wat ga je doen mocht er idd een ramp gebeuren en jullie gaan met zijn 2en armer wonen omdat je vriend arbeidsongeschikt is? Ga je aanpassen of ga je wegrennen?
Ben ik met je eensquote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:02 schreef lamaris het volgende:
[..]
Ik blijf. Ik vind liefde en geluk nog altijd belangrijker dan geld.
Maar zo'n ramp is minder erg als je beiden goed verdient
Dat noem ik psychologie. Was benieuwd of je furieus zou reageren.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:01 schreef lamaris het volgende:
Ik merk dat ik mezelf soms een beetje ongelukkig uitdruk.
Maar jij rukt dit helemaal uit de context.
Ik geloof meer in een soort van balans. Ik ken genoeg diverse zeer vermogende mensen die op andere vlakken totaal ongelukkig zijn.quote:Maar het is toch zeker een feit dat weinig geld tot veel meer problemen kan leiden dan een goed salaris met een eventueel spaarpotje?!?!?!?
Hmmm furieus niet, wel wanhopig in de zin van 'aaargh niemand begrijpt het!!!'quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:04 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Dat noem ik psychologie. Was benieuwd of je furieus zou reageren.
[..]
Ik geloof meer in een soort van balans. Ik ken genoeg diverse zeer vermogende mensen die op andere vlakken totaal ongelukkig zijn.
Eén ding is er zeker niet mis: Je ambitie. Je streeft naar beter en meer. En dat is bewonderendswaardig. Nu af en toe tenenkrommend je erbij neerleggen dat niet iedereen dezelde ambities heeft
Anders krijg je even een leven en kom je een keer met je pleuris kop achter je computer vandaan. Misschien besef je dan een keer dat sommige mensen geen zin of tijd hebben, om het hele topic door te lezen. Krijg kanker, ga in de goot liggen, crepeer en sterf een langzame dood. Fijne avond verder.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:42 schreef Blapiet het volgende:
ja,.... of anders lees je het topic even
Einstein: "Mijn vrouw begrijpt me niet."quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:07 schreef lamaris het volgende:
Ik respecteer ieders visie. Ik BEGRIJP het alleen niet altijd![]()
quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:07 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Anders krijg je even een leven en kom je een keer met je pleuris kop achter je computer vandaan misschien besef je dan een keer dat sommige mensen geen zin of tijd hebben om het hele topic door te lezen. Krijg kanker, ga in de goot liggen, crepeer en sterf een langzame dood. Fijne avond verder.
Zou Einstein ook niet al te ambitieus zijn geweest?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:12 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Einstein: "Mijn vrouw begrijpt me niet."
MIJN TOPIC wat DOE je?!?!?!?!!?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:07 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Anders krijg je even een leven en kom je een keer met je pleuris kop achter je computer vandaan. Misschien besef je dan een keer dat sommige mensen geen zin of tijd hebben, om het hele topic door te lezen. Krijg kanker, ga in de goot liggen, crepeer en sterf een langzame dood. Fijne avond verder.
Jouw topic, wat doe ik?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:14 schreef lamaris het volgende:
MIJN TOPIC wat DOE je?!?!?!?!!?
Gesticht enzo? Of liever gelijk mortuarium? Volgens mij is behandeling bij jou niet meer mogelijk, achterstandswijkbewoonster.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:21 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Krijg jij ook maar de grafkanker.
Ik vind het gewoon nogal stompzinnig om maar op goed geluk te reageren in een topic zonder even de historie te lezen. Alles wat je zei was al gezegd en behandeld. Of je wel of niet een leven hebt weet ik niet, ik heb er wel een maar mijn sociale verplichtingen staan op een laag pitje om 1 uur 's nachts. Verder ben je kinderachtig bezig met je verwensingen, ga dan ff lekker naar ONZ ofzo.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:18 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Jouw topic, wat doe ik?
Ik probeer die kansloze 24/7 ple*ris fokkers voor eens en voor altijd duidelijk te maken, dat ík wél een leven heb.. en vooral géén tijd én zin om heel het topic te lezen. Ik geef jou raad, want daar vraag je tenslotte om.
Ok, ga ik naar onz. Als jij belooft, dat als je kanker krijgt je niet naar de dokter loopt, maar gewoon lekker sterft. Oh ja, en het is stomzinnig. Niet stompzinnig.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:24 schreef Blapiet het volgende:
Ik vind het gewoon nogal stompzinnig om maar op goed geluk te reageren in een topic zonder even de historie te lezen. Alles wat je zei was al gezegd en behandeld. Of je wel of niet een leven hebt weet ik niet, ik heb er wel een maar mijn sociale verplichtingen staan op een laag pitje om 1 uur 's nachts. Verder ben je kinderachtig bezig met je verwensingen, ga dan ff lekker naar ONZ ofzo.
quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:22 schreef Scorpie het volgende:
Gesticht enzo? Of liever gelijk mortuarium? Volgens mij is behandeling bij jou niet meer mogelijk, achterstandswijkbewoonster.
quote:
Doodsverwensingen zijn not-done, dus ook niet op Fok. En het is stompzinnigquote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:27 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Ok, ga ik naar onz. Als jij belooft, dat als je kanker krijgt je niet naar de dokter loopt, maar gewoon lekker sterft. Oh ja, en het is stomzinnig. Niet stompzinnig.
quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:27 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Oh ja, en het is stomzinnig. Niet stompzinnig.
yep,... en jij zal dus nooit rijk worden is de conclusie,.. want dat is egoistischquote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:29 schreef lamaris het volgende:
Whehehe what the heck, het topic is toch al dood men.
