abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34895753
een poging van mij
  donderdag 9 februari 2006 @ 12:30:53 #152
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34895940
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:25 schreef yannick91 het volgende:
een poging van mij
[afbeelding]
Imageshack kikkertje
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_34896159
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:30 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Imageshack kikkertje
vaag bij mij doet hij het gewoon
zo dan
pi_34896262
imageshack doet het gewoon niet icm Fok!
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
pi_34918715
@ Dawnbreaker
Goede compositie! Nu opdracht 2....

@Yannick91
Je moet even je foto ergens anders uploaden, want hij is niet te zien...
pi_34920601
les 2 is beetje kut aangezien ik hele dag werk en daarna nog vanalles druks te doen heb en eigelijk dus pas rond 23.00 uur tijd heb voor fotografie... dan heb ik geen zin om nog zo laat landschappen te gaan fotograferen.
<hr>
pi_34920730
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:23 schreef Dawnbreaker het volgende:
les 2 is beetje kut aangezien ik hele dag werk en daarna nog vanalles druks te doen heb en eigelijk dus pas rond 23.00 uur tijd heb voor fotografie... dan heb ik geen zin om nog zo laat landschappen te gaan fotograferen.
Opdracht twee van les 1 nog

En opdracht 1 en twee van les 2 hoef je niet te posten, die zijn toch voor eenieder hetzelfde. Het is meer om te zien wat de aanpassingen aan het diafragma doen...

PS. Leuk dat je er ook mee bezig bent
pi_38656347
Topic is alweer een tijdje stil, maar aangezien ik net begonnen ben met (wat meer te) fotograferen, vond ik deze cursus een heel goed startpunt. Hierbij mijn abstracte foto. Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden.

pi_38656411
Misschien kun je er iets bijvertellen over de compo-regels die je hier toegepast hebt?
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_38656595
De regels die ik hier vooral heb geprobeerd toe te passen zijn die van de driehoek en de herhaling van vormen.
pi_38661371
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 14:23 schreef ViVaVe het volgende:
Topic is alweer een tijdje stil, maar aangezien ik net begonnen ben met (wat meer te) fotograferen, vond ik deze cursus een heel goed startpunt. Hierbij mijn abstracte foto. Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden.

[afbeelding]
Ik vind het niet slecht maar toch een paar dingen aan te merken De belichting vind ik niet zo fijn, het is erg donker en erg licht (door de lichte kaarsjes misschien). Ook de regel van de driehoek is m.i. niet helemaal duidelijk, maar op zich wel oke (kan ook liggen aan de belichting waar mijn aandacht naar uit gaat). Het onderste kaarsje zou ik weglaten, of juist iets meer in beeld zetten, volgens mij heb je dan een sterker beeld.
Verder vind ik 'm niet heel erg abstract, je ziet nog heel goed wat het is. Probeer iets te zoeken wat minder herkenbaar is, of dichterbij je onderwerp te gaan.

Maar vooral blijven posten natuurlijk
Ik wil ook al een half jaar aan die cursus beginnen .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_38774256
He Elefes,
Bedankt voor je commentaar. Dat vind ik toch wel ideaal aan zo'n forum, zelf zie je sommige dingen gewoon niet (in mijn geval spreekt daar ook nog een gebrek aan ervaring, maar dat komt nog wel).
Een eerdere versie van de foto was (mijns inziens) overbelicht, dus heb ik een paar dagen later nog wat foto's gemaakt. In de zon, wat meteen een heel ander effect geeft . Ik ben het met je eens dat dat de foto geen goed heeft gedaan.
En dan het abstracte... Blijft voor mij heel moeilijk. Zal eens druk op zoek gaan naar iets wat niemand herkend (en waar ook nog een goede foto van te maken is ). Stay tuned!
Grtz
pi_38774825
quote:
Op maandag 12 juni 2006 11:37 schreef ViVaVe het volgende:
He Elefes,
Bedankt voor je commentaar. Dat vind ik toch wel ideaal aan zo'n forum, zelf zie je sommige dingen gewoon niet (in mijn geval spreekt daar ook nog een gebrek aan ervaring, maar dat komt nog wel).
Een eerdere versie van de foto was (mijns inziens) overbelicht, dus heb ik een paar dagen later nog wat foto's gemaakt. In de zon, wat meteen een heel ander effect geeft . Ik ben het met je eens dat dat de foto geen goed heeft gedaan.
En dan het abstracte... Blijft voor mij heel moeilijk. Zal eens druk op zoek gaan naar iets wat niemand herkend (en waar ook nog een goede foto van te maken is ). Stay tuned!
Grtz
Abstract is inderdaad moeilijk om te vinden, maar kijk goed om je heen, want eigenlijk zijn er een heleboel mogelijkheden .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 18:27:24 #164
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_53867944
na veels te lang eindelijk een keer begonnen met deze cursus, en daarmee eigenlijk ook met fotografie:P
Weet niet of dit helemaal de goede plek is omdat het al lang geleden is dat hier voor het laatst gepost is maar lijkt me een beetje onzinnig om een nieuw topic te openen.

Dit is eigenlijk voor het eerst dat ik iets probeer qua fotografie, lijkt me al heel lang leuk en nu eindelijk een normale camera + tijd:)

opdracht1: (abstract)

Leek me interessant omdat de lijnen ongeveer de "verhouding van 3" aanhouden.

Omdat ik de combinatie tussen de wildgroei achtige scheuren in contrast met de rechte scheur mooi vond (wel een beetje gejat van een foto uit de les zie ik nu ik de les nog een keer terug lees)

De 2 grote scheuren als "leidende lijnen"

opdracht2: 1 object vanaf verschillende kijkpunten.

Zijn er ook topics voor de andere lessen?

[ Bericht 10% gewijzigd door borbit op 12-10-2007 17:58:37 (redenen voor de foto\'s erbij gezet) ]
pi_53869189
pssst, je wordt geacht er bij te vertellen waarom je m gemaakt hebt en welke compositie regels je toegepast hebt.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 11 oktober 2007 @ 20:33:09 #166
163650 Greys
pi_53870713
Leuk topic
Jammer dat de foto's op de eerste blz's het niet meer doen maar dat was te verwachten
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_53896745
@borbit
Van opdracht 1 vind ik foto 1 en 2 goed. Bij de tweede had de verticale scheur iets meer op 1/3 gemogen.
Bij de boomstronk zie ik eigenlijk te goed wat het is, dus maakt het niet zo abstract.
Is ook wel een moeilijke opdracht...

Bij opdracht 2 zijn de foto's niet heel interessant. De opdracht is wel volbracht, maar echt interessante foto's zijn het niet geworden vind ik.
quote:
Zijn er ook topics voor de andere lessen?
fotografie cursus les 2

Meer zijn er nog niet...
pi_53896775
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 20:33 schreef Greys het volgende:
Leuk topic
Jammer dat de foto's op de eerste blz's het niet meer doen maar dat was te verwachten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')