Oh, krijg nou wat, je hebt gelijk. Dus het is wel met de p van prostaatkanker.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:28 schreef Blapiet het volgende:
En het is stompzinnig
En wat heeft Lamaris nou geleerd: je schaapjes financieel op het droge willen hebben is een rare gedachte, verwerpelijk zelfs. Daar gaat het toch helemaal niet om in het leven (of althans niet in Fokutopia).quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:30 schreef Blapiet het volgende:
[..]
yep,... en jij zal dus nooit rijk worden is de conclusie,.. want dat is egoistisch
dan trek je conclusies die er niet zijn. slaap lekker en ik hoop dat jullie in de slaapkamer beter tot overeenstemming kunnen komen.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:37 schreef lamaris het volgende:
[..]
En wat heeft Lamaris nou geleerd: je schaapjes financieel op het droge willen hebben is een rare gedachte, verwerpelijk zelfs. Daar gaat het toch helemaal niet om in het leven (of althans niet in Fokutopia).
Wat ben jij zielig zeg, is dat het enige woord in je woordenboek ofzo? Ben je zo`n woonwagenkamp-figuur in dr trainingspak en dr geblondeerde haren die de hele dag niks anders doet dan steun trekken?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:37 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Oh, krijg nou wat, je hebt gelijk. Dus het is wel met de p van prostaatkanker.
Och ik was al in de onserieusmodus geraakt inmiddels!quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan trek je conclusies die er niet zijn. slaap lekker en ik hoop dat jullie in de slaapkamer beter tot overeenstemming kunnen komen.
Nee, ik ben iemand die met twee vrienden achter de computer keihard om jouw lelijke kop zit te lachen.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:39 schreef Scorpie het volgende:
Wat ben jij zielig zeg, is dat het enige woord in je woordenboek ofzo? Ben je zo`n woonwagenkamp-figuur in dr trainingspak en dr geblondeerde haren die de hele dag niks anders doet dan steun trekken?
En ik lach in me eentje om je spellingskunstenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:42 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Nee, ik ben iemand die met twee vrienden achter de computer keihard om jouw lelijke kop zit te lachen.
echte liefde toch?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:41 schreef lamaris het volgende:
Oh enne hij betaalt me niet ofzo heur
Wat verwerpelijk is, is het idee dat je vriendje meer geld zou moeten verdienen om jou -en enkel jou- een plezier te doen...quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:37 schreef lamaris het volgende:
[..]
En wat heeft Lamaris nou geleerd: je schaapjes financieel op het droge willen hebben is een rare gedachte, verwerpelijk zelfs. Daar gaat het toch helemaal niet om in het leven (of althans niet in Fokutopia).
mannen die dit soort eisen van hun vrouw inwilligen, zijn dezelfde mannen die mishandeld worden door hun vrouw (de schande voorbij)quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:44 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Wat verwerpelijk is, is het idee dat je vriendje meer geld zou moeten verdienen om jou -en enkel jou-een plezier te doen...
Preciesquote:
Aan jouw postgeschiedenis te zien ben je een trieste zeikerd, die baalt van zijn eigen leven vanwege zijn lelijke kop en zijn lelijke vriendin. Je moet vooral lachen zoveel je wilt, waar het om gaat is dat niemand het hier in deze kamer enigzins zou verrotten als jij met je lelijke harses een trein zou koppen. Welterusten.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:43 schreef Scorpie het volgende:
En ik lach in me eentje om je spellingskunstendus we lachen om elkaar
Owja en ik lach om je postgeschiedenis, kan me niet herinneren dat ik ooit iemand met een triester postgeschiedenis dan jou ben tegengekomen, behalve JunkieSietze, toevallig een vriend van je?
Nuance, nuance.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:44 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Wat verwerpelijk is, is het idee dat je vriendje meer geld zou moeten verdienen om jou -en enkel jou- een plezier te doen...
Echt niet. Ik ben niet spilziek. Integendeel. Mijn 'zucht' naar geld heeft te maken juist met het hebben van dat appeltje voor de dorst...quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mannen die dit soort eisen van hun vrouw inwilligen, zijn dezelfde mannen die mishandeld worden door hun vrouw (de schande voorbij)
ts doet het nu nog af met een half grapje/joligheid. over een paar jaar is het een vervelend blok aan je been dat telkens teveel uitgeeft.
omdat hij het uiteindelijk allemaal waar moet gaan maken als je ligt te persen... en je je baantje als kassiere moet opgeven.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:52 schreef lamaris het volgende:
Vind het alleen vreemd dat hij niet ook wil wat ik wil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